[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:57

Surprise is ook al ingepakt, foto lukt niet meer :+
Tja dieren laten inslapen....vind het altijd drama, ook al weet je dat het niet anders kan |(

Vandaag nieuwe tuut opgehaald.....ben er nog niet 100% blij mee. Hij stottert wat af en toe, houdt wat in enzo. Volgens garage kan dat liggen aan feit dat hij gewoon grote beurt nodig heeft (volgens onderhoudsboekje moet dat met 60.000 laatste grote beurt is bij 40.000 geweest, teller staat nu op 64.000)dus heb maandag afspraak gemaakt bij echte Fiat dealer, mogen ze hem binnenstebuiten keren. Op zich is het een fijn auto'tje hoor, lekker pittig. Maar dus zo nu en dan die stotters. Nu maar hopen dat dat het is. Blijft toch altijd weer afwachten wat je koopt in die prijsklasse :7

Was beetje gestresst met het auto-gedoe. Dus Bente eerst maar lekker gelongeerd daarna veel stapwerk gedaan, ontspannen, rond, stelling e.d. Ze was erg braaf, liep lekker. Ook nog wat gedraafd en gegaloppeerd natuurlijk. Snuitje nu weer helemaal dekenmodel geschoren (had laatst alleen voorkant gedaan), hij ziet er nu weer keurig uit. Wat een haar komt er dan weer af zeg, niet normaal.

Nu zo zoonlief ophalen van muziekles, dan zoon naar manlief brengen, dan door naar Leiden college geven :list:
Oftewel druk >;)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:27

@Tine: sterkte met de geit :(:) , wat heerlijk dat jullie zoon slaapt overdag.

Ik ga hier ook pony vangen, kan dochterlief poetsen en ik nog even wat mest uit de wei halen en dan op naar de les.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:32

VanHuisUit schreef:
@Stef moet het nog een bepaald soort aanspanning zijn (marathontuig of gareeltuig / marathonwagen oid of meer authentiek)?

Nop, kan van alles gebruiken :j

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:45

@ tine: vervelend van je geit. :(:) Zo is het 10 jaar geleden bij onze hond ook gegaan, op een ochtend kon ze niet meer op haar benen staan. We hebben haar toen uit haar hok gedragen en de dierenarts is haar hier komen inslapen. Onze Zoë (die toen nog maar een pupje was) heeft toen heel lang lopen huilen, ze was haar liefste maatje kwijt.
Wat erg voor je zoontje dat hij zo overstuur was. :(:) Maar hij zal wel snappen dat het beter is voor de geit, niet?

Zo, nu ga ik van de laptop af. Ik ga Romeo even binnen halen (inloopstal), eten geven en een hoop hooi. Dan even douchen om daarna naar de avondwake van mijn oma te gaan en haar daarna nog 1 allerlaatste keer te zien. En dan morgen de begrafenis, gelukkig voorspellen ze mooi weer.
De diensten in de kerk (vanavond en morgen) zullen gebeuren door 3 neven van mijn oma (priesters), dus het is best een unieke begrafenis want normaal doet de priester van onze gemeenschap dat.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:50

@S_L heel veel sterkte morgen, maar zo te horen hebben jullie een hechte familie en draagt iedereen zijn steentje bij, mooi vind ik dat altijd.
@Tine sorry had gemist dat de geit moet worden ingeslapen.... wat zielig voor jullie zoontje :(:) Was toch ook de geit die je therapie had gegeven? Denk dat je er echt alles aan hebt gedaan hoor...
Galopperen met Thabor, dacht dat je dat met de springles ook alweer had gedaan? Kan me voorstellen dat je het spannend vind want als ik het me goed herinner was je er toen afgevallen in galop, toch?

Nou ben weer helemaal fris en opgetut dus kan nu weer als nette juf naar school toe gaan (ipv als stinkende paardenmiep :+ )

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:52

Ingrid..sterkte met Gompie, jij voelt het het allerbeste aan, want je bent zelf het meeste bij hem, wij kunnen daar niet over oordelen vanaf hier !!
Wat een knappe kop heeft Gompie !! :j

Frensie gereden met een danger bit...zegt me niets , het systeem wel, lijkt me een goede oplossing als paarden sterk worden..

Tine..balen van Eddy maar lijkt me dat je zelf weet wat je te doen staat als ze niet meer kan staan.

VHU autotje die stottttttterttt. dat is niets aan,....duim voor je dat het even nakijken is en hup weer klaar om te racen !!

SL alvast veel sterkte voor de begrafenis van morgen !!! :(:)

Ga soepje opwarmen.....groetjesssss tijd voor snert.. :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:59

SL: heel veel sterkte vanavond en morgen.
VHU: ik was er inderdaad in de galop afgevallen. In de springles heb ik alles uit draf gedaan. Stuk dat in galop moest heb ik niet meegedaan, zag ik nog niet zitten. Is inderdaad de geit die fysio heeft gehad. Dus nog even spannend met je auto.
Avaluna: hij slaapt meestal op de dinsdag en vrijdag van 1 tot 3. Heerlijk, kan ik ook slapen. Tenzij er vriendjes komen spelen of hij bij vriendjes gaat spelen.

Nou, geit leeft nog. Toen zoontje aan het ponyrijden was, zag ik haar ineens weer in de wei rondlopen. Snap er niets van, ze lag echt dood te gaan. Blijkbaar hebben onze knuffels en stukjes wortels erg geholpen. Dierenarts is nog wel geweest, maar kon niets vinden. Ik moet ze wel iets gaan bijvoeren met brok, omdat er te weinig meer in het gras zit. Zal ook wel een hooinet gaan ophangen. En het risico blijft dat ze bijv in de sloot verdrinkt als haar poot in de weg zit, maar ja, om haar daarvoor nu alvast in te laten slapen.....

Pony was erg fris, maar wel gehoorzaam gelukkig. Het waait hier erg stevig. Paarden zijn ook gek aan het doen in de wei. Heb een tijdje staan kijken, maar ik zou toch bijna zeggen dat toch Rembrand de baas is. Rembrand begint en eindigt het spel. Soms staat hij als een deftig mannetje te staan en rent Thabor als een idioot rondjes door de wei. Ze krijgen in ieder geval genoeg beweging zo.

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 18:21

:(:) voor SL

@VHU; weet hier 'n goeie monteur he! Balen dat je autootje niet braaf is.. Maar was het misschien beter geweest daarnaar te laten kijken voor 't kopen? :o bedoel.. voor 't zelfde geld is 't wat groots
stalgenootje dr auto stotterde ook := een week later belde ze me toen de vlammen eruit sloegen :\

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 18:32

SL heel veel sterkte vandaag en morgen (voor vandaag lees je vast niet meer...)
Mooi dat de familie de dienst doet.

VHU een stotterende auto, hopelijk is het iets simpels.

Tine goed dat je weer gegaloppeerd hebt! Gewoon met kleine stapjes vooruit gaan. En fijn dat de geit het weer doet!

Biancacoo lekker aan de snert!

Het belooft een hele rustige dienst te worden vannacht. Er staan geen ritten gepland. Dus als er geen gekke dingen gebeuren kan ik gewoon de hele nacht weer slapend rijk worden. Ze hebben gevraagd of ik morgenmiddag ook nog kan komen werken. Sure!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 18:41

Even spam:

foto genomen tijdens de dressuurles gisteravond.

Afbeelding

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 18:52

goedeavond

@ S_L heel veel sterkte vanavond en morgen :(:)

ik ben gister erg fanatiek met me gordijnen bezig geweest, die moesten nog op maat gemaakt worden. eerst gordijnen op maat knippen daarna netjes omvouwen vlieseline er in leggen, je zoom netjes strijken en klaar is gordijn <<) dus 2 van 4 gordijnen zijn al klaar.

vanmiddag ben ik even met de hond naar onze pony's gefietst (2,5km enkele reis) en heb wat foto's gemaakt dus
pony spam
Afbeelding
cupido en las vegas

Afbeelding
Afbeelding
cupido

Afbeelding
Afbeelding
las vegas

Afbeelding
Afbeelding
sjaak

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 19:20

Hey, daar is Sjaaaaaak !!! hoe gaat het nu met hem ?? hij is zoooooooo gaaf !! *\o/*

tine, gave foto !! :j

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 19:27

sjaak vindt het erg leuk in het groepje en hij is natuurlijk erg smerig ik kwam aan fietsen en kon sjaak eerst niet vinden :D de ene x loopt ie goed en de andere x loopt ie wel aardig maar hij staat tot zo ie zo 1 feb in het land en gaan dan verder kijken

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 19:33

Ff vanaf mijn werk
Citaat:
Balen dat je autootje niet braaf is.. Maar was het misschien beter geweest daarnaar te laten kijken voor 't kopen? :o bedoel.. voor 't zelfde geld is 't wat groots

ik heb natuurlijk een proefrit gemaakt, deed hij het prima. Als ik niet weet dat hij stottert, kan ik daar ook niet naar laten kijken :+ hij heeft voor aflevering beurt gehad en is APK gekeurd, ik ga er toch vanuit dat iemand me geen stotterende auto verkoopt. Is ook BOVAG garage enzo. Baal er vreselijk van...heb ik weer. Heb afspraak gemaakt met andere (Fiat) garage voor laten doorlichten (het is zo'n model waarbij alles per computer af te lezen is dus ze zien zo wat eraan mankeert), maar dat kan pas a.s. maandag, want ik vermoed dat zij zullen zeggen maar mevrouw wat bedoelt u, hij rijdt prima. Hij rijdt ook prima, maar na zo'n 20 minuten begint het gestotter. Wil eigenlijk auto weer terug brengen of dat zij het repareren op hun kosten. Maar goed, kan daar nu niemand bereiken natuurlijk. En met een auto van die prijsklasse heb je geen garantie dat is pas vanaf een bepaald bedrag..... Dus ik spreek ze aan op hun fatsoen, wie weet zijn ze fatsoenlijk..... maar vrees het ergste...
Ik weet wel als je een tweede of derde hands auto koopt het altijd afwachten is wat je koopt maar met zo'n in km's jonge auto, plus beurt, plus APK plus uitgebreide proefrit waarbij niets aan de hand was verwacht je dit niet -:(-
Maar blijkbaar is het niet de maand van de auto bij mij -:(-

Gaat al balend weer aan het werk ... }:)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:28

les 1: vertrouw nooit een autoverkoper.. :=
ik hoor ze van dichtbij, altijd twijfelen :=

heb trouwens ook al eens mensen heel erg zien lachen, die ruilden hun auto in op een volvo, mooi bedrag ervoor, big smile!
''angela rijd jij die auto even achter op het terrein''
en dan start ie gewoon niet :') weten die mensen echt wel _O-

hopelijk is het wat kleins! ik kan hier wel even adhv duidelijke symptomen en gegevens vragen? :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:37

Ik heb er ook weinig verstand van hoor VHU, ben ook goedgelovig, maar volgens mij heeft de ANWB een soort keuring, die je kunt laten uitvoeren door hun (kost uiteraard weer geld) voordat je de auto definitief koopt. Geen idee hoe dat in zijn werk gaat hoor, maar wellicht een overweging voor een volgende keer.

Ik hoop in ieder geval dat het niet iets ernstigs is. Is zo'n domper.

Nou, nu moet ik eerst een schitterend gedicht in elkaar zien te zetten en straks als zoon slaapt een surprise, dan ben ik voor de eerste pakjesdag klaar.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:13

@Tine: wat gaaf Thabor in de springles *\o/* <3 , gaat gelukkig de goede kant op met de surprises.

@VHU: oeh, balen :(:)

@Lanoeska: wat een leuke pony's, stuk voor stuk :j <3 , heerlijke kudde, volgens mij.

Hier op pad geweest met dochter en d'r pony, merrie piest als ze net op de trailer staat als we thuis vertrekken..., na de les meteen als ze op de trailer is weer... :( , waar zijn die beesten die niet piesen in een trailer..., bah, vind dat altijd erg smerig...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:44

Thabor piest ook elke keer in de trailer, vooral op de terugweg. Erg bah. Trouwens afgelopen zondag deed Rembrand het ook (gebeurt gelukkig niet vaak). Helaas stond de trailer een beetje op een heuveltje, dus halstertouw dat voorin lag was ook doorweekt. Ik had het niet door, dus greep er zo in. JAKKIE

Heb eerste surprise en gedicht af. De andere kan ik pas morgen maken, want moet eerst nog kado's kopen (kreeg de lijst pas zaterdag door, grrrr)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:50

gave foto's zag ik voorbij komen!

Sl sterkte morgen...

ingrid sterkte met poezel en tine sterkte met geitje...

vhu, sterkte met balen... :){

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:59

Bedankt allemaal voor het medeleven.
Ik ben net terug thuis. De kerk zat overvol, volgens de begrafenisondernemer waren er ongeveer 400 mensen. Voor morgen worden er meer mensen verwacht als we de begrafenisondernemer moeten geloven. Na de dienst hebben we mijn oma voor de allerlaatste keer gezien. Het was een erg moeilijk afscheid, ook mijn opa had het ontzettend zwaar.

@ Tine: knap peerdje, ziet er netjes uit.

@ Lanouska: leuke pony's!

@ avaluna: hier staat een pony die niets doet in de trailer :Y)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:01

@IngridM, arme Gompie... verwen hem nog maar even... en jouw keuze is altijd de juiste want jij kent je diertje als geen ander... :(:)
@Tine, gave foto van jou op Thabor :j en jij bent goed bezig geweest met suprise en gedicht vanavond...
@VHU, waardeloos dat auto stotterd.. hopelijk is het inderdaad iets kleins.. ook al heb je dan geen garantie van een BOVAG garage verwacht je wel enigszins dat mocht er iets aan de hand zijn je alsnog tegemoetkomen...want hij had dit al direct na aflevering...
@Avaluna, heeft last van 'plassend' vervoer :=
@Lanouska, ik vind Las Vegas zoooo <3
@SL_heel veel sterkte en kracht toegewenst morgen. Ik ben er van overtuigd dat het een 'warme' plechtigheid zal worden zo met al de familie zo dicht bij elkaar :j

Verders ben ik het even kwijt :o

Heb net de pony's gelongeerd en Simba zit echt in zijn puberfase ~~}> . Ben ik hem aan het poetsen , floept hij zo de stal uit... en gaat bij de voerton staan van ...'' hier zit het in'... krijg ik nog wat lekkers' :P :=

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:04

stoute simba! :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:08

Ollie, je moet hem ook wel af en toe te eten geven he? :D Hoe oud is deze grapjas?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:10

kijk ik op de startlijsten zie ik dat ik dezelfde jury heb als afgelopen zaterdag.... dat schiet op...

En weten jullie dat misschien. Er rijden er 3 in de L bij een andere jury en daarna 14 bij 'mijn' jury. Mag dit?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:14

tallechie schreef:
kijk ik op de startlijsten zie ik dat ik dezelfde jury heb als afgelopen zaterdag.... dat schiet op...

En weten jullie dat misschien. Er rijden er 3 in de L bij een andere jury en daarna 14 bij 'mijn' jury. Mag dit?

Voor de prijzen mag het officieel niet volgens mij....