[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:45

er word toch altijd gezegt: je moet vanaf de bok OVER je paard heen kunnen kijken???
nou dat kan met deze shet :D

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:57

het ziet er echt niet uit neej haha..
VHU: die advertentsie heb ik ook nog gezien van dat kan ook in huis haha

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:04

Hmmm das heel erg minder marrianne!! maar dat gaat helemaal goed komen!!
Erg leuk shetland karretje. Als ie een grassprietje ziet en stopt staat kan ie mooi onder de wagen staan...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:10

happytime schreef:
er word toch altijd gezegt: je moet vanaf de bok OVER je paard heen kunnen kijken???
nou dat kan met deze shet :D

:)) :)) :)) :))

Echt ongelooflijk, heb op het punt gestaan een mailtje te sturen. Ik hoop maar dat hij er alleen voor de foto even voor staat.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 18-02-10 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:14

@ Avaluna: ja, we hebben een (woon)boerderij. Hoe dat zo?? (vroeg zij heel nieuwsgierig) :oo

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:18

Oh, sorry, don't worry, hahaha, ik (her-)ken je niet of zo, maar uit je berichten, nu ook weer zoveel bos bv.
Heerlijk zoveel ruimte, dat is hier erg moeilijk, wilde altijd met een boer trouwen, maar ik vond niks leuks :D .
Nu wel aan het kijken voor een boerderijtje, maar dat is hier nogal lastig te vinden en nagenoeg onbetaalbaar met wat grond en wat ruimte voor ons bedrijfje.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:27

Wij hebben er ook lang naar gezocht en zijn uiteindelijk in Groningen uitgekomen. In het midden van het land onbetaalbaar. We hadden 1 ha, waarvan ongeveer de helft wei. En sinds kort hebben we er dus 4 ha bij, maar het duurt nog wel even voordat dat goede weidegrond is. Maar goed, de bomen zijn er al af. In de toekomst hebben we dus ook ons eigen hooi, weet ik zeker dat er geen gekke planten in zitten.

En ik ben dus niet met een boer getrouwd, maar wel met een man die genoeg verdient ;) , zodat we de paarden lekker aan huis kunnen hebben. Gewoon een woonboerderij, met wat dieren (3 paarden, 2 geiten, 2 honden en 7 katten, en nog wat ongewenste dieren zoals muizen)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 08:09

Ik wil ook zo graag een (woon)boerderij zodat veale bij huis kan staan, en dan kan mijn vader ook een paard of pony kopen.

Mijn vriend wilde het in het begin absoluut niet, maar hij begint nu al te twijfelen. Hij is alleen allergisch voor paarden, dus dat mag niet te dicht bij het woonhuis zijn.

Hopenlijk kunnen wij het ook verwezenlijken

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 08:10

Martine: ik zie dat jij westerbork hebt opgegeven? Wat voor bak hebben ze daar of weet je dat nog niet

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 08:54

Nee... pilletjes gebruiken wij niet. Met examenstress ga ik aan de bach rescue, en als dat niet voldoende werkt meng ik mn eigen flesje.
De 27e maart hebben wij ons wedstrijddebuut. Nog wel zonder startkaart, maar we gaan dan naar maren kessel. :D We doen mee aan mennen klasse B, de vaardigheid en dressuur aan de lange teugel klasse licht. Een vriendin gaat ook mee, en zij wilde sun dan ook wel in mennen klasse B starten :D Ik heb er nu al zin in!
Wie gaan er nog meer?

Groetjes, lacuna

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:36

Heb ouders en schoonouders met een boerderij en paarden aan huis. Mijn ouders hebben iets van 4 ha. Schoonouders hebben bij het huis zelf iets minder maar hebben nog 2 grote weilanden. Daar hebben wij ook altijd het hooi van.

Paarden aan huis is wel leuk maar meer werk. Wij vinden het dus ook niet erg om ze niet aan huis te hebben maar ben er wel blij mee dat ze niet op een pensionstal staan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:56

Geen paarden aan huis :+ woon op 1 hoog in een appartementencomplex :+ Al zou Dora het wel gezellig vinden :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:08

Romeo staat hier aan huis. We wonen ook tegen een groot bos aan, het is echt fijn wonen hier.
Het enige spijtige is dat er niet veel mensen met paarden in de buurt zijn. Maar ik amuseer me toch, de bossen zijn hier leuk om te rijden en de eigenaar van mijn vzpaarden brengt mij en Romeo graag naar een wedstrijd als ik eentje wil meerijden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:18

tallechie schreef:
Martine: ik zie dat jij westerbork hebt opgegeven? Wat voor bak hebben ze daar of weet je dat nog niet

is 20x40 bak, ik ga in principe dus ook alleen met de pony. Alhoewel de laatste wedstrijden het wel goed ging met Rembrand in zo'n kleine bak.

Tja, paarden aan huis is inderdaad veel werk, ook lastig als je eens weg wilt/moet. Maar het heeft ook veel voordelen. Ik kan doen en laten wat ik wil. Vroeger op pensionstal altijd veel discussie of paarden wel of niet buiten mochten staan. Daar ben ik nu vanaf, ik beslis het helemaal zelf. Ik weet ook zeker dat ze eten krijgen, voldoende hooi en dat soort dingen. Geen gepiep of ik te veel of te weinig stalbedekking gebruik.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:20

Lacuna schreef:
Nee... pilletjes gebruiken wij niet. Met examenstress ga ik aan de bach rescue, en als dat niet voldoende werkt meng ik mn eigen flesje.
De 27e maart hebben wij ons wedstrijddebuut. Nog wel zonder startkaart, maar we gaan dan naar maren kessel. :D We doen mee aan mennen klasse B, de vaardigheid en dressuur aan de lange teugel klasse licht. Een vriendin gaat ook mee, en zij wilde sun dan ook wel in mennen klasse B starten :D Ik heb er nu al zin in!
Wie gaan er nog meer?

Groetjes, lacuna

Ik wilde gaan met nog een meisje. Maar helaas kan mijn vader niet rijden.

Aan de ene kant wilde ik hem altijd aan huis, maar opzich vind ik dit ook erg leuk. Je gaat naar je paard en je bent er lekker tussenuit. Denk dat ik mijn vriend niet zo snel op een boederij krijg of in een dorp. Het is namelijk echt een stadsjongen. Ik kan beide best wel aan, maar wil niet in de binnenstad. Dat is mij echt te druk.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:35

Die van mij staan wel op pension, maar ik doe vrijwel alles zelf (paard heeft voorheen ook thuis gestaan, maar nu met drie en koetsen en de hele rambam heb ik niet genoeg plaats). Ik zou ook nooit meer ergens willen staan, waar ik niet zelf kan voeren bijvoorbeeld.
In Groningen en Friesland is het vaak nog wel te doen, maar goed dat gaat niet met ons bedrijf.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:40

Wij hebben een boerderijtje gekocht. Midden tussen de velden.
Stallen langs het huis. Pony's in de tuin (ongeveer 20are). Zullen wel nog moeten uitkijken naar extra weidegrond, maar ik verwacht geen problemen: weet al minstens 3 stukken grond liggen die al 3 jaar braak liggen. We hopen dit jaar te kunnen verhuizen.

Het is best veel werk, maar ik wil men beestjes graag op de weide houden. Momenteel sta ik op een weide ongeveer 10 min van men woning vandaan en daar moet ik ook alles zelf doen. het vervelende is dat ik steeds een hoop spullen mee op en af moet sleuren.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:50

@b445: wat leuk, jullie zijn nog aan het klussen, begrijp ik?
Probleem bij ons is dat wij ook een bedrijf hebben en daar plaats voor hebben en meestal is de combinatie niet te doen.
Slechts zelden is er genoeg plaats voor een werkplaats én de paarden.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:08

Laura wat sneu van Rivaldo! Hoop dat je gauw kunt vinden wat het is!

Hier ook geen paarden aan huis.. Woon midden in het dorp en heb sinds een jaar de pony's aan de rand van het dorp staan. Gewoon op een boerderij, je kunt het niet echt pension noemen. Hijzelf heeft 2 paarden en 4 pony's. Er staan nog wel 2 mensen met hun paard, maar die zijn er haast nooit (??? hoe doe je dat??). De paarden hebben ieder een eigen stal en gaan iedere dag netjes van 11 tot 6 naar de wei. De pony's staan 24/7 in de wei, met de mogelijkheid om naar behoeven naar binnen te gaan: in dezelfde schuur waar de paarden staan, is een grote inloopstal waar alle pony's kunnen schuilen. Kan er ook alles doen wat ik wil, als hij eens niet kan vraagt hij wel eens of iemand anders de beessies wil verzorgen. Heb een extra stal beschikbaar voor mijn pony als ik heb gereden. Mocht in een andere wei een bak (80x40) uitzetten.
Zijn (volwassen) kinderen willen alleen die boerderij niet overnemen.. Ik zou er alles voor over hebben om daar te kunnen zitten, tis een prachtplek! Maar ja, inderdaad, vriendlief die dat niet wat vind...

Babs, heeeeeerlijk!!! En wat jij momenteel hebt, heb ik tot een jaar terug gehad. Ze stonden ook op een boerderij, kwartier met de auto rijden. Maar toen hij was overleden was het gewoon niet meer te doen (moest ook zijn paarden verzorgen. Hij had 2 Geldersen waarmee hij voor de wagen reed, nog een bult enters en twenters achterin de wei, een paar shetties die met mijn pony's liepen en 2 veulens die nog bij de moeders liepen.)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:21

Lekkere grote bak zeg lienepien :D Onze bak is kleiner als 20 x 40 en met voltes rijden met de kar is het net niet lekker. Ik zal het wel weten als ik het kon overnemen, maar denk dat mijn vriend ook niet mee zal willen. Is hem te rustig :P

Via marktplaats heeft er iemand gisteren gereageerd om mee te gaan op de wagen. Zul je altijd zien wanneer hij net kreupel is.
Zijn oude verzorgster vond mijn topic en reageerde en zal deze zaterdag miss mee gaan als ik geen les had. Valt nu even allemaal anders.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:35

Wij wonen dus ook echt midden in de stad en dat bevalt ons prima. Heb vroeger altijd op het platteland gewoond en moet eerlijk zeggen dat ik niet terugwil. MAAR wij hebben wel daarbij ook nog ons eigen stukje land. Stelt niet zoveel voor maar genoeg voor de pony's, een kleine bak waarin je kunt longeren plus waarin ze kunnen staan plus een stukje weiland. Voordat we dit huurden heb ik een groot weiland gehuurd waar ik ook zelf alles deed. En tussendoor af en toe eens op pension gestaan, heel kort :+ en in Groningen jaren en jaren bij dezelfde boer (was prima).
Ik word zelf helemaal triest als mijn paarden of nu dus de pony's niet elke dag lekker naar buiten kunnen ook al is het maar een paddock, ik word ook helemaal gek van allemaal lawaai om me heen, of pony's / paarden die niet goed verzorgd worden. Ik ben wat dat betreft gewoon veel te kleinzerig en ga dan op een gegeven moment alles voor iedereen doen. Dat is niet handig ;)
Dus wij zijn superblij met deze tussenoplossing. Het is zo'n 10 km bij ons huis vandaan, wel heen en weer gerij maar goed, hier in Rotterdam is dit voor ons de beste combinatie.

Vandaag zowel Sim als Alwyn gewoon gelongeerd (niet dubbele lijn, gewoon enkele), ze vonden het erg leuk. Overgangen geoefend, dan wordt Sim helemaal oplettend en vrolijk, erg grappig om te zien. Staartje erop en oortjes naar voren. En Sim blijkt als ik met de lange zweep naar zijn voorbeentje wijs een mooi voorbeentje te geven, wist ik niet. Zal vorige eigenaar eens mailen of hij nog meer kunstjes kan. Het was echt geen toeval, hij deed het een paar keer keurig op commando, zowel links als rechts -:) knap mannetje!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:42

Zelf zou ik best in the middle of nowhere willen wonen, maar met een opgroeiend kind is dat niet fijn.
Ik kom zelf ook uit een klein dorpje en dat was niet altijd fijn, zeker in een tijdperk waarin de ouders je niet altijd brengen en halen.
Ik wil dus niet helemaal van de bewoonde wereld, moet wel op een paar kilometer een supermarkt. andere kinderen e.d. kunnen vinden.
Met scholen zijn we nogal lastig, ik rijd nu ook verder voor de school van onze dochter.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:23

Wat dat betreft zitten we hier ideaal. Helemaal buitenaf, maar de peuterspeelzaal en basisschool op 5 minuten fietsen. Alle vriendjes wonen ook op die afstand of nog iets dichterbij. Winkels zijn wat verder weg (ca 10 km). Enige wat ik hier mis zijn bos en hei om lekker buiten te kunnen rijden. Ik heb jaren in Ede gewoond, dus ben gewoon verwend. Als ik met de trailer 20-30 minuten rijd, ben ik wel in Drenthe met bos en hei, dus eigenlijk heb ik weinig te klagen.

Paarden hebben vandaag een vrije dag gekregen. Zou eigenlijk hele dag naar ziekenhuis moeten voor onderzoek, maar de arts is ziek. Het maar even zo gelaten, lekker rustig. Morgen nog een priveles en dan zaterdag ..... Jullie moeten maar allemaal heel hard voor me duimen. ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:42

Klinkt super hoe jullie wonen, ik heb hier ook niet te klagen nog bij mijn ouders :).. ik woon in amsterdam zuid oost, maar dan wel tegen het boerengebied aan. Zo hebben we op loop afstand het gaasperplaspark en kan ik ook fietsend naar me paardje (korter dan half uur).. doe het dan wel op de scooter omdat ik dan snel door kan rijden, je weet maar nooit :D

Heb je de onderleggers al gepast bij je knapperd VHU?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:23

Citaat:
Heb je de onderleggers al gepast bij je knapperd VHU?
:D nog niet, was ze vergeten :o hoe kan dat nou he, met zulke rode onderleggers ;)

@Tine vervelend hele dag ziekenhuis.... en helemaal als geen enkele arts dat over kan nemen. Je rekent er toch op als je zo staat ingepland.
Nou ik moet echt aan de kook nu }>