[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:29

Oke, nou ja, ik had begrepen dat ze het liefst bruine zien, dus die had ik gekocht. Ik vind ze fijn zitten, dus men nu altijd met bruin leren handschoenen. Ook thuis.

Ik had gister thermo-ondergoed aan, dus had alleen koude handen en voeten.

Wat een bende geeft zo'n verbouwing he? Stof vind je echt overal terug.

Nou, ik ga straks naar les. Ben benieuwd hoe de weg erheen is en hoe het bij manege is. Hier thuis alles schoon geschept met sneeuwschuif ($%^& klus)en onbestrate gedeelte maar met zout gestrooid. Zal maar een emmertje zout achterin de auto zitten voor het geval er op manege niets staat.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 18:32

Ik kan dus absoluut niet mennen met de officiele handschoenen of gewoon menhandschoen. Ik men met mijn rijhandschoenen.

Ik heb dit overlegd met Alie B en die gaf aan dat het niet uit maakte met wat voor handschoenen je rijdt.

Ik kan trouwens je coupon morgen ook aan Alex geven. Wanneer zie jij hem weerj?

Succes met je els en voorzichtig aan

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:40

ff bliksembezoekje
las over zieken
en over handschoenen en kapotte verwarmingen

hier is het net redelijk beginnen sneeuwen, spekglad, grote ravage meteen :+ nederlanders en winter :n

ik moet volgende week terug naar ZH voor CT-scan, en dan half januari de uitslag :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:54

Als het goed is, zie ik Alex donderdag weer, dus dat is prima! Helemaal niet aan gedacht :o?

Zo naar les, maar ik ga maar via omweg, want door het veld is er niet gestrooid. Heb instructrice al gebeld, dat het kan zijn dat ik iets te laat ben.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:25

hier word het nu ook ietsjes witter.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 19:33

Ik dacht er gisteravond aan toen ik op bed lag :-)

Beter te laat en heel dan niet en niet meer heel.

Hier heeft het sneeuwen gelukkig niet echt doorgezet. Maar hoor net dat er verder in het land veel overlast is

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:53

Hier is het spekglad! Was net nog een eng ritje met de scooter.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:34

Ik heb vanavond een half uurtje met de hond gelopen.
ze zag voor het eerst sneeuw en ik wilde wel weten wat ze zou doen.
ze wist niet wat ze ermee aan moest eigenlijk... en later dacht ze het te kunnen eten :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:49

Even een snel berichtje, ga zo mijn bed in ben zo ziek :(
Hier ging ritje met scoot wel oke.. alleen op het laatste opeens uit het niets bijna gevallen geef ik ook nog stom gas bij waardoor ik zo het gras stukje naar beneden reed bijna de sloot in :P.. gelukkig niet helemaal :P

Slaap lekker luitjes en doe voorzichtig op de weg!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:46

Ik meld me ook maar weer eens. Ik moet zo de nachtdienst in dus lees vannacht wel een keertje bij.
Gisteren ledenvergadering van de endurancevereniging. Ruiters geprobeerd te overtuigen dat karretjes niet eng zijn en getracht een voorstel te doen om mendurance en endurance te combineren op 1 dag zodat we mogelijk meer wedstrijden krijgen. Ik ga onderzoeken of we dit jaar met een paar menners al kunnen verschijnen op een endurancewedstrijd om een proef te draaien.

Bedacht me nu al dat ik een probleem heb met 1 van de 4 wedstrijden die ik in 2011 kan rijden. Kootwijkerbroek valt samen met het concert van Ilse de lange in Arnhem waar ik kaarten voor heb. Dat wordt wedstrijd rijden, te plekke omkleden/opfrissen, pony's ergens op stal, naar concert, daar ergens slapen en de volgende dag pony's ophalen.

Afgelopen weekend nieuwe remblokjes binnen gekregen. Ik zou ze er vandaag opzetten zodat ik morgen weer kan tweespannen. Eerst een cm zand van mijn kar gehaald met een borstel (kar wassen zit er voorlopig niet in) maar ik kreeg de pin niet uit mijn blokjes, soms is een man wel handig maar waar is tie als je hem nodig heb?

Vanmorgen met mijn collega een menwagen gekocht voor haar tinker. Twee jaar oud maar nooit een paard van dichtbij gezien. Supergoedkoop maar niks zeggen daarover natuurlijk. Binnenkort tinkie winkie er voor, leuk!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:54

Ik ga even bijlezen.......

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:55

Trusten. Voor degenen die nog op pad moeten: doe voorzichtig.

:Z

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:14

Zo ben weer thuis vanuit Breda naar Rotterdam...weg was niet echt schoon, vond het niet zo prettig rijden in het donker, met sneeuw op de weg en veel vrachtwagens :n

Ben blij dat ik vanochtend met Snuit heb gemend. Ik was koud geworden ter hoogte van mijn benen, zeg maar tot mijn knieen, daarboven was het wel warm :+ moet dus snowboots en goede thermobroek aanschaffen en volgende keer niet mijn menschort maar gewoon deken mee. Tot mijn grote plezier kon ik goed mennen met mijn winterhandschoenen en de antislip leidsels :D dus geen/nauwelijks koude handen.

Snuit is wel goed geschoren want zag nog wat zweet tussen zijn voorbenen en heel klein randje bij zijn flank maar dat was het dan ook. Dus geen helemaal natte pony meer, hij heeft onder een zweetdeken van mijn vorige paard (verzuipt hij in, zo schattig <3 ) lekker een biet staan eten en daarna onder de deken. Heb wel het idee dat hij hier gelukkiger van is dan zo nat.
En wat zo grappig was, ik had hem natuurlijk zaterdag en zondag steeds meegenomen om te scheren en hij draaide zo zijn kont naar me toe toen ik hem wilde pakken, duveltje. Maar hij had natuurlijk niets in te brengen en toen zag hij de tweewieler, hup oortjes erop, hij stond helemaal te stralen. Deed Simba ook altijd, zo schattig. Hij was helemaal blij dat hij ging mennen en dus niet weer een scheerbeurt kreeg :D

Citaat:
Ik ga onderzoeken of we dit jaar met een paar menners al kunnen verschijnen op een endurancewedstrijd om een proef te draaien.

Je mag mij vragen hoor, vind het wel lekker om zonder competitie wel te starten zeg maar :o ;)

Beterschap voor degenen die ziek zijn :(:)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:17

Had ik al verteld dat Rafiki al sulky mak aan het worden is?
Ik doe tegenwoordig regelmatig als ik de sulky ga opruimen Rafiki meenemen aan de hand.
dan duw ik de sulky gewoon voor me uit en Rafiki heb ik ook nog vast.
en hij trippelt dan vrolijk naast me mee zonder het eng te vinden (lijkt het)
als de sulky eenmaal in de schuur staat moet er ook een zeil overheen en zelfs dat kan ik doen als ik Rafiki nog vast houd.
Hij vind het allemaal niet eng! dus hij is al bezig met schriktraining o.i.d. haha

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 00:26

euh VHU; was je gewoon hier ? :D :))

beterschap voor laura :)

net thuis, mee wezen sleutelen :) Morgen stage toe, als 't niet een té grote ravage is op de weg, anders blijf ik thuis :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 00:37

Citaat:
euh VHU; was je gewoon hier ?
:)) jazeker. Ik doe een project bij de deeltijdacademie van Avans, de hogeschool in Breda :D Zit ik elke maandagmiddag en avond.

Moet zeggen....'t is erg gezellig in Braboland :D

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 00:37

Iedereen voorzichtig aan met de rotsneeuw

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 00:39

VanHuisUit schreef:
Citaat:
euh VHU; was je gewoon hier ?
:)) jazeker. Ik doe een project bij de deeltijdacademie van Avans, de hogeschool in Breda :D Zit ik elke maandagmiddag en avond.

Moet zeggen....'t is erg gezellig in Braboland :D

hmmmm...
avans
waar? :D (schijnen paar vestigingen in breda te zijn zegt vriendje )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 01:29

Hoezo nieuwsgierig :+
Zit aan locatie hogeschoollaan (hoe origineel ;) ),
Nou en nu ga ik echt naar bed zeg :Z

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 08:26

nou, hier bij ons tegenover stikt het van de scholen ;)
vandaar :P
ik dacht, dat wordt meeting dan want dan ga ik een keer zwaaien ;)
maar wij wisten beide niet hoe die scholen hier heten _O-

O:) oke en ik ben nieuwsgierig :D

goeiemorgen! :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 08:32

Heb er gister vier uur over gedaan om thuis te komen. Was om vier uur vertrokken en kwam om kwart over acht thuis :( heerlijk die sneeuw.

Ttp op mijn mobiel nu; dus later meer

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 08:57

Bedankt voor beterschap :)

Gaat helaas niet beter dus probeer mijn werk te bereiken staat in mijn contract bellen voor 8 uur,, maar niemand neemt op :( Later nog maar een keer proberen.

Toevallig kwam de vriend van mijn ouders gisteren onverwachts langs, omdat hij helemaal vast stond in de file naar krommenie vanuit vianen.
Gelijk even besproken hoe we de menwagen daar krijgen en zijn zwager woont er maar 5 min vanaf, dus wij brengen de kar een dagje eerder :D
Nu maar hopen dat het doorgaat, want denk als er meer sneeuw valt het niet doorgaat?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 08:59

altijd fijn ja.. ook geen antwoordapp zeker?

ik ga zo rijden, op de heenweg ff tanken, op de terugweg kom ik niet langs zo'n goeikope pomp :P en met die hoeveelheden scheelt dat wel :P

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 09:12

nee, nu wij geen hoviniers meer hebben is mijn baas er niet meer eerder pas rond kwart over/ half 9.
Blijf het proberen. * Gelukt, hij zei jij ook al? Voel me wel erg schuldig ben niet zo van het ziekmelden, maar nu zullen ze niet veel aan me hebben ben ik bang, want het is erg druk op het moment, maar probeer er morgen weer te zijn.

naaltje: Alle kleine beetjes helpen nietwaar!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 10:00

Hier ook sneeuw helaas. Gelukkig niet al te veel. Was wel op tijd op het werk
maar ja is maar 15 min en de wegen waren vrij schoon.

Gisteren niets kunnen doen bak is bevroren. Ach ze staan lekker een uur of 5 op
de wei om hun benen te strekken.