Amerigo heeft dezelfde maat bit als mijn ukken. Ik heb hier ook vanalles liggen, maar men met dubbelgebroken, en een van 2 heeft een dangerbit is, wel een grotere maat maar die viel klein en smal, dat vind ik een heel fijn bit voor de pony dubbelgebroken maar zet zich vast tot een geheel bij meer druk. Knie is verder ontstokem infectie zit nu in de helft van mijn been dus nu antidiotica en rust been moet hoog en rust hebben. Vankiddag zelfs koorts echt balen.
avaluna
Geplaatst: 17-01-15 00:19
Vervelend, Sonjim; hopelijk slaat de ab snel aan
VanHuisUit
Geplaatst: 17-01-15 09:49
Nou Sonjim daar ben je mooi klaar mee, wat naar! Rustig aan en sterkte
Wat een lekker weer is het, zo naar stal, rondje doen met Ber en Ollie
tine10
Geplaatst: 17-01-15 10:24
Goedemorgen
Sonjim, wat balen zeg VHU: lekker rondje doen. Hier is het glad. Plassen in bak ligt ijs op en de rest van de bak is hard en glad. Danger bit heb ik inderdaad naar gekeken, maar was niet in juiste maat, ook niet te bestellen.
Zonnetje schijnt hier, dus hopelijk is de bak snel bruikbaar. Wil aan de slag
Biancacoo
Geplaatst: 17-01-15 18:00
Vhu, ik zag de schitterende foto van Ber, fantastische merrie geworden. Tine op bitten zoektocht,.als je nu dubbel gebroken gebruikt...kun je toch een enkel gebroken bitje doen ??
Heerlijk getraind vanmorgen, kwamen iemand met 10 loslopende schiwawa's tegen...wonderlijk genoeg luisterden de hondjes braaf toen zij de andere kant opliep. Alles goed gegaan. Verder transportboxen schoon gemaakt, en 6cuub haardhour gestapeld, nu de kachel aan. Verder,..handen overbelast door airbrush en,..balen...
tine10
Geplaatst: 17-01-15 18:39
Bianca: als jij 6 kuub hebt versjouwd hoeft de kachel niet meer aan, lijkt me dat je het daar wel warm genoeg van hebt gekregen . volgens juf zat er niet genoeg verschil tussen dubbel en enkel gebroken. Maar we laten het nu zo. Vanmorgen met elastiek getraind. Uitgekookte pony, het hing slap, maar hij liep keurig aan de teugel. Zelfs in de linkergalop. Maar goed, bij het trainen blijven we het even gebruiken, loopt de pony in ieder geval met de juiste spieren aangespannen. Op wedstrijd mag het niet gebruikt, dus we zullen wel zien hoe het morgen gaat. Sam ook aan het elastiek gedaan, hadden we beter niet kunnen doen. Liep voor geen meter. Eraf gehaald en toen ging het beter.
VHU: ik vind Ber ook een geweldige pony, ze straalt zoveel rust uit. Dat heb jij toch maar mooi voor elkaar gekregen. Ik was helemaal vergeten dat ze kreupel was toen ze bij jou kwam. Hebben de vorige eigenaren dan te weinig dingen (fysio, osteo) erbij gehaald om haar beter te krijgen of waar zal dat verschil in zitten? Dat vraag ik me dan zo af he, wil altijd weten hoe en waarom....
Nou, Samoerai zit in de vlechten, nu maar verder met Amerigo.
Vanmorgen weer zo ontzettend genoten van mijn knotsie. Hij had er ook heel veel plezier in. Ging een paar keer in galop terwijl ik alleen maar wat meer draf wilde. Ik kreeg "les" van zoonlief. Zo schattig. Als ik hem moet helpen met de ponys moet hij stil staan, kom ik ernaast en help even met aan de teugel krijgen. Dat ging hij nu bij Rembrand doen. Rembrand liep heerlijk aan de teugel, maar goed Zo schattig hoe Rembrand dan mooi extra zakt, zodat zoon erbij kan. Dan smelt je toch gewoon. Heerlijk ventje en heerlijk paard.
VanHuisUit
Geplaatst: 17-01-15 19:08
Dat is het echte genieten van zulke momenten he Tine en die Amerigo ze zijn zooooo gehaaid zal voor Sam wel teveel druk zijn geweest, dan durven ze niet meer te lopen. Veel succes morgen! Dat zijn wel heel veel kleine hondjes Biancacoo wat knap dat jouw honden daar dan niet achterna gaan 6 kuub sjouwen wow! Hoe is het met je been Sonjim? Vond het maar eng klinken VInd het een hele onderneming voor je elke week Ips, steeds naar Ermelo, super dat je dat allemaal doet. En wat fijn dat het steeds beter gaat. Vond jullie al zo goed Maisie ik hoop dat jullie ondanks alle ellende toch een beetje fijne dag hebben gehad
Ber was zo ellendig toen ik haar voor het eerst zag, ze kon op een volte niet normaal lopen was niet om aan te zien ze hebben met haar het reguliere circuit (rust, spuiten, stappen, foto's) doorlopen maar dat hielp dus niet, of niet snel genoeg. En de plek waar ze stond pastte totaal niet bij haar (manege, gesloten stal, drukte). Ik vond haar toen zo ontzettend zielig. Weet eigenlijk ook niet waarom ik haar toen maar heb overgenomen maar had het gevoel dat ik dat gewoon moest doen. Had ook heel anders uit kunnen pakken natuurlijk. Ik had toen zoiets als Steffi vd Laarse zegt dat ze pijnvrij kan leven, dan houden we haar anders is het einde oefening. En Steffi heeft haar dus helemaal recht gezet en sinds die tijd is het alleen maar beter geworden. Ik weet niet hoeveel belasting ze aankan, maar dat doet er ook niet toe. Nu met per week ongeveer 16 km aan de hand mee met Ollie zie je dat ze spieren krijgt en dat ze nog steeds relaxter wordt, steeds mooier gaat lopen met meer kracht en steeds meer vertrouwen. Is zo super om mee te maken Voor Ava, dit was de foto die ik vandaag op facebook had gezet...
Vandaag weer rondje gemaakt met de dames, was zulk lekker weer. Rustig aan gedaan, genieten van het wilde eigenlijk rondje 10 km maken maar is 7.5 geworden, andere ruiterpad was daarnaast een rol-ski en skate parcours, leek me niet zo geslaagd
tine10
Geplaatst: 17-01-15 20:26
VHU: als ik het zo lees hebben de vorige eigenaren dus niet zoveel geprobeerd qua fysio of osteopaat. Gewone dierenartsen zien de dingen/problemen vaak niet die door dit soort mensen prima op te lossen zijn. En zo'n plek word je inderdaad ook niet vrolijk van. Gelukkig heeft ze nu een fijn leven. En mooi om te zien dat je haar steeds meer bespierd ziet worden. Hoe oud is ze ook alweer?
Ber is indrrdaad mooi aan het worden, leuk zo n projectje. Been is akelig, als ik stil blijf zitten met pootje hoog en vaak koelen lijkt de ontsteking te minderen, echter even de tafel dekken zorgt ervoor dat het meteen weer rood en warm wordt. Nu rust koelen en afwachten maandag weer terug en ondertussen vol op antibiotica. Het ergste is dat ik twijfelde of ik het moest laten zien, maar moest toch voor piepende beeb, dan de boodschap infectie en mag niet verder uitbreiden, oeps. Maar gisteren toen mijn baas zij gedrevenheid is goed maar als de last verergert met lopen zitten of autorijden blijf je thuis anders ben je verder van huis schrok ik pas. Ik had me niet gerealiseerd dat dit een staartje kan krijgen..
avaluna
Geplaatst: 18-01-15 02:49
@Sonjim: idd goed in de gaten blijven houden
@VHU: Ber is echt prachtig
Hier heeft dochter vandaag (nou ja: gisteren) gereden en ik heb me uitgeleefd op de staart van haar pony, hahaha, lekker in het zonnetje op een stoeltje: meteen maar ingevlochten om 'm netjes te houden.
Biancacoo
Geplaatst: 18-01-15 08:41
Goedemorgen, Ava, lekker bezig geweest met de staart invlechten, leuk FF iets anders, fijn dat het lukt ! Sonjim, klinkt niet fijn,...goed verzorgen idd, ik hoop dat het snel opknapt.
Fijne zondag allemaal.
janouk
Geplaatst: 18-01-15 09:28
@sonjim balen zo met je pootje. Ik hoop dat je snel opknapt.
@VHU ik vind Ber zo'n lekker ding, mooi intelligent hoofd.
Vandaag debuut met Prins in de B dressuur: eens kijken hoe meneer zich gedraagt op wedstrijd en uitvinden hoelang losrijden etc. Kortom het wedstrijd leven voor Prins is begonnen. Wij nemen Janouk ook mee: na augustus is Paul niet meer met haar gestart. Eens kijken hoe ze er nu voor staat richting de Districtskampioenschappen. Gisteren in de les onder het zadel liep ze geweldig: wij moesten zelfs terugrijden haha ze ging te hard. Nu eens kijken wat daar vandaag van over is.
avaluna
Geplaatst: 18-01-15 10:26
@janouk; spannend; heel veel succes met de toppers!
happytime
Geplaatst: 18-01-15 10:31
hier ook alles schoon(behalve sun) en vanmiddag op wedstrijd,hoop dat het weer wat rustig blijft voor iedereen een sportieve of rustige zondag
Ojee, ik moet alles nog doen. Maar hoef pas om half 3 weg. Lang geleden dat ik Det heb gevlochten. Toch fijn dat Amerigo er goed op reageerde, Tine. Vhu zo goed zijn we niet hoor haha. Sonjim wat naar zeg zo'n infectie.
Biancacoo
Geplaatst: 18-01-15 13:54
Succes vandaag janouk, en ips,..en ben kwijt of er nog meer wedstrijd gangers zijn,..succes dan !!
Heerlijk getraind vanmorgen, superfijne route van 9 km. Voor de regen aan.
Grappige voldane hondenkoppen na de training.
VanHuisUit
Geplaatst: 18-01-15 16:12
Fijn van die tevreden hondenkoppen leuk! Prins' debuut, ook leuk! Ava even lekker penny met de staart, heerlijk he. En Sonjim's been is echt niet leuk.... Alle wedstrijdgangers: succes
Tine, Ber wordt dit jaar 9. Dus nog heel leven voor zich wat mij betreft Vandaag heeeeeeel koud rondje gedaan in Meijendel, is duingebied bij Wassenaar. Wilde naar Posbank maar vertrouwde het weer niet, dan werd er weer gezegd natte sneeuw, dan weer niet, als het zo onduidelijk is zit ik niet rustig in de auto. Wilde deze week op 50 km komen, check ik het thuis, zit ik op 49.85 km maar prima trainingsweekje gehad
Morgen ga ik de tweewieler ophalen en dan even kijken wanneer ik Ol er weer voor ga zetten
tine10
Geplaatst: 18-01-15 16:41
VHU: lekker koud ritje gemaakt. 9 jaar is nog hardstikke jong, dus wie weet wat er misschien nog wel allemaal mogelijk is. Janouk: ben heel benieuwd hoe Prins het heeft gedaan. Ava: lekker genieten Sonjim: klinkt niet fijn Bianca: ook weer lekker getraind Ips; succes
Vandaag met zoonlief op wedstrijd gegaan. De hele week ging het rijden niet fijn, maar vandaag was hij er weer. Met Samoerai 191 (3e) en 206 (1e) en met Amerigo 187(2) en 172 (4) geworden. Amerigo bleek een complete fanclub te hebben. Na de eerste proef kreeg hij een flink applaus van een groepje toeschouwers na afloop van de 2e proef, wilde iedereen hem knuffelen. Bij het losrijden van Amerigo ging het ook heel goed. Helaas vergeet zoonlief in de proef dan eraan te denken om aan de teugel te rijden. Is dan zo bezig met alle figuren die gereden moeten worden. Valt natuurlijk ook niet mee als 8 jarige. Maar goed, we zien iedere keer verbetering. En zeker na afgelopen week zijn we supertrots op deze prestatie.
Nu snel nog naar de manege. De vereniging krijgt een prachtige marathonhindernis aangeboden en deze gaan we officieel in ontvangst nemen.
Zo weer thuis. Gezellige dag. Prins was kijkerig, maar dat mag als je nog zo jong bent. Wel goed te sturen. Zijn eerste proef 188 punten en 1e. Kijk dat is een orima debuut. In de 2e proef 184 punten. 2 winstpunten dus. Janouk deed haar best, maar was niet genoeg verzameld, 1e proef 198,5 punt en 2e proef 202 punten. Op de goede weg weer, nu door trainen.
Biancacoo
Geplaatst: 18-01-15 21:52
Gaaf Janouk ,dat Prins het zo goed deed ! en janouk nog een oefenpuntje.. Tine, plezier boven alles, ook tijdens wedstrijd, je zoontje heeft het keurig gedaan als ik het zo lees. Ips, hoe is het gegaan ?
Hier ben ik!! Mijn punten waren 189,5 en 191,5 dus prima tevreden. Er moet nog veel nog veeeeeeeel beter. Maar we zijn op een goede weg bezig.
Vandaag nog supermazzel gehad...... Had mijn kar niet vast gemaakt op de trailer. In de eerste bocht naar rechts donderde hij er dus zo af. Geen ander verkeer in de buurt en 1 meter verder en hij had in de plomp gelegen.... Achterwiel zit nu een dikke slag in, velg kapot. En gewoon niks van gemerkt haha, het is dat de karrenmeneer er ook rondliep. Dus morgen nog er mee rijden en dan wegbrengen.
Nu alleen nog wedstrijdverslag van onze HT....
happytime
Geplaatst: 18-01-15 22:54
hey ips dat had je vanmiddag niet verteld met je wagen.... sunnetje heeft fijn gelopen,2x 1ste met 193 en 187,5 dus nu ook maar mee naar districktkampioenschap. baal wel enorm van mijn handen: weer 2 proeven gereden met 5 dooie vingers ...en geen kouwe vingers maar gewoon wit(gaat ook niet tintelen als ze weer doorbloed zijn) dit was echt niet fijn mennen...
Gevalletje oeps ips. Wel mazzel dat het zo afliep.
Biancacoo
Geplaatst: 19-01-15 11:05
Goed gedaan Ips en HT !! mooie punten ! Ips..wat onwijs balen van je kar....grr...wat zul je geschrokken zijn..en boos op jezelf..ik hoop dat het snel gerepareerd kan worden....zoiets gebeurd je niet snel nog eens.... HT, wat vreselijk vervelend en onhandig..en rot en waardeloos... en frustrerend van je handen !! is daar niets aan te doen ? misschien rare vraag..en heb je het al eens uitgelegd..maar lijkt me echt waardeloos....
Zo...ik heb de caravan extra uitgepoetst...over een poosje nog 1 wedstrijdje lopen, nu is hij klaar om ingepakt te worden..alleen nog de buitenkant wassen... hondjes zijn blij..en druk..en hebben lekker gespeeld....mijn 2-jarige teefje...zette de 4-jarige reu op zijn plaats, die kan af en toe wat opdringerig zijn..haha...ging er even boos aan toe..maar hij accepteerde het en droop af..met van die zielige hangende oren..haha..