[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 11:29

Wilde naar de binnenbak gaan zodat Rembrand in ieder geval toch iets beweging zou krijgen, maar het is hier spekglad, dus we gaan de weg niet op. Maar goed dat we niet naar de finale hoeven :+

Hoop wel dat het nog gaat dooien, anders heb ik wel een probleempje....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 13:37

Ava nieuw paard ???????? Vertel vertel of begrijp ik het verkeerd?????
Rembrand op stal... kun je in de stal wandelen Tine? Of anders pad maken naar de wei? Of op het erf? Of ... ?

Hier vanochtend rondje gedaan ik had er dus helemaal niet op gerekend dat het nog glad zou zijn. Maar bepaalde stukken van het ruiterpad lag nog flink ijzel :oo dat in combi met langssuizende mountainbikers gaf nog ff spannende momentjes :\ gelukkig allemaal goed afgelopen, dus Ber en Ol hebben hun beweging weer gehad. Maar klein rondje gedaan (11 km), wilde meer maar durfde het niet aan.
Hero ff rondgeslingerd :7 (bak is gelukkig prima momenteel).

Er is een nieuwe smiley erg grappig Y)(^)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:21

VHU, glad in het bos he ?! Hier ook, maar met de honden is dat geen probleem gelukkig.
Ava, wat fijn dat je dochter op Romeo gereden heeft, ging het goed??
En bij je paard geweest, ik ben nu wel benieuwd naar een fototje hoor, hahaha !!
Tine, hier is het dooi, en was goed gestrooid, dus weinig gladheid.

Heerlijk met de honden en quad naar het bos geweest, sommige stukken waren nog schitterend wit en wel bijna 10cm sneeuw, wel zwaar voor de honden, maar supermooi, 9,5 km. Heerlijk genoten !!
En ik volgde op dr heenweg erg vreemde sporen van een paard die erg zigzag door het bos was gegaan..hmmmstruiken in....door ijs gezakt,..zo maar bos in..honden roken het en waren erg aan het jagen.
Verderop reed een auto,..ik heb ze geroepen, flink gezwaaid,..ja hoor die waren een paard kwijt..heb ze gezegd waar de verse sporen waren, dus daar gingen ze naartoe, andere kant van akker in volgende bos, dat hadden ze niet verwacht..
Toen ik op de terugweg was zag ik 1 rechte lijn paardenvoeten met mensen voeten ernaast, dus ga er van uit dat ze het paard gevangen hebben.
Grappig avontuur zo..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:38

@Biancao: wow, dat is zeker een heel avontuur. Goed te volgen zo in de sneeuw.
Rijden ging echt fijn <3 . Zou dochter graag bij haar willen laten lessen, maar is veel te ver weg :') .

@VHU: ook al spannend en glibberig; dan ben je blij als je weer thuis bent.

Spoiler:
avaluna had idd net een nieuw paard gekocht, voordat ze viel. De lieve verkopers houden haar nu dus al maanden voor mij aan <3 ;( ; ongelooflijk fijn

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:07

Super dat je dochter zo fijn gaat met romeo !
En heel fijn dat jullie het zo opgelost hebben met je paardje !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:11

Oooh jeetje dat had ik helemaal gemist Ava! Wat fijn dat je even hebt kunnen kijken <3
Biancacoo als soort spoorzoeker aan de gang :7 grappig!

Nou ik hijs mezelf overeind, ff boodschappen doen (zo geen zin in maar er is bijna niets meer in huis :+ )

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 16:23

VHU: het erf is sneeuwvrij, maar de wei, tuin en bakken liggen nog steeds onder een witte deken. De ponys staan wel buiten, maar die hebben blote voetjes. Gelukkig is het (heel langzaam) wel aan het dooien, dus we gaan straks toch even naar de binnenbak, kan Rembrand toch even de benen strekken.

Ava: wat lief van die mensen!

Bianca: lekker getraind en spoorzoekertje gespeeld. Het was spekglad op ons eigen erf en ik denk dat het vanmorgen bij de manege ook spekglad is geweest. Opgevroren gesmolten sneeuw zeg maar. Daar wordt niet (door de gemeente) gestrooid. Sowieso wordt op ons doodlopende stukje weg niet gestrooid, daarom heeft manlief gisteren met de tractor en sneeuwschuif ons stukje weg geschoven, dan kan de zon de rest doen. Als er maar een beginnetje is bij asfalt/bestrating, dan gaat het snel.

SteffiiY

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:58

Mag ik mij hier melden :o

Ik heb dan geen groot paard/pony zoals de meeste hier hebben maar we willen wel actief gaan zijn :D

Ik heb sinds dit jaar een 6 jarige ruin erbij genaamd Bambi,hij is 86 cm groot en de bedoeling is dat we met hem gaan mennen en eventueel ook wedstrijden als dit gaat(met mij erop of mijn stiefdochter).
Hij heeft bij zijn vorige eigenaresse al genoeg ervaring opgedaan in het mennen en heeft ook wedstrijden gelopen(dressuur en vaardigheid).

Morgen ga ik HCA Klarenbeek bellen om mijn HCA dan eindelijk te bestellen :+:

Mag ik mij bij deze melden :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:48

Welkom Steffi ennuh, je bent niet de enige met een kleintje hoor. Hier zijn allerlei soorten en maten, tot aan hondenvierspan toe!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:50

Ahh gelukkig maar, dan val ik toch niet helemaal buiten de boot :D hihi!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 23:57

Goeienavond!

Steffi, welkom met je kleine Bambi! Komt van MelanieB?

Ava is eindelijk bij horsie en Romeo geweest *\o/*

Biancacoo aan het spoorzoeken en bedenkt er en passant een heel verhaal bij :D . Leuk!

VHU rijdt én slingert paarden in een rondje :P .

Tine had een hele mooie winterse foto *-:) .

Ik ben donderdag naar een avond geweest over de teugeldrukmeter. Dochter was nog steeds ziek, dus de musical ging niet door voor haar, maar met 2 grote broers thuis kon ik best naar de clinic ;) . Hier het verslag: [VVDD] Meten is weten….. de teugeldrukmeter voor ruiter en menner!.
Vrijdagavond naar het schip gegaan voor het weekend. Geen spijt van, want met sneeuw kunnen we toch niets met de paarden.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 00:04

gaaf gem,heb je verslag gelezen, had het in Ermelo ook gezien,heel mooi om te zien dat met de lichtste leidseldruk al zoveel druk is in de mond. :j
tine wat is het mooi wit bij jullie,oke niet voor je paard(ik had hier al de ijzers eraf gehaald voor dat witte spul wat niet kwam,sleetje staat ook al klaar) :=
bambi van mel? leuk voor hem weer voor de wagen,welkom!
hier sun maar eens opgepakt(week weinig gedaan,wat sun niet erg vind) :))

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 07:21

Welkom SteffiiY, altijd leuk nieuwe menverhalen.

Net je verslag gelezen Gem, dat klinkt echt heel interessant. :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 08:47

Goedemorgen

Rembrand kan helaas niet zonder ijzers, anders waren ze er allang af :D Maar ik heb alles klaar staan, als zoonlief naar school is ga ik naar de binnenbak om lekker te mennen. Gister eind van de middag ook nog heen geweest, ohz gereden, maar dat vind hij duidelijk minder leuk dan met de wagen.

Fijne dag allemaal.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 09:18

@gem: Ja Bam is van MelanieB geweest, dat klopt! :D

Lekker Tine lekker binnen mennen, is met dit koude weer wel lekker!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 10:29

Welkom Steffi,
Goedemorgen...
Tine, hoe ga je het nu weer opbouwen met R ?
Mag hij alles weer doen of moet je nog eens terugkomen voor controle ?

Hier honden dagje vrij....straks op speelveld laten rennen.
Vies weer. Blegh....voor ons was die sneeuw wel echt genieten,..een keer niet onder de blubber thuisgekomen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 10:33

Ik ga vandaag dan eindelijk mijn HCA Sulky bestellen, ik wil rond 11.30 telefonisch gaan bestellen maar ik twijfel nog steeds over de kleur! Erg he?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 10:38

Goeiemorgen! Hopelijk wordt het weer vanmiddag beter :\ .

Janouk, ik wil de teugeldrukmeter zelf ook een keer gaan huren wanneer ik een tevreden gevoel heb over mijn rijden. Kijken waar dán de valkuilen zitten.

Steffi, als je twijfelt tussen 2 kleuren zou ik voor de meest neutrale gaan. Daar krijg je minder snel spijt van.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 10:39

Ja dat is helemaal waar Gem, daar dacht ik ook aan.

Maar twijfel dus tussen compleet zwart(zowel zitje als spaken) of zwart met donkerblauw(spaken en zitje donkerblauw).

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:07

Tja ik ben altijd voor kleur. Hoeft niet te maar wel iets. Welkom trouwens Steffi

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:18

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:57

Gem: geen idee :+
Steffi: ben het met baudy eens, zou een beetje kleur erbij doen.
Bianca: ik hoef niet meer terug te komen. Ik ga nu langzaam aan steeds meer iets van hem vragen. Zorgen dat de achterhand er weer meer onder komt, dus veel overgangen en tempo wisselingen en dan zien we wel weer.
Steffi: ik men liever buiten. Ik vind het zo'n gezeul met alle spullen om naar de binnenbak te gaan. Bovendien, sinds ik thuis een bak van 30x60 heb, vind ik met mennen (zeker met mijn grote paard) 20x40 ineens erg klein. Kan net 3 passen middendraf doen of ik ben al weer aan de overkant ;-)

Maar goed, net wel lekker gemend met ons bolletje wol. Zometeen droogmennen met Sam. Had gehoopt thuis in de bak met haar bezig te kunnen, maar de bodem is nog niet goed. Dan maar de weg op.

Hopelijk zet de dooi door, dan hoef ik vanmiddag met Amerigo niet ook nog naar de binnenbak, zoonlief moet dan nog rijden.

Heb Rembrand wel weer buiten gezet. Sneeuw kan niet meer klonten onder zijn ijzers, dus hij moet zich maar redden in de prut.

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:24

Goedemorgen!

Biancacoo, lekker wezen sleeën met de honden en zoon. Leuk hoor!! En een loslopend paard in het bos, gelukkig hebben ze hem gevangen.

Ava, retourtje Nederland gedaan. Wel fijn om je paardjes weer even te zien.

Rembrand heeft extra rust gekregen dankzij de sneeuw.

VHU, ondanks de ijzel toch een rondje gedaan.

Welkom SteffiiY, ben benieuwd naar een foto van jouw Bambi. Mijn (verzorg)pony is ook maar 1.05 m dus ook niet zo groot.

Gem, interessante clinic bezocht en het weekend op het schip doorgebracht.

HT, weer even met Sun aan de gang geweest.

Tine, als het er bij jullie net zo uit ziet als hier, dan moet dat helemaal goedkomen met die binnenbak en Rembrand :D

Steffi, spannend dus nog. Zwart met blauw is wel mooi en zijn beide niet zulke drukke kleuren.

Hier gisteren met Bubbles ook even een rondje buiten gedaan. Niet zo'n heel groot rondje maar de meeste stukken waren toch wel goed te doen. Veel overgangen gemaakt om zijn stap wat actiever te krijgen en dat is wel gelukt. Bubbles was zo enthousiast dat ie ook nog even in galop aansprong maar dat leek me toch niet zo'n heel goed idee met die smurrie.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:28

Fijn een rondje buiten Claud! Ja die rot sneeuw heeft voor smurrie gezorgt!

Ik zal jullie straks even van foto's van Bambi voorzien :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:46

Gisteren op het strand:

Afbeelding

En nog wat andere foto's :D

Afbeelding

Afbeelding