[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 13:45

viel emh erg tegen waren maar 12 kraampjes ofzo en 1 pony haha wel een rijjasje voor 10 euro gekocht met bling bling en 2 longeerlijnen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:10

Jammer dat er weinig kraampjes waren. Het idee op zich was wel leuk.
Was dit de eerste keer dat ze dit deden?

Gisteren snel gebruikt gemaakt van het mooie weer, dochterlief heeft voor het eerst met Vjell gereden met het nieuwe zadel. Nu vindt ze het wel leuk om te rijden :D
Eens kijken of ik komende week weer eens kan inspannen. Is ook weer even geleden, gewoon geen tijd (of geen groom) gehad.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 14:42

Nee doen het al een paar jaartjes volgens mij. Ik ben er ook uit dat dit geen vereniging ia voor mij, maar nu het probleem veel anders waar je droog kan mennen is er niet. Me vriend zei net je hebt echt voor de verkeerde sport gekozen als je ohz rijd dan zijn er verenigingen zat, endurance wedstrijden zat en alles makkelijker te vervoeren. Begin het toch bijna te overwegen...

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:30

Niet de moed opgeven hoor Laura! Ik herken in jouw verhaal best wel mezelf. Wij hebben hier in de buurt ook maar 1 menvereniging, maar ben een keer met een rit meegeweest op de wagen van een kennis. Was inderdaad ook een beetje ider voor zich, niets gezelligs aan!
Het komt vast wel goed, je vind wel een plekje waar jij en je pony's zich thuisvoelen! :)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:50

Ja mennen is wel echt een kleinere sport he...

Nou ik vandaag weer lekker gement! In de natte sneeuw-regen... bah!

Maar was toch erg fijn, ik had dit keer mijn oude pony booster mee! Ga hem toch weer vaker lenen, zon fijn dier is dat toch :D
Miss mag ik er zelfs wel impuls mendurance mee starten!!! Toch even serieus naar die data gaan kijken *\o/*

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 19:18

wat leuk toydoll niet stiekem spijt dat je hem weg hebt gedaan?

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:28

Wat leuk dat je met je oude pony kon rijden, ik ken je geschiedenis niet maar heb je deze pony eerder verkocht en kwam Taz toen?

Jammer Laura dat het tegenviel, je hebt er wel een jasje aan over gehouden. Ga je dressuur rijden met je pony?

Niet opgeven Laura, je vond het zo'n leuke sport. Ook al is het niet altijd makkelijk, als het weer straks beter wordt bekijk je het vast anders.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:46

Ik zou ook niet opgeven hoor Laura, soms kost het gewoon wat meer tijd om ergens tussen te komen.
Dat is niet altijd even makkelijk.

Leuk dat je zo nu en dan je oude pony mag lenen Toydoll (sorry, alle echte namen willen nog niet blijven hangen).

Keona, ik zou inderdaad eens zoeken op menverenigingen in Zuid-Limburg en hier en daar informeren wat het kost om startpas-lid te worden.

Cimmy: een boete als je zonder ijzers ment? Nog nooit van gehoord. Wie heeft dat verzonnen?
Neem aan dat je dat toch nog altijd zelf bepaald.

Wij hopen in 2016 te kunnen gaan starten. Dit jaar gaat het gewoon nog niet lukken, mede vanwege vervoer. Ik ga gewoon al mijn energie steken in de organisatie van onze wedstrijden, mezelf terug in shape krijgen en lekker trainen met Vjell.
Daarnaast wil ik samen met een stalgenoot in 2016 of 2017 een endurancewedstrijd rijden. Dus doelen genoeg om aan te werken.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:00

NdV74 schreef:
Gisteren snel gebruikt gemaakt van het mooie weer, dochterlief heeft voor het eerst met Vjell gereden met het nieuwe zadel. Nu vindt ze het wel leuk om te rijden :D
Eens kijken of ik komende week weer eens kan inspannen. Is ook weer even geleden, gewoon geen tijd (of geen groom) gehad.

Dat vraagt om een foto he :D

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:06

Staat op FB :D
Maar mijn FB zit helemaal dicht, alles afgeschermd. Alleen zichtbaar voor vrienden.
Moet nog eens kijken hoe ik die foto hier krijg, zonder dat ik de privacy moet aanpassen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:21

L_Rivaldo schreef:
wat leuk toydoll niet stiekem spijt dat je hem weg hebt gedaan?

Ja beetje wel natuurlijk maar goh als ik hem toch zo gewoon kan lenen. Ik wist natuurlijk toen de toekomst ook niet.

Mijn geschiedenis met mijn pony's in t kort:
Flower is mijn eerste (e) pony, gekocht als 2,5 jarige, 10 jaar lang plezier van gehad, maar heb een aantal afwijkingen om het zo maar te zeggen en Flower heeft mij heel veel geleerd maar we groeide uit elkaar. Ik geef wel heel veel om haar dus zij is in een soort van bruikleen.

Toen ik haar wel nog had maar al niet meer zoveel plezier uit haalde ben ik een pony gaan verzorgen Booster, die toen 2,5 jaar was. Aangeboden om hem over te nemen maar dit wou de eigenaar nooit, vaker aangeboden, en toen dus zelf een Welsh pony gekocht Kyano. Na Kyano ben ik gestopt bij mijn werk en weer opleiding begonnen dus geen groot inkomen meer dus Flower in bruikleen gegeven aan haar toch al leaser.

Toen Flower weg was kwam Booster toch te koop en ik mocht hem gratis hebben, hij was toen net herstelt van zware bloedwormen infectie en ernstige influenza.

Dus Booster toch overgenomen, want hij had nog veel TLC nodig, iemand gevonden die hem deels financieel wou leasen zegmaar en toch een weidemaatje nodig voor Kyano.
Helaas na een aantal maanden de leaser toch weg en toen zat ik met issue, even aangekeken met andere bijrijdster maar ik trok het toen gewoon niet.

Aangezien ik Kyano zelf gekocht had van de fokker en Booster het dus heel goed deed als kinderpony bij een stalgenoot, en Booster een lichamelijke beperking over heeft gehouden van de zware ziekte in zijn groei, voor Kyano gekozen, en mijn stalgenootje wou Booster hebben.

Dit is allemaal al weer anderhalf jaar geleden hoor, Booster doet het al tijden heel erg goed als kinderpony.
Flower is helemaal op haar plek, die wordt uitgebracht in de wedstrijden (western, reining, L2)

En ik heb opleiding gehaald en weer een goed inkomen; en ik dacht dat Taz misschien leuk was voor mij in plaats van Kyano, omdat Kyano wellicht niet zo geschikt is voor men-werk; en Taz kan ik ook op rijden.
Maar ik heb met Taz niet de klik die ik met Kyano heb en wil helemaal geen afscheid van Kyano nemen, en ik weet niet of ik er wel 2 wil; qua financien, risico, en ook tijd.... En dat rijden? Vind ik helemaal niet zo boeiend :o Al vond ik het vanmorgen wel eigenlijk heel leuk.

Booster is vergroeid en daardoor zal het nooit een toppony worden; zijn lichaam zal hem in de topsport in de weg zitten. En heel eerlijk, wat mij ook iets doet, hij heeft sowieso ontzettend rare bouw. Met juiste training wel wat te verdoezelen maar.....

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:46

Phoe, ik moet nog even goed alles bekijken hoe ik het ga doen. Wil eigenlijk Liberty weer oppakken voor het mennen, maar dat gaat nooit lukken voor Ysselstein, hij heeft al vanaf na de zomervakantie niet veel gedaan. Daarnaast kan ik maar 1 of 2 mendurance wedstrijden rijden, en dan vind ik een startkaart aanvragen zonde, want D/V rijdt ik niet meer met hem, ben al dubbel ZZ, hoger kunnen we niet. Heb natuurlijk ook nog Signorita, maar dat was eigenlijk een tussenoplossing omdat Liberty kreupel was. En daarnaast wil ik ook nog een keer impuls endurance doen.. Wil gewoon te veel!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:53

Naja zeg wat een tegenvaller Rivaldo }:0
Lastig Toydoll soms heb je van die periodes dat het allemaal wat ingewikkeld is :(:)

Ja deze tijd van het jaar vraag je je wel eens af of je sport wel zo geweldig is. Geldt ook voor ohz hoor ben vandaag zoooooo verkleumd maar mooi wel flink km's gemaakt deze week en poown liep er goed. Rest vd dag nodig gehad om bij te komen :brr: :+

Morgen de tweewieler ophalen *\o/*

@liberty impuls heb je geen startkaart voor nodig alleen je lidmaatschap knhs. Waarom niet lekker met Signorita gaan opbouwen?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:10

VanHuisUit schreef:
@liberty impuls heb je geen startkaart voor nodig alleen je lidmaatschap knhs. Waarom niet lekker met Signorita gaan opbouwen?

Signorita loopt aardig wat lesjes mee in de manege, daarnaast heb ik natuurlijk nog Didivoor waar ik dressuur mee rij onder de man, Fons die nog even verder doorgereden moet worden voor de wagen en Lubelien die ik een aantal keer in de week rij om carrousel mee te rijden. Heb er gewoon te veel :+ Keuzes maken is lastig -O-

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:02

Wat spannend vanhuisuit, ga je er gelijk mee op pad?

Dat is een hoop keus Liberty, je verveelt je in ieder geval niet.

Toydoll, dat is een hele geschiedenis. Heb je nog reacties voor Taz gehad?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:22

Nee ik verveel mij totaal niet!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:47

NdV74 schreef:
Ik zou ook niet opgeven hoor Laura, soms kost het gewoon wat meer tijd om ergens tussen te komen.
Dat is niet altijd even makkelijk.

Leuk dat je zo nu en dan je oude pony mag lenen Toydoll (sorry, alle echte namen willen nog niet blijven hangen).

Keona, ik zou inderdaad eens zoeken op menverenigingen in Zuid-Limburg en hier en daar informeren wat het kost om startpas-lid te worden.

Cimmy: een boete als je zonder ijzers ment? Nog nooit van gehoord. Wie heeft dat verzonnen?
Neem aan dat je dat toch nog altijd zelf bepaald.

Wij hopen in 2016 te kunnen gaan starten. Dit jaar gaat het gewoon nog niet lukken, mede vanwege vervoer. Ik ga gewoon al mijn energie steken in de organisatie van onze wedstrijden, mezelf terug in shape krijgen en lekker trainen met Vjell.
Daarnaast wil ik samen met een stalgenoot in 2016 of 2017 een endurancewedstrijd rijden. Dus doelen genoeg om aan te werken.
ja ga morgen eens rond bellen vind het wel lastig

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 10:47

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:11

L_Rivaldo schreef:
keona misschien heb
je hier wat aan: http://www.woering.nl/nvtg/nieuw/pg_verenigingen.html

Die site had ik inderdaad al bekeken maar de vereniging in urmond wat dus in de buurt is bestaat niet meer.

heb contakt gehad met de knhs,hun vertelde dat de rijvereniging wel een nieuwe afdeling kon aanvragen en daar geen kosten aan zitten.nu dus hopen dat pegasus even contakt wil zoeken met de acountmaneger van de knhs en er een mengroep bij wilt nemen.dan kan ik toch bij de vereniging waar ik binding mee heb

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:59

Nu je dat zegt, onze vereniging heeft dat ook. Is eigenlijk een rijvereniging maar op papier is er ook een menvereniging.
Duim voor je dat ze die moeite voor je willen doen.

Net weer heerlijk 1,5 uur getraind in de sportschool (morgen vast spierpijn haha), ik ga het zowaar nog leuk vinden :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:13

NdV74 schreef:
Nu je dat zegt, onze vereniging heeft dat ook. Is eigenlijk een rijvereniging maar op papier is er ook een menvereniging.
Duim voor je dat ze die moeite voor je willen doen.

Net weer heerlijk 1,5 uur getraind in de sportschool (morgen vast spierpijn haha), ik ga het zowaar nog leuk vinden :D

Wat goed dat je dat kunt,ik heb echt geen motivatie om te fitnissen.ga nu wel uurtje met de honden lopen.misschien straks met de koets mar is wat fris,ben eigenlijk een mooi weer ruiter :D

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:41

Het is pure noodzaak hoor ;)
Maar gelukkig vind ik het wel leuk (tot nu toe), dat scheelt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:26

Helaas ophalen tweewieler weekje uitgesteld want de lichten van mijn aanhanger deden heel bijzonder ... blijkt dat ik nieuwe stekker op mijn auto moet hebben. Maar dat lukt vandaag niet meer...
Als ik de tweewieler heb moet ik even aanzien dat het rustig is op stal / bij het weggetje waar ik dan wil oefenen en dan knoop ik Ollie er gewoon weer voor. Ik heb het idee dat ze er zo weer mee wegloopt, ze is erg nuchter met de wagen (of wat ik er ook achter heb geknoopt altijd, sulky, sleep, slee, wagen, boeit haar niet 8-) ). Ideale pony wat dat aangaat (zal je zien dat het nu Grieks Romeins wagenrennen wordt hahaha, nee hoor verwacht ik niet).

Echt super goed van je NdV74!
Keona ik zat bij de Blijde Rijders, die doen ook gewoon alleen menstartkaarten uitgeven. Ben nog nooit bij die vereniging geweest, was gewoon administratief lid.

@Liberty ik heb drie pony's, vind dat al veel keus en die zijn niet eens allemaal beleerd, maar bij jou is het een soort doorlopende voorstelling :)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:17

VanHuisUit schreef:
Ideale pony wat dat aangaat (zal je zien dat het nu Grieks Romeins wagenrennen wordt hahaha, nee hoor verwacht ik niet).

Ik krijg meteen zo'n plaatje voor me:

Afbeelding

Nou uhh, Taz is verkocht -O-

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:19

Fijn dat hij een plekje gevonden heeft,ook bij mensen die mennen?