[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 07:08

Goedemorgen.

@VHU: als je het zwart op wit van hun hebt ontvangen zit het wel goed. :D Begrijp ik nu goed dat je L2 moet starten en na 1 wedstrijd over mag naar M? Dan leggen ze het wel verkeerd uit op internet en in het boekje en weet ik veel waar meer, want daar staat dat je in de gezamenlijk hoogste klasse moet starten en dan eerst minimaal 10 wp moet hebben om over te gaan naar volgende klasse. Maar goed, maakt niet uit, als ze jou dit hebben geschreven, (wel goed bewaren hoor!!) kunnen ze je niets maken. M proeven zijn veel leuker om te rijden, dus geef je groot gelijk.

@ IT: wat groot. Leuk hoor.

Nou, ik ga eens wat doen hier.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 07:46

Goedemorgen.
Groot huis IT, en moooooi !!
Tine, gisteren klaagdag, vandaag dan dan positieve dag !!
VHU gaat M starten, superknap, dat is echt hooooog !!
Lanouska, doet het ietsje rustiger aan, hahahaha... ietsje he ?!
Oogje valt me mee dat groeit wel dicht
Ollie is op buitenrit met de neus op de feiten gedrukt, vervelend.
Naaltje, die kan op school niks passends vinden, weet je al wat je gaat worden als je later groot bent ??? ik weet het nog steeds niet, maar zal ook niet groter meer worden....... }:0

Gisterenavond les gehad; Melody was goed ! ze had minder last van scheefheid, liep mooi recht op de rechte lijnen, en stelling en buiging waren al beter, we leren het wel.
Na de les ben ik naar de waterbak gereden, ik ben een dikke scheiterd, maar goed, hulp mee, en tot mijn verbazing draafde ze er toch na wat overtuigend stuurwerk, zo doorheen !! dus ik blij,weer een angstje overwonnen !! :j
Volgende week hebben we vaardigheid ! een lid die bouwt volgende week een vaardigheid, om zo daar een les aan te besteden, ik vind dat een mooi initiatief, is toch een boel werk, zal nog even vragen of er hulp nodig is bij het opbouwen, dan probeer ik te regelen dat ik er eerder heen kan.
Is leuk om dat soort dingen samen te doen !!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 07:50

eefielover schreef:
Fijn Lacuna! Kun je je tenminste weer op de wedstrijd gaan richten en weer aan de gang! Voel je je zelf ondertussen ook al wat beter? Je zat toch al even niet lekker in je vel? Of onthoud ik nu de verkeerde dingen bij de verkeerde mensen..

Nee dat heb je goed onthouden ;) Het gaat hier nog steeds met flink schommelende ups en downs. Nog steeds heel erg veel te veel hoofdpijn, maar er is nu in elk geval een nieuw plan van aanpak, dus dan gaan we dat maar proberen.

Tallechie: is druk en veale staat onder burka.
IT: ja, ze voelen zich weer goed in hun vel. Ik verwacht net als de vorige keer dat het op de lange termijn goed blijft gaan. Ik laat gemiddeld 1 keer per jaar de osteo komen voor een APK-tje, en dat bevalt me prima. Krijg ook adviezen, tips en oefeningen mee die we moeten doen en ik mag zelf ook alles voelen en krijg ook een aantal technieken mee die ik zelf kan doen.
Wauw, wat lijkt jouw nieuwe huisje ontzettend veel op mijn oude huisje, alleen hadden wij het toilet naast de voordeur, een extra slaapkamer (formaat mini) en sloot onze grote slaapkamer direct aan de woonkamer. Prachtig schilderij ook!
Wanneer wil je verhuizen?
VHU: wil lekker M gaan starten en ze mag dat ook van het KNHS.
Lanouska:... ik weet zeker dat je HA dat niet bedoelde met rustig aan doen :+ :P
Tine: gaat lekker aan de slag
Naaltje: hoe was je salade? Je bent beter geweest dan ik, haha ik heb het avondeten maar overgeslagen.
Biancacoo: Fijn dat het zo goed ging, en knap dat je waterbak zo goed ging! Lijkt me leuk, vaardigheidsles!

Nou, ik ga tine's voorbeeld maar volgen. Moet nog flink aan de studie hier en de paardjes nog en dan vanavond ook nog naar school... Hoef vandaag gelukkig alleen Storm maar te doen; lekker rustig paardendagje in elk geval.

Groetjes, lacuna

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 08:02

Lacuna, we gaan straks de sleutel ophalen.
en dan willen we gelijk aan de slag met verven etc.
hulptroepen (schoonvader, vader etc.) zijn al ingeschakeld voor diverse dagen dus het komt goed :j

Iemand enig idee?
[BB] Cavia's, 2 mannetjes? of 2 vrouwtjes?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 08:44

leuk ruim huis zeg,veel plezier met de sleutel overdracht.
cavia"s zou ik 2 mannetjes nemen(vriendin van mij had een kudde mannetjes en ging altijd goed)
verder ben ik alweer alles vergeten wat hier is gebeurd....ach het is nog vroeg.
gisteren dressuur gereden,wat een stouterd die sunrise...steeds haar hoofd omhoog en rennen....ff op haar plaats gezet en toen liep ze goed.
tandarts enz is ze al geweest,ach ze zal wel voelen dat ik niet zo lekker in mijn vel zit... :j
vandaag maar ff proefjes in mijn hoofd stampen en oefenen,zondag wedstrijd.
iedereen veel plezier vandaag met de paardenbeesten.. :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 08:49

@IT wel super leuk hoor je eigen eerste huis! Ik ben gestart met een kamer van 4x3 in een studentenhuis cq kraakpand, met gezamenlijk gebruik van van alles (wat een zooi was dat altijd := ). Dus vind het wel superdeluxe hoor wat je allemaal hebt!
@Tine vond ik ook erg vreemd dat ik L2 zou mogen starten en als ik zelf wil over naar de M, dus hoef niet alle wp te halen. Nooit van gehoord :o? . Maar dat schijnt weer te maken te hebben met als je meerdere paarden in M / Z heb gehad. De regeling die ze beschrijven gaat uit van wat jij bent (met een paard, max klassering) en wat het paard is (zelf, max klassering). Bij mij is het dan een optelsom van meerdere paarden/poowns dingen, begrijp ik he, maar goed, ik bewaar de brief heeeeeel goed :+
Citaat:
VHU gaat M starten, superknap, dat is echt hooooog !!
hahaha nou het kan maar zo zijn dat het een complete afgang wordt natuurlijk en we zijn nog niet gestart hoor, nu weet ik tenminste wat mag, wil niet zeggen dat we het kunnen }:0
@Biancocoo wat fijn weer vooruitgang met de pony, gaat toch steeds beter leuk is dat he. Vind het knap hoor zo'n hittepetit dressuurmatig goed rijden. Vaardigheid / hindernissen oefenen werkt bij Snuit heel goed om die felheid er juist af te krijgen. Hij let dan heel goed op en ontspant zich eigenlijk sneller dan zonder pionnetjes. Dacht dat het andersom zou zijn, maar hoeft dus niet. Maar ik laat hem dus niet gaan, hij moet 'bij mij' zijn dus netjes aan twee leidsels. Als ik hem loslaat ben ik 'weg' :7
@Lanouska voor jou is dat een heel rustig dagje :+ Ik herken wel hoe je zo bezig bent. Reed ooit een paar paarden en dat waren ook geen makkelijke paarden, daarbij werk etc. Heb toen dubbele tenniselleboog opgelopen. Was dus geen tenniselleboog maar zeg maar 'paard-elleboog'. Kan je verzekeren: dat is niet fijn. Eerst ook soort van doorgehobbeld, kon op een gegeven moment zelfs geen kopje thee meer optillen. Na een maand vakantie (zonder paarden) en nog een maand fysio, plus daarna een maand of 2, 3 'alleen' mijn eigen paard was het weer goed. Dus take care :j

Nou ga onder de douche (zit hier nog een beetje in pyama of zoiets aan de :9k ) en dan hup wieder an der/die/das? Arbeit.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 08:52

Lacuna, wat fijn dat je groen licht gekregen hebt om lekker aan de slag te gaan met je paardjes !
Osteophaat, vreselijk...........heb ik zelf heeel nare ervaringen mee..........alleen verslechtering en heel veel pijn, dus durf dat voor mijn paardjes zeker niet te doen......
Kan me er niets bij voorstellen dat een paardje daar baat bij zou hebben, maar jullie maken me wel nieuwsgierig, denk dat het gewoon bij mij gruwelijk mis is gegaan....
Ben wel benieuwd naar de verbeteringen na een behandeling, maar zoals te lezen bij Sun en Storm dus toch goed !!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 09:00

Wat osteopaat betreft, mijn pony's vinden het zeker niet vervelend. Zelfs Judith die erg terug houdend is naar vreemde en een hekel heeft aan getrut aan haar lijf(na 3,5 jaar kan ik haar nog niet op een ontspannen manier overal aanraken) gaat er helemaal voor staan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 09:04

Maar de ervaring van Biancocoo, uit eigen hand & lijf laat toch zien dat het niet altijd goed gaat, zo ook bij Rembrand. Dat geldt natuurlijk voor veel zaken, alleen waren er tot nu toe hier alleen positieve verhalen. Wellicht voelt Rembrand zich net als Biancocoo en was hij daarom ook zo vervelend bij de behandeling.

Acupunctuur werkte bij mijn paarden altijd heel goed, heb er eigenlijk altijd goede resultaten van gezien. Maar heb een keer een paard gezien die bij de naalden zo in verzet kwam en zo verdrietig keek.... dat was dus geen succes, heel triest om te zien. Dus het is niet zo dat iets altijd werkt natuurlijk. Ik vind dat je daar als eigenaar altijd objectief tegenover moet staan. Als iets niet werkt ,werkt het niet en als een paard in verzet komt bij een behandeling dan kun je het nog een keer doen maar als het blijft is het volgens mij geen passende behandeling.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 09:09

morge.
leuk huisje IT
foei lacuun, niet gegeten gisteren

en ik ga nu gauw een ontbijtje maken, m'n gister gevangen insect determineren, en dan even hard aan de slag :))

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 09:39

Accupunctuur heb ik zelf wel goede ervaringen mee, dat zou ik eerder toepassen als een osteophaat.
En vervelende ervaringen worden niet snel gedeeld.
Ook bij een behandeling van de osteophaat gaat het niet altijd goed, idd kan Rembrand het ook als pijnlijk of wat dan ook ervaren hebben.

Hihi naaltje je gevangen insect determineren.....wat heb je gevangen ?? heb ik iets gemist ??

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 09:39

Ik sluit me even bij de samenvatting aan :o

@YT: gefeliciteerd, wat ontzettend leuk *\o/*

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 09:51

ik had gisteravond een kevertje op 't gordijn zitten
maar buiten kevertje geen idee wat 't is :+
ook met boekje erbij niet
ik zeg Pietje :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 10:31

Ik had hier een piepklein kevertje en die waren met heel veel en die aten, echt super, al mijn mest op, helaas zijn ze nu weg, hopelijk komen ze aan het eind van de zomer weer terug.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:01

Pas op naaltje, je hebt een nieuw soort kevertje ontdekt, en word beroemd !! *\o/* *\o/* _O-

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:13

Mijn vorige osteopaat was ik ook niet tevreden over. Fysiotherapie bij mijzelf was ik ook absoluut niet tevreden over, heel veel pijn en het duurde heel lang voor ik eindelijk verbetering voelde (en dan vraag ik me af of dat wel van de fysio kwam) Acupunctuur is niks voor mij en ook niks voor Sunny, wij worden erg nerveus van naalden :+ Storm zou het volgens mij prima kunnen handelen, mits ik op voldoende afstand blijf en hij dus niet reageert op mijn spanning.
Mn huidige osteo heeft mij ook behandeld, en dat voelde prima. Geen/nauwelijks pijn tijdens de behandeling en alles rustig en kalm en hij legt ook uit wat hij doet. Ook gisteren bij de paarden, Sun vond m ff niet zo lief toen hij een van de wervels losmaakte, maar verder stond hij heel ontspannen. Storm heeft van begin tot eind ontspannen gestaan en eigenlijk alleen maar gekeken wanneer die lieve meneer nou weer zou komen kroelen...

Storm net rustig voor de wagen gehad, en tatatata... een veel rechter paard voor mn wagen. Geen verzet bij het omstellen, nog wel wat meer druk op het linkerleidsel maar dat was heel gemakkelijk te corrigeren. Wel nog wat onrustig/onzeker in tempo, maar dat komt wel als hij wat vaker voor de wagen staat; tis nog een puppiepaard :) Nu lekker een beetje spiertjes gaan trainen en dan zou het helemaal goed moeten komen!

Zo, en nu ga ik heel hard rennen, want ik ga te laat komen op de uni... :o

Groetjes, lacuna

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:14

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:15

Ik heb zelf ook slechte ervaringen met osteopaat, fysiotherapeut en acupunctuur. Maar bij mijn paard wel goede resultaten met fysio. En misschien toch ook nog wel met de osteopaat, want vandaag leek hij toch iets beter te gaan (maar duurt dus blijkbaar wel veel langer dan normaal). Misschien zie ik ook wel te veel. Weet ik veel. Dat been blijft nu eenmaal wat sloffen in de stap, vooral linksom, maar de rest lijkt goed. Hij lijkt ook ruimer te stappen en draven. Heb hem vandaag gelongeerd.

Trouwens vwb het vervelend doen bij de behandeling: bij de tandarts valt hij bijna in katzwijn, daar geniet hij echt van. Gek paard.

Vanmorgen Amerigo weer gemend. Wow, als hij volgende week zo loopt, kan de jury er echt niet meer omheen, dan moet ik een wp scoren. *\o/* *\o/*

@ Lacuna: super dat Storm zo fijn ging.
@ Naaltje: gaat vreemde diersoorten verzamelen :Y)
@ Happytime: maar zo denken: slechte generale is goede auditie

Net boodschappen gehaald, kostte veel meer tijd dan gepland dus mijn bedrust komt helaas te vervallen. Vanavond maar op tijd erin.
Ga nu nog even naar de paarden om uit te mesten.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:32

tine: dank je...ging vandaag wel een stuk beter op de manege,rechte lijnen loopt ze fijn,ga ik meer stelling rijden(gebroken lijn,links-rechts omkeert enz) word ze heel wiebelig in de aanleuning,als ik mijn pinken maar beweeg wend ze al af :( pfff
acupunktuur doe ik zelf altijd...heerlijk relaxt daana.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:46

Ik heb er weer een vliegochtend op zitten, nadat ik gisteren ook al druk ben geweest.

Het dressoir is vanochtend verkocht en heb ik vanmiddag weggebracht. Als het goed is haalt iemand vanavond het aquarium nog op.
Dan heb ik nog een salontafel, eetkamerset en tv kast in de aanbieding.

Dribbel heeft vanochtend bloed geprikt. Hij blijft maar jeuk houden. we gaan nu een allergietest doen.

Nu even uitrusten en zo naar het dorp. Even zakje voor vissen halen, anders is het zo lastig vervoeren en met mijn telefoon naar de winkel. Die valt telkens uit

Vanavond trailer nog weer terug brengen en voetbal kijken.

Super tine. Ik ben benieuwd hoe A het donderdag doet.
Happytime die van jouw is dus heel erg aan de hulpen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:37

Nou, ik heb vandaag duidelijk een betere dag. Grasmaaier deed het nu wel (snap het maar), dus de tuin ligt er weer netjes bij. Heb de winterwei van de geiten ook (voorzover mogelijk dan, schuine stukken durf ik niet, of kunnen niet omdat het te schuin is) gemaaid, ivm wormen. Wel zonde om al dat mooie gras eraf te halen. Maar goed, groeit wel weer aan.

De basisschool van mijn zoontje heeft de voorpagina van Dagblad van het Noorden gehaald. Leerlinge is gisteren kampioen voorlezen van Nederland geworden. Dus was groot feest.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:40

leuk feest op basisschool
tine's kapotte dingen van gister doen het weer

storm ging goed voor de wagen

tallechie aan het vliegen en druk aan 't verkopen

Ik heb weer paar palen bij dids in de wei bij gezet.. pokkenrotwerk.. Morgen of overmorgen even met een hakje onder de draad het gras weghalen, want het gras staat meer dan een meter hoog _O- en sja gek he, dan komt 't tegen de draad :+
ze hebben gisteren het hooi gewikkeld en opgeborgen. Ideaal.
Zometeen boodschappen doen. Heb al asperges gehaald voor morgen :9

Heb nu alleen een of andere allergische reactie op een teer/impregneermiddel uit een van de weidepalen, heel m'n onderarmen rood/dik, branden... :\

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:08

Naaltje, palen gezet, ha altijd lastig werkje.
Tine heeft een goede dag vandaag en alles ligt er weer strak bij.
Lacuna wat fijn om te lezen dat Storm het zo goed doet !! geeft toch een kick !!
Tallechie, is weer helemaal op dreef.

hier een fototje van melody, die even "onder handen" genomen werd door de instructeur.. := hihi.
Moet dan soms erg om de reactie van Melody lachen.... huh ?? wie's da ?? die achter mij zit ??
Die paardjes voelen dat meteen, haha MUTS :Y) !!
Vind Melody er best aardig uit zien zo op de foto !! in het echt ook hoor :o
Heb borstblad een gaatje laten zakken vandaag, eens zien of dat beter zit volgende keer..
Afbeelding

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:53

@ bianca mooi plaatje hoor.

zo vandaag echt heel erg rustig aan gedaan. ook op het werk de zware dingen aan me collega's overgelaten gelukkig vindt me baas dat goed (moest ook van me baas naar de HA)

en vanmiddag even naare bed geweest

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:57

Citaat:
melody, die even "onder handen" genomen werd door de instructeur.. hihi.
8-)
Rizanta heeft ook altijd direct in de gaten als Peter de leidsels neemt, zie je zo'n soort electrische reactie door haar gaan, oortjes erop en ze is dan direct veel attenter/reageert veel sneller... als ik het dan weer terugneem moet ze altijd paar keer terugschakelen (of ik 'op' schakelen :+ ).
Merkte je verschil? Vind haar er trouwens veel groter uitzien dan 1.35 ! Stoere poown :j

Jeetje Lanouska :(:) +:)+