[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:14

Mick die een terugval heeft, sterkte.
Rivaldo die niet helemaal goed loopt, ook stertke.
Anneloes die een ritje met Viva heeft gemaakt en charmer die zich zelf een kado heeft gedaan, waar anneloes weer werk van heeft :-)
Martine die baalt dat de bak nog hard is
en een aantal die ook balen van deze rotwinter

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:23

Bevroren bakken bij veel lees ik. Hier is ie gelukkig goed te doen maar nu geven ze weer
bakken met regen af.

Vanmiddag nog een rondje 2-span gedaan ze waren braaf. Beetje druk in het begin maar wat wil
je. Ze kunnen nu de wei niet op vanwege de gladde bovenlaag.

Ja emigreren klinkt nu wel erg aanlokelijk met al dit koude pokkeweer hier. Nog even
volhouden de lente komt wast wel weer !!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:30

Ik heb verder niks te klagen met bevroren bakken maar begin het ook echt zat te worden. Was vandaag ook zo verkleumd als maar kan. Zeker koffie met zenuwen en kou werkt nou al helemaal niet goed!!!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:40

AAAAAHHHHH :( Hier nu stomme *piep* sneeuw :(
Ben er zó klaar mee, dacht dat we ander weer kregen! Wannéér dan in vredesnaam!?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:37

Als we dat nou eens wisten. Telkens zeggen ze dat we de meeste winter hebben gehad en dan nog komt er telkens weer sneeuw.
Hoezo opwarming van de aarde.
Het is hier gewoon al weer wit

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:43

Net te horen gekregen dat mijn vader kan rijden 18 april naar die wedstrijd :D.. Mijn zus kon volgens mij ook groomen, en mijn vriend vroeg vrijwillig of hij mocht kijken.. Hihi dat is altijd leuk om te horen. Nu hopen dat ik het aan durf en rivaldo natuurlijk goed loopt. Maar 18 april is nog effies verder weg.

Sneeuw, hoop ut niet hier heeft het al aardig geregent.
Ik ga nu heerlijk in bad met mijn koetsiersbewijsboek B-) :j

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:04

wat een verhalen alweer, veel sneeuw overal, maar hier toch echt regen...

vanochtend echt nog heerlijke buitenrit gemaakt met een vriendin, goh wat ik daar toch intens van genieten!
morgen mag ik haar paard rijden, heb er zin in, is een gaaf beest!
pony's hadden vandaag een lekker dagje vrij, kon het niet opbrengen in de regen.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:08

Dat heb ik ook weer nodig. Lekker lange buitenritten zowel ohz als voor de wagen.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:38

Mm, vanochtend hier heerlijk droog,
toch even 2 span gereden over de weg, ze waren super braaf! Tina had er onwijs veel zin in en dus errug veel energie! Dit levert hele snelheden op(A)! Dus we gingen lekker hard:P Turner die vond dat ie niet zo hard hoefde te lopen, dus toch Tina maar een beetje in houden en Turner wat harder laten lopen..

Morgen toch even naar de dierenarts met Tina, ze heeft een soort schimmelachtige plekken onder haar buik, en dit breid zich wel uit, dus even zeker weten wat het is. Gelukkig heb ik het nog helemaal niet gezien bij Turner of mn andere paarden.

Leuk dat je mee rijdt Rivaldo! De bonten gaan de wedstrijd heersen daar=)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:42

Goedenavond allemaal,

Heb alles wel gelezen, maar weet niet of ik alles onthouden heb.
Dennis: gefeliciteerd.
Vaele en Rivaldo lopen nog niet helemaal goed. Balen hoor. Hopen dat het snel weer opknapt.

Wat een ellende he, er ligt hier weer een aardig laagje van die witte rotzooi. Het zou ook +4 of zo worden. Nou, het is hier niet warmer dan 0 (NUL) graden geweest. Wilde vanavond de bak nog even lekker losslepen, maar dat moet maar wachten tot morgen. Hopelijk is de sneeuw snel weg, dan de bak slepen en hopen dat ik weer kan rijden/mennen. Hoe lang gaat dit nog duren???? Vanmiddag wisten ze op de radio leuk te vertellen dat de winter over is. En op tv dat de winter hoog in het noorden (ze wezen scandinavie aan) zat. Nou, blijkbaar woon ik tegenwoordig in Scandinavie. Wist niet dat ik verhuisd was, maar het verklaart wel waarom de weerberichten niet kloppen. }>

Marianne: een buitenrit. Ik ben ZOOOOOOO jaloers. Laatste buitenrit was begin december denk ik. Veeeeeel te lang geleden.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:54

Ja lijkt ook erg leuk om jou ook is te zien rijden :D
Jaja,, de bontjes gaan ervoor :D..
Me ouders gaan veel foto's maken, kan niet wachten.

Wat naar van die plek op de buik, hopelijk gaat het snel over

Vervelend dat er bij jullie al weer sneeuw ligt , hier regent het nu wel erg.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:13

bont RULESSS :P

tsja, een maandje geleden ook nog een buitenrit gemaakt, echt heerlijk, juist als het zo fris is, de paden waren goed.

paard is al 19 maar was weer helemaal het mannetje vandaag haha, had mijn handen vol!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:20

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:29

zo weer een klein beetje bijgelezen... :D

royaltjuh en dennis, gefeliciteerd!!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:39

Waarom toen voor et laatst een buitenrit Martine?? Ik dus vanmiddag nog met Viva, Charmer vorige week nog.... Als et in het bos niet kan gaan ze gewoon mee een rondje over de weg/berm.

Ik heb trouwens beeldmateriaal, ff geknipt uit een filmpje. Die komt tzt ook nog wel, moet ze eerst ff verkleinen e.d. (geen zin in, stom werkje).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En in de vaardigheid, hij had er zin in *D
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:42

mooie plaatjes, ziet er goed uit!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:25

Hoe zit die lama vast?? Gewoon tussen het lamoen geklemd??

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:20

Die lama _O-
Charmer ziet er mooi uit zeg. Kan het niet helpen maar ik vind zo'n presentatiewagentje altijd super chique met dressuur +:)+

Net mijn website van de ponyschool ge-up-date, zie mijn onderschrift. Heb hier en daar al wel een ' klantje' gehad voor equine assisted learning / de ponyschool maar dat was eigenlijk niet officieel of structureel. Dus ik heb het nu anders aangepakt en ga nu via de school van zoonlief aan mensen / ouders vragen of ze willen proefdraaien in een programma'tje dat ik heb ontworpen voor kinderen vanaf een jaar of 3. Programma'tje komt er deze niet op, anders doet iedereen het na, zitten paar grotere equine assisted learning / coaching zaken (echte ondernemers zeg maar) hier vlakbij in de buurt. Maar is iets van kennismaken met pony, wat is halster, poetsen, uitmesten, pony's in kudde en met de pony aan het werk. Heb al heel veel verzoekjes gehad voor een programma'tje dus denk dat ik deze zomer al vol zit met proefklantjes maar goed. Investeren in de toekomst 8-) Het is zo heerlijk dat ik zo klaar ben met mijn studie kan ik eindelijk weer eens losgaan met iets anders :z

Sim blijkt vanalles in vrijheidsdressuur te kunnen: achterwaarts, voet geven, gestrekt been (jambette), compliment, kusjes, volg etc. Heel grappig. We zijn nu aan het uitproberen welke knoppen er allemaal op hem zitten. Hij kijkt er steeds erg wijs bij -:)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 09:18

Ziet er goed uit Anneloes.
VHU website ziet er goed uit. Wat leuk dat sim vd kent.
Hopelijk kun je je ponyschool nu wat actiever gebruiken. Leuk initiatief.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 09:46

Royaltjuh schreef:
Waarom toen voor et laatst een buitenrit Martine?? ]

Sinds half december bevroren grond/sneeuw. Dan kan ik niet buiten rijden. Hij staat rondom op ijzers. Ben 1 keer hier de weg op gegaan. Maar dat viel ook nog niet mee. Ons erf is bestraat, maar een stukje (ca 50 meter) buiten onze poort tot de weg is onverhard en vrijwel de hele periode spekglad. Dus daar kan ik niet overheen. Bos/hei is ook allemaal bevroren bodem, daar ga ik dus ook niet naar toe. Daar zijn geen mooi brede en vlakke zandpaden, en ik wil niet dat hij weer een blessure oploopt. Dus nog maar even wachten. Wel erg jamemr, ik rij graag buiten. Ook voor paard goed. Had me al voor diverse ritten ingeschreven (enjoy the ride en van de nvvr), maar die gingen ook allemaal niet door. Maar goed, eind maart heb ik me weer opgegeven voor een rit, dan zou het toch wel moeten lukken????

Ik wilde vanmorgen met de pony mennen, maar er ligt teveel natte sneeuw in de bak. Gaat niet lukken, dat krijg ik met de traktor niet weggereden, dan wordt het alleen maar meer ijsbaan. Oftewel, weeeeeer een vrije dag voor de pony. Ik vind het namelijk wat teveel van het goede om helemaal naar de binnenbak te gaan om te longeren. (kar kan ik niet mee nemen, heb nog geen trailer met koetsenframe, ben druk aan het sparen, maar dingen zijn duur) Vanavond met paard naar verenigingsles, dus die doet gelukkig nog wel wat.

Nu maar hopen dat het eindelijk eens gaat dooien.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:11

Die lama! Wat een giller hahaha! Wat kijkt dat beessie ontzettend arrogant :')

Anneloes, je foto's zien er netjes uit!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:22

Jeetje zeg, even niet meer op bokt geweest en er is alweer super veel bijgekomen! Jullie hebben aardig wat meegemaakt dit weekend :D
Gefeliciteerd allemaal met jullie prestaties!
@ Royaltjuh, de foto's zien er super uit!

@ VHU: Dat programma lijkt me leuk! Als ik kinderen had, zou ik ze gelijk naar zo een programma sturen!
Wat leuk dat Sim al aardig wat kent in vrijheidsdressuur!

Blijkbaar is het in Nederland heel ander weer dan hier in België. Hier komen alweer temperaturen rond de 10 graden, dus het is best aangenaam. Ook al een paar dagen geen sneeuw meer gehad, wel een beetje regen. Ik kijk zo uit naar de lente!

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:35

Anneloes gefeliciteerd!
L_Rivaldo : fijn dat Rivaldo beter gaat lopen!
Dennis: gefeliciteerd met je punt!

Mooie foto's! leuke pony!

Me shetten hebben 2 span deze week gelopen!
Ging erg goed.
[AR-ITP] Duo Penotti, 2 span!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:46

Mogguh!!

Pff wat een prutweer!! De sneeuw van gisteren is gelukkig wel aan eht wegsmelten, maar dat geeft wel weer fijne baggerzooi...
Lijkt me heerlijk om net als in België gewoon 10 graden te hebben, hmmmmm :D

Martine: Viva staat ook rondom op ijzers. Maar zodra de wegen schoon zijn gaat ze gewoon mee naar buiten. Meestal wordt ik beperkt door het pad hiervoor (is onverhard en 1 ijsbaan) maar zodra die begaanbaar is ga ik de weg op. We hebben ook al verschillende keren zand gestrooid, ging best. Charmer banjert overal doorheen dus die kan elk moment mee, das wel handig.

Lisanne: zal je topic bekijken!

En bedankt mensen voor de complimenten op de foto's :D Zal straks filmpjes plaatsen....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:42

Als het pad hier begaanbaar is, ga ik ook over asfalt wel weer een buitenritje maken hoor. Alles beter dan 7 dagen in de week in de bak. Maar ik ga nog liever lekker het bos in en over de hei. Ik heb geen zand, zou dan ook best veel moeten hebben, want het is een lange ijsbaan.

Maar rij je dan wel over bevroren bospaden? Dat vind ik erg link, de bodem is zo ongelijk (vastgevroren blubberzooi)