[AR] dressuur en vaardigheid 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Grainey

Re: dressuur en vaardigheid 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:33

MelanieB wij zijn al een tijdje aan het zoeken naar een soort presentatiewagen voor een enkelspan shet, die licht in gewicht is en niet zwaar loopt, we kunnen ze niet vinden, dus als jij wel een adresje weet....
Voor het dubbelspan hebben we voor de mooi een antieke jachtwagen op shet formaat, maar voor het enkelspan zoiets vinden is heel moeilijk, is onze ervaring.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 14:55

Iedereen gefeliciteerd met zijn Hippiade tickets!
Ik vlecht altijd in bij mijn zwarte, moet zeggen nooit echt op die punten gelet, zijn vaak toch jury afhankelijk en eigenlijk is alles boven de 6 meegenomen toch?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 15:53

Anke schreef:
Oh wat is hij wit (geworden). Ziet er netjes uit.

Ik scheerde meestal een stuk weg en de rest los.
Ingevlochten ook wel eens. Staart meestal wel vissengraat erin. Onderbeentjes opgeschoren.

Haha dit is niet Jimmy hoor die is nog half grijs :))

Enkelspan presentatie wagen voor shet is lastig (want ja; daar is geen vraag naar ivm niet hoger mogen maar dan nemen mensen vaak sneller concours wagentje) maar ik weet dat hagedoorn linde een kleine presentatie wagen heeft op de site. Verder zul je Duitse kant moeten gaan zoeken. :j maar ze laten maken kan zeker; 2ehands zullen ze er niet zijn.

Mijn ponys zijn ook maar 1.16 dus maatje kleiner bouwen is zeker te doen maar zullen niet standaard gemaakt worden.
Stuur gj van boven eens een berichtje kan vast in kleine maat gemaakt worden. Prijzen van presentatie wagens liggen vaak stuk lager dan marathon wagens.

Zoals deze bijv heel klein voor 2 kleine ponytjes
http://i210.photobucket.com/albums/bb19 ... 45122.jpeg

http://www.hagedoorn-linde.nl/pony-wagens.html
Zie m hier ook staan zo te zien klein klein maatje.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:10

Bedankt voor het zoeken, zal eens informeren naar gewicht en maat wielen, bij dat laatste adres zal dat eerste wel weer moeilijk worden ;0.
Het was alweer een tijdje geleden dat ik gezocht had, voor de dressuur hebben wij inderdaad een van der mee concourswagen, kunnen de pony's goed mee uit de voeten..

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 21:04

Ik rijd soms met een hengstenvlecht, soms alleen bovenste laag manen en ook regelmatig lekker los. Het maakt in mn punten nooit iets uit. Derde oor is wel iets verder dan normaal weggeschoren dus daardoor is de hals ook los goed te zien.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 22:34

Ow hahah...denk jouw schimmel is wel heeel snel wit geworden!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 21:00

Vandaag weer een dressuurwedstrijd gereden. Eindelijk ging het heel lekker op het gras. Ik had een fijn gevoel na de proeven. Punten .... Argh 194…5 :-) en 201 en 2x eerste.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 11:36

Vanmorgen even gekeken bij de D+V in Soerendonk. Mooi terreintje. Vaardigheid lag in twee 20 x 40 bakken die met elkaar in verbinding staan. Vind ik dus echt helemaal niks. Je kunt je kont niet keren tussen de poortjes.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 16:38

Heb het ook weleens verdeeld over twee velden gereden. Dat was wel gaaf. Wel veel ruimte.

Mooie punten, gefeliciteerd met de eerste plaatsen.

Ik hoop de mijne volgend jaar te gaan starten. Eerst nog beleren voor de koets
Afbeelding

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 19:20

Ik hoop volgend jaar ook weer te kunnen starten :D . Faya nu net 3 maanden 2 x per week voor de wagen. We doen het rustig aan.

Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 22:12

Anke schreef:
Heb het ook weleens verdeeld over twee velden gereden. Dat was wel gaaf. Wel veel ruimte.

Mooie punten, gefeliciteerd met de eerste plaatsen.

Ik hoop de mijne volgend jaar te gaan starten. Eerst nog beleren voor de koets
[ [url=m/aU104r.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor mini's misschien, maar verder vooral veel geruk, gepluk en driftende wagens gezien.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:06

Dat is jammer. Zo hoort het niet te zijn. Was overigens met de C-pony.

Leuk Faya!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:50

Nog wat beeldmateriaal van de Wedstrijd in Zuidlaren afgelopen zaterdag :-)
https://www.youtube.com/watch?v=v5dn9eyX70I. In begin zit mijn vriend op de truck om de proef door te nemen. En dan kom ik in het beeld stappend. En later nog een keertje :-)
ook mooie (gratis) foto's.
Vaardigheid: https://goo.gl/photos/fHWfZa8ckLNEz84j6
Dressuur: https://goo.gl/photos/E3nxibMHtwjQNRaR9
En van mijn eerste proef..... waar ik 194.5 punten kreeg.
https://www.youtube.com/watch?v=-HDbCx6ya4E

De mooiste van de gratis foto's
Afbeelding

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:22

Jammer de avond wedstrijd as woensdag in rhoon is afgelast

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:59

Wanneer verkennnen jullie de vdh van het dk aankomende zaterdag? Ik heb geen tijd om vrijdagavond te gaan verkennen, maar ben bang dat er zaterdag misschien weinig gelegenheid voor is (staat niets over op de startlijst). Normaal gesproken maak ik me daar niet zo druk om, maar bij het dk wil ik wel goed voorbereid zijn. Ik zag dat er vdh gereden wordt vanaf 9 uur, dus evt zou ik daarvoor nog kunnen verkennen.

Miesje48

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 00:56

Er staan nu meerdere tijden voor verkennen op de site van de Morraruters. :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 01:22

Ayla doelt vast op het dk Oost. :D
Ik moet om half 11 starten en dan pas weer als 1 vd laatsten eind vd middag. Dus ik loop sochtends voor 9 uur; maar gok wel dat er redelijk wat mogelijkheden komen voor verkennen; is nml op aanmelding en vaak laten ze dan als er niemand aanmeld en men wil lopen ff de tijd tussen.

Ik moet eerst dressuur enkelspan jim en dan wil ik vast Syl rondje vdh doen. Dan 2 span dressuur en daarna snel om spannen en nog rondje enkelspan vdh maar dan met Noor.
Doen maar creatief; Noran laatste start vdh was in 2013 en Syl z'n laatste start vdh was in 2014 :')
Ben erg benieuwd hoe die 2 gaan verlopen hihi.

cleej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:18

Flurk schreef:

De wedstrijd bij de Rhoonse Ruiters wordt verplaatst naar woensdag 3-8!!
Het is mogelijk om dressuur en vaardigheid te starten!!

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:49

Baal ervan dat die verplaatst is naar 3-8.. Ben dan op vakantie.. :(

Mijn eerstvolgende staat gepland op 14 augustus pas weer. Maar ga nog even kijken of er nog iets leuks is in de buurt..

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 19:01

cleej schreef:
Flurk schreef:

De wedstrijd bij de Rhoonse Ruiters wordt verplaatst naar woensdag 3-8!!
Het is mogelijk om dressuur en vaardigheid te starten!!

Bedankt las hetnet, echter pony isdan bij de tantarts

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 09:23

Gisteren met Anke op de kampioenschappen in Kootwijkerbroek gereden. 4e in de Z/ZZ dressuur met 3 winstpunten geworden en reservekampioen vaardigheid. Helaas had ik een -5 in mn 2e dressuurproef. Ik dacht dat ik bij B moest afwenden, maar dat moest al bij R. Anders waren we kampioen geweest in de Z/ZZ. Nu baal ik dus extra van die -5, haha

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 10:01

Gisteren districtkampioenschappen gehad, goed georganiseerd voor de korte tijd waarin ze het moesten doen echt super!
Petje af voor die mensen! En wat ik ook echt top vond is dat ze rekening hebben gehouden met de ringplaatsingen. 1 ring was hobbelig wat zwaarder weiland, en de ander vlak en liep iets af. Zo had ieder een voor en een nadeel. :)

Alleen wij flikte het vandaag niet.. Waar hij thuis zo goed en lekker loopt, was het nu dramatisch. Was het omdat hij eerste keer op buiten terrein een westrijd had,was het om de kalkoen die hij nog nooit heeft ingehad, was het omdat hij 6 maanden niet van t terrein is geweest of te weinig wedstrijdervaring en heb ik hem hiermee overvraagd ? Ik denk dat ik iets teveel van hem wilde.. We begonnen met losrijden, hij was flink enthousiast had flink de tempo erin ik reed hem rustig en het was echt een fijn en mooi gezicht, ik dacht nog nou als we zo de ring in moeten dat flikken we het gewoon! Toen kwam er een meisje die de hele dag vaardigheid heeft gereden met diverse shetten, die ze aan het opjagen was waar wij aan het losrijden waren met die geluiden erbij en gescheur rondom ons werd Amadeus zeer gespannen en belanden in een wandelende hobbypaard een soort bambi, springent veertje. Toen ik de rust er weer iets in had, kwam de de vaardigheidracer nogmaals langs en toen was t gedaan en moest ik mijn proef ook in. Proef starten we netjes op, ging fijn alleen kwam ik verkeerd binnen dus linksomkeerd en opnieuw binnen gekomen stond nog mooi commentaar bij dat ik het goed had opgelost. Helaas had hij gewoon echt spanning, liep in draf wel echt hele fijne en mooie stukken en zelfs over de rug, maar het halsstrekken kwam er niet uit evenals het stappen stappen was dramatisch ik herkende hem niet meer waar hij normaal keihard voor me werkt liet hij me nu stilvallen, ging zelfs stilstaan. Rustig weer opgevraagd beloond en verder gegaan voor de ervaring. Deze proef terrecht 161 punten.

2e proef, heb ik hem even 10 minuten stil laten staan, bleek dat hij moest plassen maar dat doet hij (nog) niet voor de kar) steeds aangeboden door stil te staan om te plassen maar helaas. We mochten de proef in en na hoog ophalen en de ring in gaan, kwamen we binnen met mooie 7entjes en 6e, tot we helaas echt compleet stilvielen na het dichtklappen van mezelf en Amadeus ik wilde afgroeten heb getwijfeld maar ben toch door gereden. Een slechte proef kan er nou eenmaal gewoon eens tussenzitten, doe je niks aan... Ik reed 1,5 volte haha sukkel... en moest de weg opnieuw zoeken waar we waren, Amadeus begon te sjouwen in draf en liet echt ff zien wat hij waart was! Maar in stap wederom drama, en in halt wou hij niet stilstaan. :+ We moesten het dus van de draf hebben, waardoor ik hem wat sjouweriger ben gaan rijden, meer voorwaarts lekker zwingen... Tweede proef 171 punten en daarbij had de andere jury 144 ??? Wel na aftrek van verkeerd rijden etc. Die 144 snap ik totaal niet echt zwaar overdreven maar ik kan er niet wakker van liggen, wij komen nog wel.

Lekker uitgespannen erna, op de trailer gezet, was hij houdini aan het uithangen, en jawel hij plaste! Goed beloond dat hij op de trailer wilde plassen, en later nog ff aan vrachtwagen vastgeknoopt dat hij wat gras kon eten. Achteraf had ik deze wedstrijd beter niet kunnen rijden maar dat is achteraf gepraat natuurlijk, wie niet waagt wie niet wint. We gaan weer ervaring opdoen inschrijven, en een privelesje prikken om te kijken wat nou het probleem is/was als dat te achterhalen valt. Igg zoiezo veel spanning.
Commentaar op proctocol, erg leuke pony maar nog veel spanning.

We hebben zoiezo weer geleerd.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:23

Ook wij hadden gisteren de kampioenschappen van district Noord dan wel :o

Ik heb gestart in de B rubriek enkelspan pony, mijn pony liep niet zoals ik van der gewend ben ze was beetje lauw en reageerde niet helemaal lekker.
Gelukkig geen fouten maar gewoon 2 matige proeven.
We kregen 66% en 65,57% hiermee stonden we 1ste tot de laatste deelnemer nog over ons heen ging.
Heel jammer maar met het idee dat we nog zoveel beter kunnen gaan we 20 augustus naar Ermelo :D
En ook wel super trots op onze reserve titel!!

Vond het overigens wel een zeer teleurstellend evenement in noord meer mensen die dat dachten?
Weinig kampioensgevoel. -O-

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:03

Wij zijn ook gestart in Koudum, reservekampioen dressuur dubbelspan B/L, 1 procentje achter nummer 1, dus Dennis je krijgt concurrentie in Ermelo.
Is voor Kasper zijn 9e jaar op rij dat hij naar de hippiade mag, wel in verschillende vormen, vaardigheid dubbelspan, enkelspan dressuur, dressuur dubbelspan, ook nog met verschillende menners en sommige jaren zelfs meerdere starts en als resultaat drie maal kampioen, volgens mij verheugd hij het nu alweer op zijn jaarlijkse uitje naar Ermelo.
Tja en wat dat kampioensgevoel betreft, heb nu straks een bloemenvaasje in de bekerkast staan, zelf maar even een etiketje op plakken van reservekampioen denk ik :).
Ik heb ook nog nooit eerder meegemaakt dan de ringen afzonderlijk geen prijsjes kregen, alleen de kampioenen kregen een kampioenslint en een suikerbrood. Reservekampioenen een blauw lintje en een bloemenvaasje, derde plaatsen een koek geloof ik. Verder geen aandenken of zoiets, is een beetje jammer van iets wat toch een hoogtepunt moet wezen van het buitenseizoen.
Verder liep de organisatie goed, ochtendprogramma liep wat uit en wat probleempjes bij de vaardigheid, maar dat hoort erbij denk ik.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:15

Iedereen gefeliciteerd met de resultaten!