[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 16:37

Jammer toch zo Ips.... :(:)
Janouk gaat langzamerhand weer beter :j
En Tine ik vind je mega stoer 8-)

Hier echt heerlijke buitenrit gemaakt stuk verder dan dat ik tot nu toe met Ollie hier thuis heb gereden. Zat een zo'n mooi stuk bij. Aan een kant aardappelvelden die nu dus zo prachtig in bloei staan (was paars), afgewisseld met stukjes groen met van dat jonge spul erop (kalveren, lammetjes) met een soort vaart er dan tussen, zie je al die waterhoentjes, eenden en zwanen ook allemaal met jonkies zo heerlijk en aan de andere kant is dan een enorme heuvel met bomen en gras zeg maar. Waan je je echt in het buitenland. En dat midden in de Randstad :D

Nu de wagen ophalen, stond nog bij de andere stal... wilde ik gisteren ophalen maar toen stond er allemaal file en was ik dus soort van gesloopt :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 18:36

VHU: weer lekker met Ollie bezig geweest.
Ips: Lastig met de hond, moeilijke keuze met Pablo. en succes morgen op wedstrijd
Janouk: aan het verbeteren. Super om te lezen

Hier nu druk bezig om alles in te pakken voor ponykamp. Wat moet er een hoop zooi mee. Gewone kleding, paardrijspullen en alles voor de pony. Pffff. Gelukkig grote bus, want moet ook alles voor Rembrand mee voor de kur, want na het afzetten van zoonlief rijden we meteen door. Hopelijk zijn we vroeg, zodat we ook nog wat andere dingen kunnen zien.

Voor de liefhebber: filmpjes van 1e en 2e ronde.

http://www.youtube.com/watch?v=p9v-wNciAFg

http://www.youtube.com/watch?v=xCkS8s-4gGo

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 20:08

Goeienavond!

Tine, weer een ervaring rijker :)
Ips, moeilijk hoor, om nog te corrigeren.... hoe oud is de hond?
VHU waant zich op vakantie. Als ik jouw beschrijving lees, denk ik aan mijn ouderlijk huis.
Janouk gaat weer beter, fijn!

Ik ben nu 2 dagen bezig met de honingzalf. Gisteren was Moos in het begin, zo zonder verdoving, nog wat bibberig, maar ben met een warm nat doekje bovenaan zijn been begonnen met wassen. Ik bleef wel in "wegspring-stand" (weet inmiddels hoe groot zijn reikwijdte is) en kwam steeds lager en lager, bij zijn wond een schoon doekje gepakt en verder gaan poetsen. Ging uitstekend, hij bleef braaf. Met een droog doekje de ergste nattigheid eraf gedept, zalf erop, klaar.
Vandaag hetzelfde, maar dan 2 x zo snel, wat "ruwer" gepoetst, afgedroogd en "dieper" gezalfd. Had niet verwacht dat hij het zo snel zou accepteren.

Vanmiddag even naar Heyenrath geweest, SWM kijken. Helaas was iedereen van onze vereniging al geweest, alleen de vaardigheid van lesmees nog meegepikt, en even vaardigheid van de Grote Meneren gekeken (GL, FvdD, C.V. etc.)

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 21:36

Fijn dat het zalven en schoonmaken goed gaat gem!

Hier een hectisch avondje.. Dids was helemaal niet goed toen ik om half 6 aankwam op stal.. Was zijn benen/voeten aan het controleren, en toen viel hij bijna om.. Heel erg apatisch.. :\
Heb 'm gekoeld met de tuinslang, en de dierenarts maar gebeld..
Die vond het nog niet heel alarmerend, mocht nog afwachten. getempt op 38,1. Hij liep goed, dronk en at. Geen gerol, of gemep met staart, reactie op buik.
coolinggel gesmeerd en gauw naar huis om te eten. En net nog terug geweest.
Opnieuw getempt en 37,3... :\

Morgen dus maar in de gaten houden, en in de middag opnieuw in coolgel zetten.. Arm dier..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 22:22

Klinkt goed Gem! Hoop dat het eindelijk wat vlotter gaat genezen :j
Tine druk! Dat jij twee dagen achter elkaar zo druk op wedstrijd kunt zeg, ik zou compleet gevloerd zijn :o

Aks wat een schrik..... zag het ook al op facebook..... Morgen wordt het nog warmer, maar het was ook niet eens zo warm het is veel warmer geweest......raar.... bah.

Morgen ga ik voor het eerst met de wagen met groepje mee (zij op paard ik er dus achter). Denk dat het allemaal wel goed gaat maar vind het best nog wel spannend :=

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 22:25

het is echt een timing van niks. Want ik moet morgen verslag afronden. En ik sta nu zegmaar op 25%... Nog veel werk te verzetten dus..

Afgelopen nacht maar 2u geslapen door geschifte buurvrouw die van kwart voor 3 tot kwart voor 4 voor op straat stond te schreeuwen
En nu zorgen om Dids..
(en ook nog 's geen auto nu... Dus morgen ook nog op de fiets op en neer...)

Spannend van je rondje! :) Komt vast goed!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 22:34

Zul je altijd net zien Aks..... flink energie drankjes maar inslaan en anders morgen bij de wei doorwerken aan verslag??? Ik zit morgen ook met laptopje aan de Kralingse Plas ... (weet niet of dat gezond is maar ja... ben je wel buiten... en in jouw geval wel bij Diddle...). :(:)

Gem waar is jouw ouderlijk huis?
Daar waar ik dan langsrij staan echt mega-grote prachtige huizen, lijken wel kastelen :wow:

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 22:40

laptop mee had ik ook al verzonnen inderdaad :j En de energydrink stond ook al op het lijstje :))
Ik moet morgen alleen ook thuis zijn. Want moet op de hond passen. En die kan dus weer niet mee naar stal *grom*..

Naja, we zien wel :) Ik moet van mezelf nu nog bij 4 grafieken een beschrijving typen. En dan een takjes-opzet maken van conclusie en discussiepunten. En dan mag ik slapen :))

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 23:00

VanHuisUit schreef:
Gem waar is jouw ouderlijk huis?
Daar waar ik dan langsrij staan echt mega-grote prachtige huizen, lijken wel kastelen :wow:

Dat klinkt al een heel stuk minder als mijn ouderlijk huis :') . Maar die vaart, lammetjes, kalfjes, aardappelland etc etc wel :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 23:25

:+
er is daar ongelovelijk veel gebouwd de laatste 10 jaar, dus kan maar zo dat jouw ouderlijk huis er nog wel ergens staat (ergens links of rechts bij die enorme huizen :) ) , echt zonde tot die tijd was het nog veel meer echt polderlandschap met van die knotwilgen slootjes enzo. Is nog wel wat van over maar het wordt steeds meer versnipperd. Maar als ik daar rij heb ik wel zoiets van **diepe zucht wat kan het toch mooi zijn**

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 08:36

Goedemorgen

Aks: slecht geslapen door gekke buuf en zorgen om Dids. Is ook wel flink schrikken. Hopelijk vandaag alles goed. En met flaptop in de wei.
VHU: leuke rit op de planning, gaat vast goed. Die Ollie is zo'n topper. Ennuh, heb vandaag geen wedstrijd hoor, alleen maar demo van de kür op muziek. Oke, moet wel kar en tuig schoonmaken (heb tuig alleen afgenomen, niet gevet en manlief heeft kar gedaan, dus dat scheelt weer) en paard wassen en vlechten, maar op wedstrijd is toch heel anders dan even een kür rijden.
Gem: wat is Moos een braverd zeg.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 09:24

Goedemorgen, duf hoofd hier...
Veel plezier vandaag.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 11:45

Aks, arme dids, hopelijk voelt hij zich vandaag wat beter!

Gem, gelukkig gaat het nu beter met het schoonmaken en zalven.

VHU fijne rit vandaag! Erg jammer dat je zo ver weg woont, had graag aangeschoven :D

Tine succes met de demo kur vandaag :D

Ik heb gister weer een van mijn dromen kunnen waarmaken, zwemmen met Silvester <3 Echt onvergetelijk en iets wat ik welke week zou willen doen haha, prachtig hoe het instinct het overneemt.
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 12:04

<3 wat mooi Jenkins :j
@Tine dat is inderdaad wel zo, lekker ontspannen demo doen of voor de punten.
Sterkte met je :O hoofd Biancocoo :(:)

Hier vanochtend mega vroeg opgestaan om voor de drukte en warmte in het bos te zijn. Is gelukt, met 2 stalmaatjes rondje gedaan. Ol was super braaf. Voorop, achter, pony's langs haar het boeide haar totaal niet. Dit is superfijn want het biedt weer meer mogelijkheden om rondjes te doen. Ook lekker gedraafd. Andere twee zijn ook beleerd voor de wagen dus die vonden het niet eng.
<3
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:41

Tine, gaaf hoor dat je die springwedstrijd op film hebt, 2e ronde ziet er wat vlotter uit, knap hoor !
Hoe was de demo vandaag ?
Vhu, lekker gemend, supergezellig zo ! toppony !
Aks...rolberoerte van Didd's...ik hoop dat alles nu goed met hem is.....weer zo warm vandaag..
Jenkins dromen waargemaakt..nu kun je weer werken aan nieuwe, mooie foto hoor !
Gem, wat een superpaard is die Moos, en jullie krijgen wel een goede band zo !
duffe dag vandaag... gisteren met musherkennissen een bbq in barendrecht gehad..we waren om 23:58 thuis... :z :z :z :z maar..we hebben ervan genoten !!
vandaag relax dagje..hooi geschud...gefietst naar ijssalonnetje..ehm..zoontje in zwembadje gespeeld..even aan airbrushwerkje verder..

verder..mis ik hier veel mensen..ezelvrouwtje...L_S..en ook nog iemand met een witte welsh ?? en tallechie..ollie1..hoe is het met brutus en met jouw ??
en ieder die ik vergeten ben..sorry..

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:57

Mooie zwemfoto Jenkins! Waar ben je heen geweest?

Ik ben net terug thuis van Dids. 2x getempt (vaker ging niet, thermometer leeg.. grmbl) 37,1 en 37,3. Hij deed heel actief aan. Maar stond wel wat wiebelig als ik zijn rechterbeen optilde..
Maargoed, ik had een bak slobber gemaakt, heel erg nat, hij kwam in een mega draf op de draad af. Dus het zag er goed uit.

Stalhouder even gesproken en verteld van gisteren. En gezegd dat hij bij alles wat hij toevallig ziet waarvan hij denkt ''huh?'' meteen belt :)
en nu eten :9

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 18:36

Vhu super zeg! Nog wel halstertouw eraan?

Biancacoo lekker chill dagje hoor!

Als, thanks! Op t strand in castricum :) golven waren erg rustig. Gelukkig gaat t iets beter met dids!

Ik heb de smaak te pakken, na jaren niet gezwommen te hebben omdat ik niet graag in bikini loop, vandaag weer t strand en zwemmen in de zee! Dit keer zonder sil haha. Ook maar anderhalf uur op strand geweest, is lang genoeg voor mij :P nu lekker bioscoopje pakken :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:00

Denk dat iedereen gewoon van het mooie weer geniet {:} wat een heerlijke dag!
We zijn nog flink eind wezen fietsen (o.a. naar Ollie om haar op stal te zetten, wat is dat toch handig zo'n stal op fietsafstand) en naar de Kralingse Plas, was mega druk maar altijd heerlijk zo aan het water.
Daarna honden nog uitgelaten in het bos, Wiske had niet in de gaten dat het zo warm was, zo die ligt nu helemaal voor pampus .... Mies is altijd verstandig met dit weer die sjokt gewoon beetje mee }:0

Thabor galoppeert lekker door Tine =:) en hoe was de Kur heb je daar ook fimpjes van *-:) en zoonlief afgeleverd bij ponykamp?
Nou Aks gelukkig maar... misschien gewoon niet lekker gisteren, dat je er net op 'het' moment was?

Heb nieuwe hooinetten met hele kleine maas en nu zo ongeveer door hoe lang ze met een flink plak hooi doet .... tara .... 3 uur.

Ik had een greenguard aangeschaft maar daar krijgt ze echt enorme diepe schaaf/schuurplekken van.... gewoon zielig, halve kin aan gort en flinke plek op neusje >;) dus nu sinds gisteren maar weer andere graasmasker om. Alleen krijgt ze dan last van haar halster. Dus hoe dan ook, het is geen doorslaand succes :roll:

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:34

Kun je geen fleece-jes om het halster van de korf maken vhu?
Of ductape, dat gaat rond als tip in het graaskorventopic op bokt. Ductape is glad, dus schuurt niet.

Dids heeft zijn korf niet meer om. Gat was al zo groot.. Kijk volgende week wel hoe hij in zijn vel (vetjes :P ) zit, en dan beslis ik of hij een nieuwe om krijgt :)

Hier ook net woef uitgelaten. Héérlijk! Muziekje op, grote woef aan de lijn. En dan kun je toch heel de wereld aan :+:

En nu verder voor school :) Deze laatste loodjes wegen tien ton :') Maar I will survive! :))

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:45

Goed dagje gehad met de Anda in Grave <3 . Vandaag weer met mijn koets, die van M. had een lekke band.

Afbeelding

Afbeelding

Na het werk is het goed drinken

Afbeelding

Drie wp's erbij in de dressuur, dus M. mag volgende keer in Heesch in de L debuteren, én een gooi doen naar een hippiade-ticket :D . Eindelijk is ze dan toch goed op dreef en komen de punten.

Vaardigheid was leuk, maar wel een beetje pech. Bij het 20ste poortje kijk ik om, foutloos! Hoor ik de omroepster even later zeggen: "helaas 1 balletje bij het laatste poortje" , :o? ...kijk ik om, ligt balletje er toch af. Blijkbaar lag hij nog een beetje te tollen / wiebelen toen ik keek en besloot uiteindelijk tóch om maar te vallen -O- . Was ze ipv 2e plaats, 6e geworden :\ .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:15

Ben ik weer. Ben bekaf en net klaar met alles. Pff wat een dag.

Eerst Rembrand gewassen en gevlochten. Manlief in tussentijd buitenrit gemaakt op Thabor. Vroeg geluncht en toen zoonlief met Amerigo naar ponykamp gebracht. Zag er goed georganiseerd uit. Bij het afscheid had zoonlief helemaal geen tijd voor ons, kreeg net nog een vluchtige kus. Nou ja, is een goed teken zullen we maar zeggen :D Daarna snel door naar Vlagtwedde voor de kur. Pffff wat een hitte. Maar goed, we hebben met alle deelnemers weer iets moois neergezet denk ik. Helaas weinig publiek, maar ja, laatste dag van de beurs, einde van de middag en erg warm. Helaas geen filmpje, want manlief deed het omroepen en stond daarvoor te ver weg. Daarna nog even wat gedronken en toen weer naar huis. Uitmesten, geiten verzorgen, alle 650 struikjes weer water gegeven, alles opgeruimd en nu even uitpuffen op de bank en wachten op telefoontje van zoon.

Springjuf belde me nog, ze had filmpjes gezien en was erg tevreden. 8-)

Gem: mooie foto's. Wilde dat mijn paard zo dronk op wedstrijd. Jammer van dat laatste poortje
Aks: Kom op Aks, nog heel even volhouden.
VHU: lekkere rit gemaakt en nog met de honden op pad geweest.
Jenkins: wat ongelooflijk gaaf.
Bianca: hondjes zullen nu wel rustig zijn. Mis inderdaad ook een aantal mensen hier. Jammer!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:37

Hoi iemand de verdeelsleutel hippiade al gevonden?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:39

janouk schreef:
Hoi iemand de verdeelsleutel hippiade al gevonden?

Nope

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:48

Had bontjes (dacht ik) besteld bij paardendrogist maar dat blijkt soort medicinaal iets te zijn dat warmte geeft :? dus geen bontjes .... zal morgen eens ducktape kopen.... haar kin is vrij spits en bij de greenguard komt die steeds tegen de randen als ze graast, ik heb hem proberen te vervormen maar het blijft open gaan. Haar neus had ik gezien, deed ik sudo creme op ging ook langzaam wat beter maar haar kinnetje zag ik stom genoeg gisteren pas... .was echt heel vies etterige best wel grote wond :oo

Oja was mijn vorige post begonnen om Jenkins uitleg te geven over het rode touwtje :) zit er vooral aan zodat (ook niet ervaren) grooms pony makkelijk kunnen pakken. Anders pakken ze haar bij leidsel. En dat wil ik niet want dan kan ik niet meer sturen. Plus als ik terugkom bij stal kan ik haar dan direct ook vastzetten. En het is altijd handig een halster plus touw bij de hand dus vandaar dat ik er maar een gewoonte van heb gemaakt (was truc toen bij Bente, erg handige truc).

Gave Anda <3
Jeetje 650 struikjes 8)7 toch lekkere oefening Tine :j appelsap door drinkwater wil wel eens helpen voor meer drinken, of wortelstukjes / appelstukjes in water

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:55

Zo'n kinplek heeft dids ook ;) Inderdaad ook vrij laat gezien :)

En dat touw van jou, dat is geweldig! Heb dat er nu ook om als ik vriendlief bij heb :j groot voordeel, groom kan iets vastpakken, zonder dat die zit te storen op jouw leidsels! :j

Let je wel op de tanden vhu bij de GG? Er zijn best wat mensen die slijtage aan de tanden zien :)