[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 07:38

Goedemorgen.

Caravan is echt netjes geworden met de nieuwe gordijnen. vanavond uittesten.
Ga zo ferro ophalen en dan richting tull en 't waal voor de samengestelde kampioenschappen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 07:39

Bianca: zit hier ook een beetje met het hooi. Woensdag beetje regen erover. Oke, moet kunnen, maar gisteravond ook weer een beetje en vandaag ziet het er erg somber uit. Dit was niet voorspeld. Bah.

Ze willen het hier maandag of dinsdag van het land halen. En dan moet ik dus alles in mijn uppie op de deel zien te krijgen. En nog snel ook want ze hebben de wagen dan weer nodig. Gaat nog leuk worden...

Ga zo maar zelf het huishouden doen, want mijn hulp komt niet meer. Die heeft besloten dat ze er geen zin meer in had, en vond het niet de moeite me daar even van op de hoogte te brengen, maar kwam gewoon niet meer.

Vanmiddag springles (als rug het dan nog doet). Daarna Thabor wassen en vlechten voor de wedstrijd van zaterdag en nog even mennen met Rembrand. Daarna nog kar en tuig schoonmaken ivm demo die we zondag gaan geven.

Oftwel, ik ga me vandaag niet vervelen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 07:49

Tine, geen jeugd die vrij is van school in de buurt die je voor een piepklein bedrag kunt charteren om je hooi naar binnen te brengen ?? hebben wij ook een keer gedaan..tja..je moet soms wat he ?!
ik weet ook nog niet hoe ik het binnen moet krijgen..stiekem hoop ik dat er niet zo veel op ligt...hoef ik niets binnen te brengen..haha..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 07:54

Weinig jeugd hier in de buurt. En wat er is, zijn meisjes met lichamelijke klachten. Maar goed, heb al bedacht dat ik steeds ca 20 minuten werk en dan even een pauze inlas. Ik denk/hoop dat er zo'n 300 balen vanaf komen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 07:58

dat schiet niet op zonder jeugd..balen zeg..
heeft loonwerker niet een mannetje over ?? kost wel wat..maar dan ga je er zelf niet aan kapot..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:14

zover ik het begreep niet. Maar ik ga nog wel even wat rondvragen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:10

Kunnen jullie ook zo helemaal niets meer terugvinden op de nieuwe knhs site? Zoek de verdeelsleutel voor het mennen bij de hippiade. Maar krijg alleen maar van onder het zadel te zien. Ook andere dingen kan ik gewoon niet meer vinden en de zoekfunctie |o

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:40

Gelukkig niets nodig op knhs website..
Heb toen voor stage wat zitten zoeken, maar werd er toen zwaar agressief van :=

Ik heb trouwens een aanstelpaard... Volgens mij krijgt hij schuurplekken van zijn strengen over zijn romp.. Zo stom..
Dus ik ga maar singelbontjes ofzo kopen en eromheen doen...
baal ervan want het ''past'' niet bij hem. Bolle boerenknol met dan zo'n bontje.. ^)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:56

aks : als je de strengen door een (hier een spoorriempje)touwtje laat lopen (aan het oog waar je broek aan vast gaat) ik ben er vanaf met sun
tine; misschien moeten wij allemaal komen helpen.... :j

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:04

Het is bij dids echt op zijn ''pens''. Ik denk niet dat je dat redt met bij de broek een riempje?
Ik twijfel nog hoor, het zou ook kunnen komen door zijn eczeemdeken, moet nog even kijken of die hoogte van ''verdikkingen'' overeenkomt met de schuurplek..

Afbeelding
Aks in action gisteren :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:05

Aks, dat had ik hier met Rembrand ook (tot bloedens toe zelfs). Daarom nu extra brede bomen en zweng. Tot die tijd met hoesjes (zelfgemaakt van fleecestof) om strengen gewerkt en idd vastzetten aan bomen. Mijn zelfgemaakte hoesje om de kinketting werkt trouwens ook goed (lastig zo'n gevoelige huid)
HT: je bent welkom :j Iedereen hier hahaha

Nou, keuken, wc en badkamer kunnen weer een weekje mee. Net honden geborsteld en nu even rusten.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:09

Ik ga het de volgende keer eens goed bekijken :j
Bredere bomen en zweng is op de oxer helaas niet mogelijk. Dus het wordt hoe dan ook lapwerk :)

Dids staat trouwens zonder graaskorf.
Hij had het gat zo groot gevreten, en nog steeds schuurplekken.. Dus nu even de boel laten genezen, ik zie 't wel :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:29

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:09

agoschiee

wat liefff

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:47

leuk is die he ?!! gaaf hoor.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:16

Aks: wat een geweldig filmpje weer. Hoe bedenken ze het toch steeds?

Net heerlijke springles gehad. Thabor staat nu gewassen en gevlochten op stal. Als hij droog is, krijgt hij vliegendeken aan en mag hij de wei weer in. Nu Rembrand nog even pesten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 17:49

Ahhhhh wat een lief filmpje <3 die sokken hahaha.

Het is totaal onlogisch ivm waar ik mee om kan gaan enz maar ik vind die koudbloed met die sokken en al dat haar zo mooi om te zien. En 't ezeltje ook hoor :=

Vandaag mijn beoordeling gehad.... excellent *D is dat ff gaaf.
Kan nooit goed gaan volgend jaar hahaha.

Ollebol vandaag niet echt gezien. Even in de verte gespot in de wei... voelt wel raar maar had echt geen tijd om even naar haar toe te lopen. Stalletje netjes gemaakt ,voer klaargezet en weer door.
Morgen is er weer een dag :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 20:18

Een excellente juf in ons gezelschap 8-)

Nou, heb via marktplaats twee dames gevonden die hier eventueel zouden kunnen gaan schoonmaken. volgende week kennismakingsgesprekken. Ben benieuwd. En heb een buurman van paar huizen verderop gebeld en gevraagd of hij wil helpen als het hooi komt. Doet hij en zijn vrouw komt ook mee helpen. Helemaal super.

Nu verder met de voorbereidingen van de wedstrijd van morgen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:03

Goed geregeld Tine :j 400 pakjes door je handen dat is geen doen in je eentje.... :n

Nou Maisie jij treft het wel zeg met de caravan op pad en dan zulk mooi weer {:}

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:29

Net telefoontje gehad. Onze demo van de kur op muziek gaat defnitief door. Er waren wat problemen met de grootte van de ring, maar is opgelost. Heb er zin in!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 06:48

Goedemorgen

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 08:31

Gaaf nieuws Tine van de demo! En erg fijn dat de buren willen helpen. Is wel erg veel hooi voor 1 persoon. Ik kon van de week ook de verdeelsleutel niet vinden.
VHU dat is heel gaaf om te horen. Topprestatie!
Aks is goed bezig.
Maisie veel succes!

Hier van de week bezig geweest met de hond. Volgende week komt er iemand om met haar te trainen, die van vorige week kon door persoonlijke omstandigheden niet de komende tijd. Dus iemand anders gevonden, wat kost dat een geld zeg ! Maar ik wil er wel een brave luisterende hond van maken. Nu loopt ze op een klein stuk van het erf en dat is toch wel jammer (ze rent zo graag over het weiland) De logehond is ook al een week van slag door het hele gebeuren, lief beest zo sneu.
Pablo blijft onverminderd slecht, ik denk dat ik in oktober nog foto's laat maken van de sprong en van de hoef (omdat ik denk dat hij een overhoef heeft) en dan beoordelen hoe we verder moeten. Of we verder moeten, echt balen, mijn grootste vriend. Mijn enige doel met dat paard is altijd geweest dat hij 25 word zonder al te veel dierenartskosten. Maar nu, nu heb ik er een zwaar hoofd in of hij wel 19 worden gaat :(
De pony doet het goed, van de week met touwtjes gelongeerd en dat ga ik meer doen. Morgen met Det op wedstrijd, ook onderdeel van de Pin en Ga cup hier in noord holland hoop dat we het goed doen :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 10:52

Ipsi ik heb mijn stroomband uitgeleend, want anders had je die zo kunnen halen. Geen kosten en binnen 10 minuten een gehoorzame hond met afstand bediening. ;) geen jager in de buurt van wie je een trainingsband kan lenen?

Balen dat Pablo nog steeds geen verbetering laat zien.

Janouk is aan het verbeteren. Net voor het
Eerst weer op janouk onder het zadel gestapt na 2 maanden. Viel niet tegen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 11:58

Wat heerlijk Janouk!
Lief aangeboden de stroomband, maar deze hond heeft altijd alleen maar aan de lijn gelopen. Dus ze heeft ook nooit geleerd los te luisteren. Dat willen we toch echt wel gaan trainen. En van daaruit zien we wel verder (de buren hebben geen katten meer nu, alleen wijzelf wel :D )
En inderdaad balen, de enige progressie is dat hij meer ligt, dus beter zijn rust kan nemen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 12:29

Even heel kort, lees later bij. Vandaag op concours geweest met Thabor. Was heel spannend, heel kijkerig, heel veel kraampjes en tentjes. En ik was vlak voor het parcours stikzenuwachtig. In eerste ronde had ik 2 weigeringen (hij liep er langs, ik deed te weinig), tweede ronde alles super gesprongen, wel 2 balkjes. Maar dat geeft niet. Ons doel van vandaag was: overal op het midden sturen, mijn tempo en terug blijven zitten (ik zit altijd te ver voorover). Doel is bereikt.

Dressuur ging wat minder helaas. Ik was toch wel heel erg moe. Maar goed, we deden het voor de lol en voor het vreemd-terrein-mak-maken. Toch nog 189 punten in 1e proef en helaas 171 punten in 2e. Die was te slordig. Mijn lezer liep nogal achter (is een beetje verwarrende proef) dus moest het zelf afmaken, gelukkig wist ik hem nog.

Nu eerst slapen