[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:55

Dennis schreef:
Mijn pony's waren altijd direct een heel eind op geknapt na behandeling. Dus echt voor de behandeling even stappen om te kijken waar een probleem zou kunne zitten. En na de behandeling kijken of het beter is en dan zie je meestal al flink verschil. Soms bewegen ze dan iets slordig omdat er dingen die lang vast gezeten hebben los gemaakt zijn waar ze nog even aan moeten wennen, maar wel altijd meteen een stuk soepeler en ruimer.

Ik hoor eigenlijk ook altijd dat ze onmiddellijk resultaat zien.
Zelf heb ik er nog nooit één laten behandelen, dus info alleen van vriendinnen.

Dennis

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:59

Ze moeten even wennen aan hun 'nieuwe' losse lijf en kunnen daarom iets onhandig/slordig bewegen de eerste dag. Maar dat word binnen een paar dagen ook weer echt beter.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:22

Mijn jongens gaan morgen weer, en ik merkte vorige keer inderdaad heel snel verandering. De eerste paar dagen inderdaad wat meer slungelig, maar daarna gewoon goed en sterk. Natuurlijk wel afhankelijk van de ernst van de klacht, want de mijne hadden maar lichte beperkingen en ik weet natuurlijk niet hoe het morgen gaat nu Sun al een tijd op rust staat voor zn pootje.

groetjes, lacuna

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:56

Bij veale merk ik het ook direct na de behandeling.

Hier stress!!!! Vrijdag nieuwe meubels gekocht, maar zijn nu al binnen.

Maar we hebben de oude meubels nog niet verkocht

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:26

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:32

sorry even een Ego bericht:

Ik heb vandaag zo lekker gereden met wobbe!
30 minuten lekker fanatiek gereden.
veel overgangen gereden (stap - halt, stap- draf, Draf - halt, halt- draf en ook Galop - draf, draf - galop geoefend)
hij ging er wel ietsjes vlotter van lopen had ik het idee.
en het was gewoon fijn vandaag :+:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:51

Fijn IT!
Poeltje leuke pony te koop, in je advertentie staat trouwens niet hoe groot ze is? Als ze net zo groot is als Snuit (1.15) is het een leuk spanmaatje, dus als iemand direct een leuk tweespannetje zoekt :+ Maar ik schat haar rond de 1.25 ongeveer?

Wat een poepie is Daan <3 Tja Tallechie het wachten is begonnen. Heb wel eens gedacht dat moederschap vooral wachten was. Wachten op wakker worden, wachten op inslapen, wachten totdat ze naar school gaan / weer terugkomen / naar vriendjes. Wachten op tandjes, wachten op .... pfffff Heb hele studieboeken gelezen tijdens het zitten naast de zandbak :)* tjeetje dat is ook schrikken als de meubels er zo snel zijn!

@Tine, denk dat het dan gewoon niet aanslaat bij Rembrand als ik die andere berichten over osteopathie zie. Heb er zelf / met paarden geen ervaring mee. Is er niet iets door te meten, zenuwtechnisch/neurologisch gezien? Heb er totaal geen ervaring mee met zoiets, zeg maar wat hoor :o?
Thabor thuis beleren zou echt ideaal zijn he, kun je zelf lekker meedoen, ben benieuwd of het gaat lukken, hoop het voor je.

Mijn droom qua trekauto is een VW pickup. Dus dat ik de wagen op de pickup kan zetten, trailer erachteraan. Lijkt me handiger dan een trailer met koetsenframe, dat is zo'n eind trailer en als je geen wagen erop hebt staan zit je toch met zo'n heel stuk. Maar we doen het voorlopig met vervoersservice/huren etc. Voorlopig heel lang denk ik (als ik mijn bankrekening bekijk en wat we nu moeten betalen aan de bouwvakkers hier :x ). Maar we hebben nu wel een bling-bling dakgoot *D

Naaltjes wasmachine maakt bizarre geluiden.... _-:( soms helpt dat... onze koelkast maakt al jaren zo af en toe een heel bizar geluid, alsof er een hele horde muizen in zit, maar doet het nog steeds :j

Rizanta is gelongeerd en hoestte niet meer *\o/* Freddy is nog steeds wat magertjes en flodderig, mannetje heeft ongelovelijke last van zijn tandjes / verharing ... heb er al een wormkuur ingedaan en een vitamineshot gegeven, hij krijgt dagelijks slobber erbij en muesli plus luzerne... weet het anders ook niet -O-

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 18:03

jeej rizanta terug heel! :D
nu fredje nog :(:)

schrikken van de meubels tallechie. Helaas geen plek voor meubels meer hier :))

@VHU; de wasmachine ging een rondje lopen, alles wat erop lag donderde eraf, en toen ging ie wat sputteren en daarna was ie stil.. fingers crossed maar _O-
zo even naar stal rijden,dids een kusje brengen, en de groene leem mee naar huis om m'n ventje in te kleien :))

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 18:12

Was ook vergeten dat er sowieso 1 muur geschilderd moet worden. We hebben nu 2 grote spiegels hangen, en die gaan weg. Maar dan komen daar gaten. Dus moet geschilderd worden voordat de meubels komen.

Weet nog niet hoe we dit gaan doen.

Iemand nog een suggestie voor een kleur op de muur. De muur is 15 meter lang.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 18:22

Wat wordt Daantje toch een knap kereltje!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 18:27

Tallechie ik heb bruine en witten muren :P Maar het is maar net waar je van houd en wat past bij je meubels haha. En wat een lieve foto's van daan!

VHU gelukkig hoest rizanta niet meer :D Hopelijk word fred ook snel beter! Anders maggie wat vetjes van sil :P

IT fijn dat je lekker gereden hebt! Zelf heb ik ook wel lekker gemend vandaag, expres in de zware bak.

Topic van sil en mij! Tips en kritiek welkom :) Snap bijv niks van links en rechtsomkeer, dus als iemand zich geroepen voelt voor uitleg :P met eventueel voorbeelden haha
[AR-ITP] Onze allereerste wedstrijd! Met filmpjes!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 18:28

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 18:41

Ik zit niet in Den Haag.... trieste zaak. Maar ik rij ook niet graag met mensen die ik helemaal niet ken eerlijk gezegd, vind het altijd een hele verantwoording mensen bij je op de wagen. Ook als je ze wel kent trouwens.

Hoe gaat alles met de voorbereiding voor jullie lange rit Bicci?

@Tallechie wij hebben een soort zeegroen/blauwig vrij felle kleur op de muren. We hebben een oud huis (1910) en van die hele hoge muren, dit breekt de boel goed en past goed bij onze moderne meubels. 't Is wel een kleur die je moet durven. Dat hebben we alleen in de woonkamer. Rest van de kamers is overwegend wit/gebroken wit. Bij Han zijn de muren lichtblauw. In de gang / het trappenhuis hebben we een soort blauw/aubergine/paarsig, van wat toen de lijn was van Jan de Bouvries bij de Praxis of zoiets het heette 'schemer', vind het zelf erg mooie kleur. Even zoeken...
http://www.verfenbehangloods.nl/a-15813 ... 918-750-ml
Dat is hem.

** moet aan de kook, pittige worstjes, verse pasta met pesto en maar iets met komkommersalade of zoiets **

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 18:54

Pfoe Tallechie lastig, wat voor kleur hebben je nieuwe meubels ??
15 meter lang is ook een eind zeg ! :wow:

Rizanta weer beter, nu die freddy nog !!

IT fijn dat je lekker gemend hebt ! superrrr.

Wij hebben zelfgemaakte lasagna op......heeeeeerlijk !!!! :9

Heb enorm vastzittende spieren dus mennen of longeren doe ik vandaag toch maar niet... ^)
Ga zo even topic van jenkins bekijken.
Groetjes :evaw:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:20

ga jenkins' topic kijken :j

den haag is te ver voor ons, ohja en dids is nog ''overwegend stuk''

muur kleuren.. hier is alles veilig creme/gebroken wit
bij m'n ouders had ik 1 knalroze muur (vol fotolijsten) en de rest gebroken wit. Ouders hadden 1 donkerpaarse muur, rest gebroken wit. En de woonkamer heeft 1 bruine muur, rest gebroken wit :P
Ben wel van 1 felgekleurde muur en dan de rest een rustigere kleur :j

net bij dids geweest. Lekker geknuffeld. Kwam aanlopen, met hooi voor hem, en hij liep al brummelend samen met me op langs de draad :)) was superschattig :D
En als je dan dat hooi staat te vullen, en hij eigenlijk al wel wil eten staat hij achter je, en probeert hij het toch :9
''EUH!'' is dan voldoende om hem weer terug te laten stappen met een ezelkoppie _O-

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:23

VanHuisUit schreef:
Ik zit niet in Den Haag.... trieste zaak. Maar ik rij ook niet graag met mensen die ik helemaal niet ken eerlijk gezegd, vind het altijd een hele verantwoording mensen bij je op de wagen. Ook als je ze wel kent trouwens.

Hoe gaat alles met de voorbereiding voor jullie lange rit Bicci?

@Tallechie wij hebben een soort zeegroen/blauwig vrij felle kleur op de muren. We hebben een oud huis (1910) en van die hele hoge muren, dit breekt de boel goed en past goed bij onze moderne meubels. 't Is wel een kleur die je moet durven. Dat hebben we alleen in de woonkamer. Rest van de kamers is overwegend wit/gebroken wit. Bij Han zijn de muren lichtblauw. In de gang / het trappenhuis hebben we een soort blauw/aubergine/paarsig, van wat toen de lijn was van Jan de Bouvries bij de Praxis of zoiets het heette 'schemer', vind het zelf erg mooie kleur. Even zoeken...
http://www.verfenbehangloods.nl/a-15813 ... 918-750-ml
Dat is hem.

** moet aan de kook, pittige worstjes, verse pasta met pesto en maar iets met komkommersalade of zoiets **

is ook hele verantwoordelijkheid, maar ik ben zo'n sucker voor dit soort dingen, moest gewoon "iets" doen toch?

met de voorbreidingen ben ik echt stikdruk, haha
vooral op dit moment voor de benefiet dagen.
die zijn al over maandje,
en dan moet alles op orde zijn natuurlijk,
strodorp, de ringen, parcoursen voor springen en aangespannen
de hindernissen voor de aanspanningen etc etc .

maar, gaat goed, komt goed :))

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:34

Sorry dat ik weer terug kom op welk voer.. Ik heb dit voer gevonden, ik wil niet zomaar een basis voer voeren, want dat heeft ze niet nodig, ze is al vet zat.. ik wil haar echter wel wat ondersteunen qua energie en qua bijvoorbeeld electrolyten, vitamines enz. Hier zit ook gelijk de vit E met seleen die ik nu al bij geef i.v.m. haar spierbevangenheid afgelopen winter. Hier lijkt alles in te zitten en is laag in suikers en eiwitten. Is er iemand die er verstand van heeft en even mee wil kijken. Dit voer wil ik dus nu een handje na het trainen geven, dat opbouwen en dan in de week knhs als basis voer gebruiken.. klein beetje maar want in principe heeft ze genoeg aan hooi..

Info van de site:
KENTUCKY LITE E.
Kentucky Lite E. is een exclusieve mix van zwarte en blanke haver, gerst, (gebroken) Franse cribs maïs, sojaolie, tarwe en een speciale high-perfomance-vitaminekorrel (met o.a. 400 mg Vit. E; volledig beschikbaar en een hoog gehalte elektrolyten).
Kentucky Lite E. kan gevoerd worden aan alle paarden en ponies, zowel als compleet krachtvoer (als "energie-booster") of als aanvullend voer naast een ander krachtvoer.
KLIK HIER voor extra informatie http://www.paardenvoeders.nl/files/31_c ... E%20NL.pdf

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:48

Goedenavond,

@Tallechie, wat een leuke foto's weer van Daan en dat is even schakelen met die 'onverwachte nieuwe meubels'...
@VHU, wat fijn dat Rizanta niet meer hoest en van dat wachten bij (kleine) kinderen is zoooo waar :=
@Biancoo, lekker rustig aan doen dan vanavond
@Poeltje, wat een leukerd hebben jullie te koop staan. Ik ben echter al voorzien en heb geen stalletje meer vrij ;) Succes met de verkoop en hoop dat ze een goed nieuw huisje krijgt.
@Bicci, ik vind het ook best een verantwoordelijkheid om 'vreemde mensen' zo maar mee te nemen op mijn wagen. Al is mijn hart er écht goed voor heb ik ook geen goede wagen die zich daarvoor leent :o
@Jenkins, ik ga ook zo even je topic bekijken.
@Tine, ik heb geen ervaring met een osteophaat maar wel met een holistische DA en ik merkte écht na een paar dagen vooruitgang. Ik zou zeggen volg je eigen gevoel want die is meestal de beste :)*
@IT, wat fijn dat je zo lekker gereden hebt.. helemaal +:)+

Nou ik heb mijn 1e vrije dag goed besteed. Vandaag alle stallen leegehaald en alles gereinigd met de borstel en daarna met de hoge druk. Nu heb ik gewoon last van mijn onderrug/bil en nu moet ik de pony's nog gaan longeren... moet zeggen dat ik niet veel energie meer heb en bijna niet meer overeind kan.. als ik eenmaal weer sta en in beweging ben dan gaat het wel weer O:) Tsja ouderdom komt met gebreken :roll:

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:51

Jenkins filmpjes zien er leuk uit, voor drie lessen ben je zeer zeker op de goede weg!

Bicci, succes met de verdere voorbereidingen!

Biancacoo, sterkte met de spiertjes!

Tallechie: Leuke foto's van je mannetje! Vind een kleur voor mn muren kiezen altijd erg leuk juist! Ben ook wel van 1 muur een kleur en de rest gewoon lekker wit..

VHU: Fijn dat rizantha toch beter gaat! Nu freddy nog... :)

Ollie: Goed bezig geweest! Ff doorbijten nog en dan lekker bankhangen en relaxen..
Laatst bijgewerkt door eefielover op 24-05-11 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:51

:(:) ollie, wel super bezig geweest!

@eefielover; ik zou op het voer-deel van bokt een topic maken als ik jou was. Daar zitten mensen die zich er echt heel erg in hebben verdiept. Wellicht heb je daar iets aan :)

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:56

ik ga even zoeken.. ;)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:08

hmm... Typisch...
Naaltjes paard heeft een dik been, de mijne is kreupel...
Naaltjes wasmachine maakt rare geluiden, de mijne is op sterven na dood (draait enkelt nog mn korte programma... tja dan wordt er niks schoon natuurlijk!)

Nou, in de categorie "positief denken" heb ik Sun toch maar ingeschreven voor de puzzelvaardigheid van onze menvereniging. Die is op 13 juni, dus net geen 3 weken meer. Hij loopt in elk geval wel weer goed nu en blijft onder lichte belasting ook goed (verder nog niks aangedurfd) dus maar horen wat mn osteopaat morgen zegt. Ik kan natuurlijk altijd nog afzeggen, maar bij te laat inschrijven geldt vol=vol.
Hoop wel dat hij mee kan hoor, want mn bijrijdster zou de rit+wedstrijd rijden en ze kijkt er al zo naar uit en ze is al een hele tijd bezig met de voorbereidingen en we hebben eigenlijk geen geschikt ander paardje voor haar waar ze anders mee zou kunnen starten.
Sun wordt trouwens wel heel erg rond van het niksdoen-op-de-wei... Verdorie, had ik m zo mooi in zn spiertjes zitten, zijn die nu allemaal weggezakt onder 2cm vetrol... bah!

Groetjes, lacuna

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:36

ben ik ook weer

ik ben zondag weer naar coevorden geweest om uzma te rijden na eerst 3 kwartier dressuur gereden te hebben zijn we nog een half uurtje naar buiten geweest hij had het tempo er lekker in zitten en s'middags met schoolopdrachten bezig geweest :(

gister aan het werk geweest en is de eurofins langs geweest (een zeer belangrijke kwaliteitscontrole voor ons) en jawel we hebben 100% gescoord *\o/*
s'avonds weer les gehad met uzma hij gedroog zich zeer goed, heerlijk gereden dus.

vandaag weer gewerkt tot 1 uur en net op het laaste moment stoot ik met me hand tegen een toaster aan dus streepje huis op me hand verbrand. om kwart voor 2 moest ik bij de huisarts zijn (heb al 2 weel last van me schouder) heb nu dus officieel last van een ontstoken pees in me linkerschouder moet rustig aan doen. hoe doe je dat ?
vanmiddag even met bettepet meegeweest te trainen en nu nog bezig met vragen (moet er nog 20) maken voor school wat morgen af moet en ingeleverd

morgen hebben we weer menles en vrijdag de vrachtwagen inpakken en alles schoonmaken en dan nog 4 span les s'avonds en zaterdag om 7 uur vertrekken vanuit coevorden naar diepenheim

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:53

@Lacuna, in het kader van positief blijf ik duimen voor jullie +:)+ dat jullie mee kunnen doen met Sun. En ik bemerk hier een 'verwantschap' die verder gaat als vriendschap, jullie spullen hebben ook 'een verbond' met elkaar gesloten :=
@Lanouska, jij hebt het weer druk, druk en druk... denk een beetje aan jezelf en als de dokter zegt dat je wat rustiger aan moet doen dan is het wel verstandig om enigszins te luisteren want hij zegt het niet voor niets ;)

Zo Bruutje is gelongeerd en liep écht super soepel en nageefelijk. Hij gaat het steeds beter snappen, nu nog de 'juiste contactjes' zien te vinden in mijn proef :=

Ik heb vandaag een berichtje gehad van de KNHS dat ik naar de voorpremiere mag van de paardenkinderfilm 'Penny's Shadow'. Dus gaan we met de kinders (vriendin ook met 2 paardendochtertjes) aanstaande zaterdagochtend gezellig film kijken. Ik ben benieuwd ;)

Ik geef mezelf nu weer een schop onder mijn hol en ga Simba nog even rondslingeren ~~}> ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:14

Lacuun, het spijt me :+ ik heb blijkbaar telkens de ''voordelige'' versie van de mankementen :+ bij mij doen ze alsof, bij jou voeren ze 't symptoomloos uit _O-

lekker ollie! :)
en leuk van de film :D