[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:12

Leuk net 2 vrijkaartjes voor Paard 2015 gekregen. De vorige jaren stonden we zelf op de beurs en kon ik vrijkaartjes weggeven. Nu niet en nu win ik er 2. Van EMS ruitersport. Leuk zondag even langs!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:22

Ik mocht vroeger 2 baaldagen per schooljaar opnemen, maar alleen als er geen proefwerk, toets of belangrijke afspraak was op zo'n dag. Dat was zo'n fijn idee, dat je gewoon een baaldag kon opnemen. Zalig. Ik koester die dagen, waar ik al kind heel zuinig op was.
Maar in ruil mochten wij geen zielige ziekacties houden etc. Alleen als je koorts had, mocht je thuis blijven: anders naar school of je baaldag inwisselen.
En dat werkte hier geweldig. En dat heb ik mijn zoon ook doorgegeven. En ook voor hem werkt dat.

@gefeliciteerd Baudyh met de kaartjes: veel plezier.

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:25

Baudy leuk vrijkaartjes voor paard 2015
Ava lekker in huis rommelen kun je wel weer een beetje uit de voeten in huis?
Rembrandt nog goede conditie, ik heb altijd het idee dat de weidepaardjes dat wel houden een beetje conditie is wel fijn.
Bianca hond eet aan dakspant lijkt me niet lekker, wel lekker getraind.

Been gaat de goede kant op alleen echt knullig gedaan door de arts. Een hechting is zelfs fout gezet, van goed stuk been naar ander goed stuk been. Hierdoor zijn ze vergeten een deel van het losse stuk vast te zetten, dat is nu open gaan staan. De wond is de vorm van een winkelhaak, op het lange stuk zitten 2 hechtingen op het korte stuk geen, behalve dan van het goede korte stuk naar het goede lange stuk. Morgen weer terug en dan plan van aanpak verder doorspreken.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:26

Janouk dat is een goede. Die ga ik onthouden voor als ons mannetje groot is

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:26

Jeetje Sonjim, je hebt wel een ongelooflijke klus gehad dan. Ben je mooi klaar mee _-:(

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:44

@Sonjim: kan gelukkig weer lekker wat rommelen. Wat ellendig zo met je been :(:) :(:) . Wat onhandig met hechten -:(- .

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:04

Ik heb inderdaad het lot uit de loterij gehad, assistente van de huisarts stond ook echt te kijken zo van wat heeft ze hier gedaan. Net als dat ze ivm pijn in mijn elleboog een foto van mijn pols heeft gemaakt en ook de pols verbonden heeft, op mijn opmerking of dat helpt bij een pijnlijke elleboog reageerde de arts niet.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:08

omg :(:) :(:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:18

:(:) jemig Sonjim, onbegrijpelijk. Wat een klunzen. Maar je zit er maar mooi mee.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:49

Citaat:
Net als dat ze ivm pijn in mijn elleboog een foto van mijn pols heeft gemaakt en ook de pols verbonden heeft, op mijn opmerking of dat helpt bij een pijnlijke elleboog reageerde de arts niet.

Werkelijk, je mond valt hiervan toch gewoon open. :x

Zoonlief heeft net weer heel fijn gereden op Amerigo (met los elastiek).

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:38

Ik kan er gelukkig nog een beetje om lachen, als de ab niet aangeslagen zou zijn was het een ander verhaal geworden. Eigrnlijk is het gewoon triest maar goed.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:42

Goede tip Janouk!
Na ja zeg Sonjim, niet te geloven -:(-
Oeps hout knagende hond ... onze Mies heeft een keer twee treden van de trap vrijwel opgegeten ... gewoon 's nachts he, we waren gewoon thuis, niets aan het handje ... Nooit meer helemaal netjes kunnen krijgen >;)

Heb weer last van een oor... echt irritant ...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:32

goedemorgen..
Vhu..wat rot van je oor...balen zeg....niet ziek worden he ?!!
Sonjim...ik vind het echt niet om te lachen....heeeeeel slordig !! hoop echt dat je been snel weer helemaal hersteld is...
Ava...nog afspraken met de fysio gemaakt ?
Baudyh vrijkaartjes, leuk !

:brr: koud hier..in huis 13 graden...hmmmm...tijd om de kachel aan te steken..haha..
en ook nog naar tandarts vandaag... >;)

tot laterrrrr...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:41

@Biancao: ja, gisteren nog, heb een abonnement en mag meerdere keren per week :'). Wel nog niemand gevonden. Brrrrr, dat is koud :brr: . Succes bij de ta :(:)

@VHU: :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:39

Ava: wordt meerdere keren per week heerlijk gemasseerd :=
Bianca: dat is wel heel frisjes in huis :brr: , sterkte bij de tandarts
VHU: zeer oor. Niet fijn
Sonjim: ik hoop echt dat het nu netjes gaat helen.

Vanmorgen bij het voeren van de paarden:
Afbeelding

Hopelijk is de bak vanmiddag ontdooid, zodat we wat kunnen trainen. Wel lekker weer verder, droog, zwak zonnetje. Beter dan al die regen

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:42

@Tine: hahaha, nou alles behalve massage met die revalidatie :') . Het ziet er bij jullie kouder uit dan bij ons.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:53

Het is nu dikke -1. Vannacht veel kouder geweest. Alle sloten en zelfs het kanaal door het dorp is dicht gevroren. Helaas rijbak nu dus ook niet bruikbaar. Hopelijk komt het zonnetje nog door. Bak is gisteren nog gesleept dus wel vlak, dus als bovenste laagje ijs eraf is kunnen we gewoon aan de slag.

Net boodschappen gehaald en materiaal om mijn wedstrijdjasje te pimpen en om menschort te maken. Ik had zo'n skaileren ding, maar is nogal stug en zag er nogal lomp uit, waardoor ik er (nog) minder elegant uit zag. Zometeen nieuw schort naaien en randje langs mijn kraag. Kijken of dat er dan wat leuker uit ziet.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:59

Ja het was bbbrrr vanmorgen. Moest krabben. Ben even snel naar Emmen geweest. Nieuwe staljas gekocht bij de Anwb met 50% korting. 2 spijkerbroeken voor 9.99 per stuk en 2 poelies. Zo ook weer klaar.

Vanmiddag even wat afmesten, bestelling van voer maken. Houd me weer van de straat.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:14

Vanmorgen weinig van de brrrr gemerkt. Dochter getempt toen ze uit bed kwam: 38.5 dus ze kon meteen weer terug naar bed. En ik ook :)) . Heerlijk uitgeslapen tot 10.30 :z .

Gisteren met M alle 3 de paarden voor de koets gehad. Haar QH is nogal onvoorspelbaar en had gisteren ook weer zo'n kickstart zoals je Romeinse afbeeldingen van strijdwagens ziet :D . Toen de Anda en Moos als laatste. Was erg blij met mijn warme maddox-overall!

Vandaag de bodyprotector binnen. Hij past, dus blij met mijn koopje.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 08:51

Gem, beterschap voor je dochter..niet leuk, wel fijn uitgeslapen !! ik hoop dat ze snel weer beter is.
Heeft M een quarter ?..voor de koets....ha gaaf..heb je een fototje ofzo ? ben wel heel benieuwd..
en bodyprotector binnen, fijn dat hij goed past !

lees nog over baaldagen..slim, die ga ik onthouden !

brrrr...koud hier zeg....onze slaapkamer is slecht geisolleerd en heeft geen verwarming....bah..halve nacht wakker..

verder....fijne dag allemaal...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 08:52

Goedemorgen

Het is hier buiten -3, voelswaarde -11. Zo eens kijken of ik nog iets in de bak kan doen. Had hem gisteren 2x gesleept, dus theoretisch moet hij zometeen gewoon weer bruikbaar zijn. Dat hoop ik maar anders was de les gisteravond de laatste mogelijkheid voor zoonlief om Amerigo te rijden en te oefenen voor de kampioenschappen.

Zoonlief heeft vandaag zijn spreekbeurt. Gaat over paardrijden en dan met name over springen. Hele berg zooi mee, dus breng hem zo maar even. Ben heel benieuwd hoe ze het vinden. Zo jammer dat je dan niet stiekem mee kan gluren.

Fijne dag allemaal

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 08:57

@Tine: veel succes voor je zoon! *hier de eerste spreekbeurt helemaal gezien; toen was ik mee met de kuikens en de tweede een klein stukje; kind bleef maar vertellen :') *

Hoop dat je rijbak goed is. Die bij ons was gisteren prima en van vriendin een stuk verderop was bevroren.

Ben alle ziekenhuizen, orthopeden en therapieën even meer dan beu, maar we gaan zo maar weer -O- ; voor het goede doel :') .

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:50

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:52

Rijbak was helaas toch nog een beetje glad (dauw op de houtsnippers), maar kon gelukkig wel laten stappen en draven. Amerigo liep echt super fijn. Galop 1x geprobeerd, maar toen ging hij glijden, dus maar gestopt. Daarna met Rembrand 40 minuten buiten op het asfalt gestapt. Grapjurk vond het nodig om zelf om te gaan draaien en niet meer terug te willen. Achteruit richting sloot en dat soort geintjes. Was even heel erg niet blij met hem. Maar goed, heb hem op een dammetje weer kunnen omdraaien en toch gereden wat ik wilde, zelfs iets verder, want wilde hem niet zijn zin geven. Maaruh, als dan de zon in eens weggaat, is het wel heel erg koud als je alleen maar kunt stappen. :brr: :brr: :brr:

Sterkte weer bij je therapieen, hopelijk komt er toch eindelijk eens verbetering. :(:)

Sonjim, hoe gaat het met je been?

Bianca, jij bent vast heerlijk aan het trainen nu

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:58

Goedemorgen, Zo Janouk, dat zijn een heleboel joelende kids..haha..top dat Janouk dat durft te doen !! knap hoor, en erg leuk dat jullie dat willen doen.
Tine, koud he ?! :brr:
Ava vandaag weer therapie....T'is idd voor een heel goed doel....lekker jezelf belonen als je terug bent..met iets wat je echt lekker vind !! haha....dat verdien je wel !!

Heerlijk getraind 8.74 km in 23 minuten...22 km per uur gemiddeld, ze gaan steeds beter lopen, conditie zit er nu goed in, en ze blijven er plezier in houden..er was voor de honden genoeg te ruiken in het bos, niets gezien jammer genoeg...