[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:39

We hebben ook een hoefsmid aan huis voor de tuigers. Maar deze hoefsmid had ik destijds voor mijn pony ted omdat hij erge last had van witte lijn ziekte . Omdat ik er toch elke acht weken met ted heen ga neem ik nu db ook maar mee. Het is gewoon een super hoefsmid. En ik vind hetniet erg om er heen te rijden. Het heeft ook een voordeel, ik hoef nooit op dehoefsmid te wachten. Weet precies hoe laat ik moet.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 17:45

@Biancacoo: het is idd heel rustig in het topic zeg! Alle spraakwater opgemaakt met volkletsen vorige topic denk ik ;-) Die roofvogel… geen uil :n Die had ik wel herkend en hij was ook weer minder compact dan een gehele uil. Volgens de plaatjes die ik zover heb kunnen vinden, leek het het meest op een woestijnvalk, maar hij leek geen zender rond z'n gele poot te hebben o.i.d. dus dan zal het wel niet een valkeniersvalk zijn geweest… Was idd te laat met camera, had met mobieltje geprobeerd, maar was niet te zien, toen was hij al in de bossen.
Balen van je ketel! En dan die monteur niet langsgeweest, had je wel afspraak? O, lees nu net dat hij is langsgeweest, gelukkig maar! Maar nog niet gemaakt, ben jij blij dat je andere kachel nog hebt zeg :brr: !!! Komt hij vandaag nog terug?

@Gem: Een oppasmoeder die het huis nog hufterproof moet maken whahahaahahah _O- De robbedoezen voelen zich wel thuis bij jou ;-) Dat lijkt me wel fijn als ouders zijnde, dat je een oppasmoeder hebt, niet zo massaal, een huiselijke sfeer, ideaal!

@Baudyh: O, balen met dat vervoer naar de hs, maar als je goeie smid hebt gevonden, wil je natuurlijk ook niet wisselen. Veel plezier met longeren en stallen doen! En wilde idd al zeggen: dat je bij hs op stal vaak weer moet wachten, maar dat zeg je net zelf al :D Trouwens, "mijn" smid is altijd op tijd tot nu toe, als hij meer dan 10 minuten uitloopt, belt hij even op, maar dat is nog maar één keer voorgekomen.

@Tine: wij hebben het al weken superkoud, net alsof je van binnen uit koud bent zeg maar, maakt ook niet uit als ik onder superhete douche ga staan, blijf rillerig, maar gelukkig nog altijd niet ziek, blijf hopen dat 't overgaat. Voor jou ook natuurlijk :(:) En is de hs al geweest???

@BI: je doet goed je best om stemmen te ronselen, nu maar hopen dat het helpt. Ik heb gestemd in elk geval (al in het begin trouwens) :D Hoeveel stemmen heb je nu dan? Vind 69 nog niet eens zoveel toch? Dat moet lukken :j

En nu lekker een bakje koffie drinken! De wasjes zijn allemaal weer weggedraaid van de vakantie, nog paar dingen strijken, maar dat mag even wachten van mezelf :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:21

Havik?? Ook opvallend felle blik in ogen en oogkleur.

kiekendief?
Wouw?

Einde roofkippenkennis ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:29

Hier weinig verstand van roofvogels. Hebben hier vooral buizerds vliegen.

Hoefsmid weer geweest. Thabor en Rembrand staan er weer netjes bij, Amerigo was niet nodig. Nu staan ze weer lekker in de wei. Ongelooflijk wat voor bende ze in de stal maken, zelfs als ze maar een paar uur binnen staan. Stomme beesten.

Vanavond druk hier met voorbereiden voor de wedstrijd. Protocollen printen en dergelijke.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 18:34

een jonge zou wel kunnen aks, als ik dit plaatje erbij neem:

Afbeelding
Maar niet zo'n oudere grijzere met streepjespoten

het leek het meest hierop; vooral die bruine kleur:
Afbeelding

nouja, we zullen het nooit zeker weten, maar was in elk geval indrukwekkend mooie voorbijganger tijdens ritje ;-)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 18:35

@tine: ben je al beetje warmer trouwens? haha, stomme beesten, foei toch }> Ze maken d'r idd wel een troep van

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:38

Nee, straks maar een warm bad nemen, nu maar extra vest aan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:19

Zo rustig vind ik het niet hoor moest toch flink bijlezen :)

Wat mooi Smickey zo'n bijzondere vogel onderweg, Tine aan het printen en rommelpaarden }:0 Lizzy zomaar opeens grote mooie dame mag je zuinig op zijn *D Biancocoo en Tine niet lekker :(:) Baudy naar de hoefsmid, goede smid is goud waard dus kan me wel voorstellen dat je even op en neer rijdt..

Als ik iemand vergeet Y;(

Vandaag zijn B&B buiten en binnengezet door stalgenootje alleen had ze niet begrepen dat Bente ook overdag haar deken op heeft dus ik trof net een wat opgetrokken bibberig paard aan. Volgende keer maar even duidelijkere uitleg geven...hoop niet dat ze verkouden wordt want ze heeft gisteren natuurlijk ook net haar enting gehad...maar ze hebben wel lekker buiten gestaan dat is wel fijn natuurlijk.

Zelf hele dag vergaderd en nu achter de pizza :Y)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:15

Hopelijk wordt Bente niet ziek. Ze hadden Blondie haar deken wel opgelaten?

Smik leuke dagen gehad, en een vogel gespot

Verder bij gelezen, maar moet een lijst voor donateurs maken. Is de laatste twee jaar niet gebeurd en de lijst daarvoor is er niet / niet te vinden. Dus alle adressen maar op alfabetische volgorde zetten. Nu veel werk, maar heb er dan volgend jaar niet zo veel werk van.

Zal ook nog wat jury's benaderen voor de wedstrijd. Parcourbouwer en één jury is al gelukt

O ja ook nog les gehad. Vandaag met Veale en Snuit. Veale ging uiteindelijk wel goed, snuit ging super. Helaas nu wel weer last, dus maar gaan nadenken wat verstandig is

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:20

Fijn dat de lessen goed gingen Tallechie, vervelend van je polsen....

Blondie staat nog zonder deken, alleen als het erg regent doe ik hem op, niet dat ze niet tegen regen kan, maar anders regent ze zeiknat en dan zonder deken op stal, is niet zo handig (weet nog niet of die stal tocht of niet). Of ik moet hem ook 24/7 ophouden maar dat vind ik dan weer niet nodig, ze heeft een flinke vacht en we doen niet veel inspannends natuurlijk. Maar Bente heeft gewoon 24/7 haar deken op, dus tja. Maar goed, hoop dat het losloopt. Ze is niet van suiker natuurlijk en het is wel een tuttebel, ze heeft het snel koud :brr:

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:25

goedeavond

ga mee met laarste samenvatting.

vandaag in ziekenhuis geweest schijnt niet aan de oren te liggen.. nu 10 december naar kaakchirug tot die tijd pijnstillers eten als het nodig is..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:38

Meen je dat Lanouska.... niet te geloven en je loopt er al zo lang mee rond....
zie mijn verhaal over die ontstoken / geirriteerde kaakzenuwen .... kwam doordat mijn kiezen net niet 100% op elkaar aansloten ..... zijn ze achter gekomen door scan van mijn hoofd/gebit (dus niet 'normale' rontgenfoto, maar een foto die ze van je hele hoofd nemen, dus in zeg maar 3-d). Moest toen om de zoveel dagen iets bij laten werken en na paar weken nam de pijn langzaam af.... maar heb er wel maanden mee gezeten...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:24

lanouska schreef:
goedeavond

ga mee met laarste samenvatting.

vandaag in ziekenhuis geweest schijnt niet aan de oren te liggen.. nu 10 december naar kaakchirug tot die tijd pijnstillers eten als het nodig is..

Fijn in ieder geval dat ze nu verder kijken, wel jammer dat je nog zo lang weer moet wachten.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:56

@tine :(:) balen zo koud

@lanouska; balen dat je nu nog niet echt wat weet... :(:)

@VHU; oh :oo arme bente in de blote billetjes :=

Hier vandaag weer naar revalidatie geweest.
Daarna nog gestudeerd daar, in de kantine :))

En vanmiddag paardgereden :)
Afbeelding
Afbeelding

:)
Dit half uurtje bakwerk is veel intensiever voor mijn eigen rug dan 2 uur boswerk op snelheid.. (nu meer last dan na een ''endurancetraining''.. )
Maar hij loopt wel grappig :D

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:09

_/-\o_ voor aks en dids ziet er zo heerlijk uit!!

bah :(:) voor lanouska! zo erg had ik het niet maar had zware pijnstillers toen ook met mijn vaerstanskiezen die rot zaten.....

vandaag zadelpasser/osteo voor wish geweest, en eigenlijk een hoop geld kwijt en niet echt veel info verder... _-:(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:39

Nou lekker dan Crazymel >;)

Ziet er fijn uit Aks :j

Morgen hele dag vrijwel geen regen *\o/* en ik ben vrij :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:45

crazymel..dat is balen zeg...centjes weg en niet veel wijzer....bah !
Aks..je zit hier veel beter op als op je andere zadel..super hoor ! :j

Lanouska..dat kan idd ook nog..succes bij de kaakchirurg..heb je nog je verstandskiezen ?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:54

Kan ff niks horen over centjes kwijt -O- ... één van de motoren op het schip had de jaarlijkse onderhoudscheck: gescheurde "klepveer op de kop van de motor" (voor de techneuten onder ons), na 18.000 draai-uren, waar zo'n motor normaal gesproken tussen de 20 en 40.000 uur mee moet kunnen doen. Okee, het is bedrijfsgeld, maar dit was toch wel een vieze tegenvaller ^)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:58

Zo stom he je moet het repareren maar het is zo'n zwart gat waar je niets van terugziet zeg maar :n
Bij ons de voorgevel weer geschilderd.... :$ 't ziet er weer prachtig uit maar 't kost een klein vermogen >;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:01

Wij hebben vorige week ook de schilder gehad, moet inderdaad maar zijn zonde centen.
Balen lanouska, hopelijk ben je snel van de pijn af.

Hier heb ik de lijst bijna klaar op nog wat ontbrekende gegevens na. Dus dat kan de deur uit.
Juryleden zijn ook geregeld, nu de vrijwilligers nog.

Hier ondertussen voetbal aan het kijken, maar ga zo vast afsluiten en op tijd richting bed

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:05

@ bianca ik heb al mijn verstandskiezen nog.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:09

@Lanous bij mij kwam het uiteindelijk doordat een vulling ooit niet goed was gedaan. Daardoor was mijn kaak ietsje scheef gaan staan. Als dat maar lang genoeg zo staat komt er 'valse spanning' op de kaakspier en zenuw te staan en kun je last krijgen van chronisch ontstoken / geirriteerde kaakzenuwen. Toen ze boel weer recht was gezet, kreeg ik het dus nog een keer omdat die kaak dan weer moet wennen aan dat het anders staat. Heel vervelend en heel pijnlijk maar dus eigenlijk ook heel simpel. Kun je nagaan wat we paarden aandoen als we hun gebit niet goed onderhouden...

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 00:50

ik kom ook nog ff aanwaaien.....
leuke dids-dressuurfoto
verstandkiezen....die zijn er al jaren uit,hoop nu dat verstand met de jaren komt _/-\o_
gem had schippech, balen,kost altijd weer genoeg
VHU: natte paardjes en gaat morgen genieten van een mooie vrije dag
nou hier weer genoeg regen, met les gingen we maar de binnenbak in(20-40 bak met 4 aanspanningen) pionntjes rijden met hele lastige wendingen,erg moeilijk maar wel leuk :j en je raad nooit wie de meeste pionnen omreed :=

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 07:17

Monique!!!!!! Gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een mooie dag van

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 08:47

Goedemorgen

HT van harte
VHU: ben heel benieuwd hoe het met Bente is
Gem: balen van de moter
Tallechie: druk met de wedstrijd
Crazymel: geld weg en niets wijzer
Aks: ziet er goed uit