[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:54

@Steffi: welkom en wat een leuke foto's <3 . Spannend zo meteen bestellen!

@Tine: hier is de sneeuw weg en is het ineens vreselijk nat, allemaal.

@Gem: oh, dat zou ik ook wel eens willen; tdm huren :j . Misschien ook iets voor de vereniging?

Vanmorgen papieren afgegeven in NL in het zh. Toch wel spannend, allemaal.
Nu ff uitrusten; dan kunnen we vanmiddag weer flink ons best doen bij therapie :D .
Zijn echt wel hard vooruit gegaan; kan al veel, nog niet lang genoeg naar mijn zin, maar goed :') :') :')

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:28

Ava: gelukkig toch verbetering te zien. En ga je nu naar zh in NL? Heb iets gemist denk ik :o
Steffi: wat een schatje
Claud met Bubbels bezig geweest.

Net even met Samoerai kliko training gedaan. Was niet nodig. Ze schrok wel van een kudde (7) paarden die van haar schrokken en al rennend en bokkend door de wei gingen. Ze draaide zich erg snel om, kreeg haar wel weer terug, maar ze was heel erg gespannen. Toen ik naar haar toe liep, draaide ze weer om, liep achteruit en zakte op haar billen, want daar was een kleine greppel. Maar even naast haar gaan lopen (2x) naast de wei, toen kwam de rust weer. Morgen maar weer heen
Afbeelding

SteffiiY

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:30

Fijn dat ze de kliko's niet eng vond, oefening baart kunst zeggen ze met schrikachtigen he :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:47

Ze is gelukkig erg koel, en doorgaans als ze schrikt is het een sprongetje opzij. Helaas vandaag iets meer dan dat, dus morgen gaan we er weer heen, dan ook met hoofdstel met kleppen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:28

Dat scheelt dat ze koel is, morgen maar even met kleppen proberen!

Zojuist mijn Sulky besteld, 3 weken levertijd *\o/*

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:57

Ah wat een leuke foto's van Bambi!

Ava, de papieren afgegeven. Wel fijn dat je in ieder geval vooruitgang ziet. De rest komt vanzelf!

Tine, Samoerai aan de kliko training die niet nodig was. Wel even geschrokken van een kudde paarden hopelijk gaat het morgen helemaal zonder problemen. Ze heeft op de foto wel mooi de oortjes naar voren.

Steffi, en? Welke is het nu geworden??

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:00

Welkom Steffi, heerlijke pony heb je <3 persoonlijk hou ik wel van een accentje erbij qua kleur.
Sam niet bang van de kliko's, Ollie is niet snel bang, maar een omgevallen kliko is wel een zeer gevaarlijk monster :+
Meten is weten, wat je zegt Gem. Mooi instrument die tdm!
Gelukkig dat er vooruitgang in zit Ava!

Hier heerlijk trainingsrondje gedaan met Ollie. Ons draftempo gaat langzamerhand weer omhoog, zit nu regelmatig in de 14/15 km/uur en dat is waar we naartoe werken (dat je je rondjes op dat tempo zo ongeveer kunt doen vwb draf dan). In onze 'rust' periode zaten we maar op 11/ 12 km per uur, lekker sukkelen :+ Draftempo kan uiteraard nog hoger, maar dat willen we niet, want daar zijn we nog niet aan toe (pezen/banden/spieren moeten alles goed kunnen verwerken). En dat hoeft ook niet want om in klasse 2 een winstpunt te krijgen mag ze niet harder dan gemiddeld 15 km/uur. Erg leuk ook is om te merken dat ze naarmate het rondje langer duurt (nu 22 km gedaan) ze steeds lekkerder gaat lopen. Is goed teken :D
Dit jaar staat alleen (nou ja, 'alleen', zou het geweldig vinden als het lukt) in het teken van een aantal klasse 2 wedstrijden goed uitrijden, dus alles goedgekeurd. Klassementen doen we even niet aan.
Ze voelt erg goed aan :* en dan is het zo heerlijk om te doen :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:21

Ben toch voor wat kleur gegaan en hij is zwart met cobalt blauw geworden :D

Wauw lekker tempootje Vanhuisuit!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:29

Dat is vast heel mooi Steffiiy!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:03

He leuk bambi in het topic!

Ik ben niet door naar de strijd der districten -O- helaas is ferro net iets te klein maar wel
een super mooie 8e prijs in de finale!

Sam wel kliko proof maar nog niet rennende paarden proof. Zeker met oogkleppen kunnen
ze daar nog wel eens op reageren. Verder zijn idd omgevallen kliko's best eng.

Ik ben weer een beetje bijgekomen na een hele lange dag houten. Vanavond les en dan morgen
tandarts en enten voor de pony's.

O ja ik heb mij ook opgegeven voor de clinic van ijsbrand chardon lijkt me echt gaaf!! En 14 februari les van Glenn Geerts ook super leuk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:06

Maisie, vandaag was het nog zonder kleppen. Morgen gaan we op pad met halve kleppen. Lijkt me ideaal voor haar, want ze is vreselijk nieuwsgierig.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:38

Maisie, ga je zaterdag of zondag naar Chardon de clinic volgen? Wij zijn er zaterdag.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:52

Wat leuk Maisie, super gereden trouwens in Houten *\o/* jammer van die stokmaat-beperking -O-

Ik had bij Ollie ook halve kleppen. Die kon ook prima zonder of met hele. Maar zonder keek ze wel heel erg om haar heen (wat dan makkelijk slingeren werd) en met hele kleppen was ze heel terughoudend. Dus die halve waren net mooi.
Misschien had ze dat gewoon nog nooit meegemaakt van die denderende paarden in de wei. Moet zeggen dat dat natuurlijk ook wel gewoon erg spannend kan zijn. Net als meerennende koeien of schapen *\%/* :))
En ik denk dat het ene dier meer gevoelig is voor geluiden dan het andere. Ollie hoort echt alles, Ber hoort volgens mij niets, die loopt gewoon tjoeketjoeketjoek als een treintje voorwaarts }:0
Ollie kan nog steeds schrikken van vogels die in de bosjes zitten (vooral van die merels, duiven enzo, dat geritsel). Schrikken is bij haar in een keer verstijven, sprongetje opzij en dan weer verder :+ zit je soms met je hart in je keel }:)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:02

Steffi, dan heb je een beetje mijn wens gevolgd: zwart met kobalt (of koningsblauw) <3 . Prachtig!

Maisie goed gereden, maar net niet goed genoeg voor De Strijd der Districten. Jammer! Ik ga er wel heen... filmen :') .

VHU pakt de training weer op van de endurance met Ollie!

Vandaag de Anda en Moos weer achtereenvolgens voor de wagen gehad. Kkkkkoud, een constante waas van fijne regendruppels in het gezicht..... had beter een duikbril kunnen meenemen. Maar, ze liepen beiden fijn. Moos het eerste 20 minuten iig, zelfs toen we een fluoriserend oranje paraplu moesten passeren, de tweede 20 min zette hij de turbo er weer op en dat is dan minder prettig voor de teugeldruk (ja ja, veel gelet op de teugeldruk :') ) .

Oja, Biancacoo vroeg nog of stalgenootje ook een quarter voor de koets had. Ja dus, maar dat is een heel project, zullen we maar zeggen. Hij is nogal onberekenbaar zoals ik al vertelde. Paard met humor, dat klinkt wat positiever :D . Als we die ooit "goed" krijgen, wordt dat een leuk minimarathon-racebeest.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:14

Ja het word RAL 5002 zoals ze dat noemen, dus dat is inderdaad kobalt/marine blauw. Vind het zelf ook prachtig en heb mijn dressuurset(Voor mijn grote merrie) ook in die kleuren :+:

haha een duikbril :P

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 08:50

Gaaf Gem. Ik heb zelf ook een qh gehad...beleren onder het zadel was geen makkie zeg maar...

Verder moet ik later even bij lezen...

Fijne dag allemaal.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:30

Goedemorgen
Hier geen ervaringen met qh, maar weet nu wel dat als ik ooit aan vervanging van Rembrand toe ben, ik iets wil als Samoerai, maar dan groter zodat ik er ook op kan. Heerlijk werklust, koel in de kop en toch ook een sjieke verschijning. De eerste 2 voldoet Rembrand prima aan, maar dat laatste hahahahah

Steffi: nu 3 heeeeeeeeele lange weken wachten :D
Gem weer gemend met oa een turbo.
Janouk en Maisie naar gave clinic

Vanmorgen weer met Sam op pad geweest, nu dus ook met menhoofdstel aan. Ik had het idee dat ze ietsiepietsie terug kwam in tempo, maar ja, is pas de 2e keer dat ze dit hoofdstel om heeft, dus ook wel logisch denk ik. Helaas stonden de paarden nog niet buiten. Een buurman zei dat ze altijd zo gek doen als ze net buiten zijn en dat het daarna over is. Nou ja, kijken of het donderdag weer lukt.
Wilde met Rembrand in de buitenbak gaan mennen, maar het heeft hier best gevroren, alle regen van gisteren is ijs. Maar goed, de zon schijnt dus ik moet gewoon mijn dag even omgooien.

Verder druk met de minimarathon van zaterdag, maar dat gaat helemaal goedkomen. En zondag heeft zoonlief een vaardigheidclinic. LEUK!!!

Nou, ik ga maar eens uitmesten, altijd fijn....

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:47

Gisteren weer met db naar de les geweest. Poe meneer was heet. Te wakker zeg maar. Na een kwartier ging het beter. Handen vol hoor. Ga zaterdag voor het eerst een mini marathon doen bij Tine. Maar gewoon in draf hoor. Vind het best spannend. Zeker zoals hij gisteren was. Nog flink wat met hem doen deze week anders word het vliegen zaterdag ben ik bang.

De natuurgenezer komt straks weer. Hij staat aan de bach druppels. Heel verrassend wat dat goedje doet hoor. Ze komt 1 x per maand en en elke keer heeft hij weer andere druppels nodig. Het is een soort ui waar elke keer een laagje afgaat en er weer iets nieuws boven komt. Ben benieuwd wat het nu weer is. Ik heb wel het idee dat het langzaam beter word. Het niet goed stappen heeft hier ook mee te maken.

Klinkt als een mooie kleur die tweewieler.

Ik heb vroeger toen ik nog reed een tijdje western gereden en ook op Quarter. Over het algemeen zijn het hele brave paarden tenzij hun kop verkeerd staat. Ha ha

Nou nu eerst maar eens naar de fysio.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:41

Hier word ik blij van. Helemaal zonder hulp zo aan het rijden <3
Afbeelding

En hiervan wat minder hahah. Gekke pony met kop in het net.
Wel slim natuurlijk
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:36

Slimme Sam hahaha. Ber wil juist uit haar net eten (dus via de mazen), als ik hooi op de grond leg eet ze het niet (denk dat dat is omdat ze dan niet naar buiten kan kijken, net hangt precies zo dat ze kan eten en kijken).
Bijzonder Baudyh, mooi als het hem helpt. Ook mooi dat je dat toelaat bij hem +:)+ nou als jij zegt dat hij heet was zal hij het zeker wel zijn... vind jou altijd zo dapper!

Vandaag trailtje gedaan met de pony's. Had pony's al in de bak toen ik materiaal neerzette en Hero brak natuurlijk direct weer af wat ik had opgebouwd :roll: kan er ondertussen de humor van inzien. Eerst Ber en Hero al grondwerkend overal langs en overheen. Toen los ook Ollie erbij betrokken (die stond er dan in de bak gewoon stil bij als publiek }:0 raar beest is het af en toe) en toen gingen ze een paar keer met z'n drieen over de hindernis die ik had gemaakt, zo grappig :):)

Bij ons op stal zijn een paar mensen quarters, zitten tanks bij ... maar ook een hele leuke. Ken het ras verder totaal niet.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:28

Snip en snip en snip verkouden *mist snottersmiley*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 07:48

Gem, welkom bij de snotclub....niets aan,...het is hier wel binnen 3 dagen al weer veel beter geworden...beterschap !!

Fijne dag allemaal ...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 08:29

Beterschap voor de snotteraars.
Hier is zoonlief ziek, buikpijn.

Fijne dag allemaal

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:55

Ha ha ik dapper, nou dat valt reuze mee hoor.
Db heeft weer een nieuw Bach mixje en paardenkastanje druppels. Voor de doorbloeding. Zijn tandvlees is te licht, zijn onderbenen zijn steenkoud. Kijken weer wat dit doet.
Zo naar Klijndijk naar de hoefsmid. Denk dat ik maar eens naar sneeuwbeslag vraag als ik de weervoorspelling zo zie.

Vandaag trouwens al weer 8 jaar samen met Gerrit dus vanavond lekker uit eten samen.

Fijne dag snotters en de rest.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:55

Gefeliciteerd Baudyh !! *\o/*