[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 09:21

Happy birthday, Belker [&]

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 13:03

**\O/** Y)(^) :)F gefeliciteerd Belker! Wat super van Savannah, wat een top paard is ze toch!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 14:34

Bedankt allemaal.
Sav heeft een nieuwe bijrijdster. Ik ben heel blij, de bijrijdster ook. Win/win situatie.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:35

Afbeelding

Happy birtday Belker.
Kadootje

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:24

janouk schreef:
[ [url=m/5cuP4Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Happy birtday Belker.
Kadootje

Wat gaaf Janouk <3 <3

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:55

Gefeliciteerd Belker! Prachtig Janouk!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:56

Gefeliciteerd Belker

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:48

Gefeliciteerd Belker!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:07

Belker gefeliciteerd

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:31

Belker gefeliciteerd op de valreep, je hebt een fijn paard aan Sav zo lekker braaf, en de haard ziet er ook mooi uit, met dit koude weer lekker bij de haard met hete chocolademelk.

Gem lekker met Miepje aan het rijden en met de wagen weg.

VHU heeft een vrolijke Fred fijn zo'n heerlijk beest.

Janouk ja voor eten doen ze veel, heel veel. Mooie tekening voor Belker.

Ips is het nu bij jullie ook al wat droger?

Tine vh geoefend.

Gister hier onze indoormarathon gereden met Eef het ging super en ben in de middenmoot geeindigd, we waren de enige shet en dan moet je ook nog met groom dus het is voor hem toch wel 1,5 maal zijn gewicht. Het was voor hem de eerste keer in zijn uppie.
Vandaag met Pep voor de HCA lekker gereden in het bos met hem ga ik rustig zonder groom maar met Eef niet die heeft af en toe nog wat extra steun nodig, en het is ook fijn een paar extra handen als er wat fout zit b.v. een tak onder de wagen, of een schoen die uitgegaan is.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:09

Marga wat goed gedaan bij de indoor !!
Janouk heeft stippel heel mooi getekend.
Fred raket is erg braaf.
Belker...kachel al aan gehad ?
Tine..hoe gaat t..

Vanmorgen heerlijk -3°C , heerlijk rondje gedaan met de step en 2 hondjes....genoten !! Alles schitterend wit in het bos.....roze-blauwe lucht...fantastisch

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:30

Bedankt allemaal voor de felicitaties.

Klinkt als een heerlijk stepritje Biancacoo. Het is idd echt lekker buiten. Koud maar zonnig.

De kachel brandt hier volop. Lekker. Verder zijn we vandaag allebei vrij. Manlief is weer bezig met buiten de boel aan kant maken. Ik lig op de bank gestrekt. Het zonnetje schijnt op mijn gezicht, heerlijk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:21

Geniet er maar van Belker 8-) in je huis :-) wat een prachtige tekening Janouk <3

Hier eindelijk eens wat geslapen met een slaapdienst, naja uur of 5 ongeveer maar dan ben je tenminste niet zo vreselijk brak :) Direct door naar stal gegaan, Fred in de stapmolen (wat heerlijk, alles was stijf bevroren, maar dan kan hij toch lekker eruit), stal gedaan en nu lekker aan de :9k Vandaag ook geen nieuwe gasten of afspraken dus kan alles lekker rustig aan doen :)ddd

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 18:07

Vandaag weer eens een in de categorie ik wist niet dat ik het in me had, onze kok was ziek, degene met wie ik dagdienst had wist (ook) niet wat te doen, dus hachee gemaakt voor 20 man :Y) met aardappelpuree en rode kool met appel. Ongelofelijk het was heerlijk :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 19:29

:Y) :9k vhu haha verrassend

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 19:40

Vhu , supergoed van jullie !!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:53

Goed bedacht en vanavond iedereen aan de pruttel vd uien := vu

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:00

Hahaha ja echt he weet niet of mijn collega's daar zo blij mee zijn :+
Nee hoor dat valt mee die waren allang blij dat er iets aan het eten was gedaan.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 08:21

Hier goed nieuws.de uitslagen van het DNA onderzoek uit Amerika zijn binnen. Meneer Anton heeft geen PSSM 2, 3, 4. Pffffff

Afbeelding

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 08:38

Goed gedaan Vhu! Lekker maaltje.
Janouk super fijn dat ie dat niet heeft! Maar wat is er dan wel blijft de grote vraag?!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 08:42

Ja, inderdaad, Roos, wat dan wel. De zoektocht gaat verder

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:44

Janouk *\o/* verder zoeken..
Goed nieuws dat wel.
Ips..ben je al verder met Det en haar voeding ?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:13

Helemaal niks, ik snap er niks meer van ! Eerst zeiden ze van Utrecht suikeropslag in de spieren (dat is PSSM 1) en gister zegt ze ja het is PSSM 2 (dat is een eiwitten probleem). Gister is ze wel bij de osteopaat geweest en haar lendenen zaten behoorlijk vast dus hoop dat dat weer een beetje helpt. Ze doet ook van die oliën en de olie die het hoogst eruit kwam is dan weer een olie die relateerd aan insulineresistentie (en haar vreetlust, vetzucht en harde manenkam wijzen mij ook die kant uit).
Gister heb ik wel gereden met Keshya weer eens en ze is jong maar wel braaf. Als het goed is komt er zondag iemand kijken voor haar. En volgende week voor Catey. Hoop zo dat het wat wordt, leuke lieve paardjes moeten toch een mooi baasje kunnen vinden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:36

Gefeliciteerd met de uitslagen Janouk, kun je weer iets afstrepen :(:) heel goed.
En tja Ips, gezien hoe succesvol je bent geweest met Det blijf ik het een bijzondere diagnose vinden PSSM... maar ik ben niet deskundig uiteraard, heb er ondertussen wel aardig wat over gelezen want blijf graag op de hoogte van nieuwe inzichten.
Maar ik vind het voor zover ik jouw verhalen en berichten heb gevolgd en jouw paard over de jaren niet iets wat past bij het beeld wat zij geeft. Ja wellicht als het beeld van de laatste maanden uitgerold zou kunnen worden over vanaf dat jij haar in training hebt maar dat is niet zo. Ze was tot een jaar of 1.5 geleden kerngezond. Toen kwamen de mitsen en maren eerst met vooral de dressuurmatige training en uiteindelijk de kolieken, de maagproblemen en de verzuring/tying up. Tenminste, dat beeld krijg ik van Det door de jaren heen...
Wellicht als alle paarden getest worden dat de waardes waarop ze een lichte vorm van PSSM 1 of 2 zouden hebben bij zeg 30, 40% van toepassing zou zijn maar zijn al die paarden ook op deze manier 'ziek'?? Dat is vaak niet zo. De trigger kan zitten in een combi met bijv insuline resistentie of wat dan ook. En daarbij is het ook nog zo dat veel dingen als ze niet boven de waardes zitten die aangehouden worden niet door DA"s worden benoemd. Maar als een paard met verschillende zaken op of rond die standaard waardes zit is het lijf wel verstoord. En een osteo / iemand die dingen op andere manieren bekijkt kan daar beter een beeld van schetsen.
Hoe dan ook erg lastig. Met Cathey ben ik 1.5 jaar aan het mitsen en maren geweest en volgens de DA's was er helemaal niets aan de hand, volgens de osteo uiteindelijk trouwens ook niet maar het dier loopt nu ook bij haar nieuwe eigenaar nog steeds niet fijn onder het zadel, nog steeds weerstand bij aandraven dus die stapt er ook alleen mee (nieuwe ronde nieuwe kansen, dus het geduld en de portemonnee is er dan nog maar goed... peerd is gewoon al tijden niet berijdbaar op een fatsoenlijke manier)... dat in combi met bij haar dat ze maar niet voller wordt, geen spieropbouw heeft / krijgt volgens mij is er bij haar ook gewoon iets echt mis, maar wat??? NIemand kan het zeggen...
Heel lastig.
Ik dacht uiteindelijk dat het aan mijn management en manier van rijden lag maar dat is dus (jammergenoeg voor het paard...) niet zo...
Bij Ber daarentegen was het wel zo, die doet het hartstikke goed nu. Wonderbaarlijk maar waar, gaat naar de lessen, springt parcoursjes, mee op buitenrit echt helemaal geweldig :D dus vage klachten kunnen aan bijv management liggen maar dan zou je zeggen dan zou het bij jou Ips, altijd al zo lastig geweest moeten zijn... en dat is niet zo...
Sterkte met het hele proces :(:) ook met de verkoop van je beide superleuk dames! En ook Janouk uiteraard sterkte met het zoekproces...

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 21:44

VHU kan als kok aan de gang. :Y)

Janouk heeft goede uitslag en zoekt verder.

Ips blijft met raadsel sterkte er mee, hoop dat je een goed huis voor de dames vind.

Biancacoo lekker opstap geweest met hondjes.

Hier had de specht gaten gehamerd in de voederklomp de boef {:)-:( ik kon gelukkig bij onze buren weer een nieuwe (oude) klomp bietsen. manlief heeft de zolen nu beschermd met een rubberzool.
Vandaag een rustig rondje gereden met het span op blote voeten i.v.m. de gladde stukken en harde ondergrond, maar ja ze hebben beweging gehad, haf was het er niet mee eens en heeft zichzelf beweging gegeven :D