[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 08:54

Sabientje, klinkt idd als een nachtmerrie! Hopelijk krijg je de beelden snel uit je hoofd.

Tallechie, vervelend dat die man niet is komen opdagen!

IT, gefeliciteerd met je mooie woning! Veel plezier met het decoreren haha :D

Tine, raar dat je grasmaaier het een dag later wel weer doet :P

Ik heb vanavond menles met een van de paarden v me instructeur! Dus voor het eerst dat ik met zo'n groot paard ga mennen haha. Heb namelijk geen vervoer voor sil.
Zondag verhuis ik sil naar zn nieuwe stal :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 08:58

das schrikken sabbientje, gelukkig komt het goed.

vhu lekker aan de wijn :9

Ik ben helemaal duf.. maar een beetje uitgeslapen, want morgen ga ik savonds naar eindhoven blijkbaar, helpen bij een of andere rally.. zal wel 'n latertje worden :=

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 08:58

@Sabien: oei, dat is vreselijk schrikken :(:) :(:) .

@Jenkins: wat leuk, fijne les! Alvast veel plezier op je nieuwe stal!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:03

Heb je een PB gestuurd Ollie.

Moet zeggen dat als ik eraan denk nog zit te trillen. Dus ja flink geschrokken.

banketstaaf is, na dat ongeluk gingen we weer naar huis.
Onderweg kwamen we van alles tegen en nergens reageerde ze echt op.
Een hele rits motoren, geen probleem. Ze was hooguit geirriteerd dat ze gestoord werd tijdens haar ritje....
Omdat het lamoen scheef was, klapte het zweng er iedere pas tegenaan. Gaf ook geen reactie.
Ze liep weer ontspannen en leek zelfs blij dat ze nog voor de kar mocht lopen.... :?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:08

sabientje, gelukkig dat het nog zo goed afgelopen is !! :(:) :(:)
Die beelden uit je hoofd, dat zal nog tijd kosten, dat weet ik uit ervaring helaas, sterkte ermee in ieder geval.
Ik hoop dat je paardje verder helemaal in orde is !!
Balen zeg, zo zie je maar, een ongeluk is zo gebeurd........wat zul je geschrokken zijn, je was toch niet alleen hoop ik ??
Ik hoop voor je dat het voor jou en je paard geen vervelende gevolgen heeft voor het mennen in de toekomst, maar knap van haar dat ze zo rustig naar huis gereden is, dat had ik niet verwacht... zegt toch veel over haar karakter !! :j

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:11

Das schrikken zeg, gelukkig dat je toch veilig thuis bent gekomen.
Moet gelijk denken aan mijn ongeluk bah, is nooit leuk!

Jenkins veel plezier :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:11

sabbientje, jeetje dat is schrikken zeg!

jenkins, leuk veel plezier!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:13

hee jenkins toch verhuizen? Tell me more? :D

Ik ga even buienradarren, moet naar den bosch, maar 't regent hier vrij fiks >;)

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:16

Ze heeft best een speciaal karakter. (Dominant en een beetje gecompliceerd, maar ze heeft een gouden hart)
Ze kan heel koel zijn, maar ook heel vurig zeg maar. (zit hackney in)
Dit keer was ze, nadat we haar gerust gesteld hadden echt heel koel. Ze was duidelijk erg geschrokken.
maar echt zo braaf. Ze wil zo graag voor die kar, dat hou je je niet voor mogelijk.

We waren met zijn drieën.
JP mijn vriend was de menner
en een vriendin en ik stonden als groom achterop.

Sharonne heeft een tijdje nodig om bij te komen.
Maar zoals het er nu uitziet, komt het weer helemaal goed. Alleen wat kneuzingen en spierpijn.
Volgens de DA moesten we voor maandag verbetering zien, anders moest ik weer bellen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:20

@Sabien: gelukkig dat het er naar uit ziet, dat ze weer helemaal opknapt _/-\o_ . Fijn dat jullie met z'n drieën waren.
Ik was me laatst net aan het bedenken dat ik hier door het veld wel alleen kon gaan en toen viel d'r ineens (nog steeds geen idee waardoor) één...
Wat was ik blij dat ik een groom had _/-\o_

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:09

pfff sabientje dat is schrikken. Gelukkig goed afgelopen en zo te lezen geen trauma aan het
voor de kar staan.

Verder lees ik over wagen problemen. Balen ollie !! Heb ook net 2 setjes remschijven besteld voor
mn kar die van mij waren versleten.

Tallechie balen zeg voor de vissen. Echt verkopen via internet is leuk maar
soms ook echt een drama.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:11

Klopt had mijn zadel met hoofdstel ook zo goed als verkocht, maar dan ben je uren aan het mailen en dan laten ze niets meer horen.. grrrr... alleen omdat ik er geen bit bij had.

Heb een auto op het oog :D.. een suzuki vitara :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:04

We hebben het dressoir ook verkocht en daar totaal geen problemen mee gehad. Die mensen belden en binnen 2 uur waren ze er en was de kast weg.

Maar visjes hebben het overleefd. En heb nu een andere vrouw gemaild dat ze het mag komen ophalen.

Sabbientje wat erg. Gelukkig is het goed afgelopen.

voor de rest ga ik mee met de samenvattingen

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:46

Bah schrikken zo'n ongeluk.. Gelukkig lijkt het goed te komen als ik het zo lees..

Met de visjes gaat het dus toch wel goed komen.. :)

L_Rivaldo, Gaaf! Das nog eens een paardenbak.. slurpt wel veel hoor! Vriendin heeft er een gastank in laten zetten, kost wat maar dat zou ze er binnen een half jaar al uit hebben..

Vanavond waarschijnlijk weer ergens anders trainen. Met een beetje geluk samen met een andere aanspanning.. is goed voor de ervaring voor straks bij de knhs.. Ben benieuwd of ze dr op reageerd!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:50

zo, Den bosch geweest. En op stal geweest.
Dids rondje gereden. Kleine 40 minuutjes weggeweest. Daarvan bijna 10 minuten discussie gehad omdat hij toch echt niet verder wilde.. (op het erf nog >;) ) heb het bij het ''stappen'' gerekend, want het was immers beweging.
Lees; dids wilde omdraaien en achteruit rennen, en ik wilde vooruit. Onze discussie heeft zich wel in alle rust uitgevochten, daar ben ik wel trots op :)
En ik wilde niet afstappen, want ik was zonder zadel _O-
tijdens het bosritje een paar keer bijna raakgevlogen door 'n buizerd, en weinig mugjes door mijn stink-antivlieg :):)

Zometeen even op zoek naar haar-accesoires, want m'n elastiekjes zijn allemaal gebroken, en ik wil wel eens wat leuker met m'n hoofdpluis dan alleen maar staartje :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:13

@Naaltje: wat goed dat je kalm hebt kunnen blijven +:)+

@Rivaldo: die zijn leuk, Vitara's :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:22

Hehe eindelijk een normale dag. Geen gevlieg en gedoe.
Als het goed is worden vanmiddag de visjes opgehaald.
Huis is al weer schoon.
We krijgen vanavond nog kraamvisite
En ik moet eigenlijk nog leren als ik daar tijd voor kan vinden.

Morgen ga ik weer naar veale. Even rijden.

laura vitara's zijn leuk, mocht ik een nieuwe auto nodig hebben wil ik daar ook bij kijken
Naaltje klinkt goed.
Lanouska heel veel plezier en succes

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:30

Gelukkig gaat t met de visjes goed!

Naaltje leuk zo'n discussie met je peerd :P gelukkig heb je gewonnen haha.

Ik he zojuist mn laatste radio uitzending gehad en de beoordeling was zeer positief! Nog ff afwachte op t uiteindelijke cijfer. En een 8,5 gekrege voor een andere opdracht :D zo miss nog ff mennen met sil, dan vanavond menles en gezellig film kijke met me liefje. Dan heb ik iig fijn en succesvol dagje gehad :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:37

Naaltje, dapper van je _/-\o_ goed dat je toch het erf nog afgekomen bent !!
Lanouska veel plezier in diepenheim, en veel succes, is altijd een mooie wedstrijd !
Jenkins, veel plezier met mennen, en gefeliciteerd met je hoge cijfer ! *\o/*
Tallechie, toch nog iemand gevonden voor je visjes !! super, en veel plezier morgen bij Vaele.

Ben in de moestuin bezig geweest, aardappels en andijvie en wortelen groeien goed, en de aardbeien zijn heerlijk !!!
Morgen nog even dagje rommelen....bankje zetten, oud ijzer hopelijk weg brengen, nog een tipi opzetten bij mijn ouders als we daar nog tijd voor vinden en dan kijken of het mooi weer is zondag om naar Assen toe te gaan !
Vanavond melody nog longeren, of mennen ,maar groom kan niet, dus denk niet dat ik dat doe in m'n up met die hittepetit. :brr:

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:51

Klopt ze zuipen wel wat en dan ook benzine, maar de wegenbelasting is maar 60 euro in het kwartaal.
Ik vind het best moeilijk een auto kiezen die het beste bij je past.
Een diesel is fijn, maar zit ook gigantisch hoog in de wegenbelasting. Van deze auto ben ik erg weg gezien ik erg van jeep/ americaanse auto's hou (ik weet het de zuipers :P) maar deze heeft door zijn lichte eigen gewicht toch een lage wegenbelasting.

Het is al een wat oudere auto (bijna 20 jaar) maar ziet er nog strak uit, hopelijk ook bij bezichtiging.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:52

Jullie hebben weer aardig gekletst.

Sabbientje sterkte. Weet helaas uit ervaring dat je heel veel tijd nodig hebt om het te verwerken. En het blijft (in ieder geval bij mij) altijd op de achtergrond door je hoofd spelen. Hoe braaf mijn paarden ook zijn, ben ook altijd een klein beetje bang.

Naaltje: dapper hoor! Doe ik je niet na, zeker zonder zadel niet.
Biancacoo: lekker druk
Jenkins heeft mooie beoordeling en cijfer gekregen.

Vanmorgen weer met Amerigo gemend, hij ging weer fijn. :j Daarna Rembrand gemend en man (die werkte thuis) laten kijken. Volgens hem loopt hij goed, dus we gaan maar weer aan de slag. Om mee te doen met districtskampioenschap moet ik nog 2 wedstrijden rijden. Kan een aantal wedstrijden niet meedoen ivm familieverplichtingen, dus wordt heel krap of het gaat lukken of niet.

Had trouwens een dikke plensbui op mijn kop tijdens mennen met Rembrand. Hij ging zelfs een keer stilstaan bij de uitgang, zo van: mens je bent niet goed. Maar ja, we waren toch al nat, kan ik net zo goed doorgaan.

Nou, ik ga hier nog maar eens wat doen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:59

Dag allemaal! Ga even stukje mee met de diverse samenvattingen +:)+

@Sabbientje bah, bah, bah wat naar een ongeluk met de wagen. Wat ontzettend fijn dat je paard cool bleef echt knap van haar.
@Jenkins wat leuk dat je gaat mennen met een paard, ben heel benieuwd wat je ervan vindt, leuk dat je instructeur je die kans geeft. En toppie van je cijfers!
@Biancocoo mijn moestuin is echt nog geen moestuin, ga er straks even wat inzetten en hoop er volgende week eindelijk eens echt mee aan de slag te kunnen. Mijn aardbeitjes worden steeds opgegeten door de vogels, heb je er een net boven hangen?
@Lanouska, rustig aan of zoiets ;)
@Tine wat ontzettend fijn dat je weer hebt gemend! Mannen kunnen dan inderdaad een heerlijk nuchtere blik hebben, dat hebben wij af en toe nodig }:0

Vandaag enorme poown/paard - dag gehad, heerlijk, heb me helemaal uitgeleefd :D
Eerst Snuit, die er nu trouwens weer toppie uitziet *D , op het veld gedressuurd / wat hindernissen gestuurd en toen voor het eerst sinds zijn Belgische avontuur lekker naar buiten. Mannetje was helemaal vrolijk en liep heel, heel lekker. 't Is toch zo'n dapper pony'tje.
Daarna Rizanta, onder het zadel, dat was weer genieten. Nu wel spierpijn in mijn buik van het doorzitten maar ik moet en zal dat gewoon weer onder de knie krijgen dus dwing mezelf nu steeds stukken door te gaan zitten. Middendraf met lichtrijden wel steeds beter, ook het ontspannen terugrijden, zeg maar het 'harmonica-effect'. Middengalop doe ik alleen nog maar op volte, maar dat durf ik nu ook beter :+ Ze was ook echt blij me weer te zien, heerlijk dier. Helemaal met haar hoofd steeds tegen me aan <3
Tenslotte Alwyn gemend dressuren op het veld en daarna ook met hem naar buiten. Had ik nog niet met hem gedaan enkelspan bij waar ze nu staan. Hij was dapper! Deed het erg goed. Ook nog twee flinke rammelende tractoren, keek niet op of om en hij hield het super vol.
Dus top dag!

Nu zoonlief naar de hockey brengen :wave:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:02

hihi, vhu, mijn aardbeitjes staan in de kas !! :D haha, dus daar kunnen alleen van die vieze pissebedden bij als ik te laat ben met plukken....

Volgens mij heb jij een heeeeerlijke paardendag gehad !!
lekker hoor !!!! :j
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 27-05-11 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:03

Zo VHU, dat klinkt als een superdag!! Hoe is het met Freddy? Knapt die ook al wat op?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:40

Lekker VHU!! :D

@laura; leuk een vitara!! Maar ben je ook van plan daar een trailer achter te gaan hangen? Let je dan wel goed op dat je niet de boel gaat overschrijden en met zo'n '' 't ken net als d'r niks gebeurt'' combinatie terecht komt :) zou zonde zijn :)

tine plensbui gehad en voor gek verklaard door d'r paard _O-

Jenkins mooi cijfer! :D

zo. Mn asperges geschild, boodschapjes gedaan. Nog wat werk doen nu, en dan eten maken :)