[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 14:54

Wha tinkertje sterkte...met de woonkamer..zo ziet mijn huis er ook gedeeltelijk uit...
Tine.knappe zoon met goed rapport.
Hier ook een zoon en een heel goed rapport, hij gaat ook over, en ook naar een andere klas....
Gisterdn wat ziekjes.... vandaag weer lekker gewandeld, en op weg naar huis, een mooi ijsvogeltje op de foto gezet... vliegensvlug..voordat hij weer weg was. Heeeeel gaaf. <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 19:45

Mooi moment is dat dan hé Biancacoo kan van zoiets ook enorm genieten. Nu zag ik vandaag geen ijsvogeltje (een jaar of twee terug eentje gezien bij de Kralingse plas, daarna nooit meer, maar ze komen hier ook sporadisch voor maar zijn inderdaad zo snel), wel een mooie witte reiger. Vind dat ook zulke mooie vogels maar die komen veel vaker voor.

Oh jeetje Tinkertje dat ziet er .... bijzonder uit :+ poezenkindjes zijn schattig, die ene zie je zo lopen op de foto van nee, dit keer was ik het niet hoor _O-

Wat fijn Tine zekerheid tot de meivakantie voor volgend schooljaar, helemaal top! En zoonlief mooi over, ook zoon van Biancacoo.... nou die van mij houd het weer spannend hoor >;) :roll: kan hij ook niet zoveel aan doen maar het schooljaar duurt t/m volgende week. Alleen had hij wel eens een keer voor het idee zijn verslagen gewoon niet op de laatste deadline in kunnen leveren maar iets eerder maar ja dat is iets wat volgens hem totaal niet nodig is ^) Hij is onder andere door al het gedoe van de afgelopen jaren al 2x blijven zitten hoop toch echt dat hij dit jaar gewoon overgaat. Dus ik zit nog een beetje in de stress. Wil er niet aan denken als hij weer blijft zitten...

En al die 1.5 meter paardjes zo grappig om te zien als ze zo staan :)) is nieuwe paardje al een beetje gewend Belker?
Hier vandaag flink stuk gewandeld met Jenn. En haar manen / staart / sokken gedaan. Is altijd hele klus :7

janouk

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 20:53

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 21:27

Tine en Biancacoo gefeliciteerd met jullie zonen.

VHu moet nog even geduld hebben.

Tinkertje zit in een stoffige bende (valt wel mee zo op de foto). En fysio en masseur daar kan je lekker van opknappen.

Hier vandaag voor een kleine verkeersinfarct gezorgd met het span. We werden aangesproken hoe of wat hier in de buurt, dus we stonden net voor de T-kruising toeristen uit te leggen waar er leuke dingen waren te fietsen. En het was druk met auto's, caravan's, solexen en fietsen. En de heren bleven zo braaf staan zonder een spier te vertrekken, terwijl alles om hun heen krioelt.
Fijn te weten dat Eef het nu ook aan kan. Dat is fijn als hij het straks aan Lau moet leren.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 00:22

marga welnee joh valt best mee.

Die foto was van na het ontstoffen :+
Ik zit nu net pfff het stof zat in alle gaten de douche was helemaal rood van de stofbende :D
We zaten om 23:00 uur pas te eten.
Wat een bende was het weer.
Maar goed ik hou niet van troep whaha dus eerst weer alles maar dan ook alles afgestoft en gesopt.
Alles vol met rood stof _O-
Maar we zijn weer een heel stuk verder.
Steunbalken zitten erin en muur 2 is eruit +:)+

Marga Haha een file op het eiland door de dreumissen _O-

bianca ooh gaat een ijsvogel foto foto foto :):)

vhu lekker aan de wandel geweest en flink aan het toiletteren geweest altijd een klusje maar je ziet wel waar je blijft.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 00:32

Tinkertje, ik denk dat het op stal minder stoffig is nu _O-
Ik had Alex maar weer opgepakt vanavond, hij wordt een beetje vet. Waarvan weet ik niet, op hun wei staat immers bijna niks aan eten. Ik denk van de lucht hier op Texel. Op 1 of andere manier staat Jorie niet te dik terwijl die meestal te rollen is en Alex een slanke den is. Alhoewel ik het ook wel weer snap als ik 10 minuten achter dat drukke ding aan ren en ik hem nog niet kan halsteren. Hij beweegt gewoon veel.

Marga, mooi dat ze braaf waren. Hier kwam ik meerdere keren ruiters tegen, die hun paarden vinden Alex altijd eng. Ik vond het wel grappig toen ik netjes halt hield met Alex voor tegemoetkomende ruiters en dat 1 van de paarden die zelf wel eens voor de kar stond juist verschoot van ons. Gelukkig alles zonder ongelukken afgelopen.

Bianca, mooi zo'n ijsvogeltje. <3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 06:59

Janouk:
Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 07:05

<3

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 08:09

Happy birthday janouk.
Zag het staan,grappig
Zo wat een stoffig huis.nog even volhouden tinkertje
Vhu heeft weer kappertje gespeeld op jen.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 08:10

gefeliciteerd janouk *\o/*

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:16

*\o/* Gefeliciteerd Janouk *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 12:10

Janouk, Ook hier, van harte gefeliciteerd *\o/* Y)(^)

Vhu...spannend, hoop dat je zoon nu overgaat !

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:38

Gefeliciteerd Janouk!

Hier gelukkig alles over .... zonen hoeven geen her's meer te doen (alles gehaald, één tentamen van de oudste is onbekend ... ligt al 4 maanden in een kast van een professor die niet van plan is om hem na te kijken) dus ze mogen beiden beginnen aan het derde studiejaar. Voor de oudste is dat het laatste jaar, maar die wil daarna nog een master doen.
Dochterlief mag naar 6V, eindexamenjaar := . De druk is bij hen van de ketel, heerlijk!

Woensdag weer fijn gelest, Miepje gaat hard vooruit (en volgens de lesmeneer ik ook). In overleg met hem nog even wachten met wedstrijden tot de twee knopjes halthouden en achterwaarts er in gemonteerd worden en dan mag ik het aan de jury gaan laten zien :) .

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:50

Wat fijn Gem en alle anderen waarvan de zoons en dochters over zijn/geslaagd. Erg fijn als het allemaal weer gelukt is desondanks deze gekke tijden.

Gefeliciteerd Janouk! *\o/*
Maak er een leuke dag van!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 14:17

Gefeliciteerd Janouk!

Vhu spannend! Krijg je de uitslag ook pas de laatste schooldag? Of is het al wel eerder bekend?

Hier heeft mijn vriend afgelopen woensdag mijn menles met Olivia gereden. Wat een brave 4 jarige is het toch. <3
Hij is helemaal niet ervaren qua mennen, maar ze liet zich netjes rondsturen.
Dus vanaf nu ben ik Olivia kwijt op de woensdag. :+
Hij gaat met Olivia lessen en ik dan voortaan met Ariel.
Ben benieuwd hoe het zal gaan. :=

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:31

Renske, wat leuk dat jullie het lessen samen gaan doen.
VHU, spannend vwb je zoon. Hopelijk lukt het toch
Gem, wat een rare professor.... en vooruitgang bij het lessen/mennen. Da's altijd fijn ;-)

Net voor het eerst schoft, broek en staartriem om gedaan bij Thor. Ik had wel reactie verwacht, want als ik aan zijn staart kom, gaat hij vaak wat knijpen. Maar hij deed het super. Eerst op volte, daarna in menpositie erachter en ook nog even met rammelende kliko erachter geoefend. Knappe pown had alleen last van vliegen, de rest interesseerde hem niets.
Afbeelding

Heb ik straks gewoon weer 2 menponys ter beschikking??

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:56

Knappe Thor Tine!

Ik had mijn vriend woensdag verrast met de les. :=
Hij wist van niks, Olivia helemaal ingespannen, hij pakt cap uit de vrachtwagen. Wil hij aan mij geven, dus ik zeg kijk eens goed wat je vast hebt. (Ik had zijn cap in mijn caphoesje gedaan) huh dat is mijn cap? :o?
Ja, jij mag vandaag les rijden.
Nee, dat doe ik niet, jij rijd, jou les.
:')
Het heeft een paar minuten geduurd voor hij de cap opzette en op de bok ging zitten. _O-

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:06

renske haha geweldig dat hij gelest heeft en er lol in heeft +:)+

tine knappe thor leuk dat het zo braaf gaat.

Gem de kids gaat lekker weer een jaar verder _/-\o_

Jorex ze liggen vaak te maffen als de 1 maar als beweegt dan beweegt de ander mee.
Ze hebben luie periodes en speeltijden.
Dus dat betreft is het geen verschil maar ze doen natuurlijk ook erg weinig ;)
Ze wisselen steeds van landjes dus gras krijgen ze binnen.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:01

Janouk nog gefeliciteerd.

Renske geweldig dat jou vriend er ook lol in heeft, samen lol met je knol.

Gem ook de kinderen een jaar verder.

Tine heeft straks 2 menpony's

Jorex hier ook de een dikker dan de ander, het is ook nog diegene die het meeste doet.

Bianca ze zijn zo mooi die ijsvogeltjes. Ooit hier op het eiland in het bos langs een slootje er een gezien, ik wist niet dat ze hier dus ook af en toe te zien waren, geloofde mijn ogen eerst niet, echt 2x gekeken.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:16

Nou vanaf volgende week mogen ze weer dik aan de bak als ik terug ben uit Friesland. Morgen komt mijn beste vriendin langs met haar moeder en dan ga ik terug naar Friesland voor mijn moeder haar verjaardag. Afgelopen week had ik veel last van mijn syndroom van Tietze en de week ervoor had ik nauwelijks geslapen door de warmte, het was hierbinnen op een gegeven moment warmer dan buiten. |o
Dus hopelijk eind volgende week mogen ze weer flink aan de bak ~~}>

Knap van Thor, Tine. Hopelijk blijft hij het zo leuk doen!

Renske, hier gaat vriend hopelijk met mijn nieuwe wagen weer mee met het mennen. Ik men nu met een HCA, dus hij gaat wel eens fietsend mee. Zelf mennen dat wil hij niet haha. Maar hij vindt Jorie leuker dan Alex, dus daarmee mennen is voor een beginnende menner ook geen goed idee. Maar leuk is het wel dat je vriend ook ment en het ook zo leuk vindt!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 12:20

Mijn vriend gaat sowieso wel mee mennen. Vind hij echt wel leuk.
Van de winter is hij begonnen aan het koetsiersbewijs maar dat ligt door corona nu ook helemaal stil.
Dus dan nu maar voortaan met de les mee rijden. Kan hij straks ook een keer een stuk mennen ipv alleen mee rijden.

Hier mijn ochtend goed besteed met dit slechte weer.
Afbeelding
Afbeelding
Alles lekker in de olie gezet. Was nodig ook, op de meeste stukken trok het er zo in. :=

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:45

Mooi altijd als zo'n leren tuig weer een beurtje heeft gehad *D
Janouk nog van harte, leuke dag gehad?
Rest beetje zijdelings gelezen sorry Y;( hoop dat iedereen ondanks de druilerigheid fijne dag heeft gehad (hier in Rotterdam regende het zo'n beetje de hele dag).

Citaat:
Vhu spannend! Krijg je de uitslag ook pas de laatste schooldag? Of is het al wel eerder bekend?

Heb uitstekend contact met zijn mentor dus hoop toch echt dat we het zsm weten. Hij staat er goed voor maar is er werkelijke zeer deskundig in om het de laatste weken van het jaar totaal de nek om te draaien (is nu dus al 2 jaar achter elkaar gebeurd, daardoor worden die laatste weken steeds meer beladen, zo'n self fullfilling prophecy op een gegeven ogenblik). Hoe dat toch komt, weten we wel een beetje, maar dat het zo mis kan gaan >;) werkelijk dat verwacht je niet.
Weet dan ook niet of ik moet gaan pushen (kijk nog even naar je toetsmateriaal) of juist los moet laten (vertrouwen geven of zoiets heet dat ... ^) ).

Dus....
Kan er boekdelen over schrijven :roll: als hij over gaat gaat hij volgend jaar lekker op stage, dat is veel meer zijn 'ding' dan die school.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 18:39

Vanmorgen weer met Thor en het tuig bezig geweest. Hem laten wennen aan de menzweep, dat ging weer prima. Vanmiddag is zoonlief op springwedstrijd. Ik ben zooo vreselijk moe, dus thuis gebleven om wat bij te slapen. Was maar goed ook. Ze hebben pas net L parcours gereden (we hadden berekend dat dat rond 16 uur zou zijn) Straks nog M parcours.

En even aan het knutselen geweest met vilt om een pijlenkoker te maken om te paard makkelijker pijlen mee te nemen (ipv in je hand, waar je op gegeven moment best zere handen van krijgt)
Afbeelding

Deze maak je vast aan je riem.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 22:42

crea bea gemaakt tine :j
renske flink aan de poets geweest
altijd weer eer van je werk.
jorex hopelijk nu minder last van je lijf.
veel plezier in friesland.

Van het weekend trainingsweekend gehad.
Gisteren dressuur + vaardigheid in de regen en harde wind dus de dressuur was wat rommelig in de aanleuning hihi
Vaardigheid ging lekker ze pakt het allemaal zo lekker op.
Vandaag marathontraining het waaide wederom mega hard maar het zonnetje scheen lekker.
Man o man wat ben ik trots op Puck <3
Vorig jaar was ze nog een koetspaard rouw/trouw en wat menlesjes ze had nog nooit gegaloppeerd dat vond ze doodeng heb ik heel langzaam opgebouwd en nu begint ze steeds lekkerder te lopen.
De Intructeur kent haar van de vorige eigenaar (fokker) hij wist niet wat hij zag wat een compleet ander paard ze is geworden kwa lopen , bespiering en tussen haar oren.
Hij zei ook je ziet nu een gelukkig paard.
Altijd fijn om te horen :D
Morgen weer les onder het zadel eens kijken hoe dat weer gaat. +:)+

Klein stukje film van het begin van de training ze liep op een gegeven moment zo heerlijk.

Afbeelding

Afbeelding

Marga hoe ging jij van het weekend ik kon helaas niet bij je kijken

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:42

VHU als hij er nou zelf achter is, met even doorgaan en dan kan ik volgend jaar lekker les met stage lopen.
Dus geduld maar.

Tine lekker knutselen met stof.

Renske lekker invetten, je hebt nu vast zachte handen.

Tinkertje ik had zaterdag geruild met eentje in de ochtendploeg op haar verzoek, dus heb droog gereden, dressuur ging zo goed, was verbaasd van mijn cijferlijst 3x een 7 voor middendraf en dat voor een shet. Schijnbaar doet Eef het beter als hij een tijdje niet doorgezaagd is met dressuur. Stelling links was slecht maar zijn schouder zit vast aan die kant, maar zijn masseur is nu net met vakantie.
Vaardigheid moet ik kortere lijnen gaan rijden dan ben ik sneller in de tijd (had het precies binnen de tijd gereden). En zondag lekker aan de galop gewerkt door de hindernis heen, mannetje springt zelf mooi om elke keer, een hier niet te kort willen rijden want dan val je stil, hij moet vertrouwen krijgen met het galopperen door de hindernis.

Tinkertje Puck is zo veel vooruit gegaan met vorig jaar vergeleken, dat is toch geweldig.