[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:21

Denk dat gg er niet meer om gaat. Vind hem gewoon te scherp aan de zijkanten heb ik besloten. En dan inderdaad ook heel hard, dus kans op slijtage tanden veel groter dan bij die zachtere versie. Ol houdt die andere gewoon heel, net meisje he O:)
Maar ze staat maximaal zo'n uur of 8 per dag op de wei, dus niet 24/7 scheelt ook denk ik.

He wat grappig dat jij het touw ook gebruikt. Was toendertijd uitvinding van Tamara, mijn supergroom :)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 07-07-13 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:23

Appelsap had ik ook al geprobeerd. Appel of wortel werkt wel, maar neit aan gedacht om mee te nemen. Was voor onszelf ook helemaal vergeten iets mee te nemen. Gelukkig werden we goed verzorgd door de mensen van Het Groninger Paard (voor wiens stand we uitkwamen met de kur)

Ben wel benieuwd naar duidelijke foto van dat touwtje eigenlijk :D

Hier nog een foto van vandaag.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door tine10 op 07-07-13 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:24

Wat een leuke foto Tine, je bent helemaal trots op je kanjer <3

**gaat op zoek naar touwtje constructie foto**

En gevonden.
**zucht ...wat was Bente toch een prachtig paard en wat jammer dat het uiteindelijk niet werkte**

Halster dus om hoofdstel, lijntje onderaan halster en aan oog op schoftje. Ik heb nog nooit gehad dat het ergens achter bleef haken of vast bleef zitten of zoiets. Heb er wel een veiligheidsmusketon aan.
Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:31

Die heb ik vast wel gemaakt toen VHU? zo'n foto met je touwtje?

En dat jouw meisjespony een graaskorf niet zou opvreten is logisch :)) Die boerenkinkel van mij heeft daar geen probleem mee hoor :))

Hij had sopslobber vandaag _O- Hij heeft hem bijna helemaal opgedronken :') Met van die blije glim oogjes. Volgens mij werkt dat net zo goed als gewoon een emmer water. :P

*haat aan studie* :') :))

Oh tine wat een mooie foto! Wat kijk je vrolijk! Leuk!! :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:35

Aks: werken jij ~~}> dan heb je straks je diploma -:)
VHU: bedankt voor de foto

Is wel blije foto haha. Was tijdens het losrijden. In de kur was hij wel een beetje stout, maar goed, is voordeel van een kur, meesten weten toch niet wat ik zou moeten doen haha. Was ook wel lastig rijden, want er stonden geen bordjes, dus kwam soms niet helemaal fijn uit. Had ook het idee dat de maten van de bak niet helemaal klopten, maar goed, dat mocht de pret niet drukken. Eind augustus gaan we weer een demo geven. Is zo leuk.... En we hebben bedacht dat we ook nog een soort carroussel met de 4 combi's gaan oefenen, uiteraard ook met een muziekje erbij.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:36

Ja hier nog een uit ander perspectief, zie je het touwtje ook. Dit is het touwtje met schutkleur :P valt niet zo op als het rode touwtje :+

Afbeelding

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 23:08

Dames wat is er veel gekletst.
Arme Dids, hopelijk nu gewoon weer goed gebleven.
VHU lekker met Cadiz en Vivje buiten gereden. En ingewikkelde constructie met halster en touw hihi.
Tine, knap weer een demo neergezet. Leuk dat je zoon het meteen naar zijn zin had op ponykamp.
Jenkins heerlijk zo zwemmen met poown. Die van mij zijn daar te lomp voor hihi (nou eigenlijk is Det nog nooit op strand geweest)
Hier trouwens wel een GG voor de pony, gaat erg goed geen lelijke plekken ed. En ze is reteslank.

Det en ik reden vandaag in Barsingerhorn. Beetje slordige proeven 184 & 185 maar toch weer 2 puntjes mee dus de teller staat nu op L + 13. Gelukkig zat er genoeg tijd tussen het rijden en de prijsuitreiking dus hup Det naar huis en korte broek aan en met de cabrio terug :P

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 00:55

Toch goed gedaan ips als je met ''slordige proeven'' nog 2 winst mee neemt! :)

Zo, ik ga naar m'n bed :) Wat ik nu nog op papier krijg raakt kant noch wal :)) :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 08:24

Goedemorgen,

Ips: toch weer 2 wp mee naar huis. Wij moeten in tenue bij de prijsuitreiking, dus geen korte broek.

Er komt hier zometeen een "sollicitant" op gesprek voor huishoudelijk werk. Ik ben benieuwd. Donderdag komt ook nog iemand. En dan maar hopen dat er iets tussen zit.
Heb de paarden en geiten al gevoerd en de wei uitgemest. Straks ga ik "lekker" soppen. De keukenkasten moesten maar eens gedaan. En heb (heel fijn met dit weer) nog heel veel strijk liggen (fijn zo'n echtgenoot die met overhemden naar zijn werk gaat). Oftewel, ik ga me vandaag erg vermaken. Pffff. Denk je het een week rustig te hebben met een kind op kamp :n

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 08:26

echtgenoot leren strijken? O:) :)) ;)

succes met de sollicitatie :)

Ik zit alweer 1,5 uur te ploeteren... Geeuw.. ^) Hoop eigenlijk vanmiddag Dids nog te kunnen gaan checken.. Moest eigenlijk auto ophalen, maar dat doe ik morgen maar..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 08:33

Hij kan ook wel strijken hoor, maar is zo vreselijk druk met zijn werk. En hij doet voor mij ook weer genoeg andere klussen.

Lukt het een beetje Aks?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 08:34

Hihi Tine succes vandaag! Ik strijk nooit :P met mn eigenlijk kleding niet nodig en wat mn vriend nodig heeft doet ie zelf maar :P

Aks succes met ploeteren!

Ik ben onderweg naar werk :) vanavond op t fietsie naar sil, ff kijken offie miss stijf is v zwem avontuur :P
Hij ging trouwens bijna rollen op t strand met de kar er achter :=

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 08:50

Tine, mooie foto. succes met sollicitant, rustig zo thuis zonder zoontje.
Aks..goed bezig !!
Ips...weer 2 puntjes, goedzo *\o/*

ik ga zo rijen maken van het hooi..de pers komt om 13.00 uur ongeveer...en dan moet alles wat meer is als 100 pakjes nog naar binnen....maar ik ben alleen..haha...word helemaal niets..maar ik zie wel.. {:} zonnetje schijnt..dus wat wil je nog meer... :Y)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 08:52

Bianca: jij ook zo'n fijne klus vandaag. Ik ben behoorlijk allergisch voor hooi, dus gaat een leuke middag worden. Vrees (nu ja, op zich goed) dat er heel veel balen zijn.

Gisteravond belde zoonlief trouwens nog om half 11. Was helemaal verontwaardigd, want had niet mogen galoperen bij het voorrijden. Maar verder erg naar zijn zin. Slaapt in een tent met 3 meisjes. Ik hoop dat hij zijn rust een beetje krijgt.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 09:04

@tine; was ook geintje van het strijken hoor ;)
Hoewel ik vriendlief al heb voorbereid dat ik dat dus niet kan, en niet wil leren. :')

biancacoo; succes met buitenspelen met hooi ;) :))

@Jenkins; hopelijk Sil niet stijf..

Ik ben inmiddels op zo'n 80% voltooiing aanbeland. Waarvan de laatste 5% gerekend worden als figuren en koppen en bijlagen goed zetten.

*volhouden*

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 09:55

Misschien dat wij ook wel in tenue moeten hoor. Maar ik vond het helemaal goed zo :D
Succes dames met hooien! Ik heb daar geen last van. Mijn landhooi gaat zo op de boer zijn kuilberg en ik krijg daar ronde balen voor terug (ik kan ook niet tegen baaltjes hooi).
Aks succes, je kunt het!!!
Vanmiddag misschien weer een gesprek met de dokter over oma. Gister kreeg mam geen contact met haar. Ik hoop zo dat mijn lieve oma rustig in slaapt vandaag ofzo... Zo is er ook niks meer aan.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:50

:wave: Aloha!
Ik kom weer eens buurten ;)
Ips wat naar dat je oma zo slecht is.
Tine leuke demonstratie gereden en weekje alleen thuis!
Biancacoo aan het hooien, succes!
VHU met super Ollie en stalgenootjes op pad geweest!
Jenkins wat een heerlijke foto van jou en Sil in de zee!
Aks zit op 80%

Ik had zin om te rijden vanochtend, dus net even op Bieb gereden. Begin helaas al wel last van mijn bekken en stuitje te krijgen met rijden, dus denk niet dat ik het nog heel lang vol ga houden. We zien wel.
Verder lekker dagje relaxen, beetje niksen, beetje huishouden, heb soort van vakantie. Hoef de komende 2,5 week alleen 's ochtends vroeg te werken en niet 's middags. Na die 2,5 week zijn heel veel collega's op vakantie, dus dan moet ik veel werken, vandaar nu even minder ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 12:33

Email gestuurd aan de KNHS om de verdeelsleutel mennen, maar die is nog niet vastgesteld. Dus konden wij lang zoeken :D hij staat er nog niet op.

Dit was het antwoord

De verdeelsleutel mennen is nog niet definitief vastgesteld, zodra deze bekend is wordt deze op de website geplaatst onder het kopje Hippiade ->vraagprogramma.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 12:38

Ik kom er net achter (naja collega) dat ik mn jurk achterste voren aan heb :o _O-

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 13:00

Hahaha Jenkins hoe krijg je dat dan voor mekaar, hahaha.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 13:24

haha, Jenkins, maandag he?

Gisteren was me verteld dat ze rond 2 uur zouden beginnen met het hooi pakken. Dus ik had bedacht om 1 uur de paarden binnen te gaan halen, zodat ze zo door konden rijden (ze moeten door de wei waar de paarden staan). Kom ik net achter, hebben ze het eerste stuk al bijna geraapt. Dus hele planning maar weer op de schop. Had gedacht nog een buitenritje met R te kunnen gaan maken, maar nu maar wachten tot ze met de eerste wagens met hooi komen. Pffff, zal het straks wel benauwd hebben. Al flink wat pillen geslikt, en maar op het beste hopen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:42

Er werd gevraagd hoe het met Image gaat:.......................nou dat wil ze best vertellen.

Als je hele oude verzorger langs komt, wil je natuurlijk wel even laten zien hoe fit je nog bent als 23 jarige. Geluiden maken als een stoomtrein en gaan .........
Zo trots dat Image het zo goed doet. Gepensioneerd, maar als ze zo gaat, kan ze wel weer eens aan het werk. Normaal doen we eigenlijk niets meer met haar, maar haar oude verzorgster wilde haar even zien stappen. haha nou die knoppen zitten er nog op hoor.
http://www.youtube.com/watch?v=vjTkouSR ... e=youtu.be

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 17:03

Heel kort stukje kunnen kijken voor de laptop het begaf (rotding ^) )
maar wat ziet die er goed uit!!

Kom net terug van stal. Dids ziet er ook goed uit. Kon niet tempen helaas. Thermometer stuk.. Boerenbond had er geen. Dus morgen maar even naar de epplejeck. Kon nu niet want ik heb geen auto :))

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:28

Image ziet er supergoed uit !!! wat wil je met die superverzorging !
knappe dame hoor janouk _/-\o_

Het hooi is binnen..396 volgens de teller van loonwerker....alles is ook binnen..180 zijn er al opgehaald...gelukkig scheelde ons weer veel werk.
nog zo'n 150 verkopen...

ik moet dringend douchen....en ben kapot, hele dag op het land voor hooi rijen maken, bij harken met de hand..en toen was de pers er al....zo veel rijtjes dat ik steeds balen opzij moest leggen..en daarna..alles naar binnen...1 kar zelf gestapeld .. en de rest was manlief vanavond thuis..dus..hulp !! _/-\o_

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:12

Zit er helemaal doorheen, maar moet nog door.

Ipv de ca 300 baaltjes die ik had verwacht, zijn er 640 afgekomen. Ik weet me geen raad met het hooi, want zoveel past niet op de deel. Gelukkig had ik hulp, anders was ik helemaal in paniek geweest denk ik. We hebben nu 4 wagens op de deel staan, 1 wagen heb ik kunnen verpatsen aan een buurman iets verderop, maar er staan nog 2 volle wagens op het erf. En ik weet werkelijk niet waar ik het moet laten. Heb al heel wat mensen gebeld, maar iedereen heeft zelf meer dan genoeg.

Heb nu eerste wagen afgedekt met zeil, tweede moet ik nog doen en dan morgen nog maar verder met het hooi. Had heel andere dingen op de planning, maar dat kan helaas allemaal niet. Bah, kan echt geen hooi meer zien.