@ LS, mooie pony hoor lekker van genieten zou ik zeggen. Andere mensen hebben meestal zo snel hun mening klaar. Als je 4 jaar een pony hebt gehad en de klik er niet mee hebt, dan kun je dat oprecht zeggen
Heb mooie nieuwe leidseltjes gekocht en een bling bling frontriem in bestelling eigenlijk kan ik nu wel zeggen, dat ik de Pown nu bijna 2 jaar heb op 2 maanden na en dat ik er nu ook pas de klik mee heb Dan nog wel te bedenken dat ik van de winter dacht dat hij weg moest
Janouk, van harte gefeliciteerd !! maak er een fijne dag van.
LS...geen kritiek hier hoor, ik weet hoe het voelt...toen ik helemaal stopte met mennen en geen ander paardje meer kocht kreeg ik heel veel kritiek over me heen...niet normaal...t'is toch mijn leven ??!! hoe heet deze knappe dame ??
Tine..spannend, zoontje op kamp, leuk hoor ! handig om idd de bloedwaarden na wedstrijd na te laten kijken ! daar heb je veel aan.
Dingetje, mooie nieuwe spulletjes, en klik met de pony...dat moet groeien !
loonwerker komt straks het hooiland maaien...en dan schudden,schudden,schudden vanaf morgen.. verder...nog een knoop doorgehakt..wij gaan dit jaar ook op vakantie !! naar zweden...droom van ons beiden....we hebben een huisje met kennels die we kunnen huren..helemaal super dus ! we kijken er nu al naar uit...spannend !! en mega gaaf !!
tine10
Geplaatst: 03-07-13 08:13
Goedemorgen
Janouk: van harte!! Bianca: heerlijke vakantieplannen Aks: gaat ie nog? Dingetje: mooi dat je de pony nog niet verkocht had VHU; Rembrand heeft tot nu toe steeds lage hartslag (hoogste was 68, maar dat schijnt nog steeds laag te zijn), maar toch heeft hij te weinig vocht. Dus blijkbaar gaat het niet altijd op wat je zegt, helaas.
Met Rembrand en Amerigo had ik eigenlijk gelijk een klik en ben nog steeds heel erg blij met mijn keuze. Bij Thabor duurde het iets langer, maar ja, is ook niet mijn paard, heb ik niet zelf uitgekozen. Maar ondanks dat ik het mennen nog wel spannend vind, heb ik nu met hem toch ook een klik.
happytime
Geplaatst: 03-07-13 08:39
janouk: van harte gefeliciteerd weer een jaartje erbij l_s wat een mooie pony zeg,hoop dat je er veel plezier van gaat krijgen hmmm ik heb bijna 25 jaar met happytime gedaan en die super klik is er nooit geweest,gooide alles op een accoordje en dat was het te doen met tara heb ik de klik nog niet maar dat komt omdat ze super gevoelig is en ik drukker....dan krijg je stuiterbaleffect dus werk voor mij hier het goede nieuws dat de kwpner verkocht is,maar meneer snapt niet dat hij op de trailer moet en de andere 3 niet hij kent het niet,dus vanavond deel 2 met een sedatie (maar hij krijgt wel een onwijs leuk baasje,duurde ff om haar te vinden )
VanHuisUit
Geplaatst: 03-07-13 08:49
Weinig of te weinig, is nog verschil Tine. En het zal wat genuanceerder liggen zal zeker, maar in grote lijnen is mijn mening / ervaring dat het zo zit. En dan nog zullen er altijd uitzonderingen zijn plus andere meningen . Zo vind ik hartslag 68 dus te hoog, in rust, na inspanning, maar dat heeft te maken met dat ik uitga van endurance hartslagen / ideeen (die liggen anders dan wat 'men' vindt bij de marathon). Met 68 word je dan afgekeurd (en dat zal dan zijn in combi met waarschijnlijk te hoge turgor of metabool). Dat maakt het zo interessant en tegelijkertijd moeilijk. Wat Janouk zegt, paar dagen na inspanning weer meten is ook interessant. Plus dat je uitgangswaarden niet weet, dan weet je feitelijk niet precies wat je meet.
Janouk van harte Gefeliciteerd Happytime, erg leuk dat hij goed verkocht is en tja, die trailers .... zijn .... eng. Maar gaat vast goedkomen.
Hier komt zo de paardentandarts, ben benieuwd.
Maisie
Geplaatst: 03-07-13 08:57
@ dingetje waar heb je frontriem besteld?
Janouk gefeliciteerd
@ L_S leuke pony !! Lijkt wel een beetje op mijn robijntje. Ook zo'n eigenwijs ding. En een jaar moet je wel uittrekken om te kijken of je een klik hebt. Maar jeroen schijnt het ook erg goed te doen bij zijn nieuwe baasje dus soms is het gewoon het beste om te verkopen.
@ tine super intressant zo'n bloedonderzoek. Ferro heeft bijna nooit een hoge hartslag maar was ook licht spierbevangen. Wil dit jaar ook weer bloedonderzoek laten doen. Electrolyten zal ik ook eens naar kijken.
Gisteren officieel de caravan gekocht dus vandaag schoonmaken en inrichten. Hij staat nu op blokjes want er moeten ook nog even 2 nieuwe bandjes onder.
Ook nog heel fijn gelest bij christiaan met robin. Hij was heel braaf nog wel enorm krom maar daar werken we aan.
biancacoo lekker op vakantie! Ga je mooie fotos maken om te delen met ons?
lsfotos; mooie pony!
Ik ben er nog wel, beetje half. Maar verblijf het meeste onder mijn hunebedje Overigens, die knal zondag is goed aangekomen. Ik heb een flinke bult op mijn hoofd, en mijn ogen werken niet meer goed samen.. En zo te voelen is het met lenzen erger dan met bril
maargoed, ik moet door. Morgen presentatie in Utrecht. Vanavond hopelijk droog. Moet naar stal en wil eventjes met filmcamera spelen die ik van school moet huren om presentatie op te nemen
Biancacoo
Geplaatst: 03-07-13 09:45
Aks..doe rustig aan..heb je geen hersenschudding ?? bah... heel veel succes met je presentatie !! en het opnemen daarvan, eind van de middag droog vanuit het westen...dus ik duim voor je !! We hopen wel mooie foto's te gaan maken...maar ik ben nog steeds aan het sparen voor een goede camera...valt niet mee..want mijn step is redelijk overleden..haha..dus...eerst een step hopelijk.....gelukkig ben ik nog jarig..hahaha.. Maisie aan de slag met de caravan, super ! Robin nog banaan( robin is toch de jongste ? ) ...dat komt wel goed met trainen !!
HT, goed nieuws dat de kwpn-er is verkocht, en een fijn baasje, goed bezig, ik duim voor je dat hij fijn de trailer op gaat !!
Gem
Geplaatst: 03-07-13 09:46
Janouk, gefeliciteerd met je verjaardag!
HT: Fijn dat Easy nu ook lekker aan het werk mag met nieuw baasje . Komt wel goed met de trailer, hij heeft nooit een slechte ervaring ermee gehad.
@biancacoo; ik wil ook een echte camera! Wil daarvoor sparen in m'n eerste maanden fulltime werken. Wil nog naar een hele hoop plekken, maar wil dan eigenlijk eerst een goeie camera, zodat ik mooie fotos kan maken Zag al mooie step voorbij komen op fb
En inderdaad, ik denk dat ik een hersenpuddingkje heb. Zo'n mooie timing Kan er even niet aan toegeven dus zie wel waar het schip strandt..
Pfff zie het alweer voorbij komen, ik ben dus niet de enige met wensen fotocamera niet nodig, maar wel nieuwe matrassen (liever een compleet nieuw bed ) en wasmachine is ook al wel een beetje aan vervanging toe....hij maakt zoveel herrie tijdens het centrifugeren en ik vind dat hij ook niet zo goed schoon wast......maar ja Zanussi en 8 jaar oud.....heeft misschien zijn beste tijd ook wel gehad
Gem
Geplaatst: 03-07-13 10:16
Vraagje om jullie oren eens te luisteren te leggen: een kennisje zoekt een Friese merrie. Wensen:
- stokmaat rond 1.60 m - beleerd onder het zadel, liefst ook voor de koets - zeer braaf karakter - leeftijd 5 - 12 (?) jaar - uiteraard gezond, mag eventueel drachtig zijn.
Maar kan 1 ding weer afstrepen zometeen! Want mijn band is binnen, dus ik ga gauw met mijn wiel naar de winkel zodat ik mijn kar terug compleet kan maken!
Heb wel nieuwe jodpurs en transportbeschermers binnen!
Nieuwe fototoestel zit ik ook wel eens naar te kijken miss toch maar eens voor gaan sparen.
@ biancacoo ja robin is net 4 dus lekker rustig aan. Instructeur vond het een super gaaf beestje dus dat zit wel goed.
@ gem hier lopen wel 2 friezen beleerd voor de wagen alleen geen idee hoe oud en of er een merrie bij zit. Zijn van een handelaar kan wel eens navragen?
avaluna
Geplaatst: 03-07-13 11:29
@Janouk: gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een mooie dag van
@LS: leuke pony, veel plezier d'r mee .
@HT: gefeliciteerd met de verkoop!
@Aks: oei, komt idd erg slecht uit, maar probeer toch wat rust te nemen, tussendoor .
@Smickey: vervelend van je benauwdheid, maar idd voor een heel goed doel, geniet er maar lekker van .
M.b.t. "klik", geen idee, weet ook niet zo goed wat ik me daar bij voor moet stellen en sta er zelf niet bij stil . Keuzes moet iedereen voor zichzelf maken .
Bloedonderzoek is erg interessant, maar wellicht ook goed om voor de wedstrijd te kijken, na de wedstrijd en idd hoe snel herstel optreedt. Een enkele keer afwijkend hoeft nog niets te betekenen, dus een serie lijkt me wel raadzaam, hahaha, zit er met mezelf nog midden in.
Nu ik toch reageer , hier nog steeds rustig aan en dat vind ik erg lastig, hahaha, ben vaak niet te genieten, maar kan zo wisselvallig als ik dan ben, toch ook wel heel erg genieten van dingen . Dochter is op zomersportkamp, is druk met oefenen voor voltigewedstrijd en met het voorbrengen van d'r pony over een paar dagen in Aken.
hey avaluna...leuk je dochter op kamp en voltige..ik vind dat altijd een mooie sport ! en pony voorbrengen in Aken..wat moet ze doen, is dat voor het stamboek oid ?? wel leuk dat ze zo gek met haar paardje is ! en dikke voor jou...idd genieten is belangrijk !!!!
gras is eraf...ligt er heeeul dik op..haha.. zometeen maar eens los gaan schudden denk ik.. regen lijkt hier niet meer te komen vandaag..daar duimen we dan maar voor..
avaluna
Geplaatst: 03-07-13 13:17
@Biancao: maaien jullie zelf en laten jullie allen schudden/persen? Ik moet even gaan navragen wat een goede prijs is voor het hele gebeuren, dus maaien, schudden, persen etc. Vind het zonde om het gras zelf te maaien en er niks mee te doen..., ongeveer een hectare supergras . Is de grote show van de Euregio op het CHIO Aken terrein en dochter doet mee met een wedstrijd voorbrengen..., erg spannend en nieuw voor ons. Ze neemt haar eigen pony mee, is voor haar ook nieuw, dus ben benieuwd, maar gewoon voor de leuk en is natuurlijk ook heel erg leerzaam. Heb gisteren ook geprobeerd om een stukje mee te rennen .
Fijn dat jullie toch nog lekker op vakantie gaan en met de hondjes, dat wordt vast en zeker genieten met een G .
VanHuisUit
Geplaatst: 03-07-13 13:20
@Avaluna sterkte .... en dochter in Aken met pony.... nieuwsgierig!
Dacht vanochtend nog na over die bloedwaardes & hartslag ed..... heb het nogal bot / eigenwijs gezegd zo bedoel ik het niet hoor, niet negatief naar iemand of iets zeg maar. Heb het nogal druk, dus was misschien wat te direct/snel/kort door de bocht niet zo bedoeld Op zich kun je er eigenlijk ook weinig van zeggen als je de begin waardes niet weet (paard thuis in rust) en ook niet weet hoe snel / langzaam het dier in principe herstelt. Er heeft in de mensport vorig jaar geloof ik ook een artikel gestaan over waarde van meten & weten mbt bloedwaardes/hartslag training e.d. weet niet of iemand die nog heeft.
Pony vanochtend bij tandarts. Ze was heel braaf, stond netjes stil. Zaten flinke scherpe randen aan kiezen dus was echt nodig. En ze heeft nogal ronde voorste kiezen, waardoor bit makkelijk over kiezen heen rolt, zeker in combi met flinke randen was dat niet handig. Dus tandarts verwachtte dat het links/rechts wenden en nette overgangen stuk beter zal gaan.
VanHuisUit
Geplaatst: 03-07-13 13:27
@Gem bel even met Peter de Koning (zie http://www.petrideko.nl ), hij beleert regelmatig Friese paarden voor een handelaar / iemand die wel eens wat koopt en verkoopt. Zijn vaak erg mooie Friesen.
Wil voor Dids tegen de winter ook de tandarts nog eens laten komen. Die was 1,5 jaar geleden echt drama qua gebit. Maar weet dus niet of dat alleen door achterstallig onderhoud kwam Gauw wiel onder wagen geschroefd en dids een appel tussen zijn kaken gefrot Beestje moet 't er maar even mee doen
Wbt het bloedonderzoek, is in het kader van een onderzoek door studenten gok ik uit de manier waarop het is opgezet? Soort ''mogen wij van uw paard bloed, wij vertellen u de zaken x x en x, en wij kunnen ook data gebruiken''? wel heel interessant!
Goed, ik ben op school, over 10 min afspraak presentatie bespreken.. Ik voel me zo onwijs wazig