[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:43

You go girl! Zet m op

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:53

VanHuisUit schreef:
@Gem bel even met Peter de Koning (zie http://www.petrideko.nl ), hij beleert regelmatig Friese paarden voor een handelaar / iemand die wel eens wat koopt en verkoopt. Zijn vaak erg mooie Friesen.

En ik zag Poeltje nog in de Mensport =:)

Grappig dat het je is opgevallen!! Kreeg gisteren al een foto doorgestuurd, krijgen hier helaas geen Mensport.

@Janouk: Gefeliciteerd! *\o/*

@Aks: Zet 'm op, meis! Gaat je lukken.

Bloedonderzoek lijkt me trouwens heel interessant, fijn dat jullie er wat aan hebben gehad, Tine en Tallechie!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:57

Bloedonderzoek was gewoon door assistentes van dierenarts. Nog even over de hartslag, denk dat er wel verschil is tussen marathon en endurance. Want mijn man vertelde weer dat er bij de cross weer nog hogere hartslagen waren. Dat is nog weer intensiever dan marathon, want hele traject in galop en over hindernissen springen.
Nou ja, ik weet er verder niets vanaf, maar ga denk ik wel hartslagmeter aanschaffen en ga met die zweetmeting de dierenarts nog maar verder uithoren. Heb in ieder geval voor de zekerheid maar vit E gekocht voor Rembrand. Je kunt daar volgens de dierenarts niet snel te veel van geven.

Heb hier een beetje een mineur. Misschien ligt het volledig aan mij hoor. Maar ik was/ben supertrots op onze prestatie van afgelopen weekend. Ik had mijn instructrice gebeld en hier en op facebook er wat over geschreven. Manlief heeft ook nog naar bestuur en website bericht gestuurd. Maar op juf en paar menners na, heeft werkelijk niemand mij gefeliciteerd. Maandag bij de les heb ik wel andere mensen nog gefeliciteerd met hun prestaties van het afgelopen weekend, maar dus niemand terug. Ik vind dat zo raar. Blijkbaar is het niet knap wat we hebben gedaan ofzo? Als onder het zadel mensen reservekampioen wordt, gaan de felicitaties alom rond. Blijkbaar is dat knapper. -O-

En mijn huishoudelijke hulp is weer eens niet op komen dagen. Vorige week ging ze na 4 uur naar huis (wordt betaald voor 5), want ze was klaar zei ze. Ik was druk met de kinderen bezig, dus drong niet zo tot me door. Maar geloof me, er is hier nog heel veel werk. Ze had ook eens de ramen kunnen doen of weet ik wat, maar ze had toch even kunnen vragen of ik nog iets gedaan wilde hebben. De week ervoor is ze ook na 2 uur al vertrokken (ik was toen zelf niet thuis). Ze vond het te warm.....
Maar ja, woon buitenaf, vind niet zomaar een ander.

Poeltje

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:58

Ik vind het superknap van je, Tine! Zo weinig ervaren met de samengestelde wedstrijden en toch een mooie reserveplek! _/-\o_

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:38

Tine, mensen zijn rare wezens..en gunnen elkaar niets !! en dus ook zo'n reserveplek...word je niet door ieder gegund...
Belangrijkste is dat je er zelf enorm trots op moet zijn !! en ook kunt zijn, het is een bijzondere prestatie ! waar een ieder alleen maar respect voor hoort te hebben. _/-\o_
Lekker zelf trots op zijn en blijven..en laat die mensen maar gewoon.....stommetje spelen..achter je rug om..zullen ze voldoende te kletsen hebben..
ik vind het in ieder geval supergaaf van je !
En heel erg balen van je hulp in de huishouding....
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 03-07-13 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:41

@Tine: :(:) :(:) , niet leuk, idd. Hulp maar even aanspreken...

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:09

tine: zeker niet leuk om niets te horen,omdat je zelf wel een felicitatie geeft aan andere,ach.....zegt wel wat over die personen zelf :x

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:55

Dank voor jullie lieve woorden. Ging zo twijfelen aan mezelf :o

Net heeft zoonlief op pony gereden en daarna ik nog op Thabor. Even de proefjes geoefend met mijn nieuwe voorlezer. Ging weer super. Het voorlezen dan :D , het rijden mag nog wel iets beter, maar goed, we hebben weer geoefend. Ik had eigenlijk met Rembrand nog de kur willen oefenen (ivm demo zondag), maar ik ben te moe. Ik heb donderdag en vrijdag nog om te oefenen, dat moet maar voldoende zijn.

Zometeen eten maken en even lui op de bank (nadat ik de paarden weer naar de wei heb gebracht en de wei en stallen heb uitgemest. Waarom die beesten in de korte tijd die stallen toch steeds zo vies moeten maken |o )

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 17:00

Hier ook een voorstander van metingen, maar wat VHU wel zegt: één meting is geen meting eigenlijk :j Je moet altijd een 0-waarde hebben van de verschillende situaties die je wil meten denk ik, anders zegt een uitkomst alleen iets als je het afzet tegen statistieken en niet over je eigen beestje...

@Ava: ooh dochter in Aken, kleine meisjes worden groot al he! Vermaak je je wel??? Hoe gaat het met Romeo in het werk eigenlijk? Kun je inmiddels al weer wat met de paarden, ben je zelf weer goed hersteld nu van je klachten??? :(:)

En hoe gaat het met Moos bij Gem??? (nu ga ik ineens twijfelen of dat bij Gem is, sorry als ik me vergis, de zwangerschapsdementie is volledig 'ontsloten' :D )

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:19

@Smickey: Romeo gaat goed in het werk, áls hij werkt :D . Helaas kan ik nog niet zo veel als ik zou willen, heb wel vorige week én deze week kort O. ohz gereden *\o/* , hoop deze week R. weer eens in te spannen, want die moet dringend weer aan de slag :D .

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 17:26

Wat super om te lezen Ava! En lekker even ohz gereden, heerlijk!

ze voorspellen geloof ik echt zomer volgende week, hopelijk heb je er geen last van ?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:48

Ik zag op teletekst ook dat het mooi weer gaat worden,heb vanmiddag na de fysio mezelf gruwelijk verwent met korte broek,shirts en hempjes kom maar op met die gele bol 8-)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:33

Hmm.. Van mij hoeft 't niet warm te worden :') *duikt vast weg* :))

Nou, morgen is het zover..
En dan heb ik nog 8 dagen om alles af te krijgen :') _O- Damn, Dids heeft het vast goed de komende tijd _O-

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:10

Ik zag Poeltje ook in de Mensport én op Uitgelicht *\o/* !

Smikkel, morgen komt de DA weer. Dan weet ik hoe de stand van zaken is.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:51

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:00

Wat grappig Janouk :+
Heerlijk nieuwe zomershirtjes etc HR {:}
En Tine ik vind het niet netjes. Van de vereniging niet en voor de 2e keer dus zeker ook echt niet van je instructrice. Toen met de Kur reageerde ze ook al zo lauw. Je hebt echt een superprestatie neergezet. Starten in klasse III en dan ook nog reservekampioen worden.... volgens mij snapt ze er geen biet van, hoe goed dat wel niet is.
Van de vereniging ... jammer.... je doet zoveel voor ze. Maar mensen zijn eerder jaloers dan dat ze iemand iets gunnen... helaas is dat maar al te vaak zo.
Probeer je er niets van aan te trekken, het doet niets af aan je prestatie, die echt geweldig is. Doen we je hier allemaal niet na hoor!

Vanmiddag lekker tijdens Han zijn hockey (was soort toernooitje) getut met Ollebol daarna gefreestyled in de bak, wat buig/rek/strek werk en nog stuk gewandeld. Ff ontstressen :+

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:14

Janouk gefeliciteerd!
Tine wat jammer dat je omgeving zo lauw reageert op je prestatie van het weekend! Denk maar zo; Je doet het voor jezelf, niet voor de rest.
Aks succes met de laatste loodjes.
HT nieuwe kleding, laat maar komen die zomer!
Biancacoo heerlijk op vakantie naar Zweden! Geniet ervan!

Babykamer is al zo goed als af. Best vroeg, maar konden de meubels overnemen van een kennis en de kamer was al in een leuke kleur geschilderd toen het mijn hobbykamer was. Net een hele leuke grote muursticker op de wand geplakt en plankje boven de commode opgehangen (manlief he, ik niet).
Vanmiddag met moeders bij een babywinkel geweest en kinderwagen gekocht (krijg ik van mijn ouders) en matrasje voor ledikant. Verder nog wat leuke prulletjes.

Morgen staat een lekkere bosrit met Bieb op de planning! Zin in.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:15

VHU door je nieuwe? avatar denk ik telkens dat je Gem bent :+
Laatst bijgewerkt door Frensie op 03-07-13 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:15

Even een ego postje sorry Y;(
Maar wou even paar fototje's die ik al heb ontvangen showen. Gister ochtend met Sil naar Heliomare geweest ( Heliomare ondersteunt volwassenen en kinderen met een beperking, zodat zij nu en in de toekomst zo zelfstandig mogelijk kunnen leven) op de afdeling Vroegbehandeling, dat zijn dus allemaal kinderen van 2-4 jaar die (zwaar) lichamelijk/verstandelijk gehandicapt zijn. Ze hadden een soort papa/mama dag en hadden gevraagd of ik met Sil langs kon komen.
Ik stond daar met tranen in mijn ogen, wat werden de kinderen vrolijk van zo'n paardje! En sil gedroeg zich voorbeeldig. Ook prachtig om te zien hoe de kindjes eerst alleen maar durfden te kijken en er uiteindelijk toch ook op gingen.
Uiteindelijk ook Sil's hoofdstel uit en halster om gedaan, hij was toch zo braaf, zelfs naast een springkussen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Komen nog veel meer foto's aan maar daar maak ik denk ik wel eens een topicje over :)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:16

Mooi Jenkins! Brave Sil!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:22

Frensie schreef:
VHU door je nieuwe? avatar denk ik telkens dat je Gem bent :+

Zal ik Ster - avatar dan maar eens gaan vervangen door Moos - avatar?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:23

Mooi werk, jenkins

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:07

Ach wat prachtig om te zien Jenkins, wat mooi :j

@Gem :')
@Frensie echt aan het nestelen, grappig & leuk!
@Biancocoo waar ga je in Zweden naar toe? Wij zijn zelf paar keer in omgeving Rinkaby geweest, is Zuid Zweden en dan van daaruit richting Gotheborg vonden we erg mooi (maar was nog maar op helft van Zweden natuurlijk, het is zo'n groot land!).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:12

Vhu, naar stode......
Mooie nieuwe avatars gem en vhu
Jenkins mooi..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:18

Nou, ben maar weer terug geklommen op mijn roze wolkje :D Jullie zijn lief +:)+

Gem: avatar lijkt idd veel op die van VHU. Maar jouw naam staat in het groen, dus dat scheelt nog hahah. Maar Moos heeft ook wel plekje op avatar verdiend. Ben heel benieuwd wat arts er morgen van vindt. Met het mooie weer op komst zou het wel fijn zijn als de boel eraf kan blijven.

Jenkins: wat ontzettend mooi. Wat is Sil toch een knapperd (en wat een leuk hoofdstel met dat rode). Jullie hebben veel mensen een fijne dag gegeven. Toppers.

Frensie: lekker bezig met de babykamer. Leuk is dat voorwerk he? En morgen lekker ritje met Bieb.

VHU: weer lekker genoten van/met haar heerlijke pown

Janouk: weer een geweldig verhaal. Zo leuk altijd om te lezen wat jullie meemaken.

Aks: we denken aan je. Komt vast goed (moet!!)

Ava: stoere dochter!

Vanaf nu mag het echt even niet meer regenen. Wil graag mooi droog hooi!

Nu mijn bedje maar opzoeken, morgen is het weer turbo-donderdag. Maar goed, dat is morgen voor de laatste keer. Ik heb een andere judoschool voor zoonlief gevonden, kan hij op de dinsdagavond naar les, hoef ik niet meer zo te stressen/haasten op de donderdag.

Slaap lekker allemaal