Ben nu nog niet weer buiten geweest dus durf het nu niet te zeggen.
We hebben van 15 tot 20 feest van de buren, heb helemaal geen zin. Wilde met veale vanochtend een ritje maken, maar hij liep iets onregelmatig dus heeft een weekendje vrij
Jammer dat er weer sneeuw ligt bij jullie. Vandaag was er ook wat sneeuw maar is nu gelukkig weer weg. Vandaag vroeg iemand die 2 bonte shetjes heeft of ik mee ging mennen helaas zit dat er nog niet in. Zondag ga ik met veel mensen en mijn gonny (die mij les geeft) mennen in het park hier bij mij. Ze gaan met 4 span shetjes en wij met de 2 welshjes, misschien komen er nog meer aanspanningen, helemaal leuk. Jammer dat ik ook deze rit niet mee kan rijden, maar het is niet anders.
Vrijdag theorieles gehad .. gaat de goede kant op. Proefexamen gedaan en maar 5 fout en had nog niet in het boek geleerd. Vanochtend gingen we mennen aan het mentoestel en heb veel geleerd ..
sander_lotte
Geplaatst: 20-02-10 13:30
Hier nog geen sneeuw gehad vandaag... Het is hier zelfs best mooi. Jammer dat ik niemand heb om mee te gaan, anders zou ik Romeo inspannen!
Ik ben zonet naar de les gaan kijken van de club (onder het zadel), dan krijg je toch weer kriebels hoor, zeker als je zelf niet kán rijden De club heeft besloten om deze zomer weer op 5-daagse te gaan in de Veluwe. Mijn vz-paardjes moeten voor de koets, dus heb ik niemand om te rijden, en Romeo gaat het dan nog niet aankunnen om 4 volle dagen voor de koets te staan. Er is nog een mogelijkheid om zelf met een vz-paardje van mij te mennen. De koets raakt wel daar, maar niemand heeft een plaatsje op de trailer vrij voor het paard mee te nemen... Dus het blijft nog een raadsel of ik mee kan of niet.
hier lag idd ook een kleine laagje sneeuw gisteravond, gelukkig schijnt het zonnetje nu wel lekker!
pff ben wel een beetje brak hoor, gister in den haag wezen stappen, en ik was om half 6 thuis. vanochtend moest ik al om kwart over 8 bij iemand zijn... pff 2 uurtjes geslapen en omkwart voor 9 zat ik alweer op een paard. vond mezelf best wel een bikkel haha
Poeh dacht dat ik een kort nachtje had maar jij wint het echt van me hoor
18 april is hoofdstad aanspanning in het amsterdamse bos wie gaat daar naartoe"? Bij me cursus vroegen ze ook of ik mee wilde doen, misschien wil ik wel mee doen met dressuur (mijn zus wilt groomen) en heel miss wel vaardigheid als ik dat kan?
VanHuisUit
Geplaatst: 20-02-10 15:45
Is Rivaldo alweer rad trouwens? Zou fijn zijn. Leuk dat het goed gaat met het koetsiersbewijs. Ben erg blij dat ik die cursus ben gaan doen want ik heb nu eindelijk een soort van systeem in op/aftuigen/in/uitspannen en ook zo onderhand met het mennen zelf. Zit niet meer zo te hannesen met leidsels etc. Het is gewoon toch handig als je een systeem leert merk ik nu. Lotte: gaat je wagen dan wel mee en kan je zelf niet mee? Zou toch niet eerlijk zijn? Marianne: dat is voor mij lang geleden hoor, weinig slaap. Tenminste, als je het 'uitgaan-technisch' bekijkt dan. Wel weinig slaap door andere dingen (ziek kind, veel werk enzo).
Lekker (klein) stukje gemend met Sim. Dacht eerst dat het niet zou gaan want toen ik aankwam was het laantje nog helemaal met een soort sneeuw/hagel. Maar nadat ik de stallen had gedaan en flink wat mest op de tuin had gereden (handig ), was alles weggedooid en konden we toch op stap. Mannetje had er zin in, het was nog wel erg fris. Had handschoenen vergeten, beetje dom natuurlijk. Dus klein rondje (plm 4 km) gedaan in ongeveer 30/40 minuten. Daarna Freddy en Alwyn als een soort circusduo laten rondrennen in de paddock was erg grappig, ze vonden het ook erg leuk
sander_lotte
Geplaatst: 20-02-10 16:59
@VHU: Nee ik bedoel dat ik er alleen voor moet zorgen dat mijn vz-paardje daar geraakt, en dat ik anders niet mee kan. Als ik niet mee kan, blijft de koets uiteraard ook thuis.. Er is iemand die nog een plaatsje op de aanhangwagen vrij heeft voor een koets, maar niemand heeft nog een plaats op de trailer, en dat is toch vrij noodzakelijk, want zonder paard heb je uiteraard niet veel aan een koets
Hier schijnt het zonnetje al de ganse dag, dus het is ideaal weer om te gaan mennen. Op zulke momenten heb ik echt zin om er gewoon alleen op uit te gaan met de koets. Helaas ben ik een te groot watje (en iets te voorzichtig) om dit aan te durven... Romeo is wel braaf, maar het moest maar eens die ene keer zijn (dat ik alleen op pad ben) dat er iets moet mislopen... Gaan jullie soms alleen het bos in met de koets?
VanHuisUit
Geplaatst: 20-02-10 17:37
Beter een watje dan een ongeluk in je eentje. Ik zou eerder zeggen dat je gewoon verstandig bent Met Sim men ik wel alleen maar die is 86 cm en zeer ervaren. Maar daar kan natuurlijk ook altijd wat misgaan dus of dat nou verstandig is weet ik ook niet. Voordat ik met Alwyn alleen op pad ga denk ik dat we toch wel minstens twee jaar verder zijn, als ik het al zou doen.
We hebben net geinformeerd of we mee mogen doen met de shetland pony dag! Ik hoop het!
Jaa, Rivaldo! Ik ben denk ik wel van de partij op 18 april! Super leuke wedstrijd! En heel dichtbij!
tine10
Geplaatst: 20-02-10 18:47
Jongens, 3x hoera voor Royaltjuh/Anneloes. Zij is bij de pony's enkelspan klasse B kampioen geworden. Super prestatie!!!!!!!!
Helaas ben ik geen kampioen geworden. Hij liep fijn, wel kleine dingen die beter kunnen, maar ik had helaas heel lage punten (20-30 punten minder als mijn laatste 4 wedstrijden). Volgens mij houdt de jury van tuigers/Friezen. Verder zeg ik er maar niet veel over. Het blijft een jurysport.
Anneloes gefeliciteerd!! Jammer Martine van je uitslag, het blijft een jurysport he...
Als ik in de wei ga trainen men ik ook altijd alleen, als ik de weg op ga ben ik samen met mijn moeder, maar soms gaan we met 2 koetsen op pad, dan zit mijn moeder bij de ander op. Die rijd dan voor mij, dus als er wat gebeurt is ze vanaf de voorkant er sneller bij dan vanachterop de wagen..
Gister bij ons in de manege nog wezen kijken naar een clinic ohz van Johan Hamminga. Waren 4 uurtjes met elk 3 ruiters. Eerst pony's, daarna de paarden gesorteerd op niveau. Vond het erg mooi! Gister lag hier ook een laagje sneeuw, vanochtend niet meer! Dus er heeft zich vandaag een wonder voorgedaan: ik heb sinds 27 dec weer gereden!!! Heb een klein rondje van 10km gedaan, maar het was ook weer lang zat, want de pony was ook best moe.. Is ook niet zo gek met al dat wintervacht...! Ben toch blij dat ik haar niet heb geschoren en dan een deken op, met al die sneeuw.. Heb er weinig aan gehad.. Had verwacht dat t erg koud was, dus had ik 3 broeken aan incl skibroek, veel lagen aan en een heeeeele warme jas. Heb het geen een moment koud gehad! Hadden ook echt een heerlijk zonnetje..! Had ook verwacht dat Jenna wel heet zou zijn, maar dat was ze totaal niet. Ze keek wel een beetje naar de omgeving, maar ik kon eindelijk fatsoenlijk met de zweep hulpen geven, eerder sprong ze zelfs daarvoor weg. Heerlijk!!
Napie, brr jij ook al koud gehad? Ik heb gewoon echt ijspegeltjes aan mijn neus op de bok
avaluna
Geplaatst: 20-02-10 21:01
@Royaltjuh: gefeliciteerd, super!
Brrr, niet gemend, maar met die wind is het idd heel erg fris, hahaha, stel je voor we hadden geen weer waarover we konden klagen. Ben ook alweer flink verkouden.