[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:51

Sluit me even aan bij alle samenvattingen. Zit even in een flinke dip. Bah. Alles lijkt tegen te zitten. Ga jullie er ook maar niet mee lastig vallen, zelfs geen zin om het allemaal te typen :o Ga zo maar naar bed, morgen nieuwe dag, nieuwe kansen, zullen we maar zeggen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:57

@Tine :(:)
@Naaltje, lucky you *D

Zo Simba net ook rond geslingerd en nu hou ik het voor gezien voor vanavond. Zo nog even hondje uitlaten en dan lekker douchen en :z

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:42

Heb snel bijgelezen, maar ga even niet reageren.
Mijn ouders zijn hier, blijven slapen, morgen komt fysio voor daan, hoefsmid en we moeten naar het ziekenhuis en allemaal in de middag.

Heb net les gehad, ben boos op veale geworden, daarna liep hij goed.

We hebben de rest van de muren en trap wit.
Tegels zijn creme kleur en de nieuwe meubelen geleefd bruin, beetje donker.
Dus wordt sowieso een lichte kleur

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:00

jullie gaan weer te snel voor mij...

-O-

iedereen sterkte die het nodig heeft!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:07

Zo weer een toetsplan nagekeken :list: nu mag ik van mezelf nog even rondsurfen :O

Citaat:
mix van zwarte en blanke haver
daar gaan ze echt van stuiteren, die van mij dan he, misschien werkt het bij jouw poown?
Citaat:
ben boos op veale geworden, daarna liep hij goed
1-0 voor jou Tallechie <<)
Citaat:
Zo Simba net ook rond geslingerd
Jeetje Ollie, jij bent echt heftig bezig geweest vandaag zeg :j
Naaltje en Lacuna seinen diverse zaken door, als Naaltje nu positief instraalt op Sun, kan Lacuna dat dan weer doorstralen naar Diddle ??? En als er nog wat straling over is graag straaltje naar Fredmans :+
Citaat:
heb nu dus officieel last van een ontstoken pees in me linkerschouder moet rustig aan doen. hoe doe je dat ?

Ik heb ook geen idee maar als je hiermee door blijft lopen gaat het wel zo zeer doen dat je echt niets meer kunt hoor, dus beware! SRL gelei / Traumeel werkt trouwens ook heel goed bij mensen smeer er maar lekker op plus arnica D6 tabletjes . Tip ook voor Biancocoo maar denk dat ze dat al wel doet :j
@Tine, bah, het zit niet mee. Zou ook depri worden als mijn paard dat had wat je nu met Rembrand hebt, je doet zo je best maar het werkt maar niet, naar hoor :(:)

Volgens mij heb ik iedereen zo'n beetje gehad?
Dan welterusten :evaw:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:16

Pfff, het is alweer laat, ben net binnen, heb paard nog even rondgeslingerd en de was opgehangen, zo meteen nog ff met de hond.

@Eefielover: ik heb dat wel eens gevoerd, die van mij reageerde er goed op, werd lekker fel, dat had hij wel nodig, destijds.

Voor iedereen die d'r een kan gebruiken een heel dikke knuf :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:59

Nog een laatste nieuwtje. Heb heel optimistisch laten nakijken wat ik zou mogen starten onder het zadel met Rizanta. Maar als we weer gaan beginnen mag ik M starten. Krijg er nu wel steeds meer zin in....

Nou ga nu dromen over onze rentree in de dressuurbaan :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 00:01

@vhu: dat is stoer meteen lekker in het M *\o/* . Slaap lekker!
*gaat nu ook echt met de hond..*

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 00:09

Nou dat is nog eens top nieuws VHU :D

Tine sterkte met je probleem!!

lanouska je hebt het maar druk zeg! sterkte met je schouder! En ben jaloers op de hoeveelheid die jij ment :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 07:24

Goedemorgen

@ VHU: super hoor
@ Lanouska: ik zou echt luisteren naar je arts, kan heel lang gaan duren als je nu niet je rust neemt. Ik snap dat het niet past in je planning, maar beter nu korte tijd eruit dan straks heel lang

@ Tallechie: moeilijk kleur keuze. Wij hebben hier alle muren gewoon wit, zodat alles lekker licht is binnen. Hebben teakhouten meubelen, die zijn vrij donker

We hebben eigendomsbewijs van Thabor ontvangen, zijn wat problemen mee. Er staan dingen niet meer op (veulenpremie ed), hij is ingeschreven in NeWP, weet niet of we nu wel naar hengstenkeuring Groninger paard kunnen. Oftewel, weer een hoop geregel.
En dan nog mijn zorgen om Rembrand. Maar goed, misschien heb ik wel teveel verwacht van de behandeling. Vandaag maar weer gewoon stapwerk en morgen wat draf erbij. Misschien zien we dan toch verbetering.

Nou, ik ga Rembrand uit de wei halen. Straks worden ook nog 2 pallets strokorrels bezorgd (zul je zien, komen ze als ik te paard zit; maar ja, als ik wacht tot ze geweest zijn, zul je zien dat ze pas om 12 uur komen :D ). Heeft ook hoop geregel gekost gisteren. Gezeur om de aflevering. Ze wilden geen tijd geven, maar ik kan toch niet hele dag thuis blijven wachten. Werd altijd in mijn schuur afgeleverd en dat wilden ze ineens niet meer doen. Maar onze traktor is te groot om in de schuur te draaien.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 07:37

Goedemorgen allemaal !
Zo Thine, :(:) kun je wel gebruiken, duim voor je dat met Rembrand het allemaal lekker gaat lopen en dat Thabor's papieren in orde komen ! wat een geregel allemaal
strokorrels !! 2 pallets, dan kunnen jullie weer een poos vooruit.

VHU droomt van een entree a la anky ! zet hem op !! *\o/*

Lanouska :(:) luister naar je lichaam !!
moet ik ook met mijn lastige klachten, is niet anders !! burn out is erger dan even rustig aan doen.

Tallechie : even Vaele toegesproken !! ~~}> you go girl !! hij zal toch weer aan de bak moeten , haha
lichte kleuren lijkt me het mooiste bij je meubels idd, maar blijft lastig !

Zondag ga ik in Assen kijken bij de sunrise stables !! ben zoooo benieuwd naar de marathon !!! :):)
Heb er onwijs veel zin in.
Vanavond menles met melody als ik me goed genoeg voel, anders neem ik "klein materiaal" mee !! de shetlander Missy en de hca sulky ! ook leuk natuurlijk !! hahaha.

Zo ga zoon uit bed vissen, slaperdje en aankleden eten en naar school brengen,
Groetjes +:)+

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 07:47

@ jenkins ik rij ook een paard onder het zadel in coevorden zo heb ikn zondag en maandag onder het zadel gereden

rustiger aan doen ga ik zeker doen zal dus wel even wennen worden voor mij en andere mensen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 07:49

kinduitbetvisze ;)

@tine; :(:)
@VHU; M :oo da's hohooog! :D

we doen ons best met stralen :))

zo ik heb veel te goed geslapen, en moet zo naar school.. 't is carrieredag. En aangezien ik zo het ruk aan die school heb dacht ik, ik zal maar gaan. Programma gezien, 95% wat er komt te staan is boer of plant.. Ze hebben niet eens een staatsbosbeheer of natuurmonumenten ofzo staan... 1-0 voor de has hoor... >;)

Dus ik vermoed dat wij best op tijd terug zijn. Including een hoop pennen :))

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 08:29

Mogge,

@VHU, dat wordt trainen onder het zadel voor je M-debuut ;) .
@Naaltje, veel plezier op de carriëredag ;)

Ik ga zo lekker even een rondje buiten mennen... ffies hoofd leegmaken met mijn monsters. Daarna moet ik écht in huis aan de slag want mijn stallen zijn momenteel schoner :=

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 08:32

Ollie1 schreef:
Ik heb vandaag een berichtje gehad van de KNHS dat ik naar de voorpremiere mag van de paardenkinderfilm 'Penny's Shadow'. Dus gaan we met de kinders (vriendin ook met 2 paardendochtertjes) aanstaande zaterdagochtend gezellig film kijken. Ik ben benieuwd ;)

ik heb gister ook een berichtje gahad en ga er zaterdag ook heen,
samen met me vader (die moet rijden) en mijn virendin.
zal wel druk worden denk ik.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 08:51

Hahaha lekker op pennenjacht dus! ;)

VHU Gaaf dat je gelijk het m in mag.. wel stoer hoor, wanneer staat dat gepland?

Lanouska: Denk inderdaad aan je zelf, rustig aan, je wilt nog meer in je leven.. Al doe je wel veel gave dingen! Maargoed, dan alles maar even minder...

Biancacoo: Veel plezier met je les..

Ik heb de da aan de lijn gehad, hij raad me inderdaad aan om een luxer prestatiegericht voer te pakken, kentucky lite E leek hem een goede. Ik mag echt maar een handje na het werk geven.. puur voor de extra sporenelementen, vitamines en wat electrolyten voor haar vochtbalans enz.. Aangezien ik haar ribben niet kan voelen(ze is niet vet hoor.. maar heeft nog wel wat reserves :P..) moet ze genoeg extra's hebben om daar haar energie uit te halen.. Hij raadde me aan om af en toe al twee keer op een dag te trainen.. smiddags rijden met de wagen en dan savonds nog eens goed longeren, enz. om dr conditie wat verder te bevestigen. Ben benieuwd..

Verder haalde ik haar gister uit de wei en zat er allemaal bloed onder dr oog... Na een beetje schoonmaken kon ik zien waar het vandaan kwam. Dr onderste ooglid is in het midden ingescheurd.. echt sneu, dik natuurlijk.. dus gister, vandaag en morgen maar even rustig aan zodat het kan helen.. Arm ding! Hoe ze dat nou weer gedaan heeft..

Fijne dag allemaal!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 08:54

aggush :(:) oog stuk, moe au doen :=

geen ribben voelen? Oef.. ik ben helemaal gelukkig dat dat bij dids nu kan, en dan vind ik 'm nogsteeds vettig :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 09:02

@Tine: dat is ook balen, allemaal, hopelijk kan Thabor gewoon naar de keuring. Ben je tevreden over de strokorrels? Hoe zit dat qua prijs? Ik heb ze op vlas, vind ik ook heel fijn, maar hoor veel goeds over de strokorrels, ken alleen niemand persoonlijk die ze gebruikt.

@Naaltje: flinke voorraad pennen :') '

@Eefielover: vervelend van het ooglid :(:)

Wat leuk dat er hier een paar naar de film mogen!
Was toevallig gisteren aan het kijken op de site van de knhs, om dochter lid te maken, zodat ze eens bixie kan rijden, toen zag ik het idd staan.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 09:05

Ik kreeg gisteren het paardenblad Ros binnen en daar staat een schrijfwedstrijd in. :P
Prijzen zijn vipkaarten voor horse event en een boek van een thrillerschrijver (tevens een van de juryleden)
(Ik schrijf heel graag verhalen, dus mijn vriend gelijk: "Dit is echt iets voor jou" )

De thrillerschrijver heeft een inleiding geplaatst waar je dan op moet verder schrijven.
Het heeft wel wat, want je kan er echt allerlei kanten mee op.
Wil kijken of ik er iets spannends van kan maken en er toch paarden in voor kan laten komen. (het is immers voor een paardenblad)

Leuke uitdaging in ieder geval :D

Leuk die kaarten voor Penny's Shadow. Veel plezier in ieder geval.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 09:14

Wat een leuk idee Sabbientje.
Die film lijkt me ook leuk om heen te gaan als je van die heerlijke pennies thuis hebt rondlopen (ben er zelf af en toe ook een hahaha).
Naaltjes school blinkt weer uit :+
Tine moet zoveel regelen, kan me voorstellen dat je daar ook wel even helemaal niet goed van wordt. Vind het ook altijd zo'n ellende als je de hele dag op iets moet gaan zitten wachten, alsof je niets anders te doen hebt }>
Eefielover en Lanouska even extra knuffeltje tegen de ongemakken :(:)
En Biancocoo kan kiezen uit groot en klein materiaal, da's handig :j

Citaat:
VHU droomt van een entree a la anky !
_O-
... en natuurlijk mooi setje aanschaffen (jasje/blouse/broek), want dat heb ik allemaal niet meer / is extreem out of date }:0 . En dan nog iets verzinnen voor mijn benen, want kan eigenlijk niet met normale leren rijlaarzen meer rijden door alle littekens / schroefjes in mijn been. Duszzz. Maar het idee stimuleert echt wel om lekker aan de slag te zijn/blijven/gaan :D

Nou moet nu even vreselijk snel naar mijn werk :wave:

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 09:29

naaltje, neem voor mij ook wat pennen mee O:) altijd handig!

Lanouska, als je nu niet rustig aan doet gaat het echt mis... je weet wat ze zeggen over paarden met een peesblessure, dat geneest heel erg langzaam; is bij mensen niet anders. Dus... boxrust voor jou en 2xdaags 5 minuten aan de hand (wel aan je rechterhand dan he) stappen. }>
Ik sluit me aan bij de traumeel en de arnica D6 van VHU als ondersteuning. Wat heeft je HA je verder voor advies gegeven?

Ollie: thnx :)
Fijn dat Bruutje zo goed liep, longeer je dan met hulpteugels of dubbellonge ofzo?
Veel plezier bij de film!

Tine in een dip, sterkte meid. Als ik iets kan doen... de pb is in elk geval altijd open :(:)

Tallechie heeft vandaag een drukke middag. Fysio voor daan, heb ik iets gemist misschien?
Qua kleur, wij hebben op de slaapkamer de schuine muren creme wit en dan de overstaande muren diep bordeauxrood. :)

VHU dat zullen we eens proberen; positieve energie oversturen. En natuurlijk is er wel een restje voor Freddy over :(:) arme manneke.
Gaaf dat je je rentree in de M zou mogen maken! Zou je dat dan ook meteen willen? Heeft Rizanta OHZ eigenlijk wedstrijdervaring?

Tine: lastig hoor, als er iets mis gaat gaat ook gelijk alles tegelijk ff mis he. Konden ze je ook uitleggen waarom ze het nu niet meer in de schuur willen afleveren.
Mag ik je misschien vragen welke osteopaat je laat komen bij Rembrand? (mag natuurlijk ook via pb) want ik ben vorig jaar ook geswitcht van osteo omdat ik geen verschil merkte en omdat de eerste osteo gewoon n beetje aan mn paard stond te trekken zonder mij uit te leggen wat hij nou eigenlijk deed en dat vond ik niet prettig. Mn huidige ben ik heel erg tevreden over.

Veel plezier in Assen biancacoo!

Eefielover, arme paard met een kapot ooglid. heb je kunnen achterhalen waar het van gekomen is?

En onze Sabbientje gaat meedoen aan de schrijfwedstrijd!
Succes!

Zo, nu eerst blokken, en dan lekker naar de paardjes. Even mn kleine meiske nog lesgeven en dan gauw door naar mn jongens. Ben gewoon nerveus voor wat hij van Sun gaat zeggen, bah.
Stormpje heeft gisteren even op het andere bit gelopen; heb zo'n wannabe-myler voor Sun, die loopt er heel fijn op. Storm had die ook weleens in gehad, maar toen was alles nog zo raar en nieuw dat we er eigenlijk niks mee konden. Nu kon ik er wel heel subtiel mee inwerken en liep hij zowaar halverwege de oefening een heel stuk rechter, en zelfs stukjes stelling naar links *\o/*

groetjes, lacuna

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:06

@ Lacuna: osteopaat is Annemarie Nijhof. Ik hoor veel mensen met positieve verhalen. Maar ik merk eigenlijk geen verschil. Wil het tot komend weekend aanzien. Instructrice komt zaterdag voor priveles man met Thabor, mag ze even kijken en anders ga ik gewoon weer naar mijn fysio. Die heeft wel resultaten geboekt in het verleden. Super dat STorm zo goed liep.

@ VHU: ik rij hier inderdaad ohz ook met verouderd spul, maar ga nu niets kopen. Je mag tegenwoordig ook met nette chaps en rijschoenen rijden (zwart of bruin, maar in ieder geval een net bijpassend setje. Van sommige chaps zie je amper dat het geen laarzen zijn), dus ik denk dat dat voor jou de ideale oplossing is.

@ Sabbientje: wat een leuk idee, zo'n schrijfwedstrijd Succes

@ Avaluna: ik gebruik de strokorrels (van STrovan) nu 2 jaar. Moest destijds naar iets overstappen dat minder stoffig was dan stro ivm longen van Quincy. Strokorrels kan ik net als stro hier gewoon over het land uitrijden, dus dat was een handige keuze ivm afvoer van de mest. Op zich vind ik het prettig spul. Opslag neemt heel weinig ruimte in, mesthoop blijft ook veel kleiner dan met bijv stro, dus ook minder werk om het over land uit te rijden. Het uitmesten op zich was wel even wennen, is toch een heel andere slag dan gewoon stro. Maar het is wel minder zwaar dan stro. Het bed ziet er in mijn ogen minder aantrekkelijk uit dan stro, vooral s winters dan natuurlijk. Maar voor de paarden maakt het niet uit. Enige nadeel: een dagje uitmesten overslaan vond ik niet kunnen. Bij stro gooide ik er wel eens een paar plakken bij zonder uit te mesten. Dat kan niet met de korrels. Heb nu 2 pallets besteld, normaal gesproken is dat voor een ruim jaar. (ze staan hier zomers niet op stal he, alleen even na het werk of voor een wedstrijd)
Prijs weet ik even niet, maar ik krijg straks vast een nota. Vind alleen de service vergeleken met voorgaande jaren verminderd. Bovendien krijg ik nu nog papieren zakken, maar dat wordt binnenkort vervangen door plastic. En daar ben ik minder blij mee. Grotere afvalberg. Oud papier brengen we naar de manege, maar plastic moet hier gewoon in de kliko. En is minder goed voor milieu.

Ik moet maar eens gaan uitzoeken hoe het nu met dat stamboek gebeuren zit, maar ik ben nu wat te opgefokt. Laat het even rusten, volgende week ofzo zal ik eens een mail met vragen gaan rondsturen.

@ eefielover: schrikken met dat oog.
@ askazita: leuk dat je naar de film mag

Volgens mij heb ik iedereen gehad. Ik ga de tuin opruimen en maaien en hopen dat vrachtwagen snel komt. Moet ook nog boodschappen doen en de nieuwe wei uitzetten.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:33

Gebruik hier vlas kan ook met 1 pallet af voor 2 pony's.

Heb vorig jaar ook een paar zakken strokorrels gewonnen vond het ook wel
fijn werken. Maar ik vind het wel erg duur. Stro is goedkoper maar daar heb je zo
veel afval van (voor op de mesthoop)

Mijn vader heeft afgelopen weekend een bron gemaakt nu kunnen we de bak en wei
sproeien dat is ook wel ideaal.

Naaltje gaat pennen verzamelen :D VHU gaat M starten :wow: dat is wel gaaf!!!
Het is trouwens in juni nog dressuur/vaardigheid bij de wouwse plantage is voor
jou ook niet ver weg.

Eefielover dat is wel schrikken van het oog zeg !!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:00

Even klagen hoor op die rotgrasmaaier. Ding hebben we van de winter weggebracht voor jaarlijkse onderhoudsbeurt. Toen gezegd dat we steeds startproblemen hebben. Zouden ze nakijken. Konden niets vinden, toen ze hem terugbrachten wilde hij echter niet starten toen ze hem van aanhanger af wilden rijden, dus ging weer met ze mee terug. Maar probleem is er nu dus nog steeds. Heb net 2 rondjes kunnen maaien (hebben een tuin van bijna halve ha, zonder rijbak, gebouwen, struiken ed nog zeker 2000m2 gras. En heb daar nu dus maar een klein deel van gemaaid. Ziet er niet uit zo. GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR :(

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:19

We gaan de muur een cremekleur/gebroken wit kleur geven en we hebben muurstickers besteld. Ben benieuwd hoe het er uit gaat zien.
Nu eerst de meubelen verkopen, dan verven. Eerder kunnen de meubels niet komen.

Lacuna daan moet naar de fysio, want hij heeft een voorkeurshouding en daardoor een plat hoofd. Hij moet anders een helmpje op.

Bianca ik ga zondag ook naar marathon, mits het weer mooi is ivm kinderwagen

Lanouska sterkte met je schouder.
Tine succes met alles en al het geregel.
VHU mag m starten met Rizanta
Eefielover schrikken van het oog
Maisie kan sproeien
Tine haar grasmaaier doet het niet. vervelend