Biancacoo, ik heb de pivothead durango gekocht bij Opticam. Ik kan wel een longeer filmpje plaatsen.
Jeskim
Geplaatst: 10-12-15 21:56
Goed om te horen dat het goed gaat met je vader VHU!
Gem, oh dat kan zo lastig zijn, twee totaal verschillende paarden! Maar wel een leuke uitdaging! Fijn dat ze hem toch wil rijden! Haar staart is aan de pen blijven zitten, die echt door lamoen en wagen heen gaat. Aan het uiteinde zit wel een splitpen. Ik weet niet zo goed hoe ik een rubberen binnenband om die splitpen moet krijgen??
Sonjim, volgens mij kost dat bij de fjorden ook 170 o.i.d. Paspoort kwijt raken is een duur geintje..
Assie, ook aan het goochelen met bitten. Ik ook! Ik zoek momenteel schijnbaar weer iets onmogelijks, kan het namelijk nog niet vinden. Liverpool, niet te dik, naar voren gebogen, geen ribbels, losse scharen, geen pompwerking, normale kinketting en de bovenste sleuf moet half in de bril zitten, maat 14,5! En het liefst met 2 sleuven, al kunnen we de onderste er wel af slijpen. Ik vind drie sleuven niet mooi staan bij mijn breedbekkikker met kort koppie. Had laatst al een nieuwe B-stang gekocht, maar het verschil tussen de twee standen is me eigenlijk net wat te groot. Fijn dat je die Mylers op de kop hebt weten te tikken, die zijn niet goedkoop en nu kun je lekker proberen en het klinkt veelbelovend!! Ben benieuwd of het een blijver is!
@ jeskim. Wij hebben thuis een voornamelijk paardenvoeder handel. We staan dus met een stand met paardenvoeders op de wedstrijd. We hebben Havens- Action Quality - Equifirst en Marstall. Erg leuk om te doen. Lekker met nieuwe mensen over voer babbelen. Advies geven.
janouk
Geplaatst: 11-12-15 08:32
Baudyh ik heb je advies nodig. Ik stuur je pb
janouk
Geplaatst: 11-12-15 08:38
VanHuisUit schreef:
Zo weer terug uit het Noorden des Lands, met pa gaat het nu goed, nog niet uitslagen van alle onderzoeken dus we wachten maar af ...
goed nieuws so far. Duim duim dat de uitslagen goed zullen zijn
_Dingetje_
Geplaatst: 11-12-15 08:53
Ja VHU wat een geruststelling dat het goed gaat met je vader, nu de uitslagen ook goed nieuws hopelijk.
Ips groot gelijk heb je schandalig die pony over een paar jaar roepen dat het beest allemaal problemen heeft in de rug, benen of weet ik veel wat.......tegenwoordig heeft niemand geduld meer Misschien zijn wij dan weer super mutserig dat we met de tuiger nog steeds ff aan het wachten zijn, totdat het pup eraf is, wordt in juni 4, maar we hebben alle tijd!
Baudhy gaat goed met DB en mag gaan stappen.....Gem geeft advies om hem *Mellow* te maken moet gelijk aan vroeger denken aan onze gabber periode
Janouk heeft advies nodig van Baudhy, fijn dat wel elkaar hier kunnen helpen.
Tine ff beetje vergeten
Assie zit met de bitten, pfff ook al wat mee afgeworsteld en ik blijf bij mijn Sprenger van Letty, helemaal weg van en pak er toch telkens naar terug.
Sonjim ????weet het ook niet meer
Jeskim zoekt iets om probleem op te lossen voor uittrekkende haren, gebruik altijd veel antiklit
Hier verder ff rustig we hebben een soort "heb ff geen motivatie weken" telkens als ik wil gaan rijden, dan waai ik bijna uit mijn spijkerbroek, dus heb me er maar ff bij neergelegd. Ben bezig met project beukenhaag, wil graag een 1,5 meter van de wei een mooie rode beukenhaag, om zo ook de mensen van mijn weitje af te houden.......is zo makkelijk mensen op de fiets om de paarden een bammetje te geven, dus wil hier een beetje een barrière voor maken. Ik wil niet dat mensen aan de paarden zitten of voeren zonder toestemming. Ben zo bang dat er eentje ziek wordt, zelf ben je er zo zuinig op.
Fijne dag allemaal
Gem heeft een super gave gadget en beveelt hem aan, aan Biancacoo krijgen we weer filmpjes
assie
Geplaatst: 11-12-15 10:59
IK sluit me lekker aan bij de samenvatting van Dingetje. Die 'geen zin'-weken ken ik wel. Nu was het hier noodgedwongen omdat Tentsi zich had verstapt, maar dat vond ik met dit weer ook helemaal niet erg . Zo'n beukenhaag klinkt wel superchique! Wel een beste klus lijkt me.
Altijd wel leuk om over voer te discussiëren. Onze dames krijgen eigengemaakte brok. We weten precies wat daarin zit en kunnen eventueel ook nog e.e.a aanpassen. Nouja in theorie dan, we moeten dan 1 ton afnemen en dat is nét iets teveel voor 2 paarden . Maar we weten dus wel precies wat erin zit (want mijn vriend maakt het zelf) en dat is een fijn gevoel
tine10
Geplaatst: 11-12-15 13:05
Mooie samenvatting Dingetje Assie's paard krijgt voer op maat
Net helaas toch maar mijn les afgezegd. Het heeft bijna de hele morgen geregend en de bak staat weer flink met plassen. Dat wil ik Sam nu even niet aan doen. Wil niet dat ze net als vorige keer steeds last heeft van haar spieren. Dus alles maar weer opgeruimd (had de boel al klaar gezet). Nu volgende week les in binnenbak afgesproken. Dan moet ik het maar weer redden om kar op trailer te krijgen. Enige is wel dat ze vanmorgen voer heeft gehad als dat ze zou werken (als ze vrije dag hebben, krijgen ze maar de helft), dus hopelijk straks iets minder nat buiten, dat ik nog kan longeren)
Vanmorgen nog wel heerlijk gemend met Rembrand, hij loopt zoooo fijn, ik zit zo te genieten . De bak was toen nog een stuk droger, maar hij is natuurlijk ook veel sterker dan dat iele poppetje.
Op zich is dit voer niet heel speciaal hoor. Het is gewoon een simpele basisbrok. Maar... mijn vriend controleert de kwaliteit van de grondstoffen die erin zitten. Dat is allemaal eerste kwaliteitsspul. En niet de stoffige restproducten van een ander productieproces oid. Iets wat bij sommige grote voer-producenten nog wel eens misgaat. Ik pretendeer verder geen voerexpert te zijn hoor. Ik heb er wel ideeën over, maar heb er niet voor geleerd ofzo
tine10
Geplaatst: 11-12-15 16:48
Hoe gaat het met Janouk? Verveelt ze zich erg en gaat ze klieren of valt het mee? En DB nog steeds rustig? VHU hoe is het met Ollie, Ber en Piet? En hoe doet Gretta het? Ava, heb je al je eigen scootmobiel?
janouk
Geplaatst: 11-12-15 17:00
De paarden zijn cranio sacraal behandeld en daar worden ze heel vrolijk van. Ze stuiteren door de bak. Ook Janouk. Morgen eens kijken hoe ze nu loppt, als ze zelf niet meer voorzichtig is.
Fijn weekend
VanHuisUit
Geplaatst: 11-12-15 19:38
Janouk zet de boel weer op stelten, gaat goed dus hoop ik Hier even alleen bezig met B&B, de 2e kamer begint nu vorm te krijgen, en huis plus mijn 'hoofd' weer op orde krijgen. Heb miv komende maandag hele week diverse 'echte' gasten, super leuk. Morgen weer even paardsnuiven. Ber wordt goed verzorgd door staleigenaar. Echt super fijn dat dat kan (mesten, voeren, binnen/buiten zetten). Ollie en Piet zou ik woensdag heen maar is door gedoe met pa niets geworden. Komende week ook geen idee of het dan lukt. Volgens de berichten die ik heb gaat het goed met ze
happytime
Geplaatst: 11-12-15 22:37
janouk'goed spul hoor die vito,voer het al 2,5 jaar,alleen vind sun het niet meer lekker nu ze de samenstelling hebben veranderd ze laat de vito liggen
Jeskim
Geplaatst: 11-12-15 22:46
Gelukkig zijn de paarden in goed handen VHU! Zou wel goed zijn om even de zinnen te verzetten en je hoofd leeg te laten waaien, maar als het niet kan dan kan het niet!
Janouk gaat ook goed dus! Moet je haar nu dagelijks behandelen, ontsmetten of smeren o.i.d?
Tine heeft de les afgezegd, jammer zeg, zeker als je alles al klaar hebt staan. Maar wel lekker gereden met Rembrand!
Baudyh, zijn jullie dat in Dalen! Ik was laatst op zoek naar een leverancier van Marstall en zag daar een in Dalen bij staan. Wel super interessant, heb voeding altijd al interessant gevonden. Er zit trouwens een leverancier dichterbij ons, dus helaas geen bezoekje. Tea krijgt momenteel de Force. Ze is wat aan de stevige kant, maar wel drachtig, dus ik wil haar de voedingsstoffen wel geven.
Dingetje, ik heb ook wel eens geen zin, en zeker met dit weer moet ik mezelf wel eens uit huis trappen!! Scheelt dat ik momenteel ook wel weer heel gemotiveerd ben met mijn nieuwe topper en ik heb dus ook wel een doel. Antiklit, dat ga ik in ieder geval ook proberen!!
Ben momenteel wel heel actief. Nu weer op zoek naar een ander bit en een lamoen. Maar wat is het probleem met het lamoen, zit het hem echt in de breedte of puur in het feit dat de lamoenstokken(?) verbogen zijn?? Eens kritisch naar kijken, een nieuwe kost weer een paar centen, maar met zulke kromme dingen blijven rijden is ook niet eerlijk en tevens niet goed voor mijn tuig, het raakt elkaar. Hopelijk wel binnenkort mijn nieuwe onderlegsets binnen! Jawel meervoud, doe maar chique!! Heb een blauwe set met een zwarte bies in de bestelling, maar zag ook een bordeaux met een beige bies. Dus ik heb schaamteloos beide besteld! Natuurlijk wel afgedongen op de prijs omdat ik er twee nam, hihi.. Ze vermaken gratis mijn huidige borstonderlegger, die was te groot en ik krijg er ook nog een gratis menschort bij! Op maat en mocht zelf kiezen uit blauw of zwart en een leuke bies! Leuk!!
Zo kunnen ze uren bezig zijn. En deze paarden staan de hele dag buiten En als er gewerkt moet worden, zijn zemoe hahaha hoe kan dat toch
Meneer Anton staat links, de fjord is van pensiongast en Janouk, tsja dat is Janouk
Janouk moet elke dag behandeld worden. En ik maar voorzichtig zijn met Janouk, op rust. Moet je zien hoe voorzichtig ze zelf is. Mmmmm vandaag maar eens kijkenhoe ze op het harde loopt
VanHuisUit
Geplaatst: 12-12-15 08:39
jullie paarden zijn in ieder geval vrolijk Leuk he zo je spulletjes voor elkaar krijgen Jeskim. Ja gedoe met tuig, lamoen, bitten, hoort er allemaal bij als je weer een nieuwe hebt (en soms blijft dat maar doorgaan ) Vanochtend om 6.00 uur begon Gretha te piepen, da's niet handig met gasten ze moest ontzettend nodig uit, blijkbaar gisteren iets verkeerds gegeten. Naja in ieder geval op tijd wakker
Vanmiddag komen weer proefslapers, vriendin en haar man, gaan we gezellig Rotterdam in, erg fijn want dat is voor mij dan ook even de zinnen verzetten, wel goed nu. En dan heb ik de laatste proefslapers gehad. Was wel goed concept want daardoor leer je de logistiek en allerlei kleine dingetjes die je nog aan kunt passen om het nog beter te maken, van tochtstrippen tot en met hoe bijv om te gaan met de honden als ik bezig ben met ontbijt. Ze lopen altijd achter me aan te drentelen maar dat hoor je dan beneden, dus nu doe ik ze in soort hok wat we hebben gemaakt in de hal. Ze vinden het niet eens erg, waren er zo aan gewend.
Ja Jeskim wij zijn sinds een paar maanden de Marstall dealer in Dalen. klopt helemaal.
Nou Aussie ik heb er ook niet voor geleerd hoor. Maar me er wel in verdiept en dan komt het steeds meer naar je toe. Ik leer nog steeds bij. Elke grondstof die gebruikt word in diervoeders word gecontroleerd. Maar ik weet inderdaad dat bepaalde merken niet altijd erin stoppen wat zou moeten. Ik heb dan ook wel voorkeur voor bepaalde merken.
VHU groeit in het B&B bestaan! Super Janouk dat ze de vito lekker vind. Wanneer is je merrie uitgerekend Jeskim?
Gem
Geplaatst: 12-12-15 13:38
Laat ik nou in het vervoer van de grondstoffen zitten en heeft ons schip een GMP-certificaat (hygiënecode) zodat er veevoeders of granen / grondstoffen voor mengvoeders gevaren mag worden . En laat ik nou ook weten dat mengvoederbedrijven (onze afleveradressen) zich niet bepaald aan hygiënecodes houden. Wij moeten onze scheepsruimen desinfecteren als we vooraf een ander product dan granen geladen hebben, zakken over onze laarzen als we over de granen heen moeten lopen als er geschept moet worden, luiken zoveel mogelijk dicht laten vanwege meeuwenpoep / duivenpoep / rattenuitwerpselen, speciale bezems en maisscheppen die nergens anders dan voor granen gebruikt worden etc. etc. Dan ga je naar de klanten. Vervolgens komt eerst de controleur en neemt hij een stuk of 5 - 10 monsters uit het ruim, uit verschillende lagen en vertrekt. Allemaal heel logisch en heel schoon......... Maar dan komt de (al dan niet gehuurde mobiele) loskraan aanrijden en gaat de grijper zó van het ene schip of bak ongewassen bij ons in het ruim. Het moet allemaal snel snel, dus het hele ruim moet open en hebben de duiven vrij spel. Met veel te volle bakken wordt er flink op het vaak ranzige (modder, lekkend waswater van vrachtwagens, schimmelende voederresten, ratten- en duivenpoep) fabrieksterrein gemorst en wanneer het schip bezemschoon is opgeleverd, wordt die anderhalve ton die op het terrein ligt, bij elkaar geveegd, opgeschept door de kraan, in de silo gegooid, spoelt zijn kraan en het terrein met het slootwater / havenwater en is het volgende schip aan de beurt . En vervolgens kunnen wij onze ruimen weer uitspuiten en laten desinfecteren . Maar ook de grondstoffen zelf: Braziliaanse soya en Argentijnse soya kwam gewoon uit dezelfde pijp, uit hetzelfde ruim van de zeeboot en werd in dezelfde shift zonder onderbreking bij ons in twee verschillende ruimen gegooid: "Asjeblieft, Braziliaans zit achter, Argentijns zit voor, maar je kunt het ook omdraaien." Ik kan zo nog wel heel wat verhalen kwijt hier . (Ter relativering: wij nemen meestal zo'n 1200 ton veevoeders mee, dus die anderhalve ton smurrie maakt niet heel veel uit, maar bovenstaande maakt wel duidelijk dat het niet altijd is wat het lijkt. Overigens varen wij nu al een paar jaar bijna uitsluitend in Duitsland, maar ik heb geenszins de indruk dat er ondertussen veel veranderd is in NL en België. In België zijn de fabrieksterreinen overigens met afstand het smerigst.)
Klinkt goed Gem, haha!! Is goed voor de weerstand zeggen we dan maar!!
Baudyh, Tea is 4 mei uitgerekend. Duurt nog even..
Biancacoo
Geplaatst: 12-12-15 19:32
Zoooo....dag alweer voorbij, zoon heeft mooie kadotjes gekregen, en het erg naar zijn zin gehad ! wel vermoeiend zo visite in huis. Vhu, Gretha heeft het wel mooi aan gegeven dat ze eruit moest dan, gelukkig maar!! janouk wat een blij filmpje, lekker gek doen met elkaar ! Leuk ! Baudyh, druk met dr kraam en verkoop. jeskim moet nog geduld hebben voor t veulen komt,... Gem weet alles over vervoer en opslag van veevoedersgrondstoffen.. Aussie heeft eigen voer. Tine heeft weer gemend, lekker hoor. Ik hoop dat t een beetje droog wil zijn morgen,....
nou..fijn weekeind iedereen, veel plezier en succes morgen !