[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:37

Ips en Ht mooie punten en Ips wat ontzettend schrikken met je kar zeg. Nog goed afgelopen natuurlijk, het had veel erger gekund, maar toch...
En balen van je handen HT. Ik heb nu 3 keer gemend met Rembrand en voel helaas toch ook mijn hand weer. Had ik niet verwacht, het ging al zo lang goed...
Bianca aan het poetsen. Brr en dat met deze kou. En honden die op hun plek gezet moeten worden, tja, dat hoort erbij he?

Nou, Lika heeft nu ook een bloedoor. Baal er vreselijk van. Bij Mowgli valt het niet op door zijn lange haren, maar Lika heeft een korte vacht, dus dat ga je straks wel zien. Zo jammer. Maar een operatie zie ik niet zitten.

Vanmorgen weer heerlijk getraind met Samoerai en Rembrand. Ik had geluk, want de bodem was niet bevroren. Vanmiddag mag zoonlief met Amerigo aan de slag.

Fijne dag verder

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:44

Hoe komt lika aan een bloedoor ?
Kun je het niet laten plakken..dan doen ze tegenwoordig best veel.

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:07

Zo moest er toch aan geloven. Net een bodyprotector besteld. Een mooie kobalt blauwe. Oog wil ook wat hè. Door de sterke vraag in ene uit de mensport is de levertijd een maand of 2. Nou ik ben toch van plan om pas in mei te gaan starten.
Gelukkig hebben ze nu ook een XXL in het assortiment opgenomen omdat menners vaak een maatje meer hebben ;-)
Nou ja ook weer geregeld.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:34

Biancacoo schreef:
Hoe komt lika aan een bloedoor ?
Kun je het niet laten plakken..dan doen ze tegenwoordig best veel.

Ze zullen wel te lomp gespeeld hebben met elkaar. Ik overleg wel even met da

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:36

Baudyh strak in het pak op de wagen 8-)
Zo zeg dat is balen Ips.... en er zat dus een engeltje op je wagen :oo
HT super gefeliciteerd met je 1e prijzen gaaf zeg! En wat ongelovelijk K van je vingers :(:) misschien leidsels op maat laten maken en dan heel dunne leidsels?
Prins mooooooie punten +:)+ knap hoor zo'n 1e wedstrijd.
En Rembrandt weer voor de wagen vandaag wat heerlijk *\o/*
Sonjim hoe is het met je been?
Bloedoren zijn zonde.... hondjes bij Biancacoo even rangorde bepaald _-:( :+

Hier vanochtend pony's lekker in de bak gehad vanochtend. Nou Ollie had weinig last van haar drie dagen achter elkaar training want die stuiterde (net als de andere 2) behoorlijk :):)
Weer op Hero gezeten/gereden. Zijn hobby is heel langzaam lopen :O :+ maar dat heb ik 100000x liever dan dat ze zo hyper zijn dus ik was weer blij vandaag :D komt vanzelf wel dat vlottere, ooit hahaha. Zal binnenkort eens vragen of iemand een foto maakt, ben zelf ook wel benieuwd hoe het lijkt. Hij zit namelijk heel lekker :)

Tweewieler ophalen weekje uitgesteld, kreeg de verlichting niet goed van de trailer... moet nieuwe stekker op de auto.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:51

Vhu. Knap dat je zelf op Hero stapt. En wat fijn dat hij het zo goed doet !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:07

Stap er alleen op als ik me 100% goed voel. En ik heb maar van me af gezet dat hij beleerd 'moet' worden, doe het gewoon in mijn eigen tempo en op mijn eigen manier.

Vroeg me laatst nog af hoe het met je hand was Tine, maar wat jammer dat je het nu toch weer voelt. Is Rembrandt zo'n stuk zwaarder in aanleuning? Moet zeggen dat Rizanta ook behoorlijk zwaar was, ik mende haar altijd met handschoenen bijv en had vaak flinke armen zeg maar. Met Bente of Ollie had ik dat nooit.

Nou zoonlief komt net ziek thuis met vaag verhaal .... wilde meteen achter de computer, nou dacht het niet. Naar boven gestuurd met aspirine en zonder telefoon, hij gaat maar slapen ~~}>

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:27

VHU: Rembrand is licht in de mond, maar ja, de leidsels zijn natuurlijk al een stuk langer en dus zwaarder, de zweep is langer en dus zwaarder. En verder weet ik het niet....

Ik vind Hero zo'n knapperd <3

En zoonlief aan het schooltje makken. Oeps. Toen ik net terugkwam van fysio zag ik hier op nummermelder dat school heeft gebeld, hoop niet dat ik hier ook een zieke zoon ga krijgen. Hij wil namelijk wel komend weekend meedoen met de regiokampioenschappen, maar als hij ziek is gaat dat natuurlijk niet door. Maar denk eigenlijk dat het om iets anders ging, zoonlief heeft sleutel, dus had naar huis kunnen komen.

Ik hoor het zo wel, hij komt er net aanfietsen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:45

Toevallig.... hier vandaag zieke dochter. Had idd temperatuur, dus beter om het virusje in de kiem te smoren.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:47

Hij ligt nu wel te slapen ... voel ik me weer schuldig denk ik ben ik te streng :o maar ja je weet het soms gewoon niet met die pubers }>

Is het anders een idee leidsels te laten maken van bijv biothane Tine? Dat is zoveel lichter en je kunt ze dunner laten maken dan wat je nu hebt (trouwens misschien ook tip voor HT?). Je kan ze in heel mooi donkerbruin laten maken, zou gewoon eens informeren bij bijv Goedhard.nl (is endurance shop/iets maar weten ze wel alles van biothane).
Misschien (ik hoop het voor je) is het ook weer wat wennen omdat je lang niet met hem hebt gemend, dat je hand dus wel beter is geworden maar dat het nu gewoon spierpijn is?

Hero is ook werkelijk een ongelovelijk knappe pony al zeg ik het zelf :o . Moet zeggen dat ik van de zomer in staat was hem naar een handelaar te brengen zo vervelend was hij af en toe maar omdat hij zo knap is en de dames zo gek op hem zijn heb ik dat niet gedaan. Verkopen is ook nog niet gelukt want elke keer had hij wat als de koop rond / vrijwel rond was :') dus hij is er nog steeds. Hij is echt een charmeur dan kijkt hij met met die prachtige kop aan en dan val ik weer als een blok voor hem, hopeloos.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:53

Tine, heb je weleens geprobeerd of de manier waarop je de leidsels vast hebt invloed heeft op de mate van pijn in de polsen? Bij mij maakt dat echt uit.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:16

Ips, heb ik niet geprobeerd. Rij nu zoals onder het zadel. Hoe heb jij ze? VHU bedankt voor de tip. Zal er eens naar kijken.

Zoonlief kwam inderdaad wat zielig thuis. Maar hem toch lekker op pony laten rijden (met elastiek) en dat ging heel goed. Daarna heeft hij nog uitgemest en is nu nog buiten aan het spelen. Had waarschijniljk gewoon behoefte aan frisse buitenlucht ;)

VHU: volgens mij maakt Hero je heel goed duidelijk dat hij bij je wil blijven :D

Gem en vhu beterschap voor de zieken.

Nou, ik ga maar eens eten koken. En dan weer verder met mijn naaiproject. Snap even niet zo goed wat ik nu moet doen, dus maar eens goed gaan lezen straks.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:38

vhu: bedankt voor je mee denken,maar helaas maakt de druk niet uit(doe gewoon tijdelijk)kinketting eentje strakker als ze zwaar word,als er regen in de lucht hangt...dan slaan ze dood,dus ook in de auto,in huis..heb al 25 stroomstoten per hand gehad ^) ook niets uitgekomen, weet wel familiekwaal van vaders kant,maar ik wil er van af.....
tjonge wat een zieke kinderen hier,beterschap met ze....

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:09

Hè jammer vanavond geen les. Lesmees heeft schapen die moeten lammeren, dus druk druk druk. Ach nou ja.

Ze bestaan hoor menleidsels van biothane.Heb nog wel eens getwijfeld om ze in een leuk kleurtje te kopen.

Ja veel kinders ziek, beterschap. Vind je niet te streng hoor VHU. Zou ik ook gedaan hebben als het mijn zoon was.

@tine. Vraagje? Omdat ik echt een leek ben wat bestreft mini marathon. Er zijn 2 manches. Is dat vlak na elkaar of zit daar tijd tussen? Wil mijn groom graag weten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:29

Er worden groepjes van 3-4 combinaties gemaakt. Dus na je eerste manche kan jij en vooral je paard even op adem komen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:19

oh oke snap het. Dat is wel mooi. Dus gewoon 1 x aanspannen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:38

baudyh schreef:
oh oke snap het. Dat is wel mooi. Dus gewoon 1 x aanspannen.

Ja, zou anders wel erg vervelend worden voor die 2 minuten. :D

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:57

Vhu niet streng zo werkt dat hier ook. Onze pleegdochter wilde een keer uitproberennwat er gebeurde als je vanuit school laat bellen dat je ziek bent, ik alle afspraken afgezegt komt ze thuis, mag ik nu buitenspelen, nu je bent ziek dus lekker op de bank met een dekentje, mag de tv aan nee je bent ziek. Wonderbaarlijk genoeg was ze daarna alleen nog maar echt ziek. Als ze echt ziek zijn is slapennhet beste medicijn.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:18

Ik ga een tandje langzamer Tine, dus 3 min☺️

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:00

Goedemorgen,
Vanmorgen eerst met de hondjes getraind, en toen ik thuis kwam, zat mijn boek van Janouk in de brievenbus !!
Yeah !! Dat belooft veel leesplezier !!

Fijne dag allemaal.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:18

Bianca: lekker getraind. Veel leesplezier. Ik vond het geweldig. Zoonlief vindt het niet zo leuk helaas.
Baudy: dat doet me terugdenken aan mijn allereerste vaardigheidsparcours. Ik vond het doodeng en ging zo'n beetje in verzamelde draf door het hele parcours. Natuurlijk dikke tijdsoverschrijding, maar wel foutloos. Mensen moesten vreselijk om mij lachen, want welk paard is nu braver dan Rembrand :D Ach, als je het maar probeert. Inmiddels zijn we een stuk dapperder.

Vanmorgen weer heerlijk gemend met Rembrand. Had de hartslagmeter eraan gedaan om eens te zien of ik ook iets over conditie zou kunnen aflezen. Nou, daar is niet veel mee mis als ik het goed inschat. Nu doe ik natuurlijk nog wel rustig aan, maar heel normale waardes. Blij!! Had eigenlijk vandaag ohz buiten willen rijden, maar de bak was ondanks de voorspellingen niet bevroren, dus mijn kans maar waargenomen.

Nou, ik ga eten koken, vanmiddag weer een vol programma. Mijn auto staat bij garage voor apk, vanmiddag moet zoonlief nog dressuur oefenen met Amerigo en daarna naar springles met Sam (les is normaal op vrijdag maar ivm rommelmarktvoorbereidingen op die dag verzet naar vandaag) En moet nog een jury zien te strikken voor de districtskampioenschappen. Oftewel, ik verveel me niet vandaag :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:46

Hier net terug van de fysio. Mijn schouder is weer flink onder handen genomen maar ik merk gelukkig wel vooruitgang. Moet nu elke avond een cold pac erop doen. Hopelijk werkt dat.

Weetje ik ga gewoon in een flinke draf en als hij het leuk vind en aan wil pakken doe ik stukken galop. Maar dat zie ik wel weer.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:11

Nou ik vind het wel super cool hoor een groot paard in de mini-marathon (geldt ook voor Rembrand) dan dendert dat zo door de hindernissen 8-) Fijn dat de schouder vooruitgaat :j

Hondjes zullen het wel heerlijk vinden met dit droge wat koudere weer Biancacoo! Hoe is het met het dak wat eraf was gewaaid, weer hersteld?

Zoonlief vandaag weer beter :P wilde hij gisteravond ook nog dat tv programma van Dennis en Valerio zien, titel even kwijt (Valerio is zijn tv held := ) dat ging dus niet door op tijd naar bed ~~}>

Klinkt heel naar HT :(:) hier wel stijve/pijnlijke en soms kramperige vingers, dat is artrose, niets aan te doen maar valt mee te leven, dat van jou lijkt me echt heel naar -O- Hoe is het met je been Sonjim?

Vandaag met de fiets naar de poowns, was fijn weer om te fietsen :) pony's hebben paar uur buiten gestaan, Hero en Ber gelongeerd. Ber ook weer wat langer laten galopperen aan de longe, gaat ze lekker briesen. Ze galoppeert heel netjes en rustig in het rond <3 volgende vraagstuk in het opknaptraject zijn haar voeten, hoe krijg ik die netjes (ze heeft draversvoetjes, koehakkig en daardoor ook wijd lopen)... het liefst zou ik haar gewoon op ijzers zetten maar ze is tot nu toe braaf met bekappen maar ... dan moet het niet te lang duren. Even vijl erlangs is nog heel wat anders dan 4-kant op ijzers .... Heb wel hele goede hoefsmid maar eens even met hem in conclaaf B-)

Zo maar weer even aan het werk. Heb zaterdag een training die ik geef en morgen en overmorgen zit ik in Nijmegen bij de uni :list: ff wat dingen voorbereiden.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:26

hondjes vinden het heerlijk in het bos, vanmorgen roken ze reeën..ik heb ze niet gezien..maar er was wel iets !!
Het dak van houthok zit nu met een spanband aan de grond vast....nog geen tijd om te repareren..maar t'ligt er weer op..en kan er nu eerst niet meer afwaaien..haha....

verder...1 van de honden heeft een paar happen uit de dakspanten van de kennel genomen !! -:(- waardeloos...wat moet ik daar nu weer aan gaan doen....blegh..manlief zal kwaad zijn.... >;)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:44

Gelukkig merk je vooruitgang, Baudyh; herkenbaar van die fysio's die er flink tegen aan gaan, hahaha.
Oh, wat vervelend, Biancao.
Ber weer braaf gewerkt en zoonlief toch maar weer gezellig naar school ;) .

Hier weer een "therapiedagje" gehad, nu maar even wat in huis rommelen.