[AR] [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 09:52

Ayla schreef:
Mijn RAL kleur kwam gewoon overeen volgens mij hoor. Heb het niet naast elkaar gehouden maar de kleur was naar mijn idee precies zoals ik hem besteld had (zilvergrijze wielen en panzitting)

Volgens mij kloppen de kleuren heel vaak gewoon wel, maar vooral bij de blauwe kleuren schijnen de kleuren die bij Hca worden gespoten nogal te verschillen vandaar dat ik ook naar foto's vraag met daarbij er RAL kleur nr, dan kan ik me er een beetje iets bij voorstellen :)

Anonymous86

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 11:26

Weet iemand toevallig of het heel erg is als je wiel tikt. Het lijkt alsof er zand tussen zit maar hij loopt gewoon soepel en licht verder. Ik denk zelf dat de lager kapot is maar ik weet het niet zeker.

Kaat1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:33

Sardis schreef:
mooney schreef:

Ik twijfel een beetje over de balans van mijn wagen, wanneer is hij nu echt goed in balans? Wanneer ik hem zwevend in de lichtogen heb, gaat hij extreem klapperen in draf. Heb hem nu iets lager, maar het zit nog steeds niet optimaal en klapperen zorgt ook voor herrie omdat hij tegen de gespen van mijn lichtogen aanslaat met de lamoenen op deze manier.

Mooney, is het jou intussen gelukt om het probleem van het klapperende lamoen in draf te verhelpen?
Het is mij helaas nog niet gelukt om de goede balans te vinden..

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 14:11

Kaat1 schreef:
mooney schreef:

Ik twijfel een beetje over de balans van mijn wagen, wanneer is hij nu echt goed in balans? Wanneer ik hem zwevend in de lichtogen heb, gaat hij extreem klapperen in draf. Heb hem nu iets lager, maar het zit nog steeds niet optimaal en klapperen zorgt ook voor herrie omdat hij tegen de gespen van mijn lichtogen aanslaat met de lamoenen op deze manier.

Mooney, is het jou intussen gelukt om het probleem van het klapperende lamoen in draf te verhelpen?
Het is mij helaas nog niet gelukt om de goede balans te vinden..

Oh jij had oook een pb gestuurd of niet? Sorry, ik zit op vakantie dus soms vergeet ik te antwoorden.
Ik ben wel redelijk tevreden met hoe die van mij nu ligt, ik denk dat de kenners zullen zeggen dat hij net niet goed zweeft in stap. Maar in galop en draf klappert het niet meer, het beweegt wel iets maar niet zo heftig en dan zweeft hij wel in de lichtogen.
Moet ik er wel bij zeggen dat het ook nog ligt aan de persoon die ik meeneem, met de ene persoon is de balans mooier dan de andere.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 23:36

Ik reageer hier ook even op:
Hier merk ik ook heel erg welke persoon er met mij mee is. En je moet vooral naar achteren blijven leunen, anders is die niet meer in balans. Alleen in draf wiebelt de sulky nu niet meer mee, maar ik galop bij mij nog wel. Ik dacht dat dat eraan lag dat de paarden in galop zulke grote sprongen maken dat de sulky niet anders kan, maar dat kan dus blijkbaar wel? Meer mensen die hier last van hebben?

Kaat1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:42

Dat heb ik idd ook, alleen erop vind ik redelijk de balans, samen met mijn dochter erbij wordt het moeilijk! Toch lastig als je afwisselend alleen of samen wilt gaan rijden, iedere keer weer proberen de goede balans te vinden! Ik hoop maar dat ik er snel wat handiger in wordt :D In galop weet ik niet hoe het zal gaan, voorlopig houd ik het als beginner nog even bij stap en een drafje :P

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 20:59

Vandaag eindelijk wat foto's van m'n nieuwe Hca kunnen maken!
Ik zit alleen nog een beetje te klooien met wat dingen. Joep staat namelijk niet dicht genoeg voor de sulky, maar de strengen zijn te lang (gaatjes zijn al bij geprikt). Ook heb ik last van mijn benen (ligt dat aan mijn houding?) en de vering werkt soms niet zo goed bij mij, maar dat komt waarschijnlijk omdat een een super ligt veertje ben :+
Ben ook ff lekker creatief geweest en heb peesbeschermers om de karabijnhaken gedaan zodat je niet de hele tijd dat getik zou horen :')

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben er verder wel ontzettend blij mee! Wat een verschil met de cavalettie zeg!

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 21:05

Vergelijk eens foto's uit het hca topic.
daar kan je zien dat het rekje veel dichter achter zn kont mag zitten. Dit is veiliger ivm bokken.
tegen het getik kan je er bontjes omheen doen, heb ik ook.
en misschien kan je de kabel met veiligheidssluitingen direct aan je borsttuig maken?
anders een D ring aan je borsttuig maken ( strengen ingekort dan) en dan vast klikken.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 21:19

Pelryo schreef:
daar kan je zien dat het rekje veel dichter achter zn kont mag zitten. Dit is veiliger ivm bokken.
en misschien kan je de kabel met veiligheidssluitingen direct aan je borsttuig maken?
anders een D ring aan je borsttuig maken ( strengen ingekort dan) en dan vast klikken.

Dank je wel!
Kan dat? Een D ring aan het borsttuig vast maken?

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 21:34

Heeft er iemand een foto van een 90 cm hoge shetlander voor een 16'' inch hca? :) Ben benieuwd naar het plaatje!

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 21:37

Sardis schreef:
Pelryo schreef:

Dank je wel!
Kan dat? Een D ring aan het borsttuig vast maken?

jij zelf niet, maar een goede ruitersportzaak wel. of een zadelmaker. die kan even je streng inkorten en een d ring plaatsen en vast stikken

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:01

Pijn in de benen had ik in het begin ook last van, kwestie van wennen denk ik. Het riden met een HCA voelt een beetje als paardrijden op een IJslander vind ik.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:03

Napie schreef:
Pijn in de benen had ik in het begin ook last van, kwestie van wennen denk ik. Het riden met een HCA voelt een beetje als paardrijden op een IJslander vind ik.

Het zal inderdaad ook wel wennen zijn ja :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 13:50

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 07:26

Sardis schreef:
Ayla schreef:
Mijn RAL kleur kwam gewoon overeen volgens mij hoor. Heb het niet naast elkaar gehouden maar de kleur was naar mijn idee precies zoals ik hem besteld had (zilvergrijze wielen en panzitting)

Volgens mij kloppen de kleuren heel vaak gewoon wel, maar vooral bij de blauwe kleuren schijnen de kleuren die bij Hca worden gespoten nogal te verschillen vandaar dat ik ook naar foto's vraag met daarbij er RAL kleur nr, dan kan ik me er een beetje iets bij voorstellen :)

Dat heb je toch ook als je bijvoorbeeld een muur gaat verfen. Ziet er altijd anders uit dan op zo'n klein hokje. Denk dat de meeste mensen zich gewoon niet heel goed voor kunnen stellen hoe de kleur uit gaat vallen op een groter oppervlak.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:23

Hallo :)

Heeft iemand van jullie ervaring met deze kar voor een 80 cm grote Shet? Hij is van Cavalier: http://www.cavalierequestrian.com/a-292 ... bow-sulky/

Ik had eerst de HCA met bankje op het oog, maar deze scheelt nogal qua prijs en als het een goede is (goed in balans te krijgen, fijne vering, etc) :o. Hij is ook nog lichter.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:35

Kimmms_ schreef:
Heeft er iemand een foto van een 90 cm hoge shetlander voor een 16'' inch hca? :) Ben benieuwd naar het plaatje!

Mijn Shet is ongeveer 90 cm en dat ziet er zo uit:
Afbeelding
hier boven staan ook nog twee foto's.
Op deze foto staat hij alleen nog niet dicht genoeg op de kar en zitten de lichtogen nog één gaatje te hoog.

Pepper32

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:44

@pacific. Ik heb er eentje van cavalier, wel met wat extra opties en ben er echt super tevreden mee. hele fijne vering, super in balans te krijgen en super stevig. Hou er alleen wel rekening mee (geldt voor eigenlijk alle leveranciers wel) dat het langer duurt qua levertijd dan ze zeggen. Ik had hem vrij snel, maar ik ken ook mensen die er erg lang op moesten wachten...

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 06:43

Super om te horen! Lange levertijd maakt gelukkig niks uit :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 09:33

Kimmms_ schreef:

Afbeelding
die van mij is 96cm met 16inch

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:31

Vanaf welke hoogte ga je eigenlijk groter qua maat wielen?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 17:21

Ik zou zeggen vanaf 1 meter.. mijn pony is 106 en ik heb ook 19" wielen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:30

hier zit ik te twijfelen om grotere wielen te halen volgend jaar

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:35

Waarom wil je dat Nathalie? Milk is niet zo heel groot toch?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:42

ik had bij hca begrepen vanaf 1.05
Mijne zijn 1.12 en 1.08 en heb ook de 19 inch wielen.