[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:36

Is gewoon aan te komen via een zilcodealer. Of het duurder is? geen idee :n

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:35

Pff zo veel bijlezen is geen lachertje als je ziek bent..
Dribbel raakt zijn mannelijkheid kwijt :(:)
Moby die verkocht wordt. Ik weet natuurlijk niet hoe erg ze het heeft, maar Romeo was ook altijd enorm sloom. Nu longeer ik hem veel vaker, hij heeft aardig wat conditie gekregen en ik rij hem vaker voor de wagen. Het tempo zit er al een beetje meer in. Een vriend van me zei dat hij zijn 2 pony's om deze reden had willen verkopen, ze waren beide verschrikkelijk traag...Nu kan hij ze niet meer inhouden en is het zijn beste span. Maarja iedere pony is uiteraard anders en je moet als eigenaar zelf zien of het nog verder kan of niet.
@ Laura: ongelofelijk dat je er gewoon bij kon blijven! Moest je niet huilen?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:00

@SL ik ben er al heel lang mee bezig geweest, het gaat erom dat ze goed met misty in het span past en dat is niet het geval, het houdt een keer op natuurlijk.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:02

@ marrianne: als ze niet bij misty in het span past, heeft het inderdaad geen zin om verder te proberen. Ga je op zoek naar een nieuwe?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:19

ik wil eerst moby verkopen. voordat er überhaupt een nieuwe komt, en ik ga dan heel rustig zoeken, al heb ik al wel een heel mooie jaarling gezien.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:33

Zo ik heb gelezen over dappere mensen (Laura) en misschien vertrekkende pony's en een Tallechie die nog steeds heel weinig kan :(:)

Vandaag heerlijk gereden met Zarah. Moet je voorstellen ze had zaterdag dus echt een zware dag, hele dag voor de koets gelopen, zondag en maandag heeft ze op het land gelopen / niets gedaan en vandaag ik dus rijden. Ik dacht nog dat ik medelijden moest hebben maar ze ging denderend van het terrein af :+ Ze zag er ook prima uit, geen dikke benen of afgevallen. Dat dier heeft me toch een conditie niet te geloven. Aan het eind (heb uur gereden) had ik haar heel mooi voor elkaar, mooie overgangen kunnen rijden, mooi rustig aandraven en weer terug, laag goed door de nek en dan moet ze die rug goed gebruiken. En lekker ontspannen aan lichte teugel goed stappen. Kon zelfs gewoon lichtrijden zonder dat ik het idee had op een tuiger te zitten. Dus we gaan vooruit! <3

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:36

Marianne: jij gaat snel, je lijkt precies mij met Quenzo. Eenmaal de keus genomen, dan ook gelijk actie ondernemen.

Neej ik heb niet gehuilt, misschien 1 traantje. Op de een of andere manier stond ik er heel rustig bij.. Het houd alleen wel weer je ogen open dat hoefbevangenheid.. Nare aandoening. (ik wilde het gewoon is een keer zien, dan weet ik wat me ooit te wachten staat) Normaal heb ik altijd veel problemen gehad met nadenken over de dood, ben er erg angstig voor .. maar zoals ik gisteren was.. totaal anders.. heel rustig en leeg.

Wilde vandaag weer met rivaldo gaan mennen, heb bouten gevonden :D.. alleen nu kijk ik naar de lucht en denk ik weer.. he het zit me niet mee :P

VHU: leuk hoor dat je het zo naar je zin hebt daaro!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:48

Yuri schreef:
goedemorgen :)
Ik heb alles gelezen, zie veel over tuigjes. Mijn advies is ook beter een duurdere nemen. ik heb nu voor beide een ideal tuig en daar ben ik heel blij mee :D

Had voo mijn pony een excelsiortuig, was toch ook nog haast 300 euro maar vind het echt flutzooi.

@ lacuna kan ook een schimmel in je gras zitten, dat heb ik 2 jaar terug gehad.. stonden er 2 bij mij in de wei overmatig te speekselen. heeft een aantal dagen geduurd, zat toen in het gras is later nog een artikel over verschenen.

Goh, waarom vind jij excelsior fluttuig? Ik heb het zelf voor mijn shettie, en ik vind het ten eerste echt ontzettend mooi (maar das kwestie van smaak) en na een jaar behoorlijk intensief gebruik ziet het er nog als nieuw uit moet het vanavond alleen ff invetten, voor de glans, haha. Het is heerlijk soepel, vormt zich keurig naar de pony, en ik denk dat ik toch tzt ook zo'n zelfde enkelspantuig voor Storm ga kopen.

Zometeen weer naar Sunny. Mn moeder heeft hem niet meer zien kwijlen. De andere pony die in de wei staat (mn bijrijdpaardje) kwijlt niet. Misschien was hij toch inderdaad ff vertrokken naar een happy-place omdat hij er zo'n hekel aan heeft als ik zn manen sta te doen en ik heel streng ben op het toch goed moeten stilstaan. Ik hoop het maar, maar vanavond gaat ie gewoon nog een keer door de hele molen heen.

Vanmorgen al lekker bij Stormpje geweest. Hij was weer zo lief! We hebben eerst de friesse merrie met haar veulen met de trailer naar de wei gebracht (is een stukje wandelen langs de openbare weg, maar het wandelen met het veulen aan de hand wil nog niet zo lekker dus dat durfden we nog niet aan. En tis voor ma en kind natuurlijk wel zo fijn om in de wei te zijn :) ) dus daarna stond de trailer bij de wei, en hebben we meteen een oefening van gemaakt. Storm liep heel gemakkelijk de trailer op, dus ik verwacht niet dat ik daar echt problemen mee ga krijgen.
Zn mooie blauwe touwhalstertje paste ook super :) Dus daar zijn we weer heel blij mee.

Groetjes, lacuna
Laatst bijgewerkt door Lacuna op 01-06-10 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

ardech

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:48

Helaas aan me huidige tuig konden wel veiligheidsogen gezet worden maar waren even duur als het tuig zelf
Beginnen we dus mooi niet aan
Wil ik net gaan kijken in Assendelft bij Koek voor een Winner tuig deze heeft standaard veiligheidsogen en 225,= was ook een leuke prijs.
Had er nooit van gehoord maar ze zei dat het goede tuigen waren en vriendelijker kwa prijs dan Ideal
Zijn ze daar de boel aan het asfalteren dus kunnen we nog een paar dagen niet heen :(
Laatst bijgewerkt door ardech op 01-06-10 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 16:49

Marrianne, vervelende beslissing maar denk wel het beste als ik dat zo hoor. Sterkte.

Laura hopelijk kun je nog mennen

vhu lekker hoor, leuk dat je daar mag rijden.

Heb het ziekenhuis net gebeld, vinger is opeens doof. Ben bang dat ik iets verkeerds heb gedan. Vandaag even afwachten.

Heb al weer 2 opdrachten ingeleverd vandaag dus ben goed bezig :-)

Dribbel mag ik met een uurtje weer ophalen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:52

Laura, gewoon gaan rijden joh :P

evelli, die deken wil wobbe ook :j als je hem gevonden hebt geef dan effe een gil.
ik heb alleen maat 118 nodig ofzo.

Wobbe heeft vandaag best hard gewerkt.
hij was ook flink bezweet, vandaag geen galopje gedaan.
maar wel lekker veel voltes gereden en rond gedraafd.
in stap liep hij soms zelf kleine stukjes wat meer ontspannen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:59

Ja normaal gesproken zou ik wel gaan rijden,, maar als hij net herstellend is van een verkoudheidje, laat ik hem liever niet werken in de regen :P.. het is nu nog droog :D

Net een dealer gebeld van Dutch.. bah wat een leeghoofden zeg.. kan maar beter me sulky verkopen en opzoek gaan naar een andere..

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:00

neem een HCA, net als ik :j
hebben ze ook voor grotere pony's.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:01

Ik vind ze leuk voor kleintjes.. maar dat is niet wat ik zoek.
Ook Qua prijs niet haha :P..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:02

Ik ga zo even rondje rijden denk ik :D weer ziet er goed uit :D

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:09

Jongens wat gaan jullie weer hard.
Tallechie: veel beterschap
Laura: Heb het zelf spijtig genoeg al te vaak meegemaakt dat er een paardje ingeslapen werd. 2 zijn er mij heel goed bijgebleven maar dan wel niet door tussenkomst van de DA.

Een van onze oude merries. Ik was heerlijk met een ander paardje aan het buitenrijden. Kom voorbij haar weide en zie haar liggen in de weide, ze reageerde amper. Zo snel mogelijk dus naar huis gereden, paard in de wei gegooid en met de fiets terug. Dat beestje is in mijn armen gestorven nog voor de dierenarts er was. Net voor de laatste zucht hief ze haar hoofd nog even op, keek me in men ogen, legde haar hoofd neer en liet een diepe zucht.

Een ander paardje was een tweejarige waar ik een super band mee had. Hij had enorme pijn, maar de dierenarts kon hem niet helpen. We hebben rond die periode een paar oude paarden en een paar veulens verloren, en de dierenartsen wisten niet hoe het kwam. Ze konden hem dus niet helpen, en ook geen spuitje geven omdat ze anders geen autopsie konden doen (om de overige paarden te kunnen behandelen). Het beestje lag er te creperen van de pijn. Ik zat continu bij hem om hem te kalmeren. Als ik bij hem zat was hij rustig, ging ik even weg, brak hij zen stal bijna af. Hij is s'nachts gestorven zonder mij erbij. Ze hadden me gedwongen om te gaan slapen.

Ik was toen nog jong, weet er dus niet helemaal het fijne van, maar die blik in je paardje zen ogen vergeet je nooit meer.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:09

Wij gaan zaterdag (eindelijk) onze nieuwe tweewieler ophalen. Nou ja nieuw, tweedehands. Hoop dat alles wel goed past. Maar goed, als het niet zo is gaat hij rechtstreeks de verkoop weer in, denk dat ik hem zo weer kwijtraak (gegalvaniseerde tweewieler maat Welsh A). Het is een superdegelijk ding ben er (als het past :P ) erg blij mee. Dan nog een ideal tuig en dan hebben we echt goed materiaal.

@Rivaldo, zou hij verkouden zijn geweest? Misschien echt allergie/reactie op het hooi, dan maakt het niet uit of hij nat regent hoor ;) Welke Dutch dealer had je aan de telefoon (mag ook per pb). Moet zeggen dat ik toen ik achter mijn wagentje aan was ook diverse belachelijke telefoongesprekken heb gehad en echt slecht advies ook van bekend staande dealers....

Lijkt me afschuwelijk je paard in te moeten laten slapen of dood te zien gaan. In al die jaren dat ik paarden / pony's heb (nu toch al bijna 40 jaar, ik ben oud :+ ) is het ons nog nooit overkomen (tikt af op hout).
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 01-06-10 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

ardech

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:10

L_Rivaldo schreef:
Ja normaal gesproken zou ik wel gaan rijden,, maar als hij net herstellend is van een verkoudheidje, laat ik hem liever niet werken in de regen :P.. het is nu nog droog :D

Net een dealer gebeld van Dutch.. bah wat een leeghoofden zeg.. kan maar beter me sulky verkopen en opzoek gaan naar een andere..

He dealer gevonden?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:12

ja heb die uit kaatsheuvel gebeld.. ik vroeg of die van dutch te leveren waren zoals ik die gezien had.. (orgineel van dat merk).. moet ik nu van alles opmeten.. neej dat vraag ik niet.. ik vraag of ze leverbaar zijn of te bestellen zijn.. kreeg dus geen antwoordt.. ja je moet de maten opmeten krijg ik dan te horen.. grrrrrr

http://www.hagedoorn-linde.nl/info.asp?id=303 dit is ook een mooie

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:16

Ik vind die platte spaken niet mooi eerlijk gezegd...
Je vroeg nog of we nog zijn wezen kijken verder bij die mooie Welsh. Nee, probeer mezelf in te houden. Ga eerst voor goed materiaal en koetsiersbewijs voor tweespan. Probeer verstandig te zijn :o

ardech

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:24

L_Rivaldo schreef:
ja heb die uit kaatsheuvel gebeld.. ik vroeg of die van dutch te leveren waren zoals ik die gezien had.. (orgineel van dat merk).. moet ik nu van alles opmeten.. neej dat vraag ik niet.. ik vraag of ze leverbaar zijn of te bestellen zijn.. kreeg dus geen antwoordt.. ja je moet de maten opmeten krijg ik dan te horen.. grrrrrr

http://www.hagedoorn-linde.nl/info.asp?id=303 dit is ook een mooie

Denk dat hij bedoelde dat je de maten even op moet meten zou dat hij kan kijken of het nog te leveren is

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:30

ja oke :P.. dat begrijp ik.. maar het zijn standaart maten van die dingen ;) Denk dat het ook puur mijn frustratie is dat ik al een maand niet gemend heb..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 18:50

Dribbel is weer thuis. Alles is goed gegaan.
hij is nog wel wat wiebelig

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:12

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:19