Nou, alle hulp (vooral ideeen) is welkom. We vieren altijd 2x sinterklaas. 1x bij mijn familie en 1x bij familie van man. Dus altijd pech dat we 2x surprise en gedicht moeten maken. Hoort er natuurlijk bij en is best leuk, maar ik ben beetje ziek en druk.
Ik moet iets voor mijn moeder maken en iets voor mijn schoonzus. Vroeger maakte ik de mooiste dingen, maar de laatste 2 jaren is het echt dieptriest. Maar goed, toen had ik nog iets.....Ga zo in bad nog maar eens goed nadenken, dan moet ik het wel echt morgenavond als zoon op bed ligt gaan maken, want donderdag en vrijdagavond ben ik niet thuis. OEF
Nu ga ik eerst maar eens stomen, kijken of ik weer wat lucht kan krijgen. Dan in bad, want ik heb het zooooooo koud.
VanHuisUit
Geplaatst: 28-11-11 22:19
We hebben hier op tafel een namaak LEGO pop staan maar daar moet ook nog een gedicht bij. Onze zoon is geen schrijver en al helemaal geen dichter... en dan al die gedichten nog die we zelf nog moeten maken
Iets met badderen, lekkere luchtjes, fris en vrolijk en dergelijk? Geurkaarsjes, fris het nieuwe jaar in, euueue...veel verder kom ik hier ook even niet Volgens mij ga jij ziek worden Tine
Ben nog aan het nagenieten van vandaag .... Bente we worden steeds meer een combi, ik vertrouw haar steeds meer en daardoor wordt zij steeds relaxter in omgang. IngridM was hier net om een boek op te halen en ze vroeg ben je blij met Bente? Ja, ik ben echt blij met Bente
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 28-11-11 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Tine, lastig om in zo'n korte tijd 2 surprise's te moeten maken....moet dus niet al te moeilijk zijn.. lastig hoor, .... denkt mee... Prinsjeh. wat fijn dat het rijden goed gaat met mickey. ingrid boek gehaald, vhu blij met bente en een surprise lego pop, geweldig ! Verder wel bijgelezen...maar heb een duf hoofd... moet straks beschuiten en hagelslag school in smokkelen zonder dat mijn zoontje argwaan krijgt, die moet immers ook gewoon naar school....is voor de piet die zogenaamd blijft slapen....wat een gedoe.. zal blij zijn als het voorbij is.... en dan snel aan het werk...
tine10
Geplaatst: 29-11-11 08:18
Goedemorgen
Heb helemaal geen tijd om ziek te worden. Vanavond maar eens gaan knutselen, wordt vast een "prachtige" kreatie. Maar goed, dat vind ik nu even niet meer belangrijk. Als ik maar iets heb.
Nou, ik ga paarden voeren/op stal zetten, honden en katten voeren. Bak opruimen, liggen nog balken en pilonnen, gisteren helemaal vergeten. Kan zo niet mennen
Helaas Tine, ik kan je niet helpen met surprises. Die hoef ik gelukkig nooit te maken
Biancacoo kan me best voorstellen dat je het moeilijk vindt dat je je menwagen verkocht hebt, maar je kan je nu nog beter richten op de puppedoggen. Hoe oud is je zoontje?
Naaltje hoe is het gister met je rug gegaan??
Ik ga zo lekker weer eens rijden. Heb vannacht weer dienst, het is nog steeds vrij rustig, dus ben benieuwd. Maar eerst lekker rijden, met de honden wandelen en moeders komt weer helpen schoonmaken.
Mijn hand lijkt mee te vallen. Heb er wel last van maar kan hem redelijk bewegen. Ga dus ook maar gewoon naar les. Momenteel zijn ze beiden op 2 vingers te rijden dus geen getrek in mijn handen.
Ik was trouwens trots op veale, want ik was met de vaardigheid maar 3 sec langzamer als de snelste pony met de vaardigheid
Hier een goede nacht. Dus wacht nog maar even met ka. Daan krijgt namelijk ook al weer een tandje, dat kan het ook zijn geweest. Hij heeft al 4 tandjes, maar er komt nu een hoektand en een kies door. Om 1930 lag hij op bed, om 2 uur wakker fles gegeven en hij is nu net weer wakker
Even ego; heb de dierenarts vanochtend gesproken; ik mag de Prednison vandaag al spuiten en dan zou het (als het nog iets zou doen) binnen 1 tot 3 dagen toch wel enig effect moeten geven. Zo niet dan heeft het waarschijnlijk niet meer zoveel zin om dat nog te geven.
Heb net koolvis, kabeljauw en kipfilet gehaald, kijken of hij daar nog lekker van kan smikkelen.
Dan blijft de vraag; wat wordt het punt om hem in te laten slapen ? Ja, hij voelt zich gedeeltes van de dag niet fijn, blijft naar de bak lopen om te poepen, maar er zijn ook zat uren in de dag dat hij luid knorrend bij me ligt te ronken, wat wil eten en drinkt. Heeft nog de kracht om op aanrecht te springen etc dus tja, je kan het echt niet doodziek noemen (dan had ik al lang gegaan) Pijn heeft hij niet, volgens de DA. Moeilijk deze gevallen, niet duidelijk heel erg ziek maar wel duidelijk niet helemaal lekker.......
Dit was mijn lieve gomperd gisterenavond toen ik uit m'n werk kwam, ik kon niet meer stoppen met huilen dus ik sta er niet op van de voorkant
Ik laat de dieren in slapen zodra er geen uitzicht op verbetering is. En zo te horen is dat bij gompie er niet meer. Ik houd veel van de dieren, maar het moet voor hun ook leuk blijven. Ik ben daar wel makkelijk in, hoe moeilijk het ook is.
Als Dribbel niet opknapt laat ik hem ook in slapen, ondanks dat hij net 2 jaar oud is. Ik wil niet egoistisch zijn en omdat ik de dieren niet kan missen die beslissing als maar uitstellen
Geen uitzicht op verbetering wil niet zeggen dat ze nu een rotleven hebben. Dus dieren die geen pijn hebben laat je ook inslapen?
avaluna
Geplaatst: 29-11-11 11:52
@Ingrid: , is zo ontzettend lastig omdat hij ook nog heel erg kan genieten.., zou het dan ook nog even uitstellen, zelf, denk ik, heel veel sterkte... het is een schatje
bicci
Geplaatst: 29-11-11 11:52
arme gompie...
opzich begrijp ik heel goed dat je echt alles voor over wilt hebben voor zo'n dier... toch is mijn standpunt erg gelijk aan die van talechie... geheel staven aan de natuur kan natuurlijk niet..maar in de natuur is het ook klaar=klaar..
huilen moet ik toch wel denk ik dan... heb mijn dribbel (poes) ruim 16jr gehad...ze werd 19 ongeveer... het laatste jaar had ze dagelijks 1 tabletje... daar ligt voor mij ookde grens...1 tabletje of dieet-voer... anders rek ik het ook niet verder.... heb toen ze verslechterde dus afspraak gemaakt met DA om thuis in te slapen...
mijn oudje, 1,5 week na mn trouwdag ingeslapen... mis haar nog af en toe hoor...
IngridM
Geplaatst: 29-11-11 12:00
Ik was niet echt van plan om hierover met jullie een discussie te voeren. Dat bepalen mijn partner en ik wel samen met de dierenarts Wilde alleen ff kwijt dat dat moeilijk is.
Iedereen heeft hierover zijn eigen ideeën en dat mag. Voor jullie toch niet te bepalen van veraf en zonder exacte kennis van alles. Ik ken mijn Gomperd al 15 jaar en geloof me als ik zeg dat we hem niet laten lijden.
Laatst bijgewerkt door IngridM op 29-11-11 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Blijven toch altijd lastige dingen en iedereen denkt daar anders over en zou het op een ander moment doen. Als ieder dan uiteindelijk ook maar het idee heeft dat hij/zij het goed heeft gedaan dan is het goed toch? Aan de beestjes kunnen we het helaas toch niet vragen......
Laatst bijgewerkt door IngridM op 29-11-11 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt
had een konijntje van 11 in het kopie nog alles ok maar lichamelijk was het niets meer. Ze viel steeds om en omdat we aan het werk waren kwam het wel eens voor dat ze een halve dag zo lag. Eten deed ze nog wel super maar volgens mij was ze ook hartstikke blind. Op den duur gezegd dit kan niet meer en haar laten inslapen. Maar als Gompie nog zo knort en springt dan kan ie nog wel even mee hoor. Verwen hem maar lekker met hapjes.
Dribbel heeft bijvoorbeeld constant jeuk, krabt zich tot bloedens toe open, ik heb alle opties geprobeerd en het werkt niet. Dan neem ik inderdaad de beslissing om hem in te laten slapen, want ik vind dat hij zo geen leven heeft. Hij kan niet beslissen / praten of wat dan ook en ik denk dan in het belang van het diertje.
Iedereen denkt er denk ik anders over, maar als het met medicijnen ook niet beter wordt / op hetzelfde niveau blijft ja dan laat ik mijn dieren inslapen.
Poeh moeilijk hoor IM. Heel veel sterkte!!! Ik heb gelukkig nog nooit zo'n moeilijke beslissing hoeven nemen.
Toen mijn kat werd aangereden was de dierenarts eigenlijk degene die de beslissing voor me nam en ging opereren. Gelukkig maar, want Poes heeft nu een super leven bij mijn beste vriendinnetje. Maarja, dat was dus met een operatie op te lossen en dat is helaas niet zo bij Gompie. Ik wil je heel veel sterkte toewensen bij welke beslissing je dan ook zal nemen.
Ik heb Gwin vandaag met een ander bitje gereden. Met een danger bit, ik had hierover een topic gelezen en was er wel benieuwd naar. Voor degenen die het niet kennen, het is een enkel gebroken bit, maar als je druk neemt, verandert het bit in een ongebroken bit. Ze liep er super op, was op mijn pinken te rijden en kwam maar 1 keertje tegen de hand, maar toen was ze ergens van geschrokken. Normaal rijd ik met een enkelgebroken bitje en dan wil ze nog weleens best sterk worden. Ze was nog wel wat veel met het bit aan het rommelen/spelen in haar mond, dat kan nog gewenning zijn.
Nu ga ik lekker in bad want ben koud geworden van het fietsen. Daarna even wat eten en beginnen met huishouden.... blegh!
Ik wilde vanavond sushi eten, maar dat hebben ze niet meer bij de AH hier in het dorp... heb nu maar een zak sla gekocht en tomaten en hollandse garnaaltjes, ook erg lekker. Manlief krijgt restant boerenkool van gisteren.
Frensie is de danger niet dubbelgebroken de versie die ik hier heb wel in iedergeval. Ik heb Wieneke hiermee voor de wagen gehad en nu onder het zadel.
Ingrid moeilijk hoor. Hier ligt de grens bij pijn en geen uitzicht op verbetering. Onze oude hond at niet meer dronk niet meer, en was meer dood dan levend, medicatie geprobeerd 2 dagen dwangvoederen alsthans water, maar toen de da een infuus en verblijf bij de da als laatste optie bood hebben we haar laten gaan, dit was in een tijdsbestek van 4 dagen dus geen gerekt lijden, maar wel even de onderzoeken bloed en dergelijke willen afwachten, vandaar het water geven. Bij de paarden heb ik de keuze gamaakt toen ze zichtbaar niet meer mee kwamen in de wei met de kudde en de foto's voor zich spraken.
Sonjim mijn danger is niet dubbel gebroken. Is een enkelgebroken met een ringetje welke het dubbelklappen tegenhoudt.
tine10
Geplaatst: 29-11-11 15:53
Ingrid: sterkte met het nemen van een besluit. Blijft altijd lastig. Tallechie: fijn dat je hand meevalt en Daan weer een goede nacht had. Ik zou 1/12 naar vergadering gaan maar E gaat in mijn plaats, zodat ik gewoon naar les kan. 7/12 ga ik wel, alhoewel ik verwacht dat ik daar weinig nieuws hoor. Maisie: jee, een konijn van 11
Ik moet vanmiddag waarschijnlijk Eddy, onze zwarte geit, laten in slapen. Ze loopt al de laatste maanden op 3 poten, maar zou daar geen pijn aan hebben. Vanmorgen riep ik de geiten om ze wat wortels te geven, toen kwam Eddy niet. Ze lag in het hokje, met de kop net buiten, heel raar. Geprobeer haar overeind te krijgen, maar ze komt niet meer in de benen. Dus daar maar wat wortels gegeven, die at ze nog wel. Maar ja, als ze neit meer kan staan, houdt het wel op. Tussen 4 en 5 komt de dierenarts, ik hoop dat hij nog iets kan, maar ik vrees het ergste. Zoonlief al gewaarschuwd en die was natuurlijk zwaar overstuur. Maar ja, zo kan het ook niet natuurlijk. Hij ligt nu nog te slapen, ga hem zo roepen om op zijn pony te rijden, dan komt vriendinnetje om te rijden en spelen.
Vanmorgen weer heerlijk gelest met Rembrand. En ook nog even op Thabor gereden en ook galopje, maar dat vond ik nog erg eng. Maar goed, we moeten het toch maar vaak doen, dat is de enige manier om er weer aan te wennen.