[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Dingetje_

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 07:17

Goedemorgen :wave:

@ Tine fijn dat je weer lekker op je roze wolkje zit, na zo'n geweldige prestatie mag je daar ook lekker een tijdje op vertoeven hoor *\%/*
@ Jenkins wat is die Sil toch een brave pony.....vind hem ook zo gezellig <3
@ Gem en VHU mooie nieuwe avatars *D
@ Janouk is geen knappe prins te oorschijn gekomen :')
@ Frensie, is helemaal klaar voor de kleine spruit :j
@ Poeltje in de Mensport _/-\o_ Heb helaas nog helemaal geen tijd gehad om deze te lezen, vile me wel op dat er maar weinig zeeuws nieuws erin stond ;(
@ Smickey oook voorbij zien komen, maar weet het even niet meer zo goed :o Alles goed met jullie?

Hier gister even lekker op de Fries gereden, ben na al het drama van begin van het jaar (ongeleid projectiel) weer lekker op een trensje aan het rijden en het gaat geweldig.
*Bling bling* frontriem is binnen, dus vandaag of morgen maar even ophalen. Mijn borststuk is ook erg lelijk geworden, bleek dat deze iets te lang was.
Krijg nu voor een kleine prijs een nieuwe :D en mijn oude borststuk wordt kosteloos gerepareerd :D _/-\o_ aan de tuigmakerij :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 07:38

Goedemorgen

Prutnacht achter de rug. Niet handig op de donderdag.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:50

janouk kust wel heel veel kikkers,zit vast wel een prins bij
Jenkins: top gedaan wat heb je veel kindjes blij gemaakt
Tine weer terug op haar roze wolk
hier nog geen mensport...grrrr waarom jullie wel en mij postbode zo traag..
gisteren easytime weg gebracht....zelfs met flinke sedatiespuiten......en Sunrise in de trailer niet te laden....hij durft gewoon niet...ouderwets handdoek over zijn hoofd en voetje voor voetje erin.....
sun en ik als 2 nachtbrakers om 12 uur weer naar huis gereden (was wel blij dat ik niet echt alleen was :j maar sun bij me)
vandaag na 25 jaar "paardloos" alleen nog 3 ponys _/-\o_

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:20

ah, de nieuwe avatars had ik nog niet gespot. Krijg je van veel te veel mobiel bokken.. Staan geen avas bij :))

Mooie fotos Jenkins!

Nou, ik ben euh... totáááál niet gestrest :') _O- zucht..
Ik ga eens aan de valeriaan en bach :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:05

@Aks: heel veel succes!

@Jenkins: <3 , wat een mooie foto's en zo mooi om zoiets te doen :j <3 .

Tine krijgt een wat rustigere donderdag, mooie avatars voor Gem en VHU, hoop dat de da tevreden is met de genezing :j , Frensie is er al helemaal klaar voor :D, HT is paardloos :D en een heel dikke knuffel voor Smickey en het wondertje <3

Mooie dag, allemaal!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:26

Ja hoor tine gewoon op je roze wolk blijven zitten. Sommige mensen zijn nou eenmaal raar. Afgunst denk ik. Ach laat ze, je bent veel beter!
Ik herken gem ook altijd aan de groene naam. hi hi
Mooie Jenkins meerdere malen voorbij zien komen,gefeliciteerd met je prijs.
Oe naar zweden op vakantie. Waanzinnig mooi land. Alleen die muggen.............

Hartslag van paarden ja daar kan je een boek over schrijven. Inderdaad bij de eventing hebben ze weer hogere hartslagen. Maar het gaat erom hoe snel die hartslag weer naar beneden gaat. Een hartslag meter is een leuk ding. Kan je inderdaad zien of je paard echt of nep schrikt. Maar zo mega duur voor voor de wagen. Bent gauw 300 euro kwijt.
Een paard met 68 na de marathon is niet hoog wel als hij na een half uur nog 64 is. Het gaat dus om de herstel tijd.
Als je paard geen goede conditie heeft val je dan door de mand. Maar er is altijd een maar als een paard daadwerkelijk iets eng vind schiet de hartslag ook omhoog.
Ik had laatst met db bij de mendurance na 1 km stappen 60 als hartslag dat is voor mij een teken dat ik toch goed getraind had.

Ging ik de hoefsmid bellen voor 3 merries met veulens omdat ze naar de keuring moeten is ie op vakantie. pppffff andere had ook geen tijd. Maar gelukkig heb ik nog weer een andere gevonden. Vind dat eigenlijk niks maar ja je moet wat hé

Db haalde ik gisteren ook weer met 3 ipv 4 ijzers uit de wei. ggrrrr. Maar met hem ga ik naar een andere smit. Die ook maar weer gebeld.......leuk hé paarden.

Zaterdag even naar de lemerij moet een nieuwe bokkussen. Mijn eis compleet vergaan. Hebben natuurlijk geen bruine op voorraad. Ga echt niet tig tijd op mijn kleur bruin wachten voor zou een oude wagen.Dus er gaat gewoon een zwarte op.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:34

baudyh schreef:
Kan je inderdaad zien of je paard echt of nep schrikt.

:)) Zo waar!

Heb een paar keer met een hartslagmeter gereden. En heb toen 1x echt een hartslagpiek gezien na een misselijke actie van dids (een 180 op een bospad omdat er iemand in de sloot naast het pad zat, volkomen legaal dus)
En verder in paniekmomenten en momenten dat paard wat erbij was er vantussen wilde omdat er iets heel hard rammelde of weet ik veel wat gewoon géén hartslagreactie... ^) Dus als ie dan stom doet ben ik het :') _O- Bij mij levert dat namelijk wel reactie op :))

Mijn GPS heeft draadloze hartslagfunctie. Maar dan moet ik een paardenband van Garmin erbij aanschaffen.. Misschien ooit, als ik geld over heb :))

Balen van die ijzers zeg :oo zullen de hoeven er ook niet beter op worden als dat zo vaak gebeurt..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:36

Nou, het was goed dat ik dinsdag weer eens een lesje met Amerigo had. Hij liep vandaag weer de sterren van de hemel. <3 Met Rembrand even de kur geoefend, ging ook goed. Nu snel uitmesten, onkruid pesten en me straks weer laten mishandelen door de fysio.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:15

zo...ons huis staat officieel te koop..duimen maar...
verder..druk geholpen met laatste schooldag van school van zoontje, maar ik vind dat veel te druk...wat een gedoe-tje.. %) ..nu eerst even eten, hondjes doen..en weer zoontje ophalen...

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 14:33

Leuk er zijn net mensen geweest die een fokproduct van ons hebben en graag de moeder wilde zien! Aardige mensen. Als ik in aug een weekje naar de Veluwe ga ga ik ze opzoeken. Kijken hoe de merrie is geworden. Ze ging als 1 1/2 jarige bij ons weg en is nu 3.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:41

Wat leuk Baudy!

Terug van fysio, was weer erg pijnlijk. Nu druk met eten koken, dan zo naar de judo en naar menles met Thabor. Zag net een tractor langskomen om ons hooi te schudden.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:44

@Tine/Biancao en wellicht anderen: zouden jullie mij misschien per pb willen laten weten wat een normale prijs is om van je land pakjes/pakken te laten maken?
Dan ben ik een beetje voorbereid als ik hier een loonwerker/boer ga vragen.
Land is goed bereikbaar en zonder bomen oid.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:53

Avaluna, dat is hier best wel verschillend..
we kennen iemand die perst kleine ouderwetse pakjes van zo'n 20 a 25 kg per stuk voor €0,50 maar ook een die perst dezelfde pakjes voor €0,90 en zelfs een die perst kleine pakjes voor € 1,20 per stuk...
ik moet nog even rond gaan bellen wie er tijd heeft..ik denk allemaal wel, omdat de meesten het hooi al binnen hebben..
de grote balen is ook wisselend, vorig jaar kosten die zonder folie € 11,= per stuk...alleen persen..schudden en rillen (rijtjes maken) doen we zelf.
het maaien word apart afgerekent.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:57

@Biancao: dankjewel! Dan weet ik wat, zal ook hier even wat familie bellen. Ik kan zelf niets, heb alleen een bloter :D , nou hoef ik eigenlijk het hooi ook niet zelf, want ik gebruik bijna geen hooi, dus misschien dat ik kan regelen, dat ik gewoon wat pakjes krijg en ze de rest zelf mee nemen bv. Anders moet ik idd een prijs weten, dan komen vrienden van ons het hooi ophalen en betalen mij gewoon wat het ook daadwerkelijk gekost heeft.
Vind het zonde om gewoon af te maaien, want gras is prima, zorg ook altijd dat de weien en mooi en goed bijliggen :j .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 16:12

maaimeneer belde net. Maandag of dinsdag wordt het naar huis gehaald. Ben helaas alleen, dus wordt een zware klus.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:39

Nou, ik geloof dat ik een heel trotse begeleidster heb voor mijn afstudeeropdracht. Presentatie was in een doodenge grote huge collegezaal :oo Brr!
Máár! Het ging super :) Mams heeft fotos op haar gsm, maar die heb ik nog niet :)
Nu nog een week! En dan klaar!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:43

Net terug van menles. Ging niet fijn. Vanmiddag bij de fysio is er blijkbaar iets niet helemaal goed gegaan, want toen ik weer thuis was, werd ik steeds beroerder. Misselijk, duizelig, rechterarm deed raar. Dus maar flinke hoeveelheid pijnstillers erin en proberen mijn rug weer soort van los te maken. Op gegeven moment verschoot er iets en werd het lanzaamaan weer beter. Maar het voelt nog niet helemaal fijn. Dat in combi met heel gespannen op de bok zitten was hem even niet, dus na half uur gestopt. Zo waardeloos. Vorige week ging het zo fijn, maar nu weer met zijn drieen in de bak en nummer drie klikt heel de tijd en prrrt en weet ik wat meer, en dan word ik nerveus. Grrr.
Edit: tekst verwijderd.

Nu Thabor even terugbrengen naar de wei, zooi opruimen en naar bed. Morgen weer lekker voor mezelf trainen.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 04-07-13 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:48

@tine: hopelijk voel je je snel weer beter :(:) . En je clubgenoten en met name je instructeurs laten zich wel heel erg kennen.... :n Y;(

@gem: hoe ging het met Moos?

@aks: *\o/*

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:54

@tine; sommige mensen zijn ook niet helemaal zo sociaal correct dat ze zulke dingen vragen he..
Ik ben ook gerust zo sociaal onhandig om dat te vergeten te vragen :o Niet omdat het me niet interesseert, maar omdat ik niet best ben in 2 dingen tegelijk en in dingen onthouden :=
Balen van je rare gevoel na fysio, zou morgen even contact zoeken om te laten weten!

@avaluna, indd :):) :))

Heb met dids nog gemend vanavond trouwens! :) Wilde ene mooie ronde over de weg doen.. Maar ik was nog te gespannen, dus Dids kijkerig. Vrij gauw weer afgeslagen en terug richting stal, om dan in het bos te mennen. Zandpad op, was een man met handmaaier de slootkant aan het maaien (man in sloot) brr.. Vriendlief van de kar en ervoor lopen, ging super! :) :+: En toen kwam er een dazenbom.. :\ Dus bos was ook geen optie meer.. Dus gedressuurd in de wei :D Vriendlief heeft dids uitgestapt en wat bochtjes gestuurd :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:57

Gem: hoe is Moos.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:15

Allereerst Aks *\o/* super gedaan _/-\o_
Tine een dikke :(:) wat vervelend dat fysiobehandeling zo vervelend uitwerkt (zal uiteindelijk wel ergens goed voor zijn maar soms is die nawerking beroerder dan hoe het was...)... en sommige mensen ^)
HT paardloos.... raar is dat he. Had het toen ik alleen Ollie nog had... ook dus zonder paard. Moet zeggen went snel :=
Gem heeft DA bij Moos gehad, hoop dat hij uit z'n verpakking mag ....
Avaluna en Biancocoo met luxe hooiproblemen :Y) en Tine krijgt hooi maar moet het kwijt .... pfff klus!
Rest ben ik kwijt, mocht er een rest zijn ben beetje moe :O
Vanavond BBQ op school gehad :9
Ollebol alleen maar even gezien vanochtend met buitenzetten en voeren en vanavond even aai over bol gegeven.
Nog 2 weken is het vakantie :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 23:33

Vhu-ik neem mijn hooi mee in flexibelle plastic manden,maar ben vandaag al 2x met een volle terug gelopen :D
Maar zal wel wennen
Aks-pas maar op straks ben je dids kwijt aan je vriend
Ik duik onder mijn steen goede nachtrust allemaal en morgen gezond weer op :O
Sprakiemandmet heelveelspierpijnvanhetpasrdindetrailerzetten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 00:11

Snel bijgelezen, even kort :) .
Moos loopt blootvoets! We gaan het een week aankijken met honingzalf smeren, daarna komt de DA weer voor een check. Weersomstandigheden zijn ideaal voor een experiment en ik heb nu voorlopig anderhalve week de tijd om het wassen en smeren goed bij te houden. Overdag mag hij nu naar buiten, maar zo gauw er gezalfd is, moet hij de rest van de dag / nacht binnen blijven. Fijn hoor, hopelijk kan hij nu ook snel geïntroduceerd worden in de ruinengroep, wat ik niet aandurfde met verband.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 06:58

Goedemorgen

Moos, klinkt toch als weer een lichte verbetering. Fijn dat hij nu overdag naar buiten mag.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 07:24

Gem, klinkt al goed zo met Moos, weer een stapje dichter bij verbetering en herstel !
Tine.. :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) waardeloos....mensen zijn niet anders.....blijf in jezelf geloven ! _/-\o_
Vreselijk balen van de fysio nawerking...ik zou vandaag toch even navragen..
Vhu..nog even langs ol en over 2 weken vakantie..en BBQ jumjumjum.. :9
Aks..goed gedaaaaan !!
HT spierpijn... :(:)

Zo..weer een grijze dag..niet heel goed voor het hooi...en maandag of dinsdag moet ik het binnen zien te krijgen..heb gelukkig 100 pakjes van het land verkocht, die mensen halen het zelf op, gelukkig !
maar de rest....zien we wel..
zal zo blij zijn ...als ik niet meer hoef te hooien.... _/-\o_

zoontje had gisteren laatste schooldag..blijkbaar indrukwekkend...want hij slaapt nog steeds..normaal is hij elke dag al om 6 uur in de woonkamer aan het spelen..haha..