[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:15

tine10 schreef:
Ollie, je moet hem ook wel af en toe te eten geven he? :D Hoe oud is deze grapjas?

4 jaar }:) wordt mei volgend jaar 5... dus het is wel logisch en aan zijn buik te zien moet hij juist op dieet want hij groeit van de lucht :o

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:20

Ollie1 schreef:
tallechie schreef:
kijk ik op de startlijsten zie ik dat ik dezelfde jury heb als afgelopen zaterdag.... dat schiet op...

En weten jullie dat misschien. Er rijden er 3 in de L bij een andere jury en daarna 14 bij 'mijn' jury. Mag dit?

Voor de prijzen mag het officieel niet volgens mij....

lijkt mij inderdaad ook. Maar kan ik er nu al wat tegen doen.
Afgelopen weekend op wedstrijd hoorde ik namelijk dat ze daarom de klasses hadden omgedraaid. Maar zou toch ook raar zijn, straks jureert deze jury hoger en gaan deze 3 er met de prijzen vandoor

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:25

Ollie1

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:29

Ik heb ook even gezocht maar kan het betreffende artikel niet vinden op welke bladzijde staat deze ?
Waarschijnlijk sta je helemaal in je recht maar persoonlijk zou ik het zo laten en voor mijn punten rijden en die beker kan me dan gestolen worden.... echter is het voor een kampioenschap of competitie dan vind ik het weer een ander verhaal maar dat is mijn persoonlijke mening.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:33

algemeen wedstrijdregelement,
bladzijde 13

Het is wel zo dat het ook een selectie is voor de friezen competitie.
Volgens mij ben ik als enige die met een 'gewoon' paard kom.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:34

het zou mij eerlijk gezegd ook een zorg zijn, als je maar gewoon fatsoenlijk voor je punten kunt rijden...

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:36

tallechie schreef:
algemeen wedstrijdregelement,
bladzijde 13

Het is wel zo dat het ook een selectie is voor de friezen competitie.
Volgens mij ben ik als enige die met een 'gewoon' paard kom.

Hier staat het 'handicap' reglement door het samenvoegen van rubrieken maar niet het beoordelen van dezelfde proef , in dezelfde klasse door 2 juryleden... of ik ben blond en kijk er over heen...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:37

Bij deze jury waarschijnlijk ( nog ) niet, want deze heeft mij afgelopen week ook gejureerd. De andere jury ken ik niet.
Waarschijnlijk ben ik toch al in het nadeel omdat er allemaal friezen rijden, maar goed ik ga voor de oefening heen, maar een keertje in de prijzen/punten zitten zou wel een keer fijn zijn

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 23:37

ik kom ook nog ff :evaw:
sl heel veel sterkte morgen,ook voor je familie Y;(
en ik duik mijn bed in,weinig paarden/ponynieuws hier : ik ben al 2 dagen zwaar verkouden,baal ervan,mag nu niet naar mijn broer op ziekenbezoek, en het gaat al onwijs slecht met hem.... ^) }:)
ik wil voor <:) beterschap en geen ellende meer ,ook voor jullie :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 23:58

@Happytime wat naar dat het niet goed gaat met je broer, is het echt niet goed of geestelijk en lichamelijk zwaar maar wel volgens verwachting? Sterkte hoe dan ook! Zo vervelend als je niet bij hem kan zijn.
@S_L wat mooi dat er zoveel mensen waren....morgen begrafenis nogmaals sterkte.

Heb ook via pb nog tips gekregen voor omgang met garagehouder, heb vanavond mail gestuurd en ga ze morgen bellen. Maar...ben er ook wel achter dat ik de auto echt een stuk goedkoper heb gekocht dan vergelijkbare auto's dus mocht het zo zijn dat het een flinke reparatie zou zijn...dan heb ik gewoon een auto voor de normale prijs. Dus ik voel me er wel iets beter bij. Maar goed, het is gewoon balen natuurlijk, je wilt direct fijn rijden met een auto en dat is nu niet zo.

Nou ik ga nu echt naar bed :O had vanavond gastdocent ingeschakeld, was erg boeiend college maar ben nu wel beetje afgedraaid %)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 08:19

Goedemorgen allemaal

S_L veel sterkte met de begrafenis.
HT sterkte met je broer, ik hoop dat je verkoudheid snel weg gaat!!

Mijn werkdienst begon toch nog hectisch, kwam een ingewikkelde opdracht binnen, maar daarna weer rustig en heb de hele nacht heerlijk geslapen. Nu even snel ontbijten, dan de hondjes uitlaten en dan naar de post om de spullen over te dragen en daarna naar stal om in de les te rijden.

:evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 08:46

Goedemorgen

SL: heel veel sterkte vandaag.
HT: sterkte met je broer
Frensie: lekker geslapen tijdens het werken
Tallechie: wellicht hebben ze 2 prijzen? Nu kun je er nog niets aan doen, pas als blijkt dat ze het echt bij elkaar stoppen, wat dus niet mag. Moet allemaal door dezelfde jury worden beoordeeld (ook als je verschillende klasses samenvoegt). Ik zou me er niet te druk om maken, zeker als je toch weinig kans maakt om in de prijzen terecht te komen en wilt meedoen om te oefenen. Geloof me, de andere deelnemers zullen ook wel gaan klagen hoor, zeker als het voor hun een selectie is, als ze verschillende juryuitslagen gaan voegen.
Ollie: dan hebben wij hier (nog?) een heel brave 4-jarige gelukkig.

Nu moet ik snel aan de slag, vol programma vandaag.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 08:55

Mogge,

@HT, wat ontzettend waardeloos dat je zo verkouden bent en nu niet bij je broer kan zijn....Heel veel beterschapswensen vanaf hier voor jou en zeker voor je broer...
@Tine, succes met je drukke programma :j
@VHU, ik ben benieuwd naar de reactie van de garagehouder ;) , en +:)+ zoveel pb hulp ;)

Ik ga vanochtend 4 uurtjes werken en dan de pony's doen...als het goed is komt Ing ook deze kant uit dus dat is helemaal gezellie... en vanmiddag moeten we het er nog maar even van nemen want morgen schijnt het erg slecht te worden :( met regen,regen en nog eens regen.....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 09:04

Tallechie:
artikel 422 ( blz 13/14)

5. Uitsluitend deelnemers, die in dezelfde rubriek dezelfde proef hebben gereden en daarbij door dezelfde jury zijn beoordeeld (lid 9), mogen in hetzelfde klassement worden opgenomen.

en (niet helemaal van toepassing, omdat het niet door onvoorzien omstandigheden was)

9. Indien een jurylid door onvoorziene omstandigheden, niet in staat is de beoordeling
van alle deelnemers van een bepaalde rubriek te voltooien, moet er voor wat betreft de vaststelling van het klassement als volgt worden gehandeld:
a. Indien de rubriek uitsluitend door het desbetreffende jurylid werd beoordeeld, wordt er een afzonderlijk klasse[/[b]b]ment opgesteld, waarin alleen die deelnemers worden opgenomen, die door dit jurylid nog volledig beoordeeld zijn. De overige deelnemers van de desbetreffende rubriek die nog niet (geheel) beoordeeld zijn, worden door een ander jurylid beoordeeld en hun resultaten worden eveneens in een afzonderlijk klassement opgenomen.

En nu moet ik heel snel aan de slag ~~}>

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 09:42

@SL heel veel sterkte vandaag :(:)
@HT ik hoop dat je broer zich snel weer beter voelt en jij ook, zodat je weer snel naar je broer toe kan.

Voor de rest in meeleesmode :list:

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:54

SL wens ik voor vandaag heel veel sterkte, moet fijn gevoel zijn dat het zo druk was gisterenavond, ze was geliefd !

Happytime; jij ook veel sterkte, wat rot dat je nu niet bij je broer kunt zijn !

Gompie kan ik nog niet zoveel van zeggen of de prik al wat doet. Hij heeft vanochtend in ieder geval lekker gesmikkeld van gekookte kipfilet :-)
Ik blijf vandaag lekker bij hem. Niet dat ik het idee heb dat ik hem vandaag of morgen in moet laten slapen (misschien gaat prik weer echt goed werken en doet hij het weer een tijdje), maar ik voel dat ik lekker bij hem wil zijn en ik heb geleerd te luisteren naar mijn gevoel :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:56

Trouwens Tallechie: als je aan de punten werkt die ik je zondag heb genoemd, dan krijg je ook bij deze jury een winstpunt hoor. Maar ze mogen ze natuurlijk niet kado geven. Helaas zijn er hier ook een aantal juryleden die nogal strooien met punten, maar de jury van afgelopen zondag is echt reeel hoor. Dus als jij netjes je figuren rijdt en hem verder zo laat lopen als zondag, dan krijg jij echt wel een winstpunt.

Je moet ook bedenken dat het krijgen van een winstpunt betekent dat ze je klaar vinden voor de volgende klasse. Dan moet je jezelf afvragen of je al klaar bent voor de M (of dat de proef die je gereden hebt echt zo goed was). Een 5 bij het juryren betekent: voldoende. Niet zoals op school onvoldoende.

Ga nu nog snel wat bladruimen in de tuin, dan weer op pad.

:wave:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:03

Ingrid, ik duim voor Gompie..
Ollie nog lekker aan de slag met de paardjes !!
VHU was gisteren afgedraaid...al weer helemaal bijgeslapen ?
Happytime....heel veel sterkte toegewenst met je broer !!!
Tine....duidelijk regelement...Tallechie, lastig...als het voor jou gewoon oefening is, laat lekker gaan...maar je hebt wel gelijk dat het niet mag, maar het kan ook zijn dat iemand die niet ervaren is de startlijst gemaakt heeft...weet ik uit ervaring :o ..dat er dan ook wel eens dit soort dingetjes gebeuren, je kunt het ook altijd even navragen bij die persoon misschien.

Hoefsmid is geweest voor melody, ze is nu totaal op een andere manier bekapt..en we hopen dat dit een beter effect geeft en dat ze beter gaat lopen, tot nu toe is er nog geen verbetering te zien, maar ja...speciaal beslag dat weer anders is als eerst, helpt misschien toch nog !! duimen maar weer.
krijg nog bezoek vanmiddag, en moet ook nog met zoontje van bijna 5 jaar naar het zwembad...
hij vind de zwemles echt niet leuk !!! met ons samen zwemmen vind hij fantastisch en dat doet hij ook geweldig, hij vind dat moeten van les gewoon vreselijk...maar ja..hij moet toch leren zwemmen, maar hartverscheurend als hij huilend in een "treintje" met de andere kids toch richting water gaat..met juf

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:11

bedankt voor de beterschap: mijn broer heeft door de laatste en zwaarste chemo echt heel zwaar gehad(terwijl hij met al zijn chemokuren gewoon door heeft gewerkt) nu is vanaf zijn mond tot aan zijn kont alles rauw en branderig,eten gaat bijna niet(spuugt alles uit en als het blijft zitten, spuit het er vanonder wel uit,dat doet ook zeer)
zo naar als iemand pijn heeft en je kan er niets aan doen.. %)
sun haar deken eraf gehaald,nog steeds allemaal jeukende bultjes onder haar deken,de rest van haar lichaam dus helemaal niets :?
maar een andere deken om gedaan....kijken of dat het is,voer weer op het oude schema gezet.....
tine sterkte met bladruimen.....onze bomen zijn bijna leeg
en het weggeven van punten.....als ik 179 punten rij......mogen ze best 180 maken....of er 178 van maken als ze het geen winstpunt waard vinden.....maar strooien met punten als het echt niet goed ging :n .....je komt jezelf dan in de hogere klasse wel tegen....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:16

Pffff heftig HT.... drama is dat soms met die chemo's vreselijk als je dat van dichtbij meemaakt... ;( Gelukkig de laatste, hopenlijk echt de laatste ooit.
S_L ik hoop voor je dat het een mooie dienst en begrafenis was. Het was hier prachtig weer in ieder geval, helpt ook wel....
IngridM even tijd voor knuffelen...
Janouk in de meelees, blijf je wel af en toe je belevenissen vertellen, vind ze altijd zo leuk :)

Post ff snel want moet zo zoonlief ophalen en weer door <:) :){

Helemaal :D vanochtend Rattan en Snuitmans naast elkaar gehad in tweespan zooooooo grappig =:) ze stonden al zo blij te kijken bij het inspannen echt allebei met oortjes strak naar voren, koppies erop 8-) en zowaar ik had ze op bepaalde momenten keurig ontspannen in zowel stap als draf. Instructeur stond er zelfs verbaasd van hahaha. Natuurlijk ook stukken dat je denkt :x <<) maar wat was dat leuk zeg. Gaan we dus vaker doen.

Bente gereden, lekker vlot goed gegaloppeerd paardje was goed te rijden zelfs zonder longeren en maar paar keer poging tot bok, maar niet echt doen :=

En joepie de poepie...auto rijdt vrijwel als een zonnetje nu. Nog heel af en toe pruttelt hij een beetje. Zal het dan toch kloppen het verhaal van de verkoper dat hij een jaar heeft stilgestaan en dat dat straks helemaal weg is ....ben benieuwd. Maar goed ik verwacht nu geen enorme grote dingen, denk meer richting benzinefilter of zoiets. Maandag wordt hij helemaal nagekeken. Dus ook dat loopt met sisser af zoals het er nu naaruit ziet :D

En nu moet ik weer verder

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:22

HT heel veel sterkte, ook voor je broer! Wat lijkt me dat ellendig.

Biancacoo hoop voor je dat het andere bekappen Melody helpt!!

Tine lekker blad ruimen, hier ligt er ook genoeg.

VHU wat geweldig dat het lekker ging met het tweespannetje! Lijkt me echt gaaf twee van die leuke pony's voor je wagen. En ook nog eens lekker gereden met Bente, helemaal super!

IM lekker knuffelen met Gompie, hoe gaat het nu?

SL hopelijk was het een mooie dag.

Vanochtend lekker in de les gereden ohz, ging goed! Wel halverwege even ruzie, ik wilde vanuit de hoek op de rechterhand schouderbinnenwaarts inzetten, dat vond zij toch echt wel even te moeilijk en ze kwam tegen de hand, dus been erbij en ophouding, volte rijden, alles hersteld, wil ik de hoek inrijden, komt ze dan al tegen de hand, grr.... weer oplossen, even grotere volte.... kom weer niet nageeflijk door de bocht... duurde even een paar minuutjes, wat anders doen, andere hand, galopje, weer terug, naar de rechterhand... en eindelijk konden we weer normaal door de hoek en daarna ook nog een klein stukje schouderbinnenwaarts...
Ze denkt soms echt veel te veel vooruit...

Net bij de Scapino een skibroek en jas gekocht, lekker warm voor tijdens de menlessen en water en wind afstotend. Leek mij wel een goed idee.

Nu even tv kijken en dan tuig poetsen.
Moest eigenlijk werken vanmiddag, maar het was erg rustig dus hoefde niet meer. Jammer, had er wel zin in.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:00

Frensie: is helemaal klaar voor de winter-menlessen en had communicatie-stoornis in de les.
VHU: fijn dat 2-span en Bente zo goed gingen en dat je auto toch mee lijkt te vallen. Weer een hele zorg minder. Kan goed het filter zijn als hij lang heeft stilgestaan.
HT: klinkt erg pijnlijk. Hopelijk knapt hij snel weer op. Gaat het met jou al wat beter? Je zou inderdaad dan haast zeggen dat het aan de deken ligt. Misschien na het wassen niet goed uitgespoeld, dat het reactie op wasmiddel is?
Bianca: spannend hoe dit met Melody gaat aflopen. Ik blijf voor je duimen. Zo sneu als je je kind huilend achter moet laten, geeft zo'n machteloos gevoel.
Ingrid: merk je al verbetering (of is dat nog te vroeg)?

Heb grootste deel van bladruimen met de zitmaaier kunnen doen (moet ook wel als je een tuin van een halve ha hebt, is met het handje echt niet te doen). Moet nu alleen nog in de geitenwei aan de slag. Maar dat red ik vandaag niet meer en morgen zou het slecht weer gaan worden. Nou ja, er zitten niet meer uren in een dag, kan het echt verder even niet helpen.

Nou, ik ga straks als zoon naar bed is ernstig nadenken over de laatste surprise.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:08

Mijn ski-ondergoed van de HEMA bevalt ook prima! De broek/maillot is net wat dikker dan thermo ondergoed, merk echt dat het fijn zit onder mijn spijkerbroek en zelfs ook rijbroek.

Gwin in de contramine... }>

Tweespan vind ik echt heel moeilijk, om het leuk naast elkaar te krijgen. En je moet ook maar net een span hebben dat leuk met elkaar op kan lopen. Rattan en Snuit zijn gewoon precies hetzelfde, het is dat ze wit en zwart zijn anders zou je zeggen dat het broertjes zijn. Rattan is nog een van de pony's waar mijn instructeur NK mee is geworden klasse IV bij de pony's en is vaak nog de linksvoor pony in de marathon. Dus hij is erg zelfstandig & ondernemend zeg maar <<) Snuit is net zo :)) maar ze hadden de pet goed staan en dan is het zo ontzettend leuk om te doen :D

Nou we gaan hier aan de spruitjes en de gehaktballetjes :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:24

Tine die regelementen had ik inderdaad gezien. Ik wacht het wel even af hoe het gaat lopen en houdt het wel in de gaten. Wel is het zo dat de eerste drie om half 1 starten, en de rest pas om 14 uur in dezelfde klasse dus dan zijn de eersten al wellicht naar huis.

Ik ga inderdaad aan mijn figuren werken. Heb het halthouden geoefend, de figuren geoefend en de middendraf geoefend. Ik weet dat ik nu niet te vroeg de leidsels weer in 2 handen moet pakken, dat ik hem bij de middendraf tegen moet houden en dat ik de figuren goed moet rijden. De punten waren reeel. Ik weet alleen niet hoe hij op de bak reageert, ben er nog nooit geweest. En ook al zou ik het niet van de friezen winnen, ik wil zelf gewoon goed rijden.

Mijn vader heeft met vrouw van A.P. gesproken en die gaf ook al aan dat 172 helemaal niet slecht is. Dat een 5 voldoende is en dat wanneer je een wp krijgt je eigenlijk klaar bent voor de andere klasse. Voor de m zijn we nog lang niet klaar. H vd B die heeft mijn proef gezien en die zag 3 onvoldoendes, daar zou ik rond de 180 punten hebben gekregen.

HT vervelend zeg.
VHU super van snuit en rattan en je auto.
Punten strooien hoeft ook niet, ben ik ook niet blij mee, je komt jezelf dan wel weer tegen, maar kreeg allemaal positieve reacties en van mede jury leden dat ik wel een wp zou hebben, dan is het wel jammer dat het net niet zo is. Maar goed komt wel weer goed. De eerste wedstrijden in de b reed ik ook geen winst. Veale heeft altijd marathons gelopen en ik men net 2 jaar dus ben allang blij dat het zo gaat

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:37

Het was een heel mooie maar droevige dag. Het zonnetje heeft de hele dag geschenen, dus kon eigenlijk niet beter.
Er was weer zo veel volk als gisteren, het gaf echt een fijn gevoel.
Op de begraafplaats dacht ik even dat mijn opa ging instorten, hij boog zich huilend over de kist en hield de kist heel stevig vast en toen kuste hij deze. Het was echt een hartverscheurend zicht. Daarna heeft hij zich wel goed herpakt, hij genoot van het volk dat hem steunde.