[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 20:54

Begrijp helemaal wat je bedoelt Gem met dat 'leven op de klok' heb er zo'n hekel aan als je altijd maar op die tijd moet letten. Een dagje zonder of vrijwel zonder die tijdsdruk is gewoon vakantie!
't Mobieltje van zoonlief is vooral ook voor mijn eigen gemoedsrust moet ik zeggen :o en een erg simpele, zo een van 25,- Euro :7 Heb hem aangeschaft toen 't arme kind niet werd opgehaald door een ouder van een vriendje -:(- en hij niet meer wist wat hij moest doen, gelukkig werd hij toen opgevangen door een andere ouder maar als hij toen een mobieltje had gehad had hij me even kunnen bellen... dus vanaf die tijd maar een aangeschaft. In het begin speelde hij er wel eens spelletjes op enzo maar eigenlijk boeit dat hem niet echt, gelukkig maar. Hij gaat liever prutsen met zijn Lego :)
Sluit me aan bij de samenvattingen :list:

Vanmiddag heerlijk naar stal geweest. Met Bente wat gedressuurd en daarna rondje buiten gedaan, zo'n 15 km in een uur tijd oftewel flink gegaloppeerd (want ook nog flinke stukken gestapt) wat is het dan toch een fijn paard <3 . Zit nu ook enorm te twijfelen of ik de 15e september een D/V ga doen of een endurance.... Ze is in superconditie.
Daarna met m'n troetelponytje Jack bezig geweest, wat gepoets en getut. Jack is een 3 jarig Welsh B-tje van mijn instructeur voor op termijn in het vierspan. Zal eens een foto van hem plaatsen het is een pony'tje wat nog uit moet groeien enz maar het lijkt een plaatje te worden en hij is ontzettend leuk :* Ze hebben er zelf amper tijd voor dus alles wat ik ermee doe is welkom, erg fijn natuurlijk :D

Nu vrouwen hockey finale bekijken *\o/*

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 20:55

Hier ook hockey op vhu :D
Heerlijk gereden, klinkt goed!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:23

Tine; inderdaad een ongelukje gehad met Gwin, zie topic in mijn onderschrift over huilend over de finish...

Tallechie vervelend van je handen, weet er alles van, had vorig jaar beide polsen overbelast...

SL hopen op een goede uitkomst van het gesprek, leek het je zelf leuk?

VHU lekker buiten gereden met Bente.

Hier heerlijk ge-BBQ'ed met ouders, waren vandaag terug van vakantie. Was lekker!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:09

lekker bbq frensie :9

VHU lekker gereden!

Hier pas net thuis. Na het werk nog eventjes vrachtautootje gespeeld met m'n cabriootje (een bumper meegenomen :') ) en daarna meteen door naar de stad voor wat vakantie-inkopen. Om kwart voor 9 streken we neer op een terrasje voor avondeten :=

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:09

:9 Frensie!
Oja Tallechie wees voorzichtig ... :(:) in mijn jonge jaren reed ik ooit :7 4 paarden op een dag en daarbij ook nog alle stallen doen plus gewoon 40 uur per week werken..... en toen heb ik aan beide armen een tennisarm opgelopen zo... dat was geen grap -O-
S_L ik ga hier voor je duimen!

*\o/* 2-0 *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:03

En weer goud erbij *\o/*

Frensie: zal ik morgen je topic gaan lezen (nu moet ik naar bed)
VHU: lekker gereden
Prinsje: ook jouw topic zal ik later bekijken
Tallechie: verstandig om aan je lichaam te denken en niet naar kampsch te gaan. En druk met studie
Gem: ik heb mobiel voor zoontje van 6 gekocht. Maar is alleen maar voor tijdens zijn ponykamp. Onze nummers zitten voorgeprogrammeerd, dus hij hoeft geen hele telnrs in te toetsen. Sms-en kan hij nog niet, kan nog niet lezen en schrijven (nou ja, al wel een beetje, maar niet genoeg). Zo kan hij ons bellen als er iets is, daarna wordt hij weer bij ons ingeleverd hoor. Vind het niets die kinderen met gsm. Maar dit is puur voor als er iets is, hij is pas 6 jaar en bijna een hele week van huis bij allemaal vreemde kinderen. Kan me voorstellen dat hij af en toe even onze stem wil horen.
Heb hier ook altijd een strijd met de klok, was heerlijk tijdens de vakantie, dat ik er toen niet op hoefde te letten.

Nu ga ik snel naar bed, want heb morgen al vroeg afgesproken met groom (omdat het op Balloerveld erg druk kan worden bij mooi weer en scheelt ook dazen hoop ik)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 00:34

*3 vallende sterretjes gezien net, nu slapies doen *

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 06:56

Tine veel plezier op balloerveld (?zeg ik dat goed?) Spreek je het eigenlijk uit als Bal-Lo-Er-Veld of als Bal-Loer-Veld ??? :o Tsja, daar kan ik dan echt over na gaan denken...

Fijne dag allemaal, ik ga naar stal :wave:

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 07:15

Vannacht gezellig samen met mijn zoon in de tuin op de tuinstoelen gelegen. Hij had de buitenhaard aangemaakt. We telden 7 hele mooie vallende sterren, voor de rest hadden wij niet zo opgelet, want de katten vonden het erg gezellig dat wij s nachts ook op waren haha :D

Wij gaan vandaag varen in de grachten van Utrecht. Ik ben benieuwd. Het weer is in ieder geval prachtig.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 07:44

Dochterlief heeft ook nog wat gezien, hier ook lekker met de haard en dekentjes na de bbq, maar niet te laat, want vakantie is alweer voorbij.

Sinds gisteren nieuwe kipjes d'r bij. Is nog even wennen ook voor de "oude". Ze blijven dan ook maar de eerste paar dagen binnen (hebben nog nooit vrij rond gelopen), want ze zijn echt nog apart van Harry met z'n harem, anders kan ik elke dag vier kippen gaan zoeken op 2 hectare, ben ik bang := .
Twee Barnevelder krieltjes en twee Araucana's en Connor heeft al heel veel lol, want ze kreeg van de fokker dus groene eitjes van de Araucana's mee en nu houdt ze iedereen voor de gek dat er twee gekke eieren in het hok lagen en of die wel te eten zouden zijn _O- .

Heel fijn weekend voor allemaal!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 08:04

Goedemorgen
Het is hier nog behoorlijk bewolkt, nou ja, scheelt dazen...

Avaluna nieuwe kippen en groene eitjes
Janouk: wandelende katten ipv vallende sterren haha
Prinsje: Bal-lo-er-veld (het veld bij Balloo)

Nou, ik ga knollie poetsen en op trailer zetten

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 08:05

vallende sterren kijken... *jaloers* wil ik ook..

Maar! En dat weet Crazymel nog niet :+ Ik wil v/d week wel een bbq avond/picknickavond op stal proberen te doen, lekker in de wei met de knolletjes. Gewoon om te vieren dat we ze hebben :P

En dan morgen maar laat op stal zijn ivm vallende sterren kijken denk ik..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 08:28

Sterrenval schijnt van zondag op maandag op hoogtepunt te zijn begreep ik gisteren van iemand op de radio dus Aks je hebt nog alle gelegenheid! Vandaag laatste dag werken voor jou?

Wij gaan vandaag dagje strand doen, weer ziet er veelbelovend uit :)
Iedereen fijne dag vandaag!

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 09:30

goede morgen
die kipjes hebben wij ook, kinderen van mijn collega zeggen, het zijn eitjes maar zijn niet van een kip :')

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:11

Aks leuk idee!!! :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:58

biancailona schreef:
goede morgen
die kipjes hebben wij ook, kinderen van mijn collega zeggen, het zijn eitjes maar zijn niet van een kip :')

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel spannend vond, die groene eitjes, was bang dat ze raar zouden smaken of zo :o , maar ze smaakten goed, nu nog even laten wennen en dan heeft Harry dadelijk 8 ipv 4 vrouwen.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 11:19

met pasen vind ik het ook altijd funny, doe ik de eitjes om en om in een doos. Bruin/groen/bruin/groen. Nu geen kip die witte eitjes legt, anders deed ik die er ook nog altijd bij :')

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 11:42

@Avaluna: aah, vakantie voor dochterlief al voorbij bijna, heeft ze zin om weer naar school te gaan? Nu maar hopen dat dit schooljaar qua gezondheid lekker fit verloopt :j Ik moet zo vaak aan jouw onderschrift denken als ik mensen met hun paard in gevecht zie...

@Tine: haha, nou, weet ik dat ook weer, thnx!

@Aks en Crazymel aan de bbq bij de peerdjes, klinkt supergezellig

@VHU: naar 't strand

@BI; gekleurde eitjes

@Janouk: gaaf lekker door de grachtjes van Utrecht, da's heeel lang geleden voor mij, krijg spontaan nostalgische bui, veel plezier!!

Ik heb lekker beetje geklungeld in de bak vanmorgen, de naam dressuur mag 't niet hebben, maar lekker alle versnellingen even goed geprobeerd en natuurlijk het schakelwerk daartussen, daar is nog genoeg werk mee aan de winkel :+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 11:54

das miepen prinsje :))
dat doe ik ook wel eens
af en toe
soms
bijna nooit

:+

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:10

past niet bij ons imago :+

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:10

hier gisteren rondje met stalgenootje gedaan, misschien wel de laatste, dus goed genoten tuurlijk.
ivm zwangerschap tuurlijk

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:19

arm waggeltje. je doet het keigoed hoor!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:24

miepen... aha, ik zal 't onthouden :)*
ik noem 't altijd knollie-lollie-dagje /3

vanavond nog ff aan longeerlijn zetten, ik was zo trots op 't manneke, heb voor 't eerst een aantal voltes kunnen doorzitten in draf, dus eindelijk beetje ruggebruik bij hem... zou dat dan toch dankzij het longeren a la LH methode zijn??? De zijgangen nam hij erg serieus zijwaarts vandaag en vergat het voorwaartse gedeelte, waarschijnlijk iets teveel opgesloten van voren, want had op zich wel mijn buitenbeen voorwaarts drijvend aanliggen... ach ja, altijd weer gepuzzel, heerlijke hobby :D

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:27

nu heb ik even niet kunnen rijden ivm ijzers onderuit halen, pffff, ilona wilde niet eens miepen, wilde gras in berm eten, pfff...hoe leg ik mijn verzorgster uit, dat ze niet alleen rondjes in de bak moet rijden, maar ook spieren moet trainen, ilona haar spiertjes zie ik gewoon verminderen.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:29

@BI: kan je verzorgster wel op die manier rijden? Dan zou ik 't gewoon vragen hoor! Hoe vaak komt ze? Anders kan ze misschien 1 keer per week miepen en de andere keren trainen???