[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 08:43

@Aks: oh, da's lekker… jij nog aan de vakantieplanning! Wanneer gaan jullie?

@Bic: en, genoten??? Hoe was de bloeiende hei?

@SL: geniet van die laatste 2 echt vrije dagen, benieuwd wat je gaat doen! En zitten we in dezelfde beroepsgroep :D

@Tallechie: veel plezier met les met allebei, inderdaad luxe hoor :j En hopelijk houden je polsen zich daarna ook nog goed, doe maar voorzichtig!

@Gem: ojee, koliekerig gedrag is altijd eng en dan nog een ziekerige dochter erbij… hopelijk zijn ze vandaag allebei weer topfit!

@Janouk: drilles voor beiden ohz :D

@Nouvel: ach gut, wat een rotblessure :(:) Ik hoop dat het binnen twee weken beter gaat en niet die hele mallemolen ondergaan moet worden. Arme Fief, arme jij :(:)

@Tine: en, je zoon nog gebeld? Is het niet hartstikke moeilijk dat 't ventje bij 'vreemden' is? Vind 't super dat je dat kan hoor, heerlijk voor je zoon om te weten dat ouders hem dat toevertrouwen denk ik. Mijn ouders waren altijd overbeschermend… mijn vader rende nog mee langs de glijbaan toen ik al 10 was en mocht ik nog niet van een hogere, want dan waren ze bang dat ik over het randje zou glijden :o En uit ervaring weet ik dat dat dus best een beetje 'verstikkend' en 'belemmerend' kan zijn ;-)

@VHU: nieuwe kleding gescoord, maar de schoenen nog altijd niet, haha, die wilde je toen voor de diplomauitreiking toch ook al???

@Avaluna: kippen-klopjacht gehouden :D Gelukkig het dier weer gevonden, zielig dat ze gepest wordt ^)

en hier mijn binnenkant bovenarm, beetje gekke foto, zelf gemaakt met mobieltje, maar voor het idee: het is al minder zwart, maar de vlek loopt beetje 'uit', ah, zal wel snel weer over zijn. Met dank aan Mick:
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 08:50

Prinsje: doet vast pijn!! Maar gelukkig is het toch nog zo goed afgelopen.
En vwb zoon, het klinkt vast heel gek over een 6-jarige, maar ik heb alle vertrouwen in hem. Anders hadden we hem ook niet naar ponykamp laten gaan. Hij is al heel zelfstandig Tuurlijk vind ik het ook wel spannend, maar dan vooral dat hij zo weinig slaap krijgt. Ik had toen ik hem bracht nog gevraagd of ze wel rekening wilden houden met zijn leeftijd en gezegd dat hij zijn slaap wel nodig heeft. Maar goed, ik kijk het nog maar even aan. Hij klinkt heel enthousiast aan de telefoon, dus het zal wel goed zijn. Hij leert hier zelf natuurlijk ook wel van, dat hij toch uiteindelijk gewoon op tijd naar bed moet. Zaterdag heb ik kampioenschap, moet hij maar slapen in/bij de auto. Zondag heeft hij zelf wedstrijd, maar even zien of dat wel door kan gaan. ;)

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 08:52

@Tine: nou nogmaals, ik vind dat echt heel knap dat je dat als ouders kunt :j En wat zal hij vol verhalen en herinneringen over en aan deze week zitten, heerlijk voor zo'n knulletje! Tuurlijk moet je wel een kind hebben die dit allemaal zelf durft en aan kan, daar zal denk ik ook wel verschil in zitten. Nu hij zijn kunsten zo heeft geoefend, moet 't wedstrijdje voor hem eigenlijk wel doorgaan he, zaterdag maar zoveel mogelijk bijslapen hoor :D

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 08:54

Mooie samenvatting PrinsjeH sluit me er volledig bij aan :-D
Wow die plek op je arm :wow: niet normaal meer.......die paarden ook, binnen een paar seconden kunnen ze je behoorlijk toetakelen -O-

Gister eerste dagje weer gewerkt, viel best tegen eigenlijk :+ Gisteravond nog een lekker rondje buiten gereden met de Pown, gek beest is het toch! Rijden overal combains en trekkers met grote karren, geeft hij helemaal niks om, maar als het rondje afwijkt van wat normaal is (in zijn gedachte) dan is hij gelijk weer hieperdepiep }>

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 09:28

@Tine: oeh, dat wordt rennen voor moeders, want pony heeft eigenlijk nog nooit gesprongen en gezien haar marathoncarriere probeert ze vooral er langs te gaan, dus ik heb gezegd dat ik mee zou rennen :D .
Wat zal je zoontje moe zijn, hier is Connor vorige herfstvakantie op ponykamp geweest, maar dan zonder slapen en die was echt kapot.

@Prinsje: :(:) :(:) , flinke plek, zeg.
Wat erg dat je ouders zo'n moeite hadden om je los te laten, misschien dat je het nu wat beter kunt snappen, want zal vast z'n reden hebben dat zij meenden het zo te moeten doen, maar vreselijk verstikkend voor je kinderen.

't Zal nog wel even duren voordat de nieuwe kippen geaccepteerd worden, maar was wel frappant dat juist de kippen die geknipt zijn met een ladder uit boom/van dak gehaald moeten worden :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 09:33

@Tine zoonlief als enige kind wel naar bed en de rest niet is ook geen optie hoor, zolang hij vrolijk klinkt is het echt wel goed en als hij niet meer vrolijk is gaat hij vanzelf wel naar bed of gewoon af en toe een half uurtje op de uit-spaarlamp-stand zeg maar, echt komt helemaal goed :(:) natuurlijk is hij vrijdag gesloopt als je hem ophaalt maar hij slaapt dan van vrijdagavond t/m zaterdagavond wel bij joh.
'Vroegah' ging ik ook al jong op zwemkamp en later ponykamp. Was altijd kei-kapot maar het was wel altijd erg leuk (was vanaf mijn 7e trouwens). Was ook altijd de jongste want mijn zus (3 jaar ouder) mocht dan, en dan ging / moest ik altijd mee (mijn moeder had dan blijkbaar zoiets van dan zijn ze tenmiste alle twee even weg hahaha).
@PrinsjeH zo da's een flinke plek.... en ja die schoenen.... hopeloos. Had toen met de diploma uitreiking wel wat gekocht maar zijn niet geschikt om hele dag mee op school te lopen moet dus echt nog een paar nieuwe ...
@Dingetje Bente doet regelmatig alsof ze nog nooit buiten is geweest zelfs als we op bekende paadjes rijden ach ja, houdt het afwisselend he :=

Zo echt slecht geslapen zeg niet normaal :O manlief slaapt nog steeds :x we werden geterroriseerd door een horde muggen _-:(

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 09:39

@Dingetje: vakantie voorbij voor jou en weer ff wennen op 't werk, maar gelukkig zijn de avonden nog net lekker om ritje te paard te maken, in de winter is het ergste dat de avonden gewoon 'weg' zijn omdat het dan zo vroeg donker is (maar dan is binnen wel weer heel gezellig vind ik altijd)

@Ava: ja, dat was heel erg... daar kan ik wel dagen/weken/maanden/jaren over vertellen, maar dat heeft in elk geval een hele grote impact op je leventje en ik raad het elke ouder dan ook af. Maar de bedoeling erachter was natuurlijk supergoed en in feite zijn het zelf gewoon heel angstige mensen... als ik ze nu zie met de kleinkinderen, dan wordt alles wel in perspectief geplaatst... het is één en al liefde, maar o, o, o, wat een angstig leven. Zo loopt mijn vader (zwaar hartpatiënt) maar te rennen rond de salontafel, want stel je voor dat er een kind met het hoofd tegenaan valt :roll: Heel vermoeiend allemaal... :j
Geknipte kippetjes... hihi, zie een kip met kuifje voor me nu :=

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 09:50

@ VHU ik vraag me wel is af of dat beest een soort autist is hoor, maar ben gelukkig dus niet de enige met zo'n apart geval :=
@ PrinsjeH, ja het is nu nog heerlijk om ff rondje buiten te doen 's avonds.....'s winters ben ik wat meer aan het longeren. Vriendjelief is altijd pas om kwart voor vijf klaar om mee te gaan, dus in de winter is het niet te doen om te rijden of ik moet in de bak rijden, maar dat kan ook pas als hij klaar is met werken.

Echt knappe kindertjes zeg allemaal hier van de boktmoeders, allemaal op ponykampen. Echt leuk :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:10

@Prinsje: Connor leest nu een boekje over de "Wolkenheks" die zorgt voor angsten bij volwassenen. Het vervelende is meestal ook nog dat er juist iets gebeurt bij zulke mensen.

Wat is het toch een heerlijk weer *\o/* , hopelijk vrijdag en zaterdag ook nog, want dan heeft pupke voltigekamp *\o/*

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:20

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:28

Zo ik heb een lesje morgenavond in het tussen pionnetjes galopperen en in galop door de hindernissen. Tenminste... dat is de bedoeling :oo 26 augustus Gilze, is toch niet de bedoeling dat we zo ongeveer voor een opstopping zorgen in het programma hahaha.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:30

dat komt goed VHU :))
jullie kunnen het,
wij zijn dan in het strodorp aanwezig.
zelf niet meedoen dus helaas,majah.

wel even komen gokken bij ons hoor,
de hoofdprijs is een ballonvlucht!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:46

Ik ben (nog steeds) bang dat ze gaat springen of bokken in galop en daar wil ik onderhand eens doorheen, want ze is de laatste tijd redelijk 'stabiel' maar ja, wat tussen je oren zit gaat er niet zomaar uit he. Baal daar echt van. Ik rijd wel tussen de pionnen en hindernissen, in keurige dressuurdraf en ik raak dus werkelijk niets }:0 omdat ik als de dood ben dat ze gaat springen of bokken / flippen.

Maar goed, morgen les en volgende week wil ik ook weer les. Ik wil gewoon normaal rond kunnen galopperen, zal toch eens moeten gebeuren wil ik een beetje fatsoenlijk door de hindernissen komen, en ik vind het in principe eigenlijk zo leuk :7

Een ballonvaart.... ahhhhh ik heb giga hoogtevrees! Maar ik kom wel langs hoor man en zoon vinden het vast helemaal geweldig!.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:48

:wave:

mooie samenvatting :D

vanmiddag/avond heerlijke (hopelijk :+ ) BBQ met aks en moeders in de wei!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:52

extra lesjes geven alleen maar vertrouwen, niks mis mee toch :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:53

@vhu; stoer!! Wanneer is dat? Zeker net als wij op vakantie zijn?
@prinsje; wij gaan volgende week nog lekker weg ja :) doorreis door frankrijk en als einddoel spanje :)

@Crazymel; lekker met e-nummer sausjes!!! :')

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:53

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:57

Akshay schreef:
@Crazymel; lekker met e-nummer sausjes!!! :')

"vind ik leuk"

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 11:04

Bedankt allemaal voor de felicitaties!

@ PrinsjeH: waar werk jij dan en als wat
Tjee, dat is een enorme plek! Voor hetzelfde geld brak je arm, gelukkig werd Mick op tijd rustig, had heel anders kunnen aflopen...

Mooie samenvatting trouwens :Y)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 11:59

even egopost. Vanmorgen priveles met Rembrand en daarna nog zelf gemend met Amerigo. Ze liepen allebei erg fijn. Aan de ene kant ben ik daar helemaal niet blij mee, want nu krijg ik toch weer een beetje hoop voor komende zaterdag. Als ze dan zo lopen...... Ik heb heel de tijd gedacht dat ik geen kans zou maken, gaan ze zich ineens lopen uitsloven. Gekke beesten.

Moet zo naar de kapper, dus had geen tijd meer voor Thabor. Die mag vanavond nog even zijn kunstjes laten zien.

VHU: je hebt ook helemaal gelijk, alleen naar bed als de rest nog gezellig doet, dat kan natuurlijk niet. Maar zaterdag moet hij wel mee naar mijn wedstrijd, als hij dan hele dag huilt/jammert is dat ook niet zo fijn. Maar goed, we zien wel.

Ga nu snel douchen, eten en naar kapper.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:02

:wave: een snelle zwaai

bijgelezen over bbq in wei, veluwe-topic (ga zo kijken), lesjes in pionnetjes, boekje Wolkenheks (en idd... die angsten worden vanzelf een keer bewaarheid, want kinderen vallen nu eenmaal wel eens en dat hoort bij opgroeien, maar bij ons was een klein ongelukje ongeveer zo'n drama als verongelukken...)

Net Mick in de koelte van de ochtend even gelongeerd, kan hij nu lekker wei op en vanavond kunnen wij dan relaxen :D

SL: had idd goed mn arm kunnen breken, doet ook behoorlijk zeer in schoudergewricht moet ik zeggen, bah -O-

enneh... ik werk ook op advocatenkantoor :j

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:13

net wat boodschapjes gehaald.. oa vlees en sausjes voor vanavond :)

Zal nu m'n afwas maar 's gaan doen... het is hier zo vies goor ranzig benauwd binnen, niet te geloven...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:27

PrinsjeH schreef:
, maar bij ons was een klein ongelukje ongeveer zo'n drama als verongelukken...)

Daarom proberen wij dus altijd heel lakoniek te doen als er iets gebeurt en er vooral geen drama te maken. Krijg je doorgaans ook van die krijskinderen van, dat willen we niet :D Afgelopen weekend was zoonlief vol in de brandnetels gevallen (hoofd, hals, armen). Tuurlijk mag hij even huilen, maar dan moet het ook klaar zijn. Het is vervelend, maar als je daar uitgebreid aandacht aan gaat besteden dan blijven ze huilen (zie ik helaas bij veel ouders zo gebeuren). Maar van de andere kant, zoals jij beschrijft, had ik het nog niet eens bekeken. Dat kan inderdaad verstikkend werken.

Nu moet ik echt weg

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:42

Tine ik vind P voor zijn leeftijd al veel ouder ogen dan de andere kinderen die ik ken. Ik denk dat hij zelf ook wel aangeeft wanneer hij het niet meer volhoud. En net wat Tine zegt als hij als enige naar bed gaat terwijl de andere kinderen nog wat anders gaan doen, wordt hij ook buitengesloten.

Als Daan valt laat ik hem eerst ook, of het moet echt raar gaan. Meestal maak ik er een ook grapje van. Hij huilt ook bijna nooit en als hij huilt is hij snel getroost.

Heb wel bijgelezen, maar kom in tijdnood. Heb Daan vanochtend bij mijn ouders gebracht, daarna naar dierenarts gereden waar ik de kat heen had gebracht om mijn trui op te halen, boodschappen gedaan en opgeruimd, was aangezet. Maar moet nu al weer richting stal.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:00

hier een vraagje aan de mamas..

Kraamcadeautje.. Een rompertje en een pyamatje (shirt met broekje) in maat 68 en 74.. Is dat bruikbaar?
Ik ben zo bang dat ik iets stoms heb gekocht :')