[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:06

ja dat is erg, kost je met een beetje pech een nieuwe basisenting (= 2x enten binnen 2 maanden oid)
Als je een lieve veearts hebt schrijft ie hem misschien op vorige week vrijdag :=

Dus alleen maar erg voor je portometniks, paard heeft er weinig last van :P

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:39

Inderdaad even aan de DA vragen, meestal als het om maar een paar dagen gaat zijn ze niet zo moeilijk.
Enne ik ben niet zielig hoor, maar het was wel een doel om naar toe te werken voor dit jaar.
Ik start 26 augustus voor het eerst weer in Wormerveer, misschien ook maar weer een keer lessen :P Ik wilde woensdag les, heeft mijn juf gister een zweepslag opgelopen :( Ze heeft wel op wieringen gewonnen en 3 winstpunten binnengehaald, super dus!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:56

Ips jammer dat je doel niet is gehaald, volgend jaar weer een kans.

Enting inderdaad op vorige week zetten of de basisenting opnieuw.

Ik had heel veel plannen vandaag, wilde alwyn en veale longeren, snuit in de lange lijnen en die ander even longeren, maar Daan heeft roet in het eten gegoeid. Is de hele nacht aan het spoken geweest en nu ben ik erg moe.

Mijn polsen gingen gisteravond slecht, nu wel weer iets beter. Als ik maar niets doe gaat het goed,.

Tine er zullen anders altijd nog wel anderen zijn. Het is maar een B proef. Stalgenoot zal even kijken als ze vrij was

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:09

@Prinsje: nou, het is echt niet zo dat de werking er niet meer is van de enting, hier nog nooit een da die er een probleem van gemaakt heeft en dan heb ik het niet over maar 2 daagjes ;) .

@VHU: zo rot allemaal :(:)

@Nouvel: :(:)

@Tine: zoonlief werd al meteen bemoederd :D

@Janouk: mooie rit.

@Ipsilonka: flink aan de slag zo te lezen, ik ben benieuwd!

@Crazymel: wat een lieve kitten <3

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:24

Wow mooie samenvatting van PrinsjeH! Sluit me er volledig bij aan!

Tallechie toen ik vorig jaar beide polsen overbelast had, heb ik echt een paar weken zo min mogelijk gedaan om de boel tot rust te laten komen, anders blijf je maar achter de feiten aan rennen. Heb zelfs een paar weken dus NIET gereden. Toen mijn polsen toen weer tot rust waren, heb ik de belasting langzaam opgebouwd. Het is even afzien, maar je investeert zo wel in jezelf.

Vandaag heb ik Gwin voor het eerst sinds de endurance gelongeerd. Niet lang, want de bak was heel mul. Ze liep goed! Morgen maar weer erop klimmen. Zo nog even met de honden naar het bos en daarna naar de fysio voor mijn schouder. Heb er eigenlijk bijna geen last meer van, maarja, als ik nu afbel kost het me net zoveel als wanneer ik zou gaan. Dus we gaan maar gewoon :D

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:47

Goedemorgen Allemaal :D

Ben ik ook weer :o
Pfff heb je vakantie en echt nergens tijd voor............liep gewoon dik 20 pagina's achter |(
Heb ff snel een beetje plaatjes gekeken, ga het nu maar weer proberen een beetje bij te houden.

We hadden een klusvakantie.....nou de klusjes zijn nog steeds niet af -O- en we zijn ook nog niet uitgerust :( Maar goed, wel ff lekker drie weken niet naar de baas gehoeven.

Mooie beker gewonnen in de vakantie met de Pown en me eerste 2 winstpunten zijn binnen in de klasse B......was een beetje te hoog beoordeeld, maar goed.....de kop is eraf en 2 is beter dan geen :+
In de vaardigheid ben ik ook al wat vooruit gegaan van 7 ballen met tijdsoverschrijding naar 3 ballen met tijdsoverschrijding :=

Nou het is ff een egopost...maar was jullie nog niet vergeten hoor :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:25

Dingetje: drukke vakantie gehad en de eerste wp binnen. Gefeliciteerd.
Frensie: fijn dat Gwin het weer goed doet
Tallechie: ben het wel met Frensie eens dat je eigenlijk teveel hebt gedaan voor je polsen. 2,5 buitenrijden vergt toch best veel van ze.
Prinsje: weer een super samenvatting, waar ik me bij aansluit. Normaal doet da niet moeilijk over 2 dagen hoor. Wel even tegen hem zeggen.

Gisteravond ging om 22.15 de telefoon. We schrokken flink, want dachten dat het niet goed was met zoon, dat hij naar huis wilde of zo. Maar nee hoor, hij belde heel blij op uit "het kabouterbos" en had het reuze naar zijn zin. Ik hoop alleen wel dat hij komende nachten eerder op bed ligt, want hij doet het zo na een paar dagen niet meer vrees ik. Normaal gaat hij om 7 uur naar bed, tijdens vakanties mag hij natuurlijk wel later, rond 8 uur ofzo, maar na tien uur.... :n Maar goed, even afwachten hoe fit hij vanavond belt.

Als Amerigo komende zaterdag zo loopt als vanmorgen in de les, dan kan ik nog wel eens verrassend eindigen. Man, wat kan die pony lopen. Nu het alleen nog er zelf uit zien te krijgen. Daarna Rembrand gemend, die liep ook heel fijn.

Zal toch vanavond de proeven weer eens gaan bekijken (heb in mei voor het laatst d/v gestart), kijken wat er ook al allemaal weer in zit. Ik weet het echt niet meer. Nu maakt het op zich ook niet zo uit. Een L proef is niet zo moeilijk, pony moet gewoon netjes lopen, dan stelt die proef niet zoveel voor. Z proef is lastiger, maar daarvan kan ik grootste deel niet thuis in de bak oefenen, omdat bak gewoon te klein is (17x34). Dus ook hier geldt, dat hij gewoon goed moet lopen, dan gaan de oefeningen ook wel.(oefeningen als slangevolte 4 bogen met tempowisselingen, middengalop, uitgestrekte draf, galopwissel kan ik eigenlijk niet oefenen, moet maar tijdens het losrijden een beetje proberen. Ooit als we groot zijn, kunnen we wellicht nog eens een fatsoenlijk formaat bak aanleggen)

Nou, ik ga een zadel op Thabor gooien en kijken of die ook netjes wil werken vandaag.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:39

Starttijden voor districtskamp zijn er, ben niet heel blij. Kan namelijk de vaardigheid niet verkennen.

Eerste mogelijkheid van verkennen ben ik met Amerigo bezig in de dressuurproeven, je moet eigenlijk binnen het uur na de dressuur je vh starten. De eerstvolgende pauze ben ik aan het losrijden met Rembrand (en ik ga niet vlak voor ik dressuur moet starten paard stil zetten om te verkennen, lijkt me niet goed voor mijn prestaties). Hoe los ik dit nu toch weer op?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:44

PrinsjeH schreef:
@Gem: jouw foto's ook heel stoer... zo door tunneltje, dat moet je pony maar durven :j Top!

Is niet mijn Ster, is paard van stalgenootje :) . Hij is weliswaar al 17 jaar, maar pas een ruim half jaar voor de koets. Met Ster zou ik dat niet zomaar durven :o

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 12:51

@ tine weet niet hoe laat je er bent maar misschien staat het parcour er om half 9 al

bij ons is het weer hurry up

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 13:30

Afbeelding

:D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 13:37

lanouska schreef:
@ tine weet niet hoe laat je er bent maar misschien staat het parcour er om half 9 al

bij ons is het weer hurry up

Zal best, ze werken met 3 ringen, dan wordt het al snel lastig. Ik snap het van hun kant ook hoor, is gewoon erg moeilijk. Maar lijkt me wel fijn als ik eerst nog ergens kan verkennen ipv hem maar zo te gaan rijden.

Ik heb mail uitstaan, of ze verkennen eerder kunnen laten beginnen dan half 10, dan lukt het me wel. Hoop ik. Ik moet voor Amerigo nl heel anders verkennen dan voor Rembrand, dan rij ik doorgaans andere lijnen, dus kost ook dubbel zoveel tijd. Maar dat hebben jullie vast ook wel, enkel, dubbel en vierspan wordt vast anders gereden.

Net op Thabor gereden, want een heerlijk ventje is dat ook. Hij liep super fijn. Heb mezelf wel 20 keer toe moeten spreken dat galop ook gewoon zou kunnen (held ben ik toch :o ), maar toen ik dat eenmaal had gedaan, was het geen probleem meer. De eerste 2, 3 passen was ik even de aanleuning kwijt, maar daarna liep hij weer net zo fijn.

Ze staan weer lekker in de wei, nieuw strookje gras erbij dus ik ga nu even lekker paar uurtjes slapen.

Vanavond komt die nieuwe bijrijder nog langs. En ik moet nog gaan stoeien met knhs programma, want wil vraagprogramma's voor indoorwedstrijden gaan indienen. Is een megaklus, tenminste dat was het de vorige keer. Hopelijk is er het een en ander verbeterd aan het programma.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 13:45

@tine als je antwoordt hebt op je mail wil je mij dit ook even laten weten. zal zo vast een planning maken voor harry. wordt wel weer even puzzelen welk paard ik wanneer doe poetsen, vlechten. kalkoenen draaien en optuig.

wij rijden in de marathon hindernissen ongeveer euh 2 span lijnen ~~}>

en super van het rijden met thabor

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:40

@ Tine ik moet binnenkort ook weer vraagprogramma's aanvragen maar had al gehoord dat het wel verbeterd schijnt te zijn, ben benieuwd!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:01

Sollicitatie-update:
Ik kreeg vanmorgen om half 11 telefoon van dat advocatenkantoor waar ik vrijdag ben gaan solliciteren. Voor de vacature waarvoor ik vrijdag gesolliciteerd heb, hadden ze iemand anders gevonden. Maar omdat mijn sollicitatie van zodanig hoog niveau was (dit zijn de woorden van die advocaat die me belde :D ), wilden ze me graag inzetten voor een andere job. Ze vroegen of ze mij in de zeer nabije toekomst nog eens konden zien, als het kon zelfs nog deze voormiddag.

Ik heb me dus niet bedacht en ben onder de douche gesprongen, mij klaargemaakt en ik ben zo snel mogelijk vertrokken. Blijkbaar zou het zijn om een vervanging te doen voor een zieke collega en in september ook voor collega's die op vakantie gaan. Na september begint het kantoor met de overschakeling op een nieuw softwaresysteem waarbij ze extra handen zullen nodig hebben. De advocaat die me de uitleg deed, was ervan overtuigd dat er altijd voldoende werk was om mij bezig te houden.
Ze moesten nog 1 kandidaat zien, dus dat gesprek wilden ze nog even afwachten, maar ik zou morgen waarschijnlijk iets horen. Ik heb al een hele uitleg gehad van hoe alles in zijn werk gaat en ze hebben me zelfs het bureau al laten zien waar ik zou gaan werken, dus voor mij leek het erg positief...
Maar goed, we moeten met de voetjes op de grond blijven, misschien is die ene persoon wel beter en nemen ze die, dat kan natuurlijk ook. Maar ik vind het wel super dat ze mij terug hebben gebeld *\o/*

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:03

De paarden zijn momenteel mijn enige ontspanning. Momenteel kan ik maar 2 dagen in de week mennen dus daar neem ik het van. De rest van de week doe ik wel rustig aan. Hoef Daan bijna niet meer te tillen, laat hem overal aan de hand mee lopen, til geen zware dingen. Dus die twee dagen maar even af zien.
Gaat nu al weer stukken beter.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:17

@ Sander_Lotte, wat spannend zeg :D Klinkt idd positief....ga voor je duimen *\o/*

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:58

dingetje weer terug van vakantie en kan meteen weer op vakantie na 20 pagina's hier lezen _O-
sl. wauw snap dat je meteen onder de douche bent gesprongen om daar heen te gaan.
weer leuke foto's voorbij zien komen
ik duik weer onder de steen,ben al een meer dan week aan het tobben met mijn buik(crohn) en internist was met vakantie,dus nu duimen dat hij vandaag beld,want medicatie is nu zo hoog dat mijn hoofd stuiterd :):) maar mijn buik zeer doet >;)
en de ponys......die vinden het geweldig.....baasje ziek.......lekker op de wei niksen _O-

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:15

@ Dingetje: bedankt!

@ happytime: Tja mijn haren waren te erg voor een sollicitatiegesprek :D Ik had gisteren gezwommen, dus mijn haren zagen er niet zo fris uit. 40 minuten na het telefoongesprek stond ik in het advocatenkantoor, dus ik heb goed mijn best gedaan :Y) Nu maar hopen dat het het waard was!
Pff vervelend dat je zo last hebt van die Crohn. De pony's vinden het wel geweldig, maar daar heb jij niets aan hé ;)

Ik zou het nog haast vergeten te zeggen: Romeo heeft vandaag voor de 2e keer gegaloppeerd met iemand erop! *\o/* Hij heeft geen enkele keer gebokt, het ging super ontspannen en hij deed erg zijn best! Meisje doet ook erg haar best, ze wil zelfs les nemen met Romeo.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:22

SL: wat spannend van je sollicitatie. Klinkt wel heel goed.
HT :(:)
Frensie: eerste deel heb ik nu gedaan (is ook het makkelijkste) en dat was hetzelfde
Lanouska: doen jullie indoor met 4 span klasse L? En als ik antwoord heb, laat ik het je weten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:20

@S_L echt mooi deze reactie! Kun je ook mooi zeggen dat je liever meer uren doet <<)
@Dingetje super toch je eerste winstpunten, ik heb met Bente al van alles gedaan maar heb geen winstpunten in B mendressuur hoor (vorig jaar 2x gestart, was blij dat we het uberhaupt overleefden, tjongejonge wat vond ik dat spannend hahaha := ) nu je het zegt, we zijn wel L vaardigheid+0 :D Dit jaar is het er nog niet van gekomen om D/V te starten, komt ook doordat ik graag endurance wilde rijden en dressuur onder het zadel starten en een keer een marathon wilde doen, tja kan niet alles natuurlijk (ja zou wel willen maar dan zie ik man- en zoonlief nooit meer }:0 mijn limiet is 1 wedstrijd per maand).
@HT wat ontzettend vervelend dat je zo beroerd bent :(:)
@Tine ach die kinderen gaan gewoon door totdat ze er letterlijk bij neervallen :+ komt goed hoor (dat omvallen dus :+ )

Ik wil eigenlijk lid worden van een andere vereniging. Ik rij altijd in Brabant en wil dan lid worden van de vereniging die het dichtste bij stal is, want dan kan ik meedoen met de kringwedstrijden. Maar weten jullie of dat uberhaupt kan? Want ik woon natuurlijk in Rotterdam...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:26

Wij zijn lekker bezig geweest bij de paarden. Nieuwe voerbak opgehangen en constructie gemaakt voor
de voerbakken in de andere stal zodat ze die niet zo snel meer slopen. Vanavond ga ik ook nog even miss nog verder schilderen aan de schuur of longeren. O ja en de hoefsmid nog even bellen wanneer hij komt ik hoop morgen dan kan ik weer met ferro buiten rijden.

S_L leuk dat je weer op gesprek mocht komen ! Hopelijk word het wat !!
Dingetje drukke vakantie gehad dus.
VHU geen idee of je ook van een andere vereniging lid kan worden?
Tine is ook weer helemaal druk met de paarden. ik moet ook precies dressuur rijden als het
vaardigheid verkennen is.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:26

@VHU: ja, hoor dat kan :j . Wij wonen zelf niet eens in Nederland, het ligt gewoon aan de locatie van de vereniging waarvan je lid bent.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:34

Oja, jij zit met hetzelfde :)
Als ik lid word van de vereniging in Rijsbergen heb ik toch wel 1x per maand een wedstrijdje vlakbij (misschien kan ik dan wat meer wedstrijdjes gaan doen :x ) maar het is ook makkelijker voor de grooms uit de omgeving en zeker makkelijker voor mijn portemonnee ivm de brandstofprijzen.

Nou wij gaan eens kijken of we de BBQ aan de gang krijgen :7

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:37

@VHU: ik ben jaloers, hier regent het wat, had net de paardjes binnen gehaald, zodat Connor na het eten kon rijden.