[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:02

Deze kan dat niet idd.
Ik heb er ook een aantal liggen voor onder het zadel voor mijn pony's.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:05

ow oke, en heb je idee dat het beter gaat dan gebroken of dubbel gebroken?

zelf rij ohz bitloos,
met bosal.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:15

Ik denk niet dat een van drie beter is, net wat je pony fijn vind.
Whitney is heel onrustig met haar hoofd met een dubbel gebroken trens en een stuk rustiger op een ongebroken trens (zelfde mondstuk als haar liverpool voor de wagen).
Roos loopt juist fijner op een dubbel gebroken trens.
Dennis word boos op een dubbel gebroken trens en doet het juist heel fijn op een enkel gebroken trens.
Ik heb er eentje gehad die werd op ongebroken of dubbel gebroken onstuurbaar en ging super op een enkel gebroken (liep voor de wagen op een 4rings trens, want die flipte op hefboomwerking en alle andere mondstukken dan enkel gebroken)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:19

phoe,
dan blijft er niks anders over dan gewoon uitproberen..
de liverpool die ik heb gehad werd die maf van..
en dan gebruikte ik het eerste gleufje vanaf t bit,
of de ring...
op de enkel gebroken loopt hij nog steeds erg met zn kop erop beetje sterren te kijken..
dus eens kijken wat hij hiermee doet dan,

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:31

Beste Bokkers,

Hier een teken van leven van Ollie :o
De reden dat ik even weinig op Bokt heb gezeten komt door het feit dat ik afgelopen week een moeilijke keuze moest maken. Er waren meerdere gegadigden voor Simba en ik moest de knoop definitief doorhakken.
En dat heb ik gedaan... Gisteren heb ik Simba naar zijn nieuwe adresje gebracht alwaar hij hopelijk ook een mooie sportcarriëre gaat krijgen als dressuur-springpony .... en misschien op een later tijdstip wel weer voor de wagen gaat.....

Deze foto's zijn van gisteren... en dat doet me toch erg goed om te zien ondanks het gemis...
We gaan zeker nog veel van dit duo horen ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:32

wat een geweldige combi ollie...

komt vast helemaal goed :))

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:36

*even uit meeleeshoekje*

hey Ollie, wat een super combi, houd je ons op de hoogte van de vorderingen van dit hippische duo? Ziet er prachtig uit en toch - ondanks dat het moeilijk is - gefeliciteerd met verkoop!

*terug in meeleesstand*

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:05

Ben ik ook even. Laptop is gechrashed dus nu op de mini laptop van mn ouders maar dat leest niet zo lekker.

Ook de afgelopen dagen wezen carnavallen.

@ ollie wat een ontzettend moeilijke keuze !! Ziet er uit als een leuk duo.
Moet er dan weer gelijk aan denken dat ik over een maand of 7 ook die
keus moet maken moeilijk hoor pfff

verder las ik over bitjes ik heb alles in 11,5, nieuwe koets voor janouk, tine die zich niet goed voelt
en de paarden lekker vakantie geeft, poeltje die wedstrijd had, lanouska nog steeds last van haar oren, gem die
de hele nacht door moet werken en vhu die lekker een rondje heeft gedaan met bente.

Voor dennis ook geen tips. Wij hebben geen drinkbakjes.

vandaag nog een lekker rondje gereden met Ferro. Het was er mooi weer voor.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:12

Zal zo even bijlezen... was al begonnen, maar Daan komt er tussen.

Bianca wij hebben er inderdaad een pony bij. Althans mijn zus heeft er nu één. Staat op dezelfde stal als waar ik sta. Is een 1,5 jarige welsh x shet.

Poeltje goed gedaan. Gefeliciteerd

Bicci die naar de huisarts moet om de week te bespreken

Tine verstandig om even rustig aan te doen.

Ollie heel veel sterkte. Zo te zien heeft simba een goed plekje gevonden.

Dennis ik heb geen idee met het drinken

De rest ook bijgelezen, maar moet Daan fles geven.

Vandaag gewerkt... verder bankhangavond... drukke dag gehad. Morgen weer les

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:32

*kruipt ook even uit meeleesmodus*

ollie wat een prachtige combi!
een moeilijk besluit, maar als ik de foto's zo zie ga je hier vast geen spijt van krijgen...
dapper van je dat je hebt doorgezet...
sterkte! :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:55

Pony's/paarden verkopen is ramp maar soms is het niet anders en als je ze zo terugziet ....mooi hoor
Ben ook erg blij dat ik niets hoef te verkopen, vorig jaar met Freddy en Alwyn genoeg van gehad. Beiden zijn super terecht gekomen ben ik ook erg blij mee.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:05

Tallechie, wat leuk dat je zus ook een welsh x shet heeft gekocht !! foto's !!!!! :j
VHU fijn gemend, top van je dat je met al die versiersels toch langs de weg gegaan bent....
Bicci zoekt nog steeds bitje...waarom wil je een ander bit, bevalt de trens je niet goed ?
Volgens mij ligt de oplossing van schudden enzo niet alleen maar aan een bitje ... er is ook rijtechnisch wel wat voor nodig om dat voor de wagen voor elkaar te krijgen, als breezer slecht een bit accepteerd....en wel goed op je trens, zou ik als ik jou was niet eens gaan wisselen.
een liverpool in de ring of bovenste sleuf is niet veel anders als een B-stang in de ring...
Tine lekker even tijd voor jezelf nemen...dat heb je wel nodig,..en naar de kapper....doe ik ook nooit...heb mijn haar altijd in een staart en vlecht erin...klaar, supersaai, maar geen geklooi aan mijn hoofd... :o
Ollie....mooie combinatie, leuk duo !! dubbel gevoel voor jou, maar ..... een dapper en wijs besluit van je, petje af hoor !! _/-\o_
Lanouska....prut oren zeg !!!! duim voor je dat dit nu echt werkt... /3
ik moet de hoefsmid weer bellen, kan hij nog eens naar Melody kijken, volgens mij is ze iets beter gaan lopen, behalve korte draaien of op harde grond nog niet, maar misschien kan ze nog wel een leuke rijpony worden, of recreatief voor een niet te zware wagen, je weet het niet ?! 8-) zou fijn zijn.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:16

Heb nog geen foto's. Ik weet niet als mijn zus morgen komt, anders vraag ik haar even foto's te maken.

fijn dat melody wat beter lijkt
beterschap lanouska

Wilde nog even aan de studie, maar heb geen inspiratie en puf....

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:44

Ollie sterkte met de moeilijke beslissing!! Ik denk dat dat meisje het gelukkigste meisje op aarde is nu met die heerlijke pony!

Verder alles bijgelezen, maar even geen samenvatting. We blijven maar op en neer samenvatten hier ;)
Net wezen rolschaatsen in het magazijn. Heb een rondje van ongeveer 40m. Zal morgen wel flinke spierpijn hebben!
Morgen gaat stalgenootje Gwin scheren. Niet helemaal, alleen een 'racestreep' zoals ik het noem. Handig voor de trainingen en de endurance, kan ze net wat makkelijker haar warmte kwijt.

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:28

Even gezocht naar Ollie...en gevonden!
Helaas zijn de foto's voor mij niet zichtbaar??? :(
Maar aangezien we ze zelf naar Ollie gestuurd hebben weet ik toch hoe ze er uit zien! :D

Frensie: Ja, mijn dochter is vast het gelukkigste meisje op aarde!!! Wij zijn heeeeeeel blij met Simba!!!
Het is de bedoeling dat hij lekker de ponysport ingaat, we hebben alle vertrouwen, liefde en geduld.
En we zijn blij dat Ollie hem aan ons heeft willen verkopen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:37

@ARhythmical, wat vreemd dat jij de foto's niet kan zien :o? . Gelukkig heb je ze zelf gemaakt gisteren en 3 daarvan heb ik even (in goed overleg) geleend ;) . En uiteraard ben ik ook erg blij dat jullie dochter zo lekker kan rijden en ook met Simba , de sport in gaat :j . De bokkers hier weten hoe gek ik van Simba ben en altijd zal blijven <3

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:26

ollie: een hele moeilijke beslissing,maar als ik de foto"s zie: mag je trots zijn met zijn nieuwe baasje :j
Dennis heeft een oude eigenwijze shet die gewoon een ouderwetse,ordinaire emmer water wil _/-\o_
janouk: volgende maand koetsenbeurs op de bosmanege....zit vast mooie koetslampen bij ;)
las nog wat over poedersuiker oren die eerst prednison moet proberen..hoop dat het helpt :j
hier een sportieve dag,alles gefietst vandaag,met kwpner naar manege gelopen(10 minuten doorstappen aan de hand) gelongeerd en weer terug..weer op de fiets
sun heeft wat last van hoefjes....op zachte beter,maar ff aankijken anders eerder ijzertjes eronder(en dan hopen op geen sneeuw meer)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 08:55

Goedemorgen

Rembrand heeft weer eens een afgetrapt ijzer. Denk dat ik het maar even zo laat. Als we terugkomen van vakantie komt de smid voor de gewone beurt. Anders blijven er gaten in die hoef komen. Dat is ook niet goed. Lastig toch, zo'n paard dat niet zonder ijzers kan.

Nou, ik ga zo zoon naar school brengen en dan door naar de kapper. Ben heel benieuwd. Zoon gaat na school bij vriendje spelen, dus kapper heeft ruim de tijd om er iets moois van te maken :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 09:14

Biancacoo schreef:
Bicci zoekt nog steeds bitje...waarom wil je een ander bit, bevalt de trens je niet goed ?
Volgens mij ligt de oplossing van schudden enzo niet alleen maar aan een bitje ... er is ook rijtechnisch wel wat voor nodig om dat voor de wagen voor elkaar te krijgen, als breezer slecht een bit accepteerd....en wel goed op je trens, zou ik als ik jou was niet eens gaan wisselen.
een liverpool in de ring of bovenste sleuf is niet veel anders als een B-stang in de ring...

tjah, ik blijf zoekende he,
ik denk dat het enkel gebroken trensje in z gehemeltje prikt.
en dat hij daarom zn bol zo hoog houd..
dit doet hij overigens alleen met de tot nu toe gereden wedstrijden, of als hij erg druk is..
met maar iets druk op de leidsels, gaat zn kop de lucht in...
dit deed hij vroeger OHZ ook, toen ik nog met bit reed.
nu rijd ik OHZ bitloos, en hij doet het OHZ totaal niet meer...

wanneer we gewoon lekker een stukkie gaan bollen, is zn koppie lekker laag en is er niets aan de hand.
bij kruizingen neem ik de leidsels aan, en daar komt zn koppie weer...
vandaar mn idee over stangetje, die kan niet prikken.

als hij het dan nog steeds doet, moet ik weer verder kijken...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 09:17

@ tine, die stippel van mij was daar ook zo'n ster in,
intussen al jaren dat de hoefsmid de ijzers voor iets inkort, en de takken een beetje naar binnen smeed.
en (knock on wood) , hij trapt ze niet meer af.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 09:33

Dat is vervelend Tine. Veale kan ook niet zonder, maar in 2,5 jaar tijd nog maar 1 keer ijzer afgetrapt.

Bicci vervelend dat ze er zo gevoelig voor is, een bit kan veel veranderen, maar dan moet je wel de goede vinden.

Hier een redelijk goede nacht. Van 4 tot 5 was meneer aan het brabbelen. Om 5 uur flesje gegeven en tot 8 uur geslapen.

Nu even huishouden doen, boodschappen doen, studie en vanmiddag weer naar stal

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 09:36

jah idd tall,

hij zou zelf denk liever bitloos doen,
majah,
dat kon niet ivm wedstrijden...dus heeft hij pech toch..

ik ga gewoon vanalles een tijdje proberen, e dan hopen dat het ideale ertussen zit.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 09:47

Frensie en HT druk en sportief geweest !!!
Tine ijzer kwijt..balen.
Bicci...tja...er zijn ook van die trensen met een vast mondstuk toch ?? is dat niet wat ??
ARhythmical....jullie boffen maar met simba !! superpony !! veel plezier met hem toegewenst !!

prutweer hier zeg !!! :Y) blegh.....
vanmiddag 10 minuten gesprek met juf over zoontje...ben zooooo benieuwd !!! :j

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 09:52

owjee biancacoo, ik heb even geen idee wat voor iets je nu bedoeld ben ik bang, haha

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 09:55

Goedemorgen!
Tine succes bij de kapper, vreselijk spannend vind ik dat altijd (daarom ga ik ook bijna nooit hahaha). Lastig van het ijzer van Rembrand...gedoetje altijd he. Bente zal straks ook wel weer op ijzers moeten maar stel het zo lang mogelijk uit dat weet ik wel.
Tallechie met brabbelende Daan, vind het zo schattig als ze dat doen <3 of als ze zingen voordat ze gaan slapen, zo zoet (en alles beter dan gillen of huilen :+ ).
Frensie gaat Gwin nog onder handen nemen. Racestreep helpt altijd goed. Heeft ze zulk lang zomerhaar altijd of zit ze lang in haar wintervacht (ik bedoel niet zozeer lang qua dikte maar lang qua tijd)?

Bicci heeft gedachtenspinsels over hoofd omhoog bij ophouding en bittenvraag. Ik heb er ook zo mijn gedachten over ook omdat ik jullie een keer heb gezien. Deel ze hier even met je, is puur positief meedenkend bedoeld hoor :)

Het kan ook helpen als je gewoon om haar weer te leren dat dat niet de reactie is die je wilt, een paar keer of af en toe onder het zadel met bitje gaat rijden. Nu gooit ze standaard haar hoofd de lucht in als je er ook maar wat aankomt (tenminste dat was toen te zien bij Sintels) en je wilt dat ze wijkt voor de druk van het bit. Ze wijkt niet, ze knalt er overheen. Wat voor optoming je ook hebt, die reactie is niet de reactie die je wilt bij druk.
Zijn tanden goed gecontroleerd? Zit er niet ergens een wolfskiesjes (wellicht onder de laag, niet zichtbaar)? Hangt bit hoog genoeg? Zit neusriem goed? Kan ze wel tegen druk achter haar oren/bij de kaaklijn (omdat ze zo flipte op de liverpool = hefboomwerking, werkt meer / ook op kaken / nek ipv alleen lagen).
Hoe reageert ze als je met de bosal druk vraagt naar beneden, dus dat ze zakt met haar hoofd en dan buigen, dus dat ze met neus naar buik moet en weer terug?
Wat je eerder vaak ziet als ze bang zijn voor het bit is dat ze totaal geen druk nemen. Dus er ook niet 'tegenin' zwaaien, vandaar die vragen van mij :o Als ze het niet snapt dat ze moet wijken voor druk, dus dat laag aan willen nemen, links en rechts buigen, zal ze dat ook niet voor wat voor bitje dan ook doen.
Wijken voor druk is de basis van het rijden met een optoming. Het kan zijn, maar ik weet het niet natuurlijk, dat jij hebt geleerd, ook door haar reacties, onder het zadel vrijwel alles op zit, stem en houding te doen. Dat ze dus gewoon niet weet hoe ze met druk op haar hoofd / lagen om te gaan.... dus dat je in feite weer van voren af aan begint / zou kunnen/moeten (het is maar hoe je het noemt) beginnen met het werk voor de wagen.

Ze is enorm op je ingesteld, dus op stem gaat ze stap, draf, galop, halt. Dat is trouwens prachtig om te zien en ik dacht ook toen ik jullie zo zag, ja dat zal bitloos zeker ook goed gaan. Maar goed, wat je zegt voor wedstrijden, maar ook als je exacter wilt rijden en de houding voor haar prettiger zodat ze fijner kan trekken (meer gebruik van rug, achterhand eronder enz) voor de wagen, zal ze moeten leren omgaan met die druk....

Misschien heb je er wat aan, misschien niet :+ 't zijn maar gedachten. Sorry voor 't lange verhaal :oo
Overigens heb ik nog wel een rubber waterstangetje dus (ongebroken trens) maat 12.5 :7
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 21-02-12 10:02, in het totaal 2 keer bewerkt