[AR] De wagens van poland carriages

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:39

Dennis schreef:
Even nieuwe nippel op, zat bij mij wat verf op waardoor hij niet goed werkte.
Ik heb er ook 2 op mijn wielen vervangen.

Dan is dit denk ik bij mij ook het geval... Mijn vader was ook al aan het krassen geweest of hij er verf af kon krijnge.
Bij mijn wielen zijn ze wel goed. Daar is ook al heel wat vet in gekomen.

Denk trouwens dat die van mij voor de tijd wel ingevet is hoor, de draaischijf. Begin nu te merken dat hij zwaarder gaat draaien en dus gevet moet worden. Dit was eerder niet zo.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:43

Mijn vetnippel doet het weer! *\o/* Bleek inderdaad verf op te zitten, heeft een kennis van mij er af kunnen halen en er direct vet in gespoten. Toppie!

Nog een vraagje ... Ik heb sinds gister eindelijk dubbelspantuig. Ik meende eerder in dit topic te vernemen dat de wagens eigenlijk niet, ondanks de vermelding van Bakker, direct dubbelspan-klaar zijn? Was de langboom niet te lang oid? Ik heb er verder nog niet naar gekeken hoor, maar voordat ik de ponies opgetuigd heb en ze in wil spannen en dan blijkt dat er eerst nog van alles moet gebeuren ...

Letsdunit

Re: De wagens van poland carriages

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:45

Wat mij opviel aan mijn langboom is dat de voorkant nogal scherp is, dus waar de ringen aan vast zitten aan de voorkant dat is vierkant met scherpe punten. Ik heb hem nog niet gebruikt, maar is wel puntje van aandacht !

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:25

Ik heb hem idd ook nog steeds niet gebruikt, maar ik vond hem wel heel erg lang voor mijn mini's.
Hij was namelijk langer dan de langboom die ik ooit voor een 2-span fjorden gebruikte...

Verder kun je er volgens mij zo mee wegrijden.
Maar je kunt de langboom even langs 1 van je pony's houden, hebben wij ook gedaan, en dan paste er 2 pony's langs...

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:49

Volgens mij was dat ook wat ik inderdaad had gelezen, dat iemand hem in had laten korten, maar dat was jij dus ;) Die scherpe punten waren mij ook al opgevallen, misschien even met iets er bij langs om de punten rond te maken. Zal er van't weekend de langboom even mee nemen naar stal om te kijken hoe lang die van mij is.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:28

Ik heb 3 van de 5 vetnippels vernieuwd omdat er hier en daar verf op zat of op een andere manier verstopt.

Het staat voor mij voor komende week in de planning om voor het eerst mn langboom te proberen. De net bevallen merries zijn weer aan het werk dus kunnen ze nu eindelijk in het span.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:03

Wel raar dat er een foute langboom bij zit, is wel netjes om deze passend af te leveren.
vierkant? niet rond dan? Dikke ronde gevulde hoes eromheen.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 01:20

Langbomen worden vaak veel te lang geleverd.
Die van mij fjorden heb ik toen ook laten inkorten.
Maar ik heb liever te lang dan te kort...

BenWLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:58

Hallo,

Nadat ik er goed over nagedacht heb en bij een wagen ben wezen kijken, heb ik de wagen besteld met een aantal aanpassingen. Het contact verliep de eerste weken goed en hij mailde steeds terug. Hij vertelde dat na 4 a 5 weken de wagen geleverd zou worden. Deze weken zijn inmiddels ver overschreden en we zijn nu al 3 maanden verder...
We hebben toen gemaild en dat was de laatste keer met een vlot antwoord terug. We hebben daarna nog verschillende mailtjes gehad met: Ik vertrek dan en dan en kan de wagen dan leveren, maar de preciese datum hoort u nog van ons.
Nu hebben we al 2 weken niks meer gehoord en baal hier nu flink van want ik heb vakantie en zit zonder wagen.....
Op het telefoon nummer bij marktplaats word niet op genomen op welk tijdstip we ook bellen.
Nu was mijn vraag heeft iemand een ander telefoon nummer voor mij of iets anders waar ik de heer bakker op kan bereiken?

Alvast heel erg bedankt;)
Gr B&W

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:04

Het contact verliep bij mij eerst ook goed, maar op het laatst reageerde Bakker niet of heel laat.
Mijn wagen is geleverd en volgens mij komt hij dat altijd na, maar de bereikbaarheid van het bedrijf vind ik flut.

BenWLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:11

Ik heb nu idd hetzelfde en baal nu best wel. Ik heb dit topic voor dat ik de wagen ging bestellen ook helemaal doorgespit en bij een wagen wezen kijken en idd de zelfde verhalen gehoord. Wel leveren maar de bereikbaarheid is flut......
Dan maar hopen dat hij binnen kort geleverd word en ik weer kan rijden;)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:35

zoals in het topic al staat heb ik ook heel lang moeten wachten, en was die niet bereikbaar toen.
dit is al een jaar geleden, en ik was toen al niet de eerste die daar over klaagde.

Mijn levertijd zou 6 weken zijn, en na ruim 3 maanden had ik mijn wagen eindelijk.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:47

Ach, er zijn wel meer dingen die niet kloppen bij hem, op zijn site staat nog steeds dat hij de sponsor is van Klaas Bakker maar dat is ook niet meer zo ;)

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 15:03

Het viel me ineens op, dat Vo.skamp H.all net zo'n wagentje heeft als Poland Carriages.. Alleen is deze dan zeker 2x duurder..

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:06

Ik heb inmiddels al aan twee wielen slagen in mijn wielen, weet iemand waar en hoe ik dat kan laten repareren ?

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:18

Lizzzzzz, is de kwaliteit het zelfde?

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 15:21

Dat weet ik niet,, (kan ik helaas niet zien vanaf de foto en )ken niemand met zo'n wagen..

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 15:24

Oh wacht, deze heeft standaard achter luchtvering en meerdere handgrepen.. Deze lijkt dus uitgebreider..

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 15:39

Letsdunit schreef:
Ik heb inmiddels al aan twee wielen slagen in mijn wielen, weet iemand waar en hoe ik dat kan laten repareren ?

VOlgens mijn vader, kan je hier niets aan doen.. Behalve vervangen :S

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:00

Lizzzzz schreef:
Het viel me ineens op, dat Voskamp Hall net zo'n wagentje heeft als Poland Carriages.. Alleen is deze dan zeker 2x duurder..

Daar is Manda toch mee bezig geweest?

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 17:56

K.utzmann die ook Clever maakt heeft een erg leuk wagentje, de microfox, komt op rond de 3500 euro.

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 19:38

Geen idee Evelli..

Vind hun HNA ook erg leuk.. Letsdunit

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:04

Ik heb tweespan gereden met de poland wagen. De langboom was idd veel te lang en is ingekort, maar de bevestiging klopte ook niet en er moest gelast worden aan de wagen om te zorgen dat de langboom erop paste, dat was echt heel slordig.

Lizzzzz schreef:
Het viel me ineens op, dat Vo.skamp H.all net zo'n wagentje heeft als Poland Carriages.. Alleen is deze dan zeker 2x duurder..

Voskamp heeft idd ook een mini marathonwagentje uitgebracht en valt reuze mee de prijs ... er is ook een topic van op aangespannen itp, ik heb deze uitgetest.

BenWLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:49

Alsof de duvel er meespeelt, werd vandaag gemaild dat de wagen waarschijnlijk woensdag of donderdag word geleverd.
Nu maar hopen dat ie dan ook komt;)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:28

De voskamp wagen zijn idd zo goed als het zelfde. Vind alleen niet mooi de enorme ruimte ertussen. :+
En de prijs is idd hoger! De bakker wagen zijn prut van mijn langboom moest minimaal 50cm af voor ik er mee kon rijden! En er moest gelast worden om hem in hoogte te kunnen verstellen. Ook neemt die eikel geen contact meer op als je met klachten komt!! Niet kopen dus,.