[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:02

Ik klaag nog even vrolijk verder hoor :D . Nog steeds geen vrachtwagen met strokorrels gezien (ze zouden echt, beloofd, beloofd, smorgens bezorgd worden). Nou, daar gaat mijn middagslaap dus weer. BAALBAALBAALBAAL

(sorry hoor, klaag wel heel veel vandaag :o )

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:10

Tine heeft een klaagdag... Nja, ik vind voor half 1 ook nog in de ochtend hoor ;) Dus van mij mag je pas over *kijkt op horloge* 22 minuten gaan piepen ;)
Mja, kan het me wel helemaal voorstellen, je krijgt lekker ff alles tegelijk op je bordje. :(:) Stom he, met zo'n grasmaaier; als je wil laten zien dat het niet werkt, dan werkt het spontaan weer TOT je hulptroepen zover weg zijn dat je ze niet meer ff 1-2-3 in kunt schakelen...

Sorry, tallechie, nu je het zo weer zegt gaat bij mij het "Oh ja!"- belletje weer rinkelen.

Nou, ik heb mn studie-uurtjes er weer op zitten. Veel blokken, en dan wordt het hoog tijd om ff een frisse neus te halen.
Dag allemaal, ik ben bij mn mormels!

Groetjes, lacuna

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:39

Lacuna, geniet van je ontspanning met je beestjes!

Van dat oog heb ik niet kunnen achterhalen.. ik vermoed dat ze heeft staan schuren en ergens achter is blijven hangen.. heb de wei en paddock nagelopen maar geen scherpe dingen ofzo en nergens bloed dat wat kan verraden.. weet het dus ook niet. Hoop dat het niet gaat ontsteken want dan ben ik verder van huis. Ik was ook wel heel blij dat het alleen het lid is en niet haar oog zelf.. dit geneest wel weer, hopen dat het mooi schoon is vanmiddag.

Tine, klaag maar aan hoor, we kunnen het hebben! Zou er ook verschrikkelijk sjaggie van worden.. succes er mee.

Tallechie: wat voor muurstickers komen erop? Succes met de Fysio voor Daan. Dat helpt vaak wel al zoveel dat een helmpje er mee voorkomen word.

Maisie: Is dat zo'n grondwaterpomp? Dat is wel super handig!

Hier gewoon stro in de stallen, daar heb ik weinig over te zeggen..

Sabbientje, succes met schrijven dan! Laat je weten of je gewonnen hebt?

Voor de mensen die naar de pennyfilm gaan, lijkt me helemaal leuk, heel veel plezier!!

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:53

:wave:
ik neem 'n pen mee voor je lacuun. Heb er maar 3, en 2 dingen met snoepjes, en een lipbalm stick en een stressbal :+
ohja, en 2 openers voor bierflesjes :')
Verder was het vooral 1 grote teleurstelling
> van welke opleiding komen jullie?
''toegepaste biologie!''
>hmmm.. wat is dat?
>oh nee daar hebben we niet zoveel voor
^)
wel 'n zakje pavo slobber mee gestrietst van hendrickx UTD

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:54

@Lacuna, lekker genieten na een ochtendje studie... het weer is heerlijk. Om even op je vraag terug te komen. Ik longeer altijd met dubbele longe (Lammert Haanstra) ik hou niet zo van bijzetten etc... ik wil wel 'gevoel' kunnen houden.
@Tine, en zijn ze al geweest ?
@Eefielover, dat is schrikken. Ik heb het ook een keer bij Brutus gehad bij zijn oog (waarschijnlijk door een takje) en dat hebben ze nog moeten hechten, echt eng zo bij het oog maar gelukkig is/was hij heel erg braaf.
@Maisie, wat fijn dat jullie kunnen sproeien, wij hebben een sloot naast de weide waar het water uitkomt.
@ askazita, wat leuk dat je ook gaat, ik ben benieuwd hoe druk het wordt :D
@Sabbientje, wat leuk een spannend verhaal schrijven. We zijn benieuwd :list:

Ik ben vandaag lekker wezen mennen met mijn 2 mannen, helaas bij het rondje met Simba is een vrouw vlak voor ons aangereden met de fiets (in de duinen) en die was behoorlijk gewond. Ambu gekomen en heeft mevrouw mee moeten nemen. We zijn even blijven staan of we nog wat konden betekenen maar er waren veel muggen in de duinen en daar werd Sim wat onrustig van dus onze weg maar vervolgd nadenkend dat een ongeluk in een klein hoekje zit :o

Daarna even met Brutus een ander rondje gekozen. Hondje mee en heerlijk genoten van het zonnetje :D Alleen toen ik bijna thuis was liep mijn rechterachterwiel steeds vast en rem-in-trappend ben ik naar huis gekomen. Bruutje moest behoorlijk trekken.. nu zit wiel nog steeds vast en manlief kan niet ontdekken waar het door kan komen :(

Vanmiddag komt de DA voor de jaarlijkse enting dus morgen krijgen ze toch een rustdag maar ik hoop dat het euvel snel gevonden wordt :7

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:48

Nou, om kwart over 2 kwam er zowaar een vrachtwagen. Maar bleek dat de man de pallets niet de schuur in kon rijden, want apparaat kon de drempel niet nemen. Dus handige Tinus hier de traktor gestart, pallethef erachter geknutseld en pallets de schuur in getild, waarna de man de pallets op hun plek kon zetten (want dat kan onze traktor niet, is veuls te groot) Maar goed, kan eindelijk naar de paarden toe om lint in de wei een meter te verzetten en vast nieuwe wei uit te zetten.
Ben blij dat zoonlief naar feestje is, anders was het allemaal nog lastiger geweest.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:59

@Ollie enerverende ritjes dus! Mijn rem zat zondag met wedstrijd ook steeds vast en ik moest met half ingetrapte rem proefje rijden, wagen staat nu dus even bij wagenmaker, volgens Peter zat er lucht in de leidingen, ik heb zelf geen idee, we horen het wel.
@Tine -:(- ik zie onweerswolken in jouw berichten ~~}> sterkte!
@Eefielover hoe is het met het oog?
@Naaltje, pikt zakjes mee van UTD <<) stuur die stressbal maar naar Tine :+
@Tallechie wel zo neutraal, kan niet veel mis mee gaan, kun je altijd nog kleur doen in kussentjes / gordijnen e.d. mocht je dat willen
@Lacuna veel plezier!

Citaat:
Gaaf dat je je rentree in de M zou mogen maken! Zou je dat dan ook meteen willen? Heeft Rizanta OHZ eigenlijk wedstrijdervaring?

Rizanta was L2 dressuur met een berg winstpunten. Ze is niet uitgebracht door haar vorige eigenaar maar door de eigenaar daarvoor. Die hebben ermee gefokt en dus gedressuurd. Maar volgens de verhalen was ze af en toe nogal heftig / angstig, ze dachten dat dat kwam door haar blinde oog. Bij mij is ze de keren dat we hebben gemend op vreemd terrein super relaxed. Dus ik denk dat ze een rustige kleine wedstrijd best wel aan kan, we gaan het gewoon eind van de zomer of in het indoorseizoen proberen. Ga wel direct M starten, vind dat veel leukere proeven dan L, dat motiveert mij ook meer. Met oefenen doen we nu ook contragalop, schouder binnenwaarts e.d. Afgelopen keer ook wending om achterhand, begin met appuyement, travers e.d. vindt ze superleuk (en ik ook :+ ). Enige wat ikzelf nog niet zo goed kan uitzitten is de middendraf, maar zij kan het wel heel goed dus aan haar ligt dat niet. En ik zit soms met de kracht in mijn rechterbeen, maar dat moet ik dus rijtechnisch oplossen door haar heel sensibel te krijgen voor mijn been.
Heb er eigenlijk reuze zin in!

De chaps zal ik eens goed gaan bekijken, dat zou een goede oplossing zijn. Ik kan heel slecht druk hebben op dat been. Dacht anders aan in de laars stuk elastiek te laten zetten. Maar als chaps mogen, is dat wel veel makkelijker natuurlijk.

Nou ik ga weer verder :wave:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:47

@VHU: ik wil de pret niet drukken hoor, maar je mag in de gezamenlijk hoogste klasse starten. Als Rizanta L2 is met wp en jij bijvoorbeeld met een ander paard M2, moet je L2 starten. Tenzij je met meerdere paarden Z bent geweest, dan is het anders. Maar zou jammer zijn dat je verkeerd start en een boete van de KNHS krijgt.

Vervelend, wagens met aanlopende remmen. Wagens (net als auto's overigens) moeten het goed doen, anders krijg ik de kriebels.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:47

Even ego-berichtje...
OPGELET!
[EA-OV] 2 kaartjes Foute Party in Den Bosch op 24 juni

Door een stomme fout van me heb ik 2 kaartjes gekocht voor de Foute Party van Q Music in Den Bosch, terwijl het de bedoeling was om kaartjes te kopen voor de Foute Party in Hasselt (België).
De kaartjes zijn niet persoonsgebonden en mogen dus verkocht worden en kosten 23 euro per kaartje.
Kennen jullie iemand of zijn jullie zelf geïnteresseerd? Graag even reageren in het topic!

Pff die dierenbeul dat hier in Belgisch Limburg de ronde doet, heeft vorige nacht weer toegeslagen. Hij heeft een poot van een paard over geslagen met een bijl. Het dier heeft onmiddellijk een spuitje gekregen. Ik ben er echt wel niet goed van, wat heb je daar nu aan om zoiets te doen?!?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 18:26

tine, jeetje ! wat balen dat je zolang op je strokorrels moest wachten.

VHU, volgens mij heeft tine gelijk wat betreft het starten.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 18:46

Inderdaad neutraal kan er niks fout gaan.

Kan de muurschildering niet weer vinden dus als het klaar is half juni zal ik het wel even op de foto zetten

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 20:05

ben benieuwd tallechie!

Ivy is officieel 'te dik'.
Ze heeft een enorm opgeblazen buik (ene keer meer als de andere keer)
lijkt wel drachtig.
Ze staat al op een vrij kaal weilandje (wat dus alleen maar kaler gaat worden)
en ze krijgt verder alleen 'sochtends een klein plukje kuil en 'savonds een klein plukje.
Ze staan wel op stro, dus dat kan ook meehelpen bij het dik worden.
Die moet dus ook wat meer aan het werk.

askazitaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 20:32

Ollie1 schreef:
@ askazita, wat leuk dat je ook gaat, ik ben benieuwd hoe druk het wordt :D

ja ik ook, lijkt me best wel een leuke film ;)

wij hebben ook altijd vlas in de stal.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:22

Gatver SL.. als zoiets bij ons zou voorkomen ben ik in staat om tijdelijk in mn tentje bij mn pony te gaan liggen... de kriebels lopen over mn rug, verschrikkelijk!

Ivy moet aan het werk, tja shetten en dikheid.. tis soms echt niet te verklaren!

Tallechie, ben benieuwd naar de foto's dan als het af is.

Tine, gelukkig zijn ze nog wel aangekomen.. anders had je helemaal voor niets staan wachten.

Eef dr oog zag er al een stuk beter uit.. Het onderste stukje van de snee is al aan elkaar(het donkere/rode korstje zeg maar..) alleen bovenaan staat het nog een beetje open.. De zwelling is ook echt al bijna weg, hangt nog een heel klein beetje vocht onder. Er zat wel wat prut bij, maar goed, zo'n open stukje tegen je oog aan moet ook vervelend zijn lijkt me.. Ik hou het in de gaten, maar het ziet er al mooi uit, gelukkig maar... Een foto van vandaag voor de nieuwsgierigen. ;)

Afbeelding

Zo ik ga even mn vakantie betalen en een sollicitatiebrief schrijven....
Laatst bijgewerkt door eefielover op 25-05-11 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:45

Oh dat valt mee ten opzichte van wat ik verwacht had. :) Dat geneest inderdaad wel weer.
Toch n dikke knuffel hoor, t is niet leuk voor paardlief.

Mijn paardjes zijn weer gerepareerd!
Bij Sun tilde hij het rechtervoorbeen op, gaf er een draai aan, je hoorde een flinke "Knak!" ter hoogte van de voorknie en je zag heel dat paard ontspannen. Verder in de rug nog wat wervels die niet helemaal lekker wilden en een sacrum wat vast bleef staan en een wat inactieve/slaperige lever, waarschijnlijk door de pijnstillers.
Na de behandeling zag je meteen al dat het rechterbeen nu terug evenhoog opgetild wordt als het linkerbeen. Nog wat oefeningen meegekregen, maar als alles zo voortgaat mogen we gewoon weer aan het werk (eerste paar dagen nog ff rustig) en kan hij 13 juni gewoon zonder problemen mee op de wedstrijd.
Ook Storm moest eraan geloven, hij had moeite met de linkerstelling en dan vooral het aanzetten tot de stelling, eenmaal in de linkerbuiging wilde hij daar best blijven en ontspannen. Bleek een eerste rib te zijn die vast zat en een laatste halswervel die niet mee wilde werken dus ook daar zouden we nu verbetering op moeten vinden.
Hij vond ook dat Storm al prima klaar is voor wat meer werk, dus dat gaan we lekker doen en ook hij heeft het groene licht gekregen om mee te gaan op de wedstrijd 13 juni.
Al met al helemaal blij dus! :D

Groetjes, Lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:55

zo ik ga avondeten :+
school geweest, osteo gekeken bij lacuun, uur op niet komende bus gewacht
dids gewandeld
dids gerustgesteld
en nu eindelijk thuis
tijd voor eten :+

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:02

Fijn Lacuna! Kun je je tenminste weer op de wedstrijd gaan richten en weer aan de gang! Voel je je zelf ondertussen ook al wat beter? Je zat toch al even niet lekker in je vel? Of onthoud ik nu de verkeerde dingen bij de verkeerde mensen.. :+

Oei Naaltje, dat is wel laat om nog te eten! :Y)

Het valt achteraf inderdaad wel mee. Gisteren stond het echt verder open en met al dat bloed en een dikke zwelling zat ik te twijfelen of ik een da moest bellen. Nu ziet het er al mooi uit, de helft is al dicht en ook de achterkant tegen het oog aan zeg maar is al dicht, dat soort weefsel geneest toch altijd wel snel, net als in of bij de mond, het zit altijd zo dicht.

Vandaag los in de paddock dus maar gewoon een conditietraining gedaan, niks nog een dag vrij ~~}> .. Zonder optoming uurtje draven en galloperen.. Ze was lekker nat en deed goed dr best, daarna lekker afgespoeld, rollen en de paddock weer in.. Ze stond er gewoon van te gapen, lekker ding..
Laatst bijgewerkt door eefielover op 25-05-11 22:05, in het totaal 2 keer bewerkt

askazitaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:03

eefielover ziet er al wel goed uit had erger gedacht.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:14

Ik was vandaag even druk met van alles en nog wat.
Heb wel bijgelezen, maar ga even niet op iedereen reageren.
Volgende keer beter

eefielover ziet er redelijk goed uit
Naaltje lekker laat maar eet smakelijk

Kraamvisite is weer weg. Vrijdagavond nog een stel en van stal moeten ze nog komen.

Ik heb veale vandaag onder een burka gezet. Hij bleef jeuken. Heb een da gevraagd die bij de menles was en die dacht een hele lichte vorm van exceem en niks werkt momenteel.
Veale staat nu wel in een andere stal omdat de buurman paard telkens zijn deken sloopte

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:14

je paardjes zijn dus best opgeknapt van de behandeling lacuna?
ben benieuwd hoe het op de langere termijn gaat.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:20

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:36

Ze worden altijd goed ontwormt.
en het is echt zo'n gras/plofbui... de volgende ochtend (na een nacht op stal) is ie al veel minder.
maar 's middags begint het geneuzel weer.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:37

effe wat foto's laten zien:

Het schilderij wat boven onze eettafel komt
Afbeelding

Hal (effe je hoofd draaien)
Afbeelding

Woonkamer
Afbeelding

Slaapkamer
Afbeelding

Kleine kamer
Afbeelding

Badkamer (weer even je hoofd draaien)
Afbeelding

en in het hoekje de douche (wederom je hoofd draaien)
Afbeelding

WC (nog 1 keer je hoofd draaien)
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 23:16

Grooooooot :j super zeg!

Citaat:
@VHU: ik wil de pret niet drukken hoor, maar je mag in de gezamenlijk hoogste klasse starten. Als Rizanta L2 is met wp en jij bijvoorbeeld met een ander paard M2, moet je L2 starten. Tenzij je met meerdere paarden Z bent geweest, dan is het anders. Maar zou jammer zijn dat je verkeerd start en een boete van de KNHS krijgt.

Tja, kan er niets anders van maken, heb mijn gegevens doorgegeven aan KNHS, en zij komen hiermee, zwart op wit, terug. Dus ga ervan uit dat het klopt. Ik moet L2 starten (omdat zij dat is geweest) en mag dan als ik wil ook direct door. Ik mag M starten, ik kan compensatie aanvragen voor lager. Dus mocht ik een boete krijgen, mogen ze die zelf gaan betalen :+

Lacuna's paardjes weer in orde, top hoor.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 00:16

was ik ook weer

ben vandaag naar school geweest was weer uber saai het onderwerp was kassasystemen en bedrijfsformule's

vanavond menles gehad paard liep erg fijn had de kinketting een schakel strakker gedaan te behoeve van me schouder en maar 40 min gereden terwijl we een uur les hebben dus dat rustiger aan doen wordt al iets