[AR] Dressuur en Vaardigheid 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:18

Het heeft me meer dan een jaar(en letterlijk bloed, zweet en tranen, die flapdrol heeft me tot wanhoop gedreven) gekost, maar hij gaat nu echt super. Volgende week weer dressuren en zelfs weer 2 proeven, dat is met hem nog heel wat anders dan pionnetjes racen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:25

Aanhouder wint he Dennis?!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 23:19

Vaak uiteindelijk wint idd de aanhouder, echter heb je wel veel geduld en doorzettingsvermogen nodig!

De (voorlopige) startlijst van Heeze is online, echter staat er alleen een begin tijd en voor de rest geen starttijden.
Ik ben nummer 18, het start om 10.00 uur. Hoe laat zou ik dan ongeveer aan de beurt zijn?
http://www.startlijsten.nl/website/lijs ... strijd.pdf

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 23:27

He leuk fjovrili, ben ik heel lang lid van geweest.
(mijn fjorden pown heeft limburgse roots!)

Die doen volgens mij eigenlijk nooit de starttijden invullen, is heel strategisch.
Dan moet je zelf ongeveer uitrekenen hoe laat je aan de beurt bent en kan je niet gaan lopen mekkeren dat er stond dat je om 11 uur moest starten en het half 11 werd.

Moet zeggen vond het afgelopen weekeind wel maf dat jij en nog een Limburgse combi (2 span fjorden)in Breda aanwezig waren, zo uit de richting, maar bij jullie is op dr en v gebied echt weinig te beleven he?!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 23:56

Heeze is de enige dit jaar die het dichtst bij Limburg in de buurt komt.
In Limburg is geen enkele D & V wedstrijd. Pedro gaat dus net als mij
ook in Brabant zijn wedstrijden rijden. Hij hoeft niet zo heel ver, gelukkig!
Breda is van hieruit 140 km enkele reis. Ik doe max 150 km enkele reis.
Kom dan meestal uit in Brabant of Gelderland.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 09:17

Ik vind de lijn Den Bosch - Nijmegen toch eigenlijk wel de max. Maar goed, ik heb mijn paard dan ook niet zoals Anke aan huis, maar moet er ook nog 2 x een half uur reistijd van huis naar stal en vice versa bij optellen. Heeze noemen we dus al bijna "dichtbij".

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 09:25

Sjolvir schreef:
Die doen volgens mij eigenlijk nooit de starttijden invullen, is heel strategisch.
Dan moet je zelf ongeveer uitrekenen hoe laat je aan de beurt bent en kan je niet gaan lopen mekkeren dat er stond dat je om 11 uur moest starten en het half 11 werd.

Ja, dat veroorzaakte vorig jaar wel wat wrevel. De vaardigheid en Speel uw Spel liepen vreselijk uit, sommige paarden stonden uren voor de wagen omdat er steeds een kwartiertje extra bij kwam. Dan kun je ook niet uitspannen. Wij zaten met de Anda toen in de ochtendrubrieken en hadden nog nergens last van.

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:29

Leuke foto's ciska! Ik heb je nog zien rijden! :p

Vivian en ik deden zondag ook mee, met de hobbyklasse, we hadden 184 en 192 punten! Ik vind het erg goed gaan voor onze eerste keer. Helaas kon ik niet meedoen met de vaardigheid omdat mijn sulky te smal is :(

boraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:39

Gem schreef:
Sjolvir schreef:

Ja, dat veroorzaakte vorig jaar wel wat wrevel. De vaardigheid en Speel uw Spel liepen vreselijk uit, sommige paarden stonden uren voor de wagen omdat er steeds een kwartiertje extra bij kwam. Dan kun je ook niet uitspannen. Wij zaten met de Anda toen in de ochtendrubrieken en hadden nog nergens last van.

Dat klopt idd. De mijne had vorig jaar bijna 4 uur voor de wagen gelopen.

@Anke en Gem ik zie jullie zondag. Ben nr 30 op de startlijst. Moet even kijken hoe ik het ga doen want mijn groom moet ook bij iemand anders groomen die kort bij mij in de buurt zit.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:46

Is er dit weekend ook een (dressuur + ) vaardigheidswedstrijd in de buurt van Garderen? Oefen vaardigheid is ook prima. Ik wil niet te ver reizen. Ben er als alles mee zit (Dexter is niet helemaal fit) vanaf vrijdagavond tot en met maandag.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:00

Zover ik op startlijsten kan vinden is er niks dit weekend hier in de buurt...
Ja SGMW Blaricum, maar niks qua dressuur/vdh..

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:34

Ik kon op de KNHS site ook niks vinden. Dacht, misschien is er een vereniging die nog een oefen vaardigheid organiseert. Kan ik weer even oefenen :)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:30

Fenny schreef:
Is er dit weekend ook een (dressuur + ) vaardigheidswedstrijd in de buurt van Garderen? Oefen vaardigheid is ook prima. Ik wil niet te ver reizen. Ben er als alles mee zit (Dexter is niet helemaal fit) vanaf vrijdagavond tot en met maandag.

volgende week wel
14 juni is er wedstrijd

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:57

Ja maar dan ben ik niet meer in Garderen en heb ik bij onze eigen vereniging wedstrijd :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:07

Gem schreef:
Sjolvir schreef:

Ken het probleem, heb er onder het zadel daar wel eens best lang opgezeten.. :+
Maar had die dag altijd wel lol voor 10. Want waar kun je nou in combinatie met een KNHS dressuur wedstrijd barrel racen? En behendigheid/schrikparcours en rondje springen?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 22:33

Vandaag Sinterklaas gezien in Heeze. Ben beloond naar werken, niet naar prestatie, met 2 wp's .
Wel weer veel geleerd :) , o.a. dat ik opnieuw zal moeten leren rijden met zweep. Moos is op dit moment zo gevoelig op het bit (in de positieve zin van het woord) dat ik hem bij wijze van spreken tussen duim en wijsvingers kan rijden, maar een zweep erbij vasthouden zoveel impact heeft op het leidselcontact dat de balans daar van verstoord raakt.
De Anda heeft super gelopen en kreeg 2 wp's per proef. Helaas heeft stalgenootje enkele concurrenten die ze op elke wedstrijd tegen komt en nét ff beter blijven rijden. Toch erg knap.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:56

Super Gem.

Benno was heel braaf, hoopte zelfs op een puntje, maar de punten bleven steken op 163 en 175. Maar hij was braaf, dus was meer dan tevreden. Vaardigheid voor de eerste keer M, 1e parcours balletje, 2e parcours foutloos, de eerste 3 winstpunten in de M zin binnen!

Caya heb ik veel te kort los kunnen rijden, toen ik Benno naar de trailer stapte was de gene voor ons al in de ring. Er is er eentje voor gegaan, maar heb in 10 minuten omgespannen en los gereden. 179 punten in de 1e proef. 2e proef liep fijner op 1 grote fout na (rechter gelop knopje was stuk, onderweg 4x opnieuw ingedrukt, maar kreeg steeds links) en 183 punten. Bij haar had ik beide proeven eigenlijk geen winst verwacht.
Vaardigheid ging super. Braaf en voorwaarts ondanks de warmte en de zware bodem. 2x foutloos en de barage ook foutloos en snel! Daar mee tijdens de 2e wedstrijd van de competitie een 1e prijs, 1e wedstrijd van de competitie had ik ook gewonnen, dus mooi begin.
Door deze punten mogen we het Sport-A predikaat aanvragen!

Kortom, dik tevreden vandaar! Op naar de volgende wedstrijd van de competitie.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:08

Super A sport predikaat, dat is wel lekker het Dennis!?

Gem, ach soms verdien je ze krijg je ze niet en soms krijg je ze naar werken en niet na prestatie...

Warm was het vandaag he? (Ik zat erop op wedstrijd, mag dus nu verder niet meekletsen :+ :D ben niet wezen mennen.)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:17

Gefeliciteerd met het behalen van het predikaat!

Bijzonder bit heb je, ach...weer een mooie ervaring rijker en werkpunten erbij en dat mét winst :D

Hier 4 winstpunten in de Ldressuur, 199 en 202 punten (1e en 2e plaats)
En alweer de vaardigheid gewonnen en daar ook 1 winstpunt verdiend. *\o/*

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:19

Dat is wel lekker effectief dagje uit 4 wp's! in de dressuur. Gefeliciteerd.
Oke, en 1 in de vaardigheid!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 23:49

Ik heb niks met dit soort Sinterklazen. Heb dan ook sterk het gevoel dat we als D+V rijders totaal niet serieus genomen worden. Geef mij maar gewoon eerlijk punten en een goed commentaar of advies ipv die 3 inkoppers als "tactfout" (joh!), "niet recht" en "mag meer". Ja... dat zie ikzelf ook wel.
Wie hou je nou voor de gek met dit soort weggeefacties? Heb het er nog vóór de prijsuitreiking over gehad met een ander jurylid dat dit de dressuurmensport beslist niet dient.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:57

Die dingen als taktfout, niet recht en mag meer staan standaard op je protocol, ook al zijn hen inkoppers.
Heb ook wel eens gelachen als er stond volte niet o, als ik er echt een dronken paasei van had gemaakt, maar er zijn serieus menners die dat zelf niet door hebben en voor wie dat wel waardevolle info is.

Als mensen nog boos worden om de opmerking: paard valt uit elkaar!
Omdat ze onderweg niets verloren, ben ik bang dat jury's het gewoon op moeten blijven schrijven.

boraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 00:03

Vandaag in Heeze ook lekker gereden. Heb mijn paard gespot op de foto van Anke. 160 punten voor een klasse 1 proef. Ondanks de 5 ballen in de vaardigheid toch 3e geworden. De uitslag van gister in Leende weet ik niet. Had niet meer op de prijsuitreiking gewacht. Vond het na 6 uur in de zon wel welletjes. Maar wel lekker gereden.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 05:36

Het is jurysport, de een zit op de 5-lijn, de ander op de 6-lijn en deze zit meer op de 7-lijn.
Mijn voorkeur heeft de 6-lijn, gewoon eerlijke punten voor dat wat je rijdt en ook omhoog of omlaag durven uitslaan.
Vaak rijden voor 5-lijn jury's demotiveert ook wel hoor.
Ik vind het weleens fijn een 'sinterklaas' jury. Die heb je ohz ook ertussen. Eens lekker hoge punten rjden, leuk toch!
Echter kijk ik vooral naar de plaatsingen, deze zijn correct. Dus mijn inziens goed gejureerd.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 05:42

bora schreef:
Vandaag in Heeze ook lekker gereden. Heb mijn paard gespot op de foto van Anke.

Op mijn fb heb ik van een aantal aanspanningen ook foto's vd vaardigheid staan.