[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 12:58

Je mag het halen. Ik wil geen sneeuw.

Dan kan ik niet naar stal toe, dus krijgt veale ontzettend vroeg vakantie en ik moet 12 km langs water, dat wil ik ook niet met gladheid.

Ik vindt sneeuw leuk zolang de wegen maar schoon zijn.

Ik ben op mijn werk, maar kan niks doen, programma waar ik in moet werken doet het n iet

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:58

Alsjeblieft tot na dit weekend geen sneeuw.............

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:00

:j wij zijn afgelopen week naar midwoud geweest (bij hoorn) en daar was dus ook vooral véél water..
Waarop ik tegen vriendlief zei ''zie je hier al dids lopen, met de kar erachter'' niet dus :+
dacht toen ook aan gladheid.. := brr..
hier heb je max een greppeltje langs de weg :)

ja ik ga m'n vragenlijst zoeken en richting mammie rijden :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:02

Hier ook veel slootjes, niet met water, maar wel 2 meter naar beneden (en onder in 20 cm water oid). Blijf het eng vinden, je krijg de troep er nooit uit als de boek naar beneden kukeld en heb er eens eentje voor mijn ogen in zien verdrinken (ja, echt waar, in 20 cm!).

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:03

Naaltje, wat is er mis met water langs de weg? Rij altijd langs groot water, geen probleem hoor :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:05

geen probleem inderdaad, maar als er plots iets gebeurt ben je nogsteeds met een dier op pad. En als die daar dan in komt hebbie wel een probleem ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:31

Ik had gisteravond met mijn scoot ook heel voorzichtig gereden je zag de weg glinsteren en kon gewoon niet goed zien of het nou glad was of normaal.

Hoeft geen speciaal bruine handschoenen? hoe kom ik daar nou bij? komt vast omdat er in mijn koetsiersboek stond dat je dan laat zien dat je met je eigen aanspanning rijd :P.. ik mag dus ook gewoon met zwarte? want die heb ik gewoon hier liggen :P

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:37

Jeetje, veel mensen last van de sneeuw die hier en daar is gevallen? Mensen zitten volgens mij nu al van tja, wat moeten we doen? Bevroren bak, buiten is het glad door het dunne ijs... Wandelen is dus ook grotendeels langzaam stappen en draven en galloperen op de kleine stukjes dat het wel kan. Echte dressuur ruiters zullen nou helemaal op hun nagels bijten, die kunnen niks meer met alleen een bevroren buitenbak lijkt me?

Gister ochtend gewandeld, we waren gewaarschuwt door een fietser dat het glad was dus we waren al op het ruiterpad gegaan. stukje gedraaft tot er in eens 2 dobbermannen en een kleinere hond aan kwamen gerend. Tijger bleef netjes (maar wel gespannen) staan zodat ik die honden weg kon jagen van achter zijn kont. Eigenaar kwam aangerend, maar ging dus keihard neer door dat ijs die wij juist aan het ontwijken waren! Was wel sneu dus...

Nog steeds niet met de kar erachter geweest....... Zo moeizaam als je het met z'n 2en moet doen!!!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 13:40

De kleur staat niet in de regelementen. Ik rijd gewoon met rijhandschoenen omdat ik met die menhandschoenen niet voldoende grip op mijn leidsels heb. Van uit vroeger was het altijd zo dat de menners bruine handschoenen droegen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:45

aha probleem opgelost voor extra uitgave hihi :P.. rijd altijd of met die simpele wolle magic gloves of andere rijhandschoenen (vaak nog zonder :P)

Millanka: dat is best sneu dat de eigenaar wou helpen maar viel :(.. dat probleem voor de kar zetten had ik met mijn beleer shetjes ook. Je had toch steeds iemand nodig. :(.. Vanaf morgen een drukke werkweken.
Moet nu ook op zondag werken, maar wel 200% :D

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:58

:+ ziet hier met m'n handschoenen aan te typen, m'n stage is net verhuist en de verwarming doet het nog niet....

Lekker dat je 200 procent uitbetaald krijgt! dan schiet het ook een beetje op...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:08

ja precies :).. de werktijden op zondag zijn nou ook niet erg vervelend 12 tot 5 :P maar verwacht wel dat het overwerken zal worden :P

Mmmm zonder verwarming heb het met je te doen manon :P

Denk dat ik vandaag maar gewoon lekker ga tutten met mijn mannen :P.. Ben de laatste tijd erg snel moe. Doe mijn tuig nu ook in etappes. Ga zo maar even douchen en op weg naar de h&m voor mijn hoedje :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:43

laura, 200% is wel lekker verdienen he?

ik wil ook nog geen sneeuw hoor!

Naaltje, lekker ruikt dat he? wasverzachter.
ik moet alleen geen handdoeken met wasverzachter gedaan hebben... want dan drogen ze echt slecht af (vind ik)
vroeger ben ik een tijdje allergisch geweest voor bepaalde wasverzachters waar te veel parfum in zat.
bepaalde kon ik wel tegen en bepaalde kreeg ik echt jeuk van.

Heb lekker een half uurtje met wobbe in de bak gereden.
meneertje had er zin in :D bak was een beetje bevroren, dus iets minder zwaar trekken als normaal.
zolang er nog geen meters sneeuw liggen moeten we er nog gebruik van maken toch? dat we kunnen mennen met de sulky.
En daarna een lekker stuk met Ivy gewandeld.
was wel koud, maar wel even lekker.
en lekker geknuffeld met Rafiki.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:57

Even heel snel bijgelezen want moet zo naar mijn werk. Reageer dus niet overal op...alleen voor Poeltjes vriend veel sterkte en dat het hem niet te lang blijft achtervolgen. Manlief hier is ook wel eens aangevallen maar die gaf de aanvaller zo'n enorme klap terug dat die persoon dus bewusteloos neerviel...kwam later wel weer bij maar had wel een kaakfractuur. Gelukkig waren er getuigen dat die ander was begonnen :o Ik ben ook een keer aangevallen heb daar nog heel lang last van gehad (niet fysiek maar psychisch).

Hier nog geen sneeuw...af en toe zo'n stuifsneeuwtje dat je denkt ... gaat het beginnen.
Dus.... alle moed en warme kleding verzameld en Snuit voor de tweewieler gezet. We hebben zo'n 1,5 uur gemend, ging lekker. Ook veldje opgezocht en wat dressuur geoefend. Snuit heeft dat gewoon nooit geleerd dus waar we eigenlijk mee bezig zijn is heel simpel ontspannen op twee leidsels rondjes rijden. Zo af en toe ontspande hij en dan loopt hij ook direct heel erg mooi. Maar goed, die momenten zijn nog zeer zeldzaam :+ En toch denk ik dat als ik daar veel mee zou oefenen hij toch ook een keer een B proefje zou moeten kunnen doen (zonder dat ik helemaal afga, als ik nu zou gaan zou ik denk ik alleen maar 3'en en 4'en halen want hij is nog veel te gestresst / stuiterig). Hij was langs de weg wat kijkeriger dan normaal, denk door zijn nieuwe outfit :D En ik kon na afloop bijna niet van de wagen afkomen zo stijf van de kou :+

Nou ik moet weg :evaw:

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:04

Vriend gaat geen aangifte doen. Ik vermoed omdat hij bang is dat hij dan in het vervolg weer wordt gepakt.

Hij zegt dat hij denkt dat de politie er toch niks aandoet, maar ik betwijfel dat. Vooral omdat je het nu nog erg goed ziet.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:05

jij ook ngo even gemtn voordat het echte sneeuwweer begint?
ik had nog niet eens zoveel lagen kleren aan eigenlijk.
een rijbroek, iets dikkere rijsokken, t-shirt, trui, sjaal om, handschoenen aan en muts op.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:08

Gister een rondje gedaan met Keet voor de sulky, Dora ernaast aan een touwjte en een stalgenoot mee op het paard :)
Was goed te doen in een spijkerbroek, shirt, wollen trui en mijn waxjas en een paar dubarry laarzen :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:11

ik had ook niet zoveel aan.
gisteren ook niet met een stukje buiten rijden.
wil meerdere lagen kleren aantrekken zo lang mogelijk uitstellen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:17

Ik loop al een tijd met mijn skibroek rond :P

Ik zou wel aangifte doen, maarja je weet nooit in hoevere dit een staartje krijgt.

Ook ik ben ziek geworden :(.. denk ook dat dat de reden is waarom ik zo snel moe was de laatste tijd. Klieren opgezet en ook achter in mijn nek, hoofdpijn en voel me gloeien. Leek eerder nog wel wat mee te vallen.

Lekker gereden met wobbe? Ook in de sneeuw reed ik gewoon met mijn sulk door de bak uiteindelijk voor de verandering de slee er maar bij gepakt :D is erg leuk :D

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:18

Je lijkt mij wel op dit moment L_R. Heb hetzelfde, maar zit op stage..

Hier sneeuwt het nu ook!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:29

hier gelukkig stuifsneeuw,ff zo houden...sun haar ijzers gaan er pas donderdagmorgen af :(
stond wel te blauwbekken vanmorgen,ga straks mijn skibroek ook maar eens opzoeken.
had vorige week bij de primark(nu ook bij ons in hoofddorp) heerlijke dikke ski sokken gekocht,kan ik mooi testen! :D
bij jullie ook de hooi zo gestegen in prijs? schrok me rot vorige week...1 euro per baal extra :(

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:41

Zo 1 euro per baal is nog wel wat.. Hier hebben wij kuil van eigen land en zit bij de stalprijs in. Dus verwacht niet dat daar opeens zoveel stijging in zit. Wel hoorde ik dat het vlas wat in de inkoop is gestegen. Dat betalen wij per baal. Als dat omhoog gaat vind ik niet zo erg (liever niet) maar de boer zelf gooit er maar 0,50 a 0,75 per baal winst op dus begrijp best dat, dat eraan komt mocht de inkoop omhoog gaan.

Beterschap poeltje

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:03

Naaltje schreef:
[BEH] Ervaringen sneeuwzooltjes onder ijzers
tine :) dit topic bedoelde ik :) misschien heb je er iets aan!

Helemaal top. Heb vrouw smid gesproken, hij is bezig eea uit te zoeken. Ik word teruggebeld.

Heb ze toch maar buiten laten staan, ze staan rustig, maar ik blijf het wel eng vinden.

Over bruine handschoenen: staat niet in reglement, maar is wel wat jury liefste ziet.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:34

Zo jullie gaan snel zeg!!!

Ik wil ook geen sneeuw ivm de ijzers. Ga vanavond kijken of de bak nog te doen is om te longeren.

Hooi koop ik bij mijn schoonouders dus gelukkig nooit de hoofdprijs. 1 euro omhoog is best heftig.
Hier krijgen ze wel al minder brokken ivm het weer. Ze worden er zo stuiterig van. Ze krijgen wel weer bietenpulp.

Ik wil nog zo'n thermo winter overall achtig iets kopen ook voor de wedstrijden (marathons dan) bij de dressuur is het nu gewoon kou lijden.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 18:23

Tine ik rijd nu een jaar wedstrijden met een andere kleur handschoenen en heb er nog nooit commentaar opgehad en ik zie het ook niet in mijn cijfers terug onderin.

Ik kon het gisteren redelijk warm houden, alleen mijn hadden had ik koud. Als ik op stal ben heb ik het kouder, omdat ik dan minder loop en doe.

De wc beneden is eruit en er is al een muurtje uit. Wat een stofbende zeg, alles is wit.