[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:54

@IT toch aardig dat die meneer bezorgd was of het goed ging en met dat jonge spul is het toch vaak weer afwachten wat er precies gebeurd. Maar jong geleerd is oud gedaan. Als je nu zo af en toe even langs de weg gaat is hij straks super verkeersmak.

@Tine en Tallechie, succes morgen hoop dat de wegen goed begaanbaar zijn. Hier nog niets gezien (houden zo }> ).
@Rivaldo, dat jij kunt crossen met je tweespan, ik heb ze nog lang niet zover hoor. Eerst maar eens normaal stap / draf naast elkaar en beiden goed trekken/aan het werk, denk dat ik daar voorlopig nog wel mee bezig ben :=

@Wimmus welkom! (foto's???) en @_Patrick_ jij durft!

Vandaag na het werk naar de poowns eten geven etc en ik heb nu een stuk bij de borst/hals van Snuit geschoren. Wil morgen nog zijkant doen plus bij flank. Hij vond het wel spannend, oortjes strak naar voren maar bleef doodstil staan. Heeft het duidelijk vaker meegemaakt, brave pony. Voor het idee Alwyn ook even vastgezet en kennis laten maken met scheerapparaat (alleen maar aangezet en met mijn hand tegen hem aangelegd, dus niet met scharen maar andersom zeg maar) nou daar is nog wel wat werk te doen :wow: :):) hij vond het echt doodeng :(:) echte baby.

Morgen moet ik ze wel goed laten bewegen anders worden het net zulke stuiterballetjes als bij jou Maisie. Ze kunnen wel in de paddock maar staan maar wat op het stukje dat bestraat is en op stal want de paddock is nog erg nat. Misschien ga ik morgen na het scheren beide mannen eerst longeren en dan even gezamenlijk wandelen, blijf ik tenminste warm bij :7

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:24

Ik kom ook weer eens kijken in dit topic ;)

Kim, leuk dat je lekker aan t lopen bent met Wobbe, en wennen aan t verkeer komt vanzelf. Kan me voorstellen dat je wel geschrokken bent!
VHU, stoere snuit! ;) leuke avater heb je.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:12

He Jelleee! Heb je alweer foto's van Kay, ben heel benieuwd hoe het met hem gaat!

_Patrick_

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:24

Snuit en Alwyn kennis gemaakt met het scheerapparaat.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 00:49

:wave:
Kan niet slapen, dus kom jullie maar even lastig vallen. Niet handig als ik morgen een wedstrijd heb. Gelukkig hoef ik pas laat te starten en omdat het vriest kan ik Rembrand niet wassen, dus dat scheelt ook nog wat tijd in de morgen.

Hoe gaat het met Kay?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 08:40

Goedemorgen,

Ik zal tuig nog snel poetsen, gisteren niet aan toe gekomen. Hoop dat Veale ook schoon is gebleven. Rond 9 uur richting stal
Tine succes

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:15

Jij ook en tot straks!!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:20

succes meiden!

Tweespan ging redelijk tum was echt een dieseltje en kwam later goed op gang :D Vanaf morgen maar weer kar ombouwen naar enkelspan zodat ik kan oefenen met rivaldo. Hoe weet ik welk proefje ik moet rijden (hobbyklasse b)?

Patrick en buck mooie foto's
Welkom nieuweling!
Alwyn en snuit zijn wat geschoren
Ivy: leuk een buitenrit en wandelen met je uk!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:48

Goede morgen,

Meiden succes!!!!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:17

Afbeelding

Ik kwam deze oplossing tegen bij een bokker. Echter wil ik graag om jullie meningen vragen. Hoe zit dit met het gewicht achterop? Krijg je dan niet veel minder kogeldruk met alle gevolgen van dien? Het zou voor ons de oplossing zijn en de prijs is ook leuk, maar moet je dan niet je wielen verplaatsen? of gewicht voorop plaatsen? Ik hoor graag jullie meningen.
Mijn pony's staan tegenwoordig voor en boven de wielen. Dit omdat hun kontstang behoorlijk naar voren is gegaan.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:00

Ik zou het niet de beste oplossing vinden persoonlijk. Wat als je pony's met nood uit de trailer moeten?
Ik weet verder niet zoveel af van kogeldruk en toestanden!:P

Goeiemorgen verders allemaal!
Gister even een snel ritje gemaakt met de muizen, vandaag een wat uitgebreider ritje maken, dus weer heerlijk weekend!

Succes allemaal die mensen die een wedstrijd hebben!

Jelle is weer in tha house:D! haha hoe gaat het?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:00

die van mij hebben nooit gereageerd op het scheerapparaat. Ferro staat gewoon te slapen en robijn blijft beweegelijk en denkt dat hij er ook in kan happen dat is niet helemaal handig.

Ik heb gisteren nog een rondje buiten gedaan met tandem ze waren weer super braaf !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:28

OOh, heb vanoavhtend zo lekker geknuffeld met Tobbe :o
Zat/lag voor hem op de grond hem heerlijk te krabben en dan komt Tobbe heerlijk met zijn hoofd bij mij opschoot terug knuffel met zijkant van zijn hoofd (voorkant mag niet want dan zou hij per ongeluk kunnen bijten). En meneer heeft dat zo goed door dat heerlijk hebben geknuffeld <3
Alleen Anton, de haf van 3,5 jaar die snapte er niks vindt wat Tobbe bij mij op schoot deedt. Eer snuffelen en op gegeven moment had ik zijn been in mijn nek liggen :=
Ik denk dat ik Anton maar ook ga leren om met mensen te knuffelen <3

Laura,
Denk dat trailer constructie juist erg auto omhoog gaat trekken bij de trekhaak wat slechtere wegliggen tot gevolg kan hebben.
Hooi net, je hebt ook kleiner formaten. Dacht dat ook mooi stal formaat hadden die rond 30,- koste maar kan niet zo op site vinden.
Ponykar zal kijken wat weegt. En misschien handig als boom even opmeet inverband lengte strengen. Kitty zou erg leuk vinden.

Tine10,
Zijn idd erg fijn en zat ook aan te denken of iets voor Tobbe is. Maar ik weet niet, is toch wel meer werk dan dat zo op grond kan gooie, opzich eten ze de restje hier toch goed op, en tja ze hebben misschien eerder op maar ze krijgen toch onbeperkt.
Dus tja ondanks weet hele fijne nette zijn vraag ik me toch wel af of in mij geval echt voordeel bied.

Goh, zag hele leuke slee fotos :) Echter ligt hier geen sneeuw meer.
En succes voor gene wedstrijd hebben. Dinsdag avond ga ik hier onder zadel groeples bij stal om hoek, ben erg benieuwd.
Welkom Wimmus :wave:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:01

Ik ben een watje, vond het vanochtend te koud om te gaan mennen :o
Alwyn is niet geschoren hoor, zweet vrijwel niet en loopt natuurlijk ook minder fanatiek/langer dan Snuit, dus is niet nodig. Snuit zweette vorige week ook op de trailer, gewoon op de heenweg, dus die heeft /had wel last van zijn haar. En met een uur / 1,5 uur ritje was hij echt heel erg nat, bij zijn hals en op de zijkanten. Ik heb ik hem vanochtend verder bijgewerkt, heeft soort dekenmodel of zoiets. Heb hem een 0-grams dekentje opgedaan, want zijn buik / rug / stuk hals zit er gewoon nog op, denk dat hij met die 0-grams wel genoeg heeft, houdt de wind tegen bij die zijkant en de warmte daar dus ook wat vast. Ga vanmiddag nog even de laatste beetjes bijwerken, vind het altijd lastig de randjes netjes te krijgen :Y) en ik had zulke koude handen :o

Pony's lekker op de wei gezet, hebben ze toch beweging. Alwyn ging direct een rondje bokken en... gleed op zijn zij/kont :+ Snuit is dan weer erg slim die wilde wegrennen, merkte dat het met zijn ijzertjes toch wel glad was en ging toen heel voorzichtig rondjes draven B-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:51

Wow wat een actie hier :+ ;)
Snuit netjes gemaakt (nou ja, op mijn manier dan, vind scheren altijd best lastig) en alles wat korter gedaan (heb geen 'echt' scheerapparaat maar tondeuse met opzet stukken, erg handig, eerst geschoren met 9 mm, nu alles netjes gemaakt met 6 mm). Vond het toch wat sneu de 0-grams dus hij staat nu onder de 200 grs Bucas. Ik vind hem er nu wel profi uitzien 8-)

Ben benieuwd hoe Tallechie en Tine het hebben gedaan op wedstrijd en hoe koud de rest het heeft gehad :oo

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:56

ik heb gedurende 2 of 3 dagen wel alles bijgelezen, maar had niks te posten. ben wat ''gevloerd'' geweest weer door ''migraine'' morgen naar 't ziekenhuis gelukkig :)
verder wat met dids gedaan vandaag, rondje gewandeld :)

en nu wachten tot m'n vriend thuis is, en wat tosties maken. En dan zal ik 't spelletje wel moeten afgeven geloof ik :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:05

Wat vervelend, hopelijk kunnen ze je in ziekenhuis helpen.

VHU, lekker wezen scheren.

Tobbe klein rondje gereden, wou niet echt zo. Meneer had erg last van harde bevroren onder grond (gevoelige voetjes). En ook de kauw kost hem erg veel energie waardoor hij nu ook niet meer zoveel energie heeft. (goh klinkt wel zo maar aan scheren moet ik echt niet aan denken bij hem :+ )
Morgen ga ik met Tobbe lekker graas wandeling met hem maken in het bos. Hij gaf bij mij aan dat hij daar erg veel zin in heeft :).

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:14

VHU, maak eens foto's van je kale snuitmans :j

laura, lijkt me een leuke oplossing, maar in hoeverre dat goed is heb ik geen idee van.

Ik vandaag weer lekker een stukje buiten gement.
zelfde stukje als gisteren.
het was wel koud, maar er scheen een zonnetje en het was gewoon even lekker er op uit te gaan saampies :+:
lekker veel gedraafd, bleef wobbe lekker warm hihi.

en net heb ik lekker 2 netten sinaasappels uitgeperst :D
nu heb ik bijna 1,5liter vers sap! lekker hoor!

voor de rest sorry als ik misschien vergeten ben op iemand te reageren

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:48

Bedankt voor de verwelkomingen.

Ik ga haar zelf beleren, met behulp van m'n instructeur bij wie ik straks ook lessen ga. In de tussentijd probeer ik nog wat ervaring op te doen met onze pony, die wel voor de wagen beleerd is (maar waarvoor we nog geen wagen hebben)
Gelukkig duurt het nog even voordat Wien voor de wagen gaat, dan kan ik nog genoeg speurwerk naar bitten en andere zooi doen.
Voor de rest ben ik met Wien alleen nog aan het oefenen in relaxen in zone 5;
Afbeelding

Ik gebruik zelf trouwens gewoon aanhangernetten als slowfeeder, 2 over elkaar voor extra-slow. Verder hebben we nog steeds een voerkist in de maak, maar niet zoveel tijd om die af te maken.

Foto van Wien;
Afbeelding

En van 'mijn' kudde vandaag;
Afbeelding

Wat was het vandaag koud zeg -O-

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:51

:wow: sneeuw! :+:
*kijkt woonplaats*
sjit, friesland...das ver weg van hier :=

ik ga vast eens tosties beleggen, vriendjelief is kwijt.. maar ik heb inmiddels wel een beetje honger...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:51

die pony aan de rechterkant! die is leuk!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:59

Wyn is stoer zeg 8-)
Ze (is het een ze?) is de 3e Wyn, Sonjim heeft Wieneke, ik heb Alwyn. We noemen ze allemaal dus regelmatig Wyn/wien ;)
Zijn al die paarden van jou/jullie? En ik spot daar net als IT ook nog een welshtypetje?
Ik moet ook echt even schakelen met die kou hoor.

Vriendjelief weet niet hoe geweldige tosties er voor hem klaarstaan Naaltje :Y) ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:02

*komt ook weer even zwaaien omdat ze 't hier niet bij kan houden*

Brr, koud!
Jee sneeuw zag ik op de foto's!
Gelukkig hier nog niet...

Wij zijn vandaag ook wel even aangespannen op pad geweest, rondje over de weg, paar rondjes in de bak, om even wat dressuurmatig bij te houden, dat was alweer té lang geleden...
en toen nog even een rondje over de weg, uiteindelijk toch zo'n 11 km, dus ze heeft weer mooi 'r beentjes gestrekt!
we waren toen wel lichtelijk koud geworden ondanks het dikke pak kleren...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:06

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:14

wat een geweldige foto's, harig vooral! :D

ja, was fris, maar wel lekker op zich, het zonnetje scheen, alleen de wind was erg koud!
Gisteren was ik onder 't zadel naar strand geweest, maar toen waren m'n tenen toch eigenlijk nog een stuk kouder...