[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 12:41

Mooi gezicht tine.. kun je niet slepen dat de gaten dicht zijn ?? De vorst komt er toch aan...

Vhu.... volgens mij heb ik de fiets voor nu allleen maar erger stuk gemaakt hoor..hahaha :+
Maar meestal (fingers crossed) kan ik ze redden en nieuw leven inblazen..haha...straks op zoek naar ringlagers... bij fietsenmaker.. die man begint al te lachen als hij me ziet..zo van..wat heeft ze nu weer uit elkaar gesleuteld ..haha :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 12:42

Oh..sneeuwt hier nu ook **\O/**

Belker

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:12

Hier drog. Ik heb vanmorgen Sav weer eens gelongeerd. Ze was fijn aan het werk. Vandaag boom verwisseld bij zadel. Morgen eens kijken of ze nog zadelmak is na 4 maanden.
Verder staat de houtkachel.
Afbeelding
Als mijn man vanavond wakker is gaat hij voor de eerste keer aan. CO2 en rookmelders hangen ook al.

Verder lees ik mee maar ben ik vooral moe.
We zijn met Questa met een heropvoedcursus begonnen. Dat kost veel tijd en energie.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 14:52

Bianca, de wei is veel te nat. Als tractor daar nu in gaat, zakt hij zo 30/40 cm en misschien nog wel meer weg, dus dan krijg je nog grotere ellende.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 15:55

Balen tine...
Belker schitterend !!! Heel gaaf zo met de kachel erin.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:45

Heel gaaf Belker en wat zal dat een fijne warmte geven *D +:)+

Ja alles is echt heel heel nat. Water staat ook zo hoog overal in de sloten...

Nou lekker met Fred gewerkt hij ging natuurlijk wel midden in de blubber rollen, varken =:)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:57

Hier ook alles nat, als het nu dik gaat vriezen heb ik echt een probleem met Det. Keshya en Catey te koop. Catey net via een fb oproepje aangeboden. Klinkt leuk! Over twee weken ofzo komen ze kijken heb ik de tijd om nog wat met haar te doen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 17:16

Jeetje Ips. 2 te koop.

VHU, het is idd erg erg nat. Niks aan.

Tine, wat een samenloop van slecht weer heb je toch. Niks aan.
Goede nieuws is dat het met de vrieskou wel droog lijkt te blijven.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 18:22

Zo Ips dat zou stil worden bij jou op stal... :oo

Heb mijn zadels in ieder geval nu te koop en hopen dat er een of twee kunnen verhuizen dan mag ik van mezelf een ander zadel kopen voor Fred. Zadels die ik nu heb liggen allemaal niet goed meer. Fred is wat breder geworden sinds vorig jaar zomer 8-) en nu kan ik wel weer een andere boom in mijn Thorowgood T8 zetten maar ik wil gewoon een veelzijdigheids- of misschien een endurance/westernachtig zadel. Oftewel denk dat ik er onderhand toch weer zin in krijg :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 18:22

Follow het brokje
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 18:32

Spannend ips.. als t allemaal lukt een passend paard naar je zin weer terug zoeken ?
Vhu. Leuk. Een goed endurance zadel, gaaf, er zijn heel gave met beweegbare boom.
Janouk, gave foto, heel knap !!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 18:37

Knappe buiging Janouk.

VHU, er stond op de Boktmatk een boomloos westernzadel voor betaalbaar geld te koop. ik herken het wel. Ik zou ook graag echt een fijn zadel willen hebben. Maar ik rij weinig en de Wintec is door de wisselende boom en de inlages bij de kussens mooi passend te maken...... Dus voorlopig houden we de Wintec maar.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:41

Die heb ik gezien Belker, staat inderdaad op mijn lijstje :list: :D de Equiflex bedoel je denk ik?

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:05

Oh jullie gaan weer snel :o

Hier ook geen dip. Ga de dressuurmatige training maar eens wat oppakken. Tot nu toe alleen buiten gereden dus recht toe recht aan gaat prima. Wil de basis erin hebben voordat ze met zwangerschapsverlof gaat.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:31

Holy moly, had veel bij te lezen. Vanwege het tijdstip ga ik nu ff niet reageren, behalve dat ik alle dippers sterkte wens. Vind februari elk jaar een rotmaand. De dagen worden langer, en dan denk je aan voorjaar. Het kan echter nog zo lang koud en nat zijn en dan schiet het niet op. (Had ik nou maar een carnavaller geweest, dan had Feb nog een doel :+ )

Maar ... meanwhile, ik heb vandaag mijn eerste buitenritje onder de man op Miepje gemaakt! Zoals ik wel verwachtte was ze gewoon heel braaf, beetje kijkerig en de hulpen zitten er nog niet helemaal op. Maar voor het eerst wel af en toe op "zit en been" reagerend zónder men-stemcommando's erbij. Dus we gaan vooruit.
Morgen eens kijken of ik onder de man achter een aanspanning aan ga, of dat we met twee aanspanningen het bos in gaan. Hangt er vanaf of ik een groom meekrijg. Of dat ik gewoon net als voorheen in Schinveld zonder groom rij (waar "ze" hier in Eindhoven nogal op tegen zijn).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 11:30

Wauw Gem, wat genieten met Inova op pad !! Heerlijk voor je. _/-\o_
Spaikey, leuk veulen op komst.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 13:18

Gem: lekker op pad. Geniet ervan! Ik vind het zelf helemaal niets om zonder groom op pad te gaan. Thuis in de bak heb ik er geen problemen mee, maar ik ga echt de weg niet op zonder groom. Voel me dan niet fijn.
Spaikey nog aan het trainen voor pony met verlof gaat.
Janouk is ook lekker bezig geweest.
VHU op zoek naar ander zadel.

Ik heb vanmorgen vh les gehad. Erg leuk en ook wel erg prettig. Ik men sowieso al amper, maar vaardigheid heb ik voor het laatst in juli gedaan. Ik heb me als grap voor de indoorkampioenschappen vh opgegeven, maar ja, ik rij veel te voorzichtig door die poorten heen met Sam. Thuis oefenen kan niet, dus deze clinic kwam goed uit. Lekker bezig geweest en was ook even mooie afleiding.

Fijne dag verder.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:50

tine10 schreef:
Gem: lekker op pad. Geniet ervan! Ik vind het zelf helemaal niets om zonder groom op pad te gaan. Thuis in de bak heb ik er geen problemen mee, maar ik ga echt de weg niet op zonder groom. Voel me dan niet fijn.

Ik heb me nooit onveilig of niet fijn gevoeld. Maar de andere aanspanning was het met jou eens, en voelde zichzelf onveilig als ik zonder groom reed, dus had ze een extra groom geregeld. Voor mij is dat lastig, woon daar zelf niet in de buurt en heb daar dus, behalve de manege-vriendenclub, geen kennissen die ik ff kan vragen.
Maar een fijne rit gemaakt vandaag. Inova was wel wat druk in haar kop (zal het weer en in het begin het geluid van de andere aanspanning geweest zijn), maar bleef netjes "bij me".

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:06

Grote stappen maken jullie Gem, helemaal top!

Tja buiten rijden zonder groom.... met Ollie, Snuitje, Alwyn en ook Piet deed ik het zonder enige moeite. Met Ollie, Alwyn en Piet ook al heel snel toen ze er nog maar net voor stonden. Waren stuk voor stuk van die OK pony's. Snuitje was op het laatst wel gestoord, toen durfde ik het ook niet maar maar toen dat nog niet zo was zelfs met het tweespan alleen op stap. Wel de route dan goed uitkiezen maar deed het wel. Met Bente vond ik zelfs alleen in de bak een hele uitdaging }:0 Ik had ze allemaal altijd wel heel goed geleerd dat ho ho was, no mather what. Vind dat wel een voorwaarde. En ik vond het ook heerlijk om alleen te mennen in het bos en langs de weg.
Weet dat het niet 'mag' officieel en dat het niet verstandig is maar heb wel heerlijke ritjes gehad zo...

Fredje kadetje was erg vrolijk vandaag *\%/* maar ook weer prima hanteerbaar, goed bezig geweest met grondwerk en hij galoppeerde weer heel goed :D

Afbeelding
Snuitje en Alwyn. Snuitje was nergens bang voor en Alwyn was gewoon super braaf. Met deze kereltjes reed ik gewoon dwars door het dorp zo grappig. Wel altijd met uitwijkmogelijkheden naar fietspaden of perkjes maar dat was eigenlijk vrijwel nooit nodig.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:17

Mennen doen we altijd minimaal met zijn 2-en. Veel gezelliger ook.
Sav heeft een nieuwe vriendin. Echt fijn. Na 4 maanden niet rijden en af en toe asn de longe wat doen was het opstappen en wegrijden.

Lekker bezig met Miepje Gem. +:)+

Fred was ook goed gehumeurd. Fijn he zo een sympathiek vriendelijk dier he VHU.

Janouk nog wat gedaan met de kou?

Wat leuk Tine, een clinic vh.

Marga nog wat gedaan?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:21

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 07:39

Belker Y)(^) [&] *\%/* Gefeliciteeeeeerd met je verjaardag, fijne dag vandaag.

Janouk, geweldig leuk.
Verder..moet ik nog lezen sorry.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 08:04

Dank je wel Biancacoo :D{
Man komt uit de nacht. Als ik terug ben van werk maar een gezellige middag ervan maken.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 08:45

gefeliciteerd Belker **\O/**

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 09:10

Gem, vind t toch knap dat je miepmiep gewoon in je eentje wilt mennen.... !!
Handje extra als er iets is vond ik altijd wel fijn.
Tine leuk vh oefenen.
Belker. Wat braaf van Sav !!! Toppaard, en nieuwe vriendin, paard of bijrijdervriendin ??
Geniet ervan vanmiddag :*
Ht hoe is t met jou en de paardjes... en t water in je weide..
Baudyh.hoe gaat t bij jullie en de zwangere dames ??