[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:22

Hier ook even een zwaai :wave: . Sluit me even aan bij alle mooie samenvattingen. Heb het retedruk hier, dus ga snel weer verder.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:38

Sterkte met je rug vandaag Naaltje !

Maisie, volgens mij gaat die meeting er ook komen deze winter. Het ligt me bij dat jij en Ollie ergens tegelijk gaan starten?

En de meeting met Janouk gaat ook vast nog komen, ging laatste keer niet door natuurlijk.

En.......donderdag ga ik naar PrinsjeH om kennis te maken met haar en met Mickey :j Leuk ! :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:53

Leuk dat je Mick gaat bekijken (en PrinsjeH gaat meeten natuurlijk) *-:) van de hele combinatie (wagen, tuig, peerd) :D helaas komen jullie mij niet tegen want ik moet hele dag werken.
Wat jammer PrinsjeH dat het tuig niet paste maar dat is meestal ook een heel geknutsel voordat het echt goed zit. Maar menhoofdstel ging nu dus wel goed?

Net toch een auto gekocht een kleintje ^) ben verstandig geweest -O- maar ben wel blij dat het gelukt is en ik in ieder geval weer vervoer heb :D morgen kan ik hem al ophalen.

En werkelijk heel fijn gemend :D was zulk prachtig weer had nog net even tijd om heen en weer te gaan. Bente bleef weer prima staan met inspannen en op de wagen stappen. Ze stond zelfs op rust toen ik erop stapte 8-) Nou als jullie haar hadden gezien zoals ze te keer kon gaan dan had je echt nooit verwacht dat dat goed zou komen := maar 't is goedgekomen ben er erg blij mee :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:57

VHU wat voor auto ????? ik heb een altotje...ook maar klein maar wel lekker goedkoop ook !!

Marathonwagen is verkocht, errug dubbel gevoel hier nu.. :D en |( ..
Ga zo zoontje van school halen...
Groetjes... <:)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:06

Wat voor een heb je gekocht VHU ? En tot zo; ben zo benieuwd naar het boek :-)

Biancacoo.......... :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:32

@Biancocoo :(:) maar je kunt straks wel een hele fijne hondenkar kopen toch? Soms is het gewoon allemaal niet eerlijk ...

Ik heb ook zo'n ieniemienie aangeschaft: Fiat Seicento 1100. Van 2003 maar met maar 60.000 km op de teller. Auto ziet er nog uit als nieuw van binnen en van buiten *D Ik rij op het moment erg veel kilometers en zo'n kleintje drinkt gewoon een stuk minder dan een wat zwaardere auto. En het brengt je net zo hard of langzaam van A naar B. Dus ik had ook zoiets van, dan doen we dit gewoon. Het liefst wilde ik een nieuwere Golf maar als ik dan een beetje fatsoenlijke wil zit ik toch een flink stuk boven mijn huidige budget (zeg maar no budget :P ). En ach manlief heeft natuurlijk een beest van een auto, dus wat zeur ik (maar ik hou zo van auto's en van autorijden :o ).

Dit is 'm http://www.autotrader.nl/auto/fiat/ridd ... os/#foto-1 8-)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:36

Ik heb de laatste pagina's eindelijk bijgelezen :D Maar voorlopig ga ik even mee met de samenvattingen...

Ik wil even kwijt dat ik een super dagje heb gehad gisteren!
Gisteren ochtend ben ik naar de hondenschool geweest met Zhora, ze deed het super. Voor het eerst in haar leven heeft ze het apporteren 100% gedaan! Ik moest voor een bosje gaan staan en het apportje achter het bosje gooien(uit het zicht) in een bak met allemaal plastic flessen, daarna moest Zhora het apportje gaan zoeken en naar me terug brengen. Normaalgezien gaat ze het wel zoeken, maar laat ze het snel terug vallen of laat ze het simpelweg liggen. Maar gisteren dook ze vol enthousiasme in die flessen (wat ze normaal ook niet doet) en kwam ze het mooi tot in mijn handen brengen! *\o/*

's Middags had ik menles (wou eerst verplaatsen, maar ik moet toch door met mijn leven...), het is super goed gegaan! Ik ben wel nat geworden, maar dat maakte me niet uit! Mijn instructeur zei "In die jaren dat ik je les geef heb ik nog nooit zo veel resultaat in een les gezien als vandaag, nu heb ik echt voor de volle 100% bereikt wat ik met je wilde bereiken!" Dus ik was super blij :):)

Morgen kan ik niet naar school, de klas heeft een uitstap naar Keulen en ik zou dan te laat zijn voor de gebedswake om 18:30. En woensdag de begrafenis, dus het gaat nog best zwaar worden. Maar momenteel gaat het me best goed.

Mijn opa neemt het super goed op, hij vertelt 10 keer per dag hoe mijn oma in zijn armen gestorven is met hun kinderen erbij, en hoe leuk hij dat vond. Hij herhaalt voortdurend dat hij zich geen mooiere dood kon voorstellen. Zonet was ik weer even daar en vertelde hij hoe goed ze met hun tweetjes konden samenwerken in de keuken, met allemaal details van bepaalde dagen, wie waar zat en wat ze deden enz. Hij vertelt het allemaal best trots, dus het is wel leuk om te horen.

IngridM

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:39

ziet er netjes uit hoor VHU ! En ja heel herkenbaar; ik houd ook van een goede auto's en van snel en veilig rijden en vond het ook heel erg toen onze Seat Leon TDI echt kapot was en gecremeerd moest worden :-)
Nu hebben we wel weer een auto'tje en ja het rijdt maar toch.......
En Golfjes zijn niet goedkoop nee.

Ik val hier op kantoor in slaap van verveling, is dat erg! Heb heel bokt al afgestruind en iedereen al lastig gevallen met pb's hahaha maar ja, dat is niet leuk als niemand nu op bokt zit hahaha.
Nog maar 2 uur pffffffffff

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:42

Goed om te horen S_L! Zo te horen heeft jouw Opa er nu ook wel vrede mee nu hij weet dat het zo goed is geweest en ze geen pijn meer heeft. Maar ach het breekt mijn hart altijd hoor als er een van zo'n goed stel wegvalt....moet er ook niet aan denken dat het bij mijn ouders gebeurt, die zijn ook zo met elkaar vergroeid, al bijna 55 jaar bij elkaar...jeetje...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:53

SL, knap dat je zo doorgaat met je fijne dagelijkse dingen !! en wat knap dat je opa er zo goed met jullie over praten kan !! is toch erg zwaar voor hem..

VHU, super strak wagentje, en idd lekker zuinig hoor !! :j

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:17

@ Ingrid: oh ja, knap filmpje trouwens wat je had geplaatst! Ziet er netjes uit!
Die verveling heb ik ook soms, is niet leuk :D

@ VHU: Ja inderdaad, het is hartverscheurend. Mijn oma en opa zijn 58 jaar getrouwd geweest en nog veel langer een stel. Ze waren voortdurend samen, er was niets wat ze alleen deden, dat maakt het nog erger.

@ Biancacoo: het doorgaan met de dagelijkse dingen doet me eigenlijk goed. Donderdag (de dag na haar dood) heb ik de hele dag gehuild, dat heeft me goed gedaan. 's Avonds heeft mijn moeder me naar de hondenschool geschopt, daar had ik het wel nog moeilijk maar het was wel een leuke afleiding. En vrijdag ben ik weer naar school gegaan. Tussendoor ben ik wel nog bij mijn oma geweest (bij de begrafenisondernemer kun je haar gaan groeten, daar ligt ze met open kist), en ook iedere dag een bezoekje aan mijn opa, maar verder gaat het leven hier gewoon door.
Voor mijn opa is het inderdaad erg zwaar, maar hij weet goed genoeg dat het zo niet verder kon en dat mijn oma een aangename dood heeft gehad: zonder pijn en met haar man en 5 kinderen rond zich.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:25

Oproepje

Ik zoek een aantal detail fotos van een tweespanvoor de wiki, kunnen jullie me hieraan helpen?
2span wagen met langboom zonder paardjes van voren gefotografeerd.
Detail foto bevestiging voortuigen aan de langboom (van voren gefotografeerd)
Detailfoto bevestiging strengen (vanaf de zijkant of van boven, met benen/kontjes erop)
Detailfoto bevestiging leidsels (kruislinks) vanaf de achterkant naar voren gefotografeerd.

Foto's moeten van goede kwaliteit zijn en naam fotograaf moet erbij vermeld worden :j

tnx vast!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:02

Sander Lotte, wat "fijn" dat je opa er zo aan kan denken en over kan praten ! Zal moeilijk zijn voor hem, ze zijn zo lang samen geweest......
sterkte jij ook he !
En Frensie natuurlijk ook nog steeds !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:49

@Stef moet het nog een bepaald soort aanspanning zijn (marathontuig of gareeltuig / marathonwagen oid of meer authentiek)?

*\o/* vandaag afgesproken voor tweespanles voor Snuit en een van de pony's van mijn instructeur. Ik heb met Snuit nog nooit les gehad := het lijkt me nog steeds heel leuk tweespan, wel mega moeilijk, maar wil het toch eigelijk gewoon wat beter gaan leren (heb mijn tweespan koetsiersbewijs, kan beetje sturen maar daarmee heb je het echt helemaal gezegd zeg maar :o ).

Ik weet nog niet welke pony ernaast komt, instructeur zou er een nachtje over slapen, ben benieuwd :+

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:09

@ VHU: wat leuk dat je tweespanles krijgt met Snuit! Wanneer heb je de les? In ieder geval erg veel succes!
Ik heb leren mennen met een tweespan, maar dat was ook vooral het sturen leren. Een tweespan tuigde ik met mijn ogen dicht op, een enkelspan was wat anders :o Nu tuig ik Romeo met ogen dicht op, maar het tweespan optuigen lukt ook nog aardig (moet ik soms doen bij mijn vz-paardjes). Met het rijden lukt enkelspan uiteraard beter, met het tweespan vind ik het moeilijk om de paarden dicht bij elkaar te houden en ze beide juist te laten buigen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:11

snel bij gelezen, maar Daan wil eten en ik kan niet typen.
Vorig jaar haar hand gebroken en die heeft vandaag tot 2 keer toe knak gezegd dus heel veel pijln en kan niet tillen.

Morgen kinderarts voor daan bellen, ben er helemaal klaar mee. Overdag zo vrolijk en 's nachts drama.
En misschien naar arts voor foto van mijn hand. MOrgen eigenlijk ook nog les, maar gaat zo niet lukken

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:15

He wat naar voor je Tallechie kan me goed voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent en de KA belt!

@S_L 't Is woensdag :D
Met mijn tweespan koetsiersbewijs heb ik natuurlijk lessen gehad, maar dat was allemaal over straat, bij de stalhouderij heb ik ook wel met tweespan stukken gereden zo af en toe. Maar dat waren van die super brave paarden (achteraf gezien, op dat moment vind je dat heel wat maar ze waren echt heel braaf :7 ). Met Snuitje en Alwyn heb ik zo'n 15x denk ik ze in tweespan gehad? Was nogal wisselend. Ik vind twee van die vrolijke, pittige pony'tjes voor de wagen gewoon een prachtig gezicht en ik weet dat Snuit het geweldig vindt.

Het grappigste zou ik het vinden met Rattan, het schimmeltje waar hij ook naaststaat in 4-span. Die vind ik zo ontzettend leuk. Maar dat is precies net zo'n dondersteen als Snuit dus misschien niet de meest handige combinatie voor mij :=

@Ollie wanneer ga je jouw mannen naast elkaar zetten?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:20

VHU wat stoer dat je 2-span gaat lessen, lijkt me echt moeilijk, maar wens je ook ook vooral veeeeel plezier tijdens de rit !! maar dat zal wel gaan lukken denk ik zo. :j
tallechie, balen dat Daan s'nachts nog problemen heeft...hoop dat de KA iets voor je kan betekenen..

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:27

Goedenavond!

VHU autootje gekocht en binnenkort tweespan les met Snuitje, leuk!
Tallechie zere hand en kinderarts bellen, pfff wat een drama zeg.
SL lekkere hondenles gehad gister met super apport! Nog wel een zware week voor de deur.
Tine erg druk.
IM juist zeer saai op het werk.

Ik heb de hele dag gewerkt vandaag. Tussen de middag wel een uurtje thuis geweest om met de honden te wandelen. Was gezellig dagje. Straks nog Gwin longeren.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:17

@ tallechie: daar gaat het ook niet zo goed als ik het hier zo lees?! Hopelijk zijn de problemen met Daan snel voorbij en komen jullie gemakkelijker de nachten door. Voor jezelf ook veel beterschap! :(:)

@ VHU: Inderdaad, 2 vrolijke, pittige pony's voor de wagen vind ik ook een heerlijk zicht. Eentje ook al, maar twee maakt het helemaal leuk :+ Ik hoop dat ik over een paar jaartjes geld genoeg heb om er nog een pony bij te kopen voor naast Romeo, dat blijft een droom van mij!
Woensdag ga ik waarschijnlijk geen tijd hebben om aan je les te denken (dan is de begrafenis), maar ik wens je heel veel succes en vooral heel veel plezier! Leuk dat je de pony van je instructeur mag gebruiken! :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:53

Gaat niet goed met Gomperdje, heeft morgen 2 weken geleden zijn prednison gehad maar heeft eigenlijk nauwelijks tot niet gewerkt, en vandaag is hij wel erg zielig. Duimen jullie mee dat hij zich weer herpakt morgen ? (is al vaker geweest) Anders bel ik morgen DA en vraag ik of ik morgen alweer de prednison mag spuiten ipv vrijdag (2 weken ipv 2,5 week) Heb het vermoeden dat we nu wel echt achteruit gaan, omdat hij nu al niet meer op de prednison heeft gereageerd.....

Ik wil hem niet verliezen, hij is al 15 jaar mijn grote knuffeltje <3 |( |( |(

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:04

oh, even aan het bijlezen, maar wat naar voor Gompie IM ! Ik duim voor 'm :(:)

verder vanmiddag even gereden, nou ja, even gestapt en klein drafje links en rechtsom. Hij was heel braaf, schrok alleen nog keertje toen de bakdeur openging, maar waren drie stapjes / sprongetjes opzij en weer terug braaf.
Het hoofdstel gaat super hoor, hij bleek keurig volgens het boekje gewend te zijn en ik wist niet hoe dat werkte :o haha, gewoon even rechterhand om zn hoofd heen en hij neemt bitje zo aan vanuit linkerhand. Ik was alleen gewend dat Har al het bit zo uit je twee handen al hapte :D
Donderdag meeting met IM, heb er zin in, steun en toeverlaat in de periode met Har, dus dikke pluim voor IM +:)+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:38

Zit hier een beetje ziek te zijn, zo'n vreselijk vol en duf hoofd, maar ja, ik moet toch gewoon door he?

Prinsje: wat heerlijk dat het hoofdstel gewoon helemaal geen probleem blijkt te zijn, en lekker gereden.
Ingrid: wat een ellende met Gompy. Ik vrees eigenlijk het ergste. Heel veel sterkte.
SL: wat goed dat je de boel toch weer oppakt. En wat een bewondering heb ik voor je opa, zo positief.
Frensie: ook druk dagje zo te zien.
VHU: stoer 2-span les. Ik hoop ooit Rembrand en Thabor in 2-span te kunnen zetten, maar dan moet ik toch echt eerst een grotere bak hebben (nu 17x34), en materiaal ervoor (tuig). Nieuwe toet gekocht.
Tallechie: wat een ellende weer zeg. Ik hoop echt dat het nu eindelijk is de goede kant op gaat bij jullie.
Stef: kan je niet helpen, geen ervaring met tweespan

Ik geloof dat ik zo weer een beetje bij ben.

Vanavond met Thabor naar dressuurles geweest. Had wel weer problemen met laden thuis, maar goed, het is uiteindelijk gelukt. Bij de manege gelukkig hulp, dan lukt het wel. Hij was erg braaf, reed met 3 nieuwe paarden (merries) in de les en hij heeft maar 2 of 3 keer zachtjes gebromd. Toppertje. En ook lekker gewerkt. Morgenochtend weer priveles mennen met Rembrand, daarna gaat instructrice Thabor rijden en ik ga de laatste paar minuten er weer op dan.

Moet dringend 2 surprises maken, maar absoluut geen idee wat. HELP

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:46

Arme Gomp...

Tine, kunnen we je helpen :)* :list:

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:53

@Ingrid, arme Gompie... vanuit Rockanje :(:) voor je kanjertje..
@SL- nog een lastige periode ... gelukkig kun je lekker wat afleiding vinden met je diertjes :(:)
@Tallechie, waardeloos dat het allemaal zo moeizaam verloopt met Daan..
@VHU, lekker zuinig autootje gekocht +:)+ ene vwb het tweespan met Brutus en Simba gaat wel gebeuren maar moet bij mijn juf gebeuren daar ik nog geen geschikte wagen er voor heb momenteel :o :$
@Tine, ik heb net met zoonlief ook een suprise gemaakt en een soort van computer gemaakt (met Hyves pagina) voor een meisje van 10 jaar...
@Prinsjeh, super dat Mick het zo goed doet... en zo kom je aardig in je nieuwe spullen te zitten ;)
@Stef helaas geen tweespan *-:)
@Biancacoo, menwagen verkocht :(:) dubbel gevoel meis....

Verders weinig te melden.. heb het wel druk gehad op het werk vandaag... en net met zoonlief een suprise gemaakt. Nu alleen nog een gedicht maar daar hebben we even geen zin meer in.... :o