Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Nadat we met ander hooi zijn begonnen, heeft hij 1 week niet gehoest, nog niet het kleinste kuchje, en nu is hij weer begonnen. Ik doe fenegriek door zijn voer en hij krijgt een hoesdrankje op natuurlijke basis(bronchinal).
Je leert ook goed met het verkeer rijden, precies te rijden en met lekker vlot tempo. HEt regende enorm maar heb er niets van gemerkt zo geconcentreerd ben je dan bezig.

maandag is mijn eerste keer echt zelf mennen
Ga zo denk ik even in de regen oefenen met rivaldo. Hij moet toch stappen en kan ik best wat sturen
Stofvrije bodembedekking heb je dus al. Hoe zit het met de kwaliteit van de stallucht? Veel verse lucht, of zit alles dicht? Ventilatie is heel erg belangrijk. L_Rivaldo schreef:Ik zat naar onderdelen te kijken voor mijn hoefschoenen en kwam dit tegen, wie staat hier positief of negatief tegenover en waarom? Bedoel dan meer zo af en toe dit geven ipv wormenspuit.
http://www.nah-products.com/?10,verm-x- ... den-250-gr
Moet zeggen dat ik wel in het najaar allemaal een met ivermectine heb gegeven maar dat was meer mijn idee dan dat het nodig zal zijn geweest. Plm 3x per jaar mestonderzoek en je weet waar je aan toe bent. Veel info staat op http://www.wormbestrijding.nl En als je dan lage telling hebt / laagste categorie, je haalt mest goed weg en onderhoudt wei/stal goed scheelt dat veel wormkuren. Moet zeggen dat ik dat wel te doen vind met eigen stuk land maar als je op pension staat is het niet haalbaar...Ik zou zelf nooit ook maar enig risico nemen met wormen / alternatieve wormkuren.
Dat laatste probleem werd ontdekt door Eric Laarakkers waar ik met dat ene paard na een heel lang medisch traject (ruim een jaar) terecht kwam. Met 2 acupunctuur behandelingen en twee drainagekuren (druppeltjes) was het hele probleem na 4 maanden opgelost. Was nasleep van een einschuss/bloedvergiftiging. Maar goed, het is dus wel helemaal weer goedgekomen. Ben met dat soort vage klachten trouwens groot voorstander van een DA die iets verder kijkt dan de antibioticaspuit en de ventipulmin 
Citaat:"Hoe zit die lama vast?? Gewoon tussen het lamoen geklemd??"

Zielig he... het arme beest. 

)
Die moet weer even flink aan de bak, want hij was zaterdag al druk en fel, en hij heeft nu 2 dagen stil gestaan (wel op de wei geweest hoor, maar niet gewerkt ofzo) dus dat zal wel weer een lesje laagvliegen worden...