ik las even bij nadat ik een pb'tje kreeg en zie dat een hoop van jullie zich afvragen hoe het met me gaat, heel leuk dat jullie het vragen! Ik lees net als Frensie regelmatig wel bij, maar ik heb zo weinig paard-achtigs te melden dat ik me maar onder de meeleessteen heb verschanst Ik moet nog een heel poosje hoor, ben nu 31 weken dus nog zeker twee maanden te gaan volgens planning, haha, ik kan niet wachten, ben heel blij zwanger en in die zin heb ik er nog lang niet genoeg van gelukkig, maar we zijn ook reuze nieuwsgierig naar het resultaat natuurlijk!
Op facebook volg ik nog het wel en wee van een aantal van jullie en ik zal proberen hier ook weer eens af en toe te posten!
Biancacoo
Geplaatst: 01-07-13 17:31
Ha smick...fijn om te lezen dat het goed gaat, idd via fb houd ik bij wat er gebeurd. Met mick ook alles goed, en hoe gaat het met je benauwdheid....is dat vol te houden ?
@biancacoo: de benauwdheid speelt wel heel erg vaak spelbreker, ik heb veel astma aanvallen en dat hakt er behoorlijk in, ook op je spieren in de rug/nek/schouders en daardoor weer hoofdpijn etc. Maar ik sta er het liefst zo weinig mogelijk bij stil, het is allemaal tijdelijk en volgend jaar ben ik weer back in business als het goed is! Mickert gaat super, vriendlief en stal zorgen er heel goed voor en het is soms wel even slikken als ik m dan op de foto zie met lange manen en sokken aan zijn benen (daar houd ik helemaal niet van, hij is veel leuker met korte maantjes), maar omdat het nu al zo lang zo is, went het wel zonder paard. Had ik nooit verwacht eigenlijk.
@maisie: hoe bevalt je kar, nu heb je er al aardig mee gereden denk ik zo???
tine10
Geplaatst: 01-07-13 20:13
Net terug van dressuurles met Thabor. Het wijken gaat al ergens op lijken en het achterwaarts ook. Lekker gereden. Vanmiddag is er hier 3,5 ha gras gemaaid, dus als het goed is heb ik volgende week de deel vol met prachtig hooi.
Nu nog even alles opruimen van de les en vroeg naar bed. Zo'n weekend hakt er wel flink in.
VanHuisUit
Geplaatst: 01-07-13 22:33
Jij gaat direct van de B naar de Z met Thabor begrijp ik lekker hoor dat hij het zo goed doet Jammer Smickey van de benauwdheid.... maar je weet waar je het voor doet, straks zo'n poppetje in je armen
Zo zeg weer flink gewerkt vandaag... we krijgen er collega bij in ons team, da's wel tof want met het huidige team krijgen we het duidelijk niet rond.
tine10
Geplaatst: 02-07-13 07:32
Goedemorgen.
Voel me weer een beetje mens na een goede nacht. Gelukkig, want zo'n weekend hakt er echt in. Pfff
VHU: fijn dat je een collega erbij krijgt. Ennuh Thabor en ik gaan gewoon van B naar L1 enz. Zou gaaf zijn als we ooit de Z gaan bereiken, maar ik denk dat dat boven onze pet gaat. Maar de L moet nog wel gaan lukken. Ben nu wat onderdelen daarvan aan het oppakken, ik denk/hoop in januari naar de L1 over te gaan.
Smickey: lastig die benauwdheid, ook al is het voor het goede doel.
Aks: hoe gaat je hoofd?
Tallechie: kan je nog een beetje lopen of nu megastijf? Meestal is de 2e dag erna het heftigst.
Crazymel: ook nog steeds op roze wolk. Leuk daarboven he?
Vandaag krijgt Rembrand een dagje vrij, Amerigo mag nu zijn best doen in de menles en daarna even voor mezelf proefjes oefenen met Thabor. Had ik net de proefjes goed in mijn hoofd, komt er een nieuwe maand en dus nieuwe proeven. Kan dat oude hoofd van mij allemaal niet meer zo goed aan geloof ik.
Biancacoo
Geplaatst: 02-07-13 10:35
goedemorgen allemaal.. smick dat is flink balen die benauwdheid....ik hoop dat het vol te houden is voor je..lijkt me enorm zwaar.. ook al is het voor je kindje...t'is wel heel lastig !! sterkte hoor..bah. Tine druk met de paardjes en rembrand vrij, dat heeft hij wel verdient.
hier buiten met wielrenfietsje van zoontje bezig geweest, moest een extra handrem op, gedoe...maar het is gelukt, dus kan hij veilig mee gaan fietsen ! zal hij blij mee zijn als hij straks uit school komt. de hondjes zijn ook lekker bij me los in de tuin geweest..lekker ravotten en gek doen..nu weer naar de koele kennels..
t'is rustig hier..fijne dag voor iedereen...en zoek uit welke je gebruiken kunt...
Goedemorgen dames, wat heerlijk dat het zonnetje zo schijnt met een strak blauwe lucht zeg, het gaat toch nog op zomer lijken op deze manier!
@Tine: wow, wat goed van Thabor dat hij het wijken en recht achterwaarts al zo goed oppakt. En heerlijk volgende week je hooi mooi veilig en hopelijk droog op de deel. Haha, en even wennen aan de nieuwe proeven van deze maand weer met je ouwe knar (jouw woorden he )
@VHU: een collega erbij, wow, dat zijn nog eens goede berichten in deze economische tijden waar het soms lijkt of er geen banen meer bestaan. Kan er gelukkig nog iemand aan het werk bij jullie!
@Biancacoo: een verrassing voor je zoon, dat zal weer een blij smoeltje opleveren denk ik zo! En lekker naar de koele kennels, ja ik zag op fb wel dat jouw huisje schoon en opgeruimd is, dus je kunt lekker buiten genieten!
Allemaal een hele fijne dag gewenst, ik denk dat iedereen die wat tijd kan vinden toch wel gaat genieten met de paardebeestjes van dit mooie weer!
tine10
Geplaatst: 02-07-13 12:07
Mooie samenvatting Smickey
Les met Amerigo ging heel erg goed. Juf had hem al een hele poos niet gezien en vond hem erg verbeterd. Daarna met Thabor proefjes geoefend, tenminste.... voor zover ik ze nog wist Hij liep lang zo goed niet als gisteren helaas. Daarna nog 15 minuten buiten uitgestapt. Op de maaipaden ging het goed, op de weg langs de huizen was hij erg gespannen. Vooral langs de srv wagen (die gelukkig stil bleef staan, pfiew) was erg eng, aldus Thabor.
Zometeen komt zoon thuis om te lunchen, dan hopelijk even flink slapen en dan nog in de tuin aan het werk. Onkruid groeit nu wel heel erg goed. Bah
VanHuisUit
Geplaatst: 02-07-13 20:54
Zooooo rustig hier, iedereen zeker druk aan het werk Toch mooi wel gedaan Tine, nieuwe dingen zijn altijd spannend / kunnen heeeel spannend zijn maar jullie zijn er langs gekomen Mooie update van Smickey, sluit ik me graag bij aan. Vanochtend om 8.00 uur gestart met vergaderen en om 17.00 uur gestop, daarna nog actielijsten gemaakt en toen om 19.00 uur naar huis op terugweg lekker nog even langs bij Ollie, ben eindje met haar gaan wandelen gewoon relaxed gezellig met z'n tweetjes, het was heerlijk rustig in het bos. En nu net weer thuis.
Vandaag zo'n ongelovelijk triest bericht.... veulentje dat zondag geboren was is vandaag overleden.... darmpjes deden het niet.... ik vind het zo erg voor alle betrokkenen wat oneerlijk kan het soms toch zijn
Voor de gene die het vroeg ja die heb ik verkocht, ik heb haar 4 jaar gehad maar de klik was er in het werk niet altijd. Het is ook zo'n gave pony, echt een eigen wil heel sterk en dat werkte om soms tegen. Uiteindelijk na lang wikken en wegen mezelf de keuze gemaakt is dit eerlijk of niet ? Ik zat ondertussen ook steeds op marktplaats ponys te kijken dus eigenlijk wist ik het al wel, maar toegeven heeft een tijd geduurt. Eenmaal erop was ze ook binnen een dag verkocht. Heel goed baasje gelukkig!
Nu verder met een jonge welsh A merrie met goed papier, en 1e premies. Heel lief karakter onwijs mensgericht maar toch ook stiekem beetje eenkennig ze vertrouwd al helemaal op me! Die ben ik nu aan het beleren.
Ik wou jullie even zeggen dat ik jullie niet vergeten ben, en ik zo blij ben voor VHU dat ze nu echt een pony heeft waar ze schik van heeft. Jenkins, die weer durft te mennen met Sil, en prijsje binnen heeft gesleept.
VanHuisUit
Geplaatst: 02-07-13 21:25
Lief van je L_S dankjewel. Wat een knapperd je nieuwe pony. Hoop dat ze je gaat brengen wat je graag wilt. Over de klik weg kan ik met je meepraten, Bente en ik waren ook eindig verhaal. Zo jammer maar soms is het zo. Voor niemand een pretje want je hebt haar niet voor niets zo lang gehad.... Maar nieuwe ronde, nieuwe kansen. Als het net zo'n match wordt als ik met Ollie dan zit het wel goed!
@Tine in het onderwijs is denk ik best nog wel veel werk. Je verdient er niet de wereld maar ik vind het dus ontzettend leuk, interessant en boeiend werk. Soms mega-frustrerend want je bent van jan en alleman afhankelijk als je iets wilt en er is nooit geld maar goed, dat maakt de uitdaging alleen maar groter.
Mocht iemand een moederloos veulentje weten voor Wyona, laat het me weten. HEt is zo'n lieve merrie en ze was zo bezorgd over haar veulentje. Ook al is het een klein veulentje, dan kan de merrie gemolken worden en dan kan het veulen zo ook de melk krijgen en de aandacht van een super moeder. Peter en Riette zullen en echt heel goed voor zorgen.
Biancacoo
Geplaatst: 02-07-13 21:39
LS, schitterende pony, ik hoop dat je met haar een fijne klik krijgt ! werkt idd voor geen meter als de klik er niet helemaal is ! moeilijke maar goede keuze !! Fijn dat je een goed thuis gevonden hebt.
Dankjewel ben even niet gewend hoe jullie reageren haha... Kreeg zoveel kritiek dat ik haar verkocht en er zo snel weer een andere pony stond... tsja als ik de keuze eenmaal gemaakt heb gaat het hier snel het is niet eerlijk voor het dier om m dan aan te houden. En stal huur betaal ik toch dus waarom niet nieuwe pony al halen als die gene het is ? Ik heb er veel gekeken en geen van alle was het. Zei sprong er een beetje uit.
tine10
Geplaatst: 02-07-13 21:57
Vandaag contact gehad met de dierenarts die zondag na de marathon bloed had afgetapt (was een aanbieding waar je aan mee kon doen). Spierwaardes waren nog onder het maximum, maar ik heb wel het advies gekregen om vitamine E bij te voeren omdat hij zwaar in het werk staat (in de winter krijgt hij genoeg, omdat hij dan 3x per dag krachtvoer krijgt, in de zomer krijgt hij maar 2x per dag omdat hij meer niet eet. Laat het voer staan voor het gras). En het vochtgehalte was aan de grens, terwijl ik al electrolyten bijvoer. Nu was het niet eens een heel zware marathon (mooi wegparcours, geen zware hindernissen, en geen echt warme temperaturen), dus bij zwaardere omstandigheden zou hij uitgedroogd kunnen raken. Ik ga nu mee doen met een zweetonderzoek. Datum moeten we nog even uitzoeken (we hebben nogal volle agenda komende weken), maar lijkt me erg interessant om aan mee te doen. Alles tenslotte voor het welzijn van mijn kanjer.
VanHuisUit
Geplaatst: 02-07-13 22:12
Wat super zeg dat dat kon. Daar heb je wat aan
@L_S tja.... wat anderen zeggen kun je niet zoveel mee denk ik dan. Het is jouw gevoel en jouw keuze. En al die mensen die zich er dan tegenaan bemoeien jij kent jouw mogelijkheden toch het beste.
Zo ben ik er achter gekomen dat snuit tegen spier bevangen aan zit, vandaar hoge hartslag. Ook zijn de lever waardes verhoogd. Moet haar nog terug bellen.
Ben beetje van slag, is meisje van 17 neer gestoken en heeft het niet overleefd, ze had de relatie verbroken.
Verder nog herstellende van de val partij
tine10
Geplaatst: 02-07-13 22:52
Ik heb begrepen dat er veel ( er deden er 11 mee met het onderzoek) tegen spierbevangenheid aan zaten, terwijl de eigenaren dat op het oog zo niet hadden gemerkt aan hun paard/pony. Sommige paarden/pony's zijn ook zulke bikkels, dat maakt het dan ook wel lastig. Daarom is zo'n bloedonderzoek erg mooi om eens mee te maken. Ik was erg blij met de mogelijkheid. Ik weet niet wie dat heeft bedacht, maar echt super!
En dat meisje zeg, te gek voor woorden. Waar moet het heen in dit land. Je gaat je soms wel afvragen of er nog wel normale mensen zijn.
LS: mooie pony en helemaal eens met hoe VHU het zegt.
En nu moet ik echt naar bed. Zoonlief is morgen vrij. Ze hadden vanavond de afscheidsmusical van groep 8, dus laat naar bed. Morgen gaan we zijn kledingkast maar eens uitmesten. Is iedere keer een puinhoop als hij smorgens schone kleren heeft gepakt. Volgens mij ligt er nogal wat bij wat hij niet meer past, dus morgen maar eens goed opruimen. En natuurlijk vast beginnen met de koffer inpakken, want zondag gaat hij voor een week op ponykamp. Met zijn pony. Zal hier wel heel stil zijn en ga heel veel tijd overhouden, want hoef er maar 2 te trainen.
VanHuisUit
Geplaatst: 02-07-13 23:16
Hoge hartslag is eigenlijk altijd teken dat er echt wel wat aan de hand is, is mijn ervaring .... wat het dan precies is is vaak zoektocht maar die hartslag liegt niet zeg maar. Als ze gestresst ogen maar er is feitelijk niets aan de hand (fysiologisch / in het dier) dan is die hartslag namelijk altijd laag. WE zijn een keer met Snuit teruggekomen van tweespan rijden leek hij echt totaal van de kaart, dacht dat hij erin bleef. Had hij hartslag 40. Bente ook een keer echt compleet aan het flippen maar met hartslag 48 .... Dan is het dus aanstellerij. Vandaar dat het altijd goed is goed te weten wat je basis hartslag zou moeten zijn.
janouk
Geplaatst: 03-07-13 06:26
Interessanf om na de wedstrijd een bloedtest af te nemen. Ik ben ook heel benieuwd als je dat na een paar dagen doet, hoe snel je paard dan hersteld is. Wel goed te weten dat extra electrolyten en vit e nodig zijn.