[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:38

Windstil in Rockanje ? Hier waait het flink hoor :-) met regen, heeeerlijk herfstweertje

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:42

Zo de auto naar de garage brengen, kon eerder terecht, ook fijn natuurlijk. Moet wel twee afspraken verzetten maar goed, so be it.

Ik vind wel dat als er vervelende / nare / heftige zaken gebeuren met zowel mens als dier je ook weer meer beseft hoe je kunt genieten van elkaar (zowel mensen als dieren). In de tijd dat Rizanta overleed, kreeg een vader van een vriendje van Han een fatale hartaanval.... ik bedoel maar.

Bente wordt vandaag gemend, ben benieuwd, vorige keer was ze nogal opstandig bij mijn instructeur. Heb haar deze week zelf ook een keer gemend toen liep ze als een zonnetje O:) en dat kan natuurlijk heel goed zo zijn doordat hij dan net wat meer doorpakt dan ik <<)

Verder vandaag stagebezoeken doen en nakijkwerk, jeetje ik heb nog staaaaaaaapels :list: , word er helemaal beetje zenuwachtig van. En dan natuurliljk nog al die gedichten <:)

:evaw:

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 10:15

Goedemorgen
Ollie, helaas verkeerd begrepen (helaas voor mij dan... ) Nog altijd geen laptop... en maar prullen op die telefoon en daarbij kost het ook nog een bom duiten, heb een waardeloos abonnement geloof ik |o Dus vandaar mijn weinige postjes :o
Ik wil graag je topic gaan bekijken, doe mn best op mn telefoontje
En voor alle pb-ers: ik vind het heel erg lief die berichtjes, zou heel graag reageren maar het is zo'n gedoe dus even via hier: dankjullie wel, ik heb nog steeds heel veel steun aan het topic en jullie, soms bekend, soms onbekend in real life...

En verder wens ik jullie allemaal een fijne dag, hopelijk is de auto van VHu straks weer als nieuw, gaat het met Gompie van IM vandaag 'stabiel', heeft Tine plezier met Thabor en Amerigo, overdenkt Naaltje de paardenzaken, kan Ollie lekker stukje mennen en alle anderen ook veel plezier met paard/hond en het 'gewone' leventje dat eigenlijk elke dag zo 'bijzonder' is... :*

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 10:46

@Prinsje: :(:) :(:)

@Tine: wat lief van je zoontje.

@HT: wat een vreselijke bijwerkingen voor je broer, heel rot dat je nu niet op bezoek kunt :(:) :(:)

@SL: een mooi afscheid geweest :(:) :(:)

@VHU: succes met je auto.

@Ingrid: hopelijk knapt Gompie wat op :(:)

Volgens mij ben ik weer veel vergeten :o , gisteren 1200 beukenhaagjes gezet, pffff, stuur alle regen maar deze kant op, dat scheelt ontzettend veel werk met watergeven :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 10:58

Avaluna, waar woon je, dan stuur ik het gelijk door :-) !!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:02

Stuur maar naar het zuiden :j
Het begint hier al wat meer te regenen, maar het mag best plenzen :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:24

@Avaluna, ik stuur die regen graag jullie kant op... hier is het nog droog en laat het nog maar een paar uurtjes droog blijven....
@PrinsjeH, sorry ik heb je post verkeerd gelezen... dacht dat je flapflop het inmiddels weer deed... sorry... :o

Zo paardjes zijn gemest en ik moet iets bekennen..... ik heb net een moord begaan :o

Ik wilde een zak met vlas openmaken en bij mijn hand komt ineens een muizenkop naar buiten zetten :oo zo van hooooi hier ben ik... heb geprobeerd of onze hond het diertje wilde grijpen maar die had helaas andere interesses 8)7 en daar ik al genoeg muizenvriendjes in de stal heb... heb ik hem maar naar de eeuwige jachtvelden geslagen dmv een schep.... voel me wel schuldig.....dierenvriend dat ik ben :+

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:45

Ohohoh Ollie!!!

Ik heb een keer ergens op een stal meegemaakt dat een man helemaal ontdaan was door mijn actie. Deze man (ontzettende homo, niet dat dat erg is, maar wel duidelijk verderop in dit verhaal) was bezig met een zadelkast, om deze een beetje te verplaatsen. Dus hij schoof dat ding heen en weer, komt er, helemaal versufd, een muisje achter vandaan. Dus hij begint te gillen als een keukenmeid: Help een muis! Een muis!
Waarop ik zeg? Waar? Oh daar? *BAM* schoen erboven en muis dood... oops... dacht er niet eens heel erg bij na, muisje was helemaal suf en met een kleine klap doorgestuurd naar de eeuwige kaasvelden...
Die man keek me enorm angstig aan en zei: Wat ben jij voor mens?!
Hihi... Tegenwoordig ben ik veel minder doortastend dan nu. Toen onze haan heel ziek was en dood moest, durfde ik niet zelf zijn nek om te draaien, dat heb ik de dierenarts laten doen. En laatst zat er een muisje op stal, ook een beetje suf, maar die heb ik gewoon laten zitten. Ik kan het niet meer.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:48

@Frensie, eeuwige kaasvelden _O-

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:49

Tja, een muis zal niet heel gelukkig zijn op de eeuwige jachtvelden met al die roofdieren om hem heen ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:27

Eeuwige kaasvelden _/-\o_
Frensie: ik zet ook muizenvallen, maar als ik er zo een zie lopen durf ik ze niet dood te slaan. Zo ziellig. Had vorig jaar een nest van wel 20 muisjes in mijn poetskoffer. Zag er zo schattig uit. :o Ik weet niet wie het hardst schrok. Heb ze wel laten lopen. Niet slim, want het worden er heel snel heeeeeeel veeeeel meer.

Het weer valt hier alles mee, vanmorgen wat lichte regen. Het waait stevig, maar geen storm, dus paarden staan weer lekker buiten. Hoefsmid heeft alleen Thabor en Amerigo gedaan, Rembrand zijn hoeven waren weinig gegroeid en ijzer lagen er nog mooi en goed onder. Ik moet maar bellen als ik denk dat het vervangen moet worden. Scheelt weer :$

Thabor trekt al belangstelling als hengst. Heb al iemand die wel interesse heeft. :j

En ik kwam vanmorgen bij de geiten, ligt Eddy dood bij een boom. Weer helemaal in zo'n rare overstrekte houding. Helaas is ze nu helemaal stijf (iemand een idee hoe lang dat duurt. Kijk ik al jaren naar detectives, maar ik weet het niet), dus ik kan haar niet normaal neerleggen. Zoontje zal straks afscheid willen nemen. Laat ik hem liever in de wei doen, dan dat ze al in kruiwagen bij de weg ligt.

Nu ga in nog snel wat kadootjes inpakken, planten watergeven en slapen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:40

Och Tine arme Eddy. Ik durf niet te zeggen hoe lang die stijfheid blijft. Sterkte voor je zoontje!

Brrr.. 20 mini muisjes in je poetskoffer, ik moet er niet aan denken!

Hier valt het weer ook reuze mee. Winderig, maar droog.

Ga nu lekker een broodje eten.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:58

pff al dat gepraat hier over dood en laten inslapen.

Hoorde toevallig gister dat iemand die ook wedstrijden rijd zondag op wedstrijd 2e was geworden. Maar dat ie na de 2e manch buiten kwam en het paard gewoon dood neervalt voor de wagen. Dat lijkt me toch wel akelig hoor.

En ik kwam gisteren bij mijn cavia's ligt een van mijn oudjes dood. Ze was gistermorgen nog gewoon fit en aan het eten. Maar liever zo dan dat ze een paar dagen ziek zijn.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:44

Maisie: wat sneu van je cavia. En wat een vreselijke ervaring voor die menner. Echt afschuwelijk

Nou, heb net eindelijk de dierenarts te pakken gekregen (je zal maar een spoedgeval hebben). Lijkstijfheid gaat nog wel een tijdje duren.

Ik zie er erg tegenop om zoontje zo het verhaal te doen. Arm ventje. Maar ja, als je veel (oude) dieren hebt, hoort de dood er natuurlijk ook gewoon bij.
Hij zei dinsdag dat hij dan weer een zwarte geit wil en hem Eddy zal noemen, maar dat zal nog niet meevallen. Ben al aan het rondkijken geweest op marktplaats, maar sommigen vragen idiote bedragen voor een geit.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:57

zielig van Eddy Tine, sterkte met vertellen aan je zoontje
en Maisie zielig voor de cavia
en Ollie heeft nog een muisje naar de eeuwige kaasvelden geholpen _O-

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:30

@Tine: sterkte met het verdriet van je zoontje.

Zielig caafje :(:)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:45

@Tine, toch nog weer onverwachts van Eddy zeg... de DA was onlangs toch nog geweest ? Sterkte met het vertellen aan je zoontje :(:)
@Maisie, jij ook :(:) voor je cavia....

Lekker allebei met de pony's gereden. Ik met Simba en Ingrid met Brutus. Daarna heeft Ing Hans de 1e beginselen van de clickertraining bijgebracht en ze zijn nu nog gezellig aan de wandel :P

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:28

@ Tine: sterkte bij het vertellen aan je zoontje! Arme Eddy :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:50

Zoooo,... ollie muis.. ~~}> jammer voor de muis..
Tine oh.. ;( |( arme eddy.....ik hoop dat je zoontje het wat kan begrijpen en niet al te veel verdriet heeft, is zo moeilijk voor die kleintjes...
Maisie... arme cavia....maar idd wel fijn dat ie niet ziek geweest is !!
En ollie lekker bezig geweest met Simba en Ingrid met Brutus en Hans ! super toch !!

Ben afgedraaid, ik was hulpmoeder op school, naar het sinterklaasklooster, de kids vonden het fantastisch !! gelukkig.
Alleen zit er dan af en toe zo'n kind tussen waarvan je denkt -:(- daar heb ik braaf de juf op gewezen en er niets van gezegd... :#

A.s. zaterdag misschien met een training mee op de kar met husky's !! *\o/* heb ik erg veel zin in !! :):)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 18:15

goedemiddag

@ tine arme geit. ik duim voor je dat je zoontje het een beetje goed opneemt
@ bianca leuk hoor dat je misschien mee mag op training we willen natuurlijk wel foto's
@ S_L mooi voor je opa dat het zo druk was en een mooie dienst doet ieder mens goed om te zien dat hun dierbare zo gelieft was

ik heb gister weer les gehad met okkie en die liep erg lekker alleen moet ik er op letten dat ik mijn handen stil houdt. ~~}>

vanavond heb ik vergadering van mendistrict noord als het goed is krijgen we daar ook uitleg over de startpas.
morgen gaan we het 'race' nummer voor de kerstshow oefenen dus zal H.S een filmpje laten maken. *-:)

ik kreeg gister te horen dat er een kennis van ons (die we kennen via de manege) is overleden. ze is achterover van de trap gevallen en heeft haar nek gebroken ;(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:07

Wat een heftige verhalen hier allemaal, Lanouska wat afschuwelijk!

Weet niet of ik nog een samenvatting tussendoor zag komen maar mocht die nog komen , ik sluit me aan. Moet nog alle Sinterklaascadeautjes inpakken,gedichten maken, drie opdrachten voor school uitwerken (opdrachten aan studenten), mail lezen, scriptie nakijken en o ja er moet nog eten ergens komen ofzo, moet nog slapen en morgen weer heel vroeg op.

Pfffffff }:0

Ga maar even pizza's bestellen, kan ik een van de dingen van het lijstje afvinken :=

Bente is gemend door instructeur vandaag....ze kon zowaar netjes strekken, knapperd :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:27

Tine zonde van de geit zeg !! Hoop dat je zoontje goed afscheid kan nemen. Zoontje van mijn vriend
geeft er niets om die heeft zoiets van dan koop je toch een nieuwe.

biancacoo gaat mee met de honden gaaf hoor !!!

olie heeft haar pony's lekker gereden. En een muis vermoord. Gelukkig doen de hond en de katten
dat bij mijn ouders en de katten hier thuis. Af en toe nemen ze wel eens een levende mee.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:10

Tine arme geit.
Arme cavia.
Wat een nare verhalen allemaal

Ik zou ook naar die vergadering gaan, maar ik kan geen oppas krijgen die ik het toevertrouw om de avond bij Daan te zijn, omdat hij nog niet zo slaapt als zou moeten.

Verder zal ik ook blij zijn als het dinsdag is. De kinderen worden allemaal gek van dat sinterklaas gebeuren, ze zijn zo druk en baldadig.

Verder net het nieuws gekregen dat mijn opa in het ziekenhuis is opgenomen. Hij heeft toen Daan 1 dag oud was een tia gehad en nu waarschijnlijk ook weer. Ik heb verder niemand gesproken dus zal er nog even achteraan bellen hoe het nu is.

Verder ben ik nu dus ook afgedraaid dus ga bankhangen.

Als er belangrijke info over de vergadering is zouden jullie me dat willen melden

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:42

avaluna, plenst het daar al? >;) hier wel namelijk...

:(:) voor tine en maisie

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:08

tallechie, sterkte voor je opa !!
vhu sterkte met je sinterklaasdrukte.. :Y)
Ik was weer druk voor de komst van sint bij school...leuk maar ik zal blij zijn als het voorbij is.
bij naaltje plenst het...hier nu nog droog...paardjes lekkere wortel gegeven...en op stal.
Lanouska, wat een heftig verhaal !! :(:) heel veel sterkte !! vreselijk.
trusten voor straks... :z