[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:32

Wel bijgelezen, maar beetje hectisch dagje dus geen fut om overal op te reageren.
Heb nog wel onthouden dat Jenkins zondag van stal gaat verhuizen, dat Sabbientje een knuffel nodig heeft, schrikken zeg zo'n ongeluk, en vhu heeft een leuke paardendag gehad en laura gaat voor een Vitara. Heb zelf een Suzuki Samurai gehad, allergaafste wagentje wat ik ooit gehad heb, maar tevens de allergrootste miskoop van mn leven geweest. Daar is werkelijk waar ALLES aan vervangen geweest, tussenbak is ontploft middenop de snelweg, ding liet me in de steek in de file (gewoon uitvallen en niet meer willen starten... Sta je dan op de meest linkerbaan...) dus al met al niet zulke goede ervaringen mee. Heb ook nog aan een vitara gedacht, maar door mn ervaringen met de samurai heb ik het niet meer aangedurfd.

Vandaag hier een beetje een hectisch dagje. Op het allerlaatste moment besloten dat Sun toch terug gaat naar de wei van mn ouders. De trekker kan niet op het land komen en het gras moest gewoon gekortwiekt worden, en blijkbaar voeren de buurtbewoners toch nog steeds veel (wit)brood aan de paarden dus 2 vliegen in 1 klap. Terwijl ik Sun ging halen dacht ik "ben daar gek, 2 paarden op 2 locaties was vorig jaar ook ontzettend onhandig" dus Storm ook maar meegenomen. Je had mn ma moeten zien kijken toen ik ze alletwee uit de trailer haalde :P
Rob komt morgen ook, dus dan staan ze gezellig met 3 op de wei.

Verder is voor Fern (onze curly met ernstig nierfalen) het definitieve afscheid-moment gekomen; zij zal maandag om half 12 ingeslapen worden. Ze reageert niet op de medicijnen, wil helemaal niks meer eten (maar staat nog wel volop enthousiast bij de koelkast als de deur open gaat, krijgt dan iets heel lekkers en ze pakt het vol enthousiasme aan en krijgt het vervolgens gewoon niet meer weg. ;( Echt te zielig om naar te kijken) en we willen haar niet meer laten lijden dat ze straks helemaal wegteert of heel erg gaat braken ofzo. :(:)

groetjes, lacuna

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:43

Lekker paardendagje gehad dus VHU?

Sabbientje, dat is even schrikken zeg! gelukkig is alles goed gegaan verder.

Tallechie, de visjes zijn nu dus ook verkocht?

Naaltje, hihi helpen bij een rally waar je nog niks vanaf wist? dat is grappig.

Ik heb weer de hele dag geklust, spullen gehaald etc.
De slaapkamer is nu af :D hoeft alleen nog de lamp aangelegd te worden (en de meubels erin)
de extra kamer (wij noemen het 'het kleine kamertje') is ook praktisch af, alleen het deurkozijn nog.
Dan moeten er nog flink wat dingen gedaan worden, maar morgen gaat mijn vader weer verder.
en Zondag gaan mijn vriend en ik sowieso ook weer aan de slag (en waarschijnlijk weer hulp van mijn vader)
Dus gaat helemaal goed komen!
Maandag gaan we alle meubels al halen, die slaan we tijdelijk op in het kleine kamertje.
en als al het verven dan af is kunnen we rustig aan dingen in elkaar gaan zetten en op z'n plek gaan zetten.
De gordijnen voor de slaapkamer zijn ook besteld en zullen er over 3 weken zijn.
de koelkast, wasmachine, droger, fornuis worden waarschijnlijk ook ergens volgende week bezorgd.
Ik hoop dat we er woensdag al een nachtje kunnen slapen.
hangen we wel voor dat ene nachtje of niks voor het raam, of een oud laken ofzo.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:05

IT is druk aan de klus,we willen wel het resultaat zien he?
sabientje: tjeetje dat is schrikken,wel goed dat ze beenbeschermers om had dan.
rivaldo: ja eindelijk klaar met de kar(moet eigelijk nog de wielen spuiten,maar ik rij wel wat door, dan zien ze dat niet)
een suzuki vitara is best wel duur in de belasting hoor,ik redde het niet met 60 euro,
ik zat bijna op het dubbele,nu heb ik een gran vitara cabrio en betaal ik per kwartaal 132 euro.
he nog 1 naar de toppers????
ik ga morgenavond,heb wel veel wit, maar geen goud....alles hier uitverkocht zowat, doe wel een gouden kerstslinger in mijn haar :j
ga nu 2 3-jarige nw foresters leren longeren,beetje zadelmak maken en dan kunnen de mannen verkocht worden(mogen nu ook al weg,dus als iemand wat weet?? 143 en 147cm hoog,bruin met papier enz)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:14

IT: lekker aan het klusen
Lacuna: kan met het gezicht van je moeder wel voorstellen hihi. Wel verstandig. Sterkte met het afscheid :(:)
Naaltje: ik werd idd voor gek verklaard.

Heb met enig pushwerk manlief ook nog te paard gekregen. Arme Thabor stond al 2 dagen te niksen in de wei, wilde graag wat doen. Ze hebben een pittig buitenritje gemaakt. Het waait hier nogal erg stevig, dus Thabor had er goed de pas in zeg maar.

Morgenochtend komt instructrice om man met Thabor les te geven en even te kijken naar hoe Rembrand loopt.

Nou, ik ga zo eens voeren en uitmesten. Hopen dat het even droog blijft (alhoewel ik wel heel erg blij ben met de regen hoor)

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:22

Ik zal maandag wel even foto's maken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:46

Ha Tine, je man wil een paard, hij zal er op ook ~~}> leuk dat ze naar buiten zijn gegaan.
Citaat:
Hoe is het met Freddy? Knapt die ook al wat op?

Weer een enorme berg haar eruit gehaald, hij is nog steeds niet alles kwijt. Maar... op zijn ruggetje is hij alweer wat gevuld, dus dat gaat nu weer de goede kant op. Heb er nog een vitamineshot in gedaan. Hij staat er zeer pittig bij, is nu niet meer scharminkelig, zeg maar mooi slank als je er van houdt. Van mij mag hij veel ronder, dus hij blijft flink in het voer staan.

Happytime ook al naar de toppers :# met kerstslinger _O-

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:50

lacuun; een hele dikke knuff van mij uit :(:)
En je powns verhuisd.. ohjee.. Da's veul verder rijden voor mij ;) En ik weet niet eens meer waar 't is _O- ;)

wij hebben asperges op, met krieltjes en botersaus en ham.
En een wijntje
en ik ben zo economisch, ik ga na 1 wijntje al scheelkijken _O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:52

Sinds manlief recreatieruiter is geworden, is hij ook mooiweerruiter geworden. Ja, zegt hij, daarom heb ik een Groninger gekocht. Die kan ik stil laten staan als ik dat wil. Maar dat arme beest wil zo graag werken. Dus inderdaad ~~}> hihi

haha, ik ben ook zo economisch met wijn. Drink het zelden, dus 1 glas is meer dan genoeg.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:01

Hier ook economische wijndrinker, twee glazen max :+ Wat heb jij heerlijk gegeten dan Naaltje, wij hadden hier de bekende macaroni bolognese :Y) met sla....hoor ik net op het nieuws dat gedoe met groenten in Duitsland...'t zal je maar gebeuren zeg.

Lacuna groot gelijk dat je je pony's bij elkaar hebt gezet anders blijf je bezig.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:37

Lacuna :(:) sterkte met het afscheid maandag a.s. moeilijke maar erg dappere beslissing.

Fijn dat je je paardjes bij elkaar gehouden hebt, veel makkelijker, enne naaltje het is vast de reistijd wel waard om die 2 kanjers van lacuna te bezoeken. :Y) haha.

It druk bezig geweest in je huis ! word vast erg mooi ! en het was al moooooi ! :j

Hier heeeul economisch, haha, drink nooooooit alcohol, maffe geheelonthouder dus...
Tine man aangepakt, hahaha, zie zijn gezicht ook al maar je hebt gelijk Thabor moet niet staan niksen.

naaltje heeft weeeeer lekker gegeten !! _/-\o_
vhu freddy onthaard hihi, mijn shetten zien er ook nog niet uit, dik pak haar erop, staan dag en nacht buiten, haar zit wel los, maar wil nog niet opschieten.
Vorig jaar toen ze bijgevoerd werden en voor de wagen liepen waren ze in een mum van tijd door hun haar heen, nu dus niet.......
Ik heb melody gelongeerd, het ging perfect, er kwam zelfs rust in haar !! zo'n geweldig moment ik heb haar nog even laten stappen en ben gestopt want rust is nog niet voorgekomen sinds ik haar heb, zullen we elkaar dan eindelijk gaan begrijpen ??

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:41

@biancacoo; reistijd zeker waard :j
alleen vindt mijn bankrekening mijn kilometervreten met de auto niet cool :')
en toen ik afgelopen woensdag met de bus bij lacuun was heb ik een uur op een bus terug moeten wachten... En dat was nog op 't ouwe plek _O-
Maar komt goed hoor :D

Ik drink ook zelden :+ En als ik al wat drink 1 biertje om 't lekker (lindemans kriek :9 ) en nu heb ik wijn, die op zich niet heel erg smerig is _O-
Vriendje vindt 't wel grappig.. >;)

super dat melody zo lief was! :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:03

@Lacuna, wat naar maar wel zo eerlijk, zo sneu als ze zo ziek zijn en toch nog zo vrolijk en vriendelijk. Heel veel sterkte maandag :(:)

@Nouvel waar zijn die Kentaur chaps te koop, heb jij zo een adresje? Denk dat mijn laarzenprobleem toch om een chaps oplossing gaan vragen.

@Rivaldo ik heb ooit een jaar of 3 een Daihatsu Feroza gehad, net zoiets als een Vitara, maar dan anders :7 moet eerlijk zeggen.... hij deed het altijd maar men o men wat een onderhoudskosten. Moest op een gegeven moment 4 nieuwe banden ... toen heb ik hem maar verkocht kon het niet meer opbrengen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:13

VHU, is het niks om freddy misschien te scheren? zodat hij zijn energie niet zoveel in het verharen hoeft te steken?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:15

ik blijf ook nog altijd bij mijn standpunt dat je als 1e auto beter niet meteen in die categorie kunt kijken, maar meer in de easy cheapy autootjes..
Je moet nog leren rijden immers als je je rijbewijs hebt :)
(ik heb het nog telkens benauwd in auto's van de baas.. wat die krengen kosten :\ Daar kun je kleine huisjes van kopen van dat geld := Als ik daar een deukje in zou rijden, mén wat zou ik huilen.. En dan is dat nog gewoon via het bedrijf dus verzekerd ;) )

zo, ben goed bezig voor school... Ga maar vaker aan de wijn.. Volgens mij typ ik nog aardig recht ook :+

Kwam trouwens een dids foto tegen :+: Ik weet dat ie boven z'n kunnen loopt, en bekkie open heeft, maar toch heeft ie wat :+:
Afbeelding
wil met pony gaan trainen... ;( :o

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:29

iedereen aan de wijn hier??? bleh,en bier lust ik ook niet...wel een bessen :j maar ach..waarom zou ik drinken(ben zonder ook gezellig) *\o/*
net de new foresters gelongeerd,kleine had noten in zijn oren....die snapt er niets van...grote was best braaf
daarna maar mijn kwpner aan de lijn gedaan...die luisterd perfect(goede afsluiting voor mijn ego,want mijn rug doet best wel pijn van die 2 kleine mormels)
zooo die thabor moest lopen met de baas op zijn rug....straks gaat de baas het nog leuk vinden :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:31

ik drink biertje/wijntje om dezelfde reden dat ik cola drink ipv kraanwater ;)
voor de lekker :D

noten in z'n oren.. :n 't is toch wat he.. Ik vraag dan altijd of íe stront in z'n oren heeft, maar noten klinkt wat netter :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:35

jullie gaan echt te snel voor mij...

ik probeer het lezen in ieder geval bij te houden!

stoer dids foto!

vhu, ik heb de mijne ooit een op de equitana gekocht, maar ze hebben ze ook bij divoza volgens mij...

ik heb een grand vitara trouwens, fijne auto! :j

fifi gaat goed, ik heb een update met foto's in het topic gezet...

hier staan onderaan nog een paar foto's van afgelopen zondag:
http://www.idphotos.nl/paardenvandezon2 ... index.html

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:09

Weer hele stap verder Nouvel dat Fief goed gaat *\o/* Ik wil morgen toch naar Divoza, nieuw hoofdstel voor Rizanta kopen 8-) zal ik direct eens extra goed neuzen bij de chaps.

Citaat:
VHU, is het niks om freddy misschien te scheren? zodat hij zijn energie niet zoveel in het verharen hoeft te steken?

Hij is verkocht he, nieuwe baasje is op vakantie, daar gaat hij over twee weken heen. Hoop dus dat hij in die twee weken nog weer wat verder opknapt. Scheren durf ik nu niet meer en het haar is ook heel donzig. Is denk ik nog ff afzien voor hem. Hij zit nu wel mega in het voer, twee scheppen Exquesli Muesli, 2 scheppen luzerne, 24/7 hooi en dus vitamine shots en nog een keer extra ontwormt. En hij komt alweer beetje aan. Vorig jaar had hij ook zo'n dip, herinnerde ik me gisteren. Was het ook zo'n floddertje.

Ubergave foto Naaltje :j 8-)

Oja, poowns zijn ook allemaal bekapt (erg handig als je stalhouder dat doet :j ) en voetjes zien er keurig uit. En ... joepie de poepie, Snuit had volgens mijn hoefsmid vorig jaar toch witte lijn ziekte? Daar is nu echt helemaal niet meer van te zien / er zit echt niets meer. Dus dat is echt goed nieuws!!!! Had goedje gekregen van Dennis, weet niet of het daarvan is gekomen of door goed bij te houden en niet op ijzertjes, of combi.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:49

Heb bij gelezen, maar ff geen fut om te reageren :o

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:01

vhu veel plezier bij de divoza, en inderdaad gewoon even kijken! :j

ja ben ook blij dat ze goed gaat!
ze schijnt zelfs al voorzichtig wat met het veulen te spelen! *\o/*

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:10

Ik heb ook bijgelezen maar zoonlief roept.

aquarium is om 1815 opgehaald dus daar ben ik ook vanaf.

Nu nog een dressoir, eetkamerset en salontafel in de verkoop.

We zouden vanavond visite krijgen maar man is van ladder gevallen en ligt in het ziekenhuis.
We zijn dus even bij opa geweest. was wel even weer leuk om hem te zien.

En opa heeft daan zijn eerste bewuste lachje gehad :-)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 07:56

goeiemorgen,

Bedankt allemaal. Tis inderdaad het beste voor het beestje, maar ma en ik (en mn pa trouwens ook) hebben gisteren toen de knoop definitief doorgehakt werd toch flink tranen gelaten hoor.

Naaltje, ik ben nog altijd regelmatig in Zevenbergen hoor, dus van daaruit kun je natuurlijk ook met mijn autootje meerijden ;)

Qua eerste autootje; ik zweer bij mn oude vierkante toyota starlet 1.3 met 5 versnellingen. Je vouwt m overal tussen, en het mooiste is: Iedereen gaat ervoor aan de kant want bij zo'n hok maakt een deukje meer of minder echt niet meer uit :P Superzuinig, kost geen drol in wegenbelasting (want het barrel weegt niks) en ook nauwelijks in verzekering en je komt er prima mee weg bij het stoplicht.
Stiekem mis ik dat ding nog steeds... mja je kunt er geen trailer mee trekken. Gelukkig hebben zowel mijn papa als mijn mama een auto waar een trailer achter kan, dus dat is ook een prima oplossing dan :)

Fijn om te horen dat fifi goed gaat :)
Freddy over 2 weekjes naar zn nieuwe thuis
wijn drinken, hier heel af en toe, maar van rode wijn krijg ik migraine (naaltje, let jij ook op met je migraine) en dan niet als ik er al wat teveel op heb, maar al bij een paar slokjes.
een NF met noten in de oren
VHU nog op zoek naar goede chaps/laarzen, sorry kan je niet helpen; rij meestal met spijkerbroek en tegenwoordig met mn shape-up schoenen. (waar je overigens niet van afvalt :P )

nou, zometeen met mn ma naar de ponymarkt, maar eens zien of ik mn vierspan compleet kan krijgen (haha, nee geintje) en op jacht naar vliegenmaskers voor mn jongens en eens horen of het paardenwinkeltje nog aan een Robart bitje kan komen voor me.
Iemand nog een idee, ik zoek een Robart enkelgebroken D-trens in maatje 11,5 of 12,5...

groetjes, lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 07:58

naalt had witte wijn. En behalve dat ik baal omdat ik wakker moest worden gelukkig nergens last van :D

veel plezier op de ponymarkt, en knuff voor mams ook :(:)

Ik ga werken, en vanavond mee naar de rally..

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 08:17

happytime schreef:
iedereen aan de wijn hier??? bleh,en bier lust ik ook niet...wel een bessen :j maar ach..waarom zou ik drinken(ben zonder ook gezellig) *\o/*

Ik kan niet tegen alcohol, dus ik drink bijna nooit :P (wel eens Mede of hoe je dat ook noemt, is honingwijn en dan een heel klein glaasje. zo'n borrelglas)

Tine10: Leuk zo'n plensbui, heb ik wel eens gehad tijdens mijn les. Normaal stopt Sharonne en gaat met haar billen naar de regen staan, dit keer liep ze super door. Toen we dachten dat het niet harder kon regenen, gignen de hemelsluizen nog verder open en heeft mijn instructrice gevraagd of ik het erg vond om te stoppen *LOL* Kon haar al enkele minuten bijna niet meer verstaan toen :P

Lacuna: Veel sterkte maandag met het afscheid.

Rivaldo gaat een auto kopen. Vitara is wel leuk :)

IT: heeft flink geklusd in huis zo te horen. Geeft wel voldoening als het straks helemaal klaar is.

Happytime: Veel plezier bij de toppers vanavond.

Gisteren paardje gestapt, waren naast stal aan het beregenen. Leuk als je paard zich rustig moet houden.....
Wat wel grappig was, was dat rond 9 uur de waterspuit in een keer dwars door de bak ging. En dat als Sharonne niet kreupel was geweest ik op dat moment in de bak had gezeten en les had gehad. Dus geluk bij een ongeluk noemen we dat maar.

Sharonne voelde zich al wat beter. Kon alweer beetje dansen naast mij. Je zag wel dat het allemaal nog zeer deed, maar het gaat naar mijn idee wel de goede kant op.
Ik had haar voor haar stal vastgezet om te mesten en toen stond ze met haar rechterachterbeen aan haar buik te krabben en deed links (het achterbeen dat de grootste klap gehad heeft) helemaal goed belasten. Was ik wel blij mee.

Na het lopen gaat het ook allemaal een stuk beter. Voorlopig toch maar even rustig aan doen en koelen en cooling-gel smeren.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 09:14

Paniek.....mijn laptop is het aan het begeven, hij laadt niet meer op / geeft een signaal dat ik op batterij/accu zit maar dat is niet zo want hij is gewoon aangesloten.

Moet even wat teksten maken, dan naar de tuin, dan nieuw hoofdstel kopen en dan naar Rizanta een heeeeeeeeel eind buiten rijden *\o/*

:evaw: