Vorige pagina staan leuke (wedstrijd)foto's. Die zat ik te bekijken, vlak daaronder of daarboven stond de link met de lama, die had ik geopend in een nieuw tabblad maar nog niet bekeken. Zie ik dus vrij dicht onder de foto's de opmerking Citaat:
"Hoe zit die lama vast?? Gewoon tussen het lamoen geklemd??"
Dat ik dacht "nou, das ook niet erg aardig om te zeggen!" Duurde ff voor ik doorhad dat het om de link ging 
Hier ook ontwormen op basis van mestonderzoek. En hier ook huiverig voor alternatieven met zoiets belangrijks als wormbestrijding. Ik laat mestonderzoek doen, en ontworm indien nodig met een middel met werkzame stof tegen die specifieke worm.
Hoesten is inderdaad heel erg vervelend. Avaluna, kijk je dan wel goed naar de kwaliteit van de olie? Is het een olie die geschikt is voor inname, of is het meer een geurolie?
En je zegt dat je olie mengt met water, wat gebruik jij als emulgator? Want olie lost normaal gezien niet goed op in water.
Tegen een hoestperiode gebruik ik breeze spray van de silverlinde. Mocht de hoest langer dan enkele weken aanhouden, of verergeren dan staat er een DA op het erf om de oorzaak van de hoest te achterhalen. Dan kan ik aan de hand daarvan altijd bekijken wat er moet gebeuren, welke maatregelen en middelen we gaan inzetten om die oorzaak weg te nemen zodat het hoesten ook niet meer zomaar terugkomt.
Vandaag heeft paardlief het gemakkelijk gehad. Hij had al buiten gestaan in de stromende regen, en is nog even uitgebreid in de modder gaan liggen voor hij terug naar binnen ging. Dus in de stal stond 1 groot modderplakkaat, en ik dacht "bekijk het maar"
Zielig he... het arme beest.
Nou, morgen mag hij weer fijn aan het werk hoor. 
Beterschap aan alle zielige paardjes en hun eigenaren
En natuurlijk iedereen gefeliciteerd met de wedstrijdresultaten!!
Fijne avond allemaal, ik ga lekker op de bank met een kop thee en een goed boek zitten. Vanavond maar lekker vroeg naar bed.
Groetjes, Lacuna