[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:32

nou tis een jong grietje zeg maar, net twaalf, stiekem nog steeds opzoek naar iemand die ouder is, maar kan ik niet vinden pffff....
ze mag ivm ijzer gebrek niet meer buiten rijden, ze kan wel rijden opzich. Maar niet genoeg blijkt nu. Ik kreeg ilona gisteren niet eens aan de teugel pfff....
ze deed even 1 keer maand hier lessen, maar dat doet ze ook nu niet meer. Ga ik toch vragen om weer op te pakken. Tevens paar deuren verder gevraagd aan buuf of ze wil helpen, die geeft les op de manege en of zij 1 keer in de week ilona wil bij trainen....

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:34

zo heb ik ook ooit een verzorgster gehad die wat bangig was buiten, en als je zelf in periode weinig rijdt, en dan ineens gaat rijden, merk je aan je paard dat ze ineens wat bangig is en dat is ilona nooit geweest, toen daarmee gestopt.
had daarna fijne verzorgster, maar goed inmiddels ging ik verhuizen. Dus tja....valt niet mee -O-

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:36

altijd lastig met jonge verzorgstertjes he... Kan die buuf niet beetje frequenter bij jullie op terrein les aan t meiske geven, daar heb je op langere termijn mss meer aan, dat je eigen verzorgstertje beter rijdt zeg maar? Kun je zelf niet op stoeltje in midden zitten en haar er even doorhelpen om dat aan de teugel voor elkaar te krijgen???

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:54

ik ben zelf slecht in les geven, en buuf kost ook lesgeld, denk niet dat paps dat elke week wilt betalen.
ben al blij dat buuf plannen heeft om ilona voor mij mee te trainen

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:00

Hm ja, is al heel fijn als ze dat wilt doen.
Ben blij dat ik geen verzorgster heb, vind het altijd maar gedoe als ik dat zo links en rechts om me heen wel eens hoor. Ik vind eigenlijk dat je wel kan stellen dat ze les zou moeten nemen, maar ja, ik geloof dat het niet zo makkelijk is om een verzorgster te vinden he, dus dan ben je al blij als iemand je paardje in beweging houdt.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:03

ja beweging vind ik belangrijk.
pfff die spieren eigenlijk ook, volgende week ga ik het aankaarten waar paps bij is. Want spiertjes krijg je niet van alleen rondjes rijden in de bak...

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:14

@ PrinsjeH: Het gesprek eindigde met "We hebben erg veel goede kandidaten, maar je hoort eind volgende week iets van ons." Eerlijk gezegd vond ik dit nogal vreemd overkomen, maar je weet nooit hé? Het was in een advocatenkantoor op 2 km van mijn thuis en het was voor secretariaatswerk (assistent van de advocaten, voor het papierwerk en de correspondentie), het is dus perfect voor wat ik gestudeerd heb (management assistant).

@ Crazymel: kattenbak schoonmaken hoeven wij hier al lang niet meer te doen :D Onze kat heeft het in haar bolletje gekregen om het toilet te gebruiken, we hebben onze kattenbak dus weg gegeven aan iemand anders :Y) Poezel is heel proper, mikt recht in het toilet, wij moeten alleen maar het toilet doorspoelen.
In het begin was het wel grappig, wij waren hier allemaal aan het grommelen op elkaar dat iemand érg vies is door de grote boodschap te doen en het toilet niet door te spoelen, maar iedereen ontkende :o Tot we 's nachts de *plons* hoorden en we enkel de kat zagen naast een gebruikt toilet :D

@ Tine: Je zult nu wel aan het rijden zijn, veel plezier! Gaat de springles met je zoontje goed?
Lekker, vanavond bbq-en!

@ Gem: dochter moet maandag naar school? Is de vakantie in Nederland afgelopen dan?

@ Tallechie: Balen dat je handen nog niet goed gaan :(:)

@ VHU: Bedankt voor het duimen!
Bij het lezen van jouw situatie begrijp ik zeker dat je je zoon een gsm koopt. Vroeger werd dat niet gedaan en toen konden ze ook verder, dat weet ik (krijg ik steeds te horen van ouders/grootouders), maar het is gewoon zo gemakkelijk. Als ouder voel je je ook een stuk zekerder als je weet dat je kind je belt als er iets niet in orde is.

Leuk dat je een troetelponytje hebt :D Ben eens benieuwd om hem te zien op foto!

@ Frensie: Het werk was precies waar ik voor gestudeerd heb: brieven schrijven naar klanten, telefoneren naar klanten, telefoons opnemen en mails beantwoorden, agenda van je hogere beheren (in dit geval de advocaten), vergaderingen voorbereiden, rapporten schrijven,... Omdat het in een advocatenbureau was, leek het mij echt interessant.

@ avaluna: nieuwe kipjes erbij met groene eitjes :D

Arme Romeo heeft een verbrand neusje :(:) Vandaag heb ik hem toch maar die vliegenkap opgezet met een netje voor de neus, zo kan de neus wat genezen. Ik heb hem ook op de winterweide gezet, daar kan hij tussen de bomen staan. Mijn ouders kwamen niet meer bij van het lachen toen ze hem met die kap op zagen :o

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 15:22

goedemiddag

@sl je kan bij romeo ook zijn neus insmeren met zonnebrand creme vinden ze in het begin even vreemd.. zal wel raar aanvoelen en ruiken.. maar het werkt wel ik deed het ook altijd bij mijn schimmel

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 16:15

Wat een aanrader om een bootje te huren en een paar uurtjes over de grachten van UTrecht te varen.

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 16:30

Net heerlijk paar uur geslapen. Omdat de mannen zelf hun paarden hebben gereden, heb ik een lekkere rustige dag. Straks bbq-en.

Janouk: ziet er mooi uit. Mijn man heeft 2 jaar aan een gracht in Utrecht gewoond.
SL: mooie samenvatting. ik smeer hier al paar jaar met factor 50 zonnebrandcreme (voor gevoelige huid, gewoon voor mensen), werkt prima. Iedere ochtend tijdens het voeren even over de neus en klaar. Vliegenkap gebruik ik hier ook nog, maar dan om de ogen te beschermen. Anders krijgt Amerigo ontstoken ogen door de zon (lastig, is ook zo in de winter)
Frensie: heb je topic gelezen, wat een verhaal, maar gelukkig toch goed afgelopen
Prinsje: heerlijk op de veluwe gereden. Heb jaren in Ede gewoond. Heb nu hier ook leuke plekjes gevonden om te rijden hoor, maar daar was het allemaal veel groter en aaneengesloten. Ach ja, een mens kan niet alles hebben he? Ik woon hier heel tevreden hoor.

Vanmorgen heerlijke rit gemaakt met mijn superknol. Wat ben ik toch nog steeds ongelooflijk blij met dit fijne paard <3 Zelf vond hij het ook erg leuk, had er flink tempo op. De mannen hebben heel goed gereden, aldus de instructrice, die wegreed toen ik thuis kwam. Zoonlief heeft ook nog even proefje geoefend, want volgende week heeft hij weer wedstrijd, maar hij kan komende week natuurlijk niet oefenen.

En ik heb missschien ook weer een bijrijder. Woensdag is iemand van bokt hier langs geweest om kennis te maken, komende maandagavond komt ze rijden. Het lijkt een leuke vrouw, ben heel benieuwd.

Nou, ik ga eens kijken wat de mannen aan het doen zijn.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 18:16

@ Lanouska en Tine: Zonnebrand heb ik 1 jaar geprobeerd bij Romeo, maar na enkele keren rende hij van me weg van zodra ik de wei in kwam, zelfs snoepjes hoefde hij dan niet meer. Als ik hem dan uiteindelijk te pakken had gekregen (hij staat 's nachts niet in een stal, dus hij kan gewoon wegrennen) en ik hem had ingesmeerd, ging hij gelijk een hysterisch beest over de grond schuren met zijn neus.
Deze vliegenkap met netje over de neus valt eigenlijk reuze mee, Romeo laat het altijd rustig aandoen. Dat mijn ouders erom moeten lachen, tja het is eigenlijk ook wel een grappig zicht :o Maar zijn neusje kan niet meer verbranden én zijn ogen ontsteken niet, want hij heeft er net zoals Amerigo last van. (maar volgens mij heeft Romeo het van de vliegen) Daarbij komt Romeo nu weer hinnikend naar me toe als hij me ziet én ik zit niet met die zonnebrand te knoeien :D

@ Tine: wat goed dat je zo leuk gereden hebt én super dat je mannen ook goed gereden hebben! ;)
Ik ben benieuwd naar je nieuwe bijrijder, alvast veel succes ermee!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:18

Zometeen weer OS kijken, zal het straks wel missen. Maar goed, is beter voor de tijdsindeling hahaha.

Morgenochtend gaat Thabor weer voor de wagen. Ben zo benieuwd hoe dat gaat. Dan zoon naar ponykamp brengen en samen met manlief een buitenritje maken ohz

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:22

SL: In Nederland zijn de vakanties regio gebonden. Regio Zuid moet dit jaar weer als eerste naar school, terwijl we vorig jaar laatst waren.

Ga zo OS mannenhockey kijken, ben benieuwd! :)

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:23

janouk dat ziet er heeeerlijk uit!!

hier ook geen verzorgster, doe liever alles zelf :+ of samen met aks of moeders.

katten bak is goed idee van prinsje! wij doen eigenlijk iedere dag of om de dag drollen en nate plekken er uit scheppen en als het grit ver op is wat er bij gooien :+

vandaag wish gelongeerd op der dooieakkertje... :+ gek beest! en indy voor het eerst aan de longe gehad!! ging bovenverwachting goed *\o/*
en aks nog uitgelachen hoe ze geweldig ze met dids omgaat!!! zo leuk stel samen!!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:27

Aks uitgelachen toen ze bijna van d'r peerd af kletterde omdat ze zich weer 's niet kon inhouden :') :+

@janouk; mooie fotoo!!!

spiertjestekort bij ilona.

Hier heerlijk gewerkt vandaag, was een half uurtje eerder klaar, gauw naar stal toe. Lekker Dids even gelongeerd, hij was zó blij :+ Na een paar rondjes lijn losgeklikt en zo verder gegaan, hij bleef netjes op een volte om me heen. En toen wilde ik erop om uit te stappen, en uiteraard kon ik me niet inhouden en werd dat een drafje, en een galopje :+ en in het drafje lazerde ik er bijna af :') _O-
Daarna nog een beetje VD-fratsen uitgehaald en lekker een nectarientje gevoerd en naar de wei gebracht.

Nu net pas gegeten :=
en eigenlijk al moe genoeg om naar bed te gaan :o

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:51

Janouk lekker dagje op het water gehad!
Aks en Crazymel lekker bij de paardjes geweest.
Tine moet je man komende week weer werken in Middelburg?
SL Gwin heeft juist een hekel aan oornetjes en van die vliegenfrontriemen, zonnebrand vindt ze ook niet alles, maar dat laat ze wel toe.

We waren uitgenodigd door onze overburen, buurman werd 50. Ze hebben een hele grote tuin en hadden een pannekoekenbakker gehuurd. Heerlijke pannekoeken op (2) met appel, daarna kregen we nog ijs en daarna nog bij de koffie een stuk vlaai. Ik plof nu dus... Was gezellig! Manlief is er nog steeds, ik ben eerder weggegaan vanwege de honden.

Vanmiddag hebben Gerard en ik enorm gesnoeid op stal. We hadden een lang pad naar de achterste wei met allemaal bomen erlangs. Je moest altijd bukken om daar te lopen, dus aan het werk geweest. Gerard stond met de kettingzaag achterop de pick up en ik reed steeds voorzichtig een stukje naar voren. Is goed opgeknapt!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:31

Iedereen druk bezig geweest zo te horen.

Ik moest vandaag voor school weg. Moeten een gezamenlijke opdracht doen en dan komen we altijd een dag bij elkaar. Dat was vandaag. Om half 8 weggegaan en om half 7 terug.

Polsen nog niet veel beter, veel getypt en dus gelijk weer last.

Vriendlief gaat morgen plotseling weg, dus mijn vader gebeld als hij zin had in een buitenritje. We gaan dus morgen met Veale naar het Drents Friese Woud toe. In de planning ligt om dan Daan daar te laten en terug naar stal te gaan en rondje met Alwyn te doen, (moet er wel even iemand zijn) en snuit te longeren.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:46

@Janouk: gaaf plaatje en jullie hadden er maar mooi weer bij!

Verder weinig te melden, dus slaap heerlijk allemaal

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:47

@ Tine: veel plezier morgen met het mennen en het buitenritje met manlief!

@ Gem: Aaah zo zit dat! Al van toen ik klein was, vroeg ik me af hoe dat in elkaar zit :D Hier in België begint iedereen gewoon op 1 september (tenzij dat in het weekend valt, dan is het 2 of 3 september), enkel hogescholen en universiteiten beginnen pas half september.

@ Aks: Dids lekker gelongeerd en er bijna af gevallen bij een drafje :D

@ Frensie: Ow, ja dat is bij Romeo net andersom. Die beestjes kunnen van geluk spreken dat wij baasjes zo gek zijn om de juiste oplossing te vinden, kunnen ze lekker de verwende schepsels uithangen :o

Een pannenkoekenbakker, daar heb ik nog nooit van gehoord! Lijkt me wel echt heerlijk! :9

@ Tallechie: Veel plezier morgen, heerlijk zo een dagje met de paardjes bezig zijn!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:49

Ik had het ook nog nooit eerder gehoord, een pannenkoekenbakker op locatie, maar was echt ideaal!

Hier opeens heel veel vuurwerk in de buurt, komt van een camping af, weet niet van welke. Zhazha de ridgeback meteen overstuur helaas... de labradors gelukkig niet.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 07:22

Goedemorgen :j
Wij zijn aan het inladen. De heide is in bloei, dus hebben wij besloten dat we dat toch wel heel graag willen zien. Dus Janouk moet er aan geloven. :D
Alles staat gereed, nu Janouk nog vangen en poetsen en dan gaan we. Hopelijk zijn we voor de grootste warmte de heide weer af. Dus op naar Ermelo.

Vannacht samen met mijn zoon een uurtje vallende sterren geteld: meer dan 30. Niets meer te wensen over. haha

Veel plezier allemaal vandaag!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 07:55

Janouk de heide begint inderdaad heel erg mooi te worden, geniet ervan!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 08:59

Goedemorgen

Heide is momenteel erg mooi (gisteren Balloerveld is veel heide)
Tallechie lekker paardendagje voor de boeg
Frensie: manlief is al weer een week aan de slag hoor, hij heeft maar 2 weken vrij gehad. En leuke dag met buren gehad.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 09:54

heide.. wil ik ook kijken! Alleen als ik stalgenootje crazymel geloof moet je daar dikke 25 km voor op je paard zitten. Stik :') Ik mieter er na een half rondje al bijna vanaf _O-

Uitgeslapen.. dwz.. Om 7u deed ik m'n ogen open en lag vriendlief me aan te staren :') Ik snurkte blijkbaar.. Schoot in de lach, nog wel liggen draaien tot half 10, maar niet echt geslapen *grom*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:33

Thabor deed het best heel goed, zeker als je rekent dat hij er ruim een half jaar (bijna 8 maanden) niet meer voorgestaan heeft. Het moet allemaal natuurlijk nog beter, maar hier zijn we al heel blij mee. Ik heb de hele tijd achterop meegereden (we hebben in de bak gereden, anders had ik dat niet gedurfd hahah). Ik vond het nog wel spannend, maar niet meer doodeng. Zou het toch nog wat met mij worden?

We hebben met bitje van Rembrand gemend, want het voor Thabor bestelde bit was er nog steeds niet. Ik ga van de week dan toch nog maar even iets anders halen, want hij heeft echt een breder bit nodig (14,5 cm, breedbekkikker :D )