[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:45

Ik ben normaal ook behoorlijk stressig (voor het inspannen al een keer of 5 naar de wc), maar op een af andere manier valt het dit jaar mee. Ik kreeg op de vorige wedstrijd het compliment dat ik altijd lachend op de wagen zat. :D Ik heb me er bij neer gelegd dat ik toch niet kan winnen dus dan maar lol hebben. Zelfs als ze een keer loopt te etteren zit ik nog redelijk te lachen. (moet natuurlijk niet uit de hand lopen)

Keet

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:06

Ik heb altijd wat gezonde zenuwen. Voor mijn BE waren ze niet gezond meer en heb ik medicatie van de HA gekregen. Veeeeel meer pillen dan dat ik nodig had voor mijn examen. Na gevraagd..... Zegt ie: ja je komt vast nog eens een een situatie dat je ze nodig hebt :D

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:14

haha, ik was al bang dat ik de enige zou zijn die pilletjes nodig heeft :o
ik denk dat ik voor mijn afrijden ook maar wat neem.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:29

:wave:
Braaf bijgelezen hoor...

Pilletjes neem ik eigenlijk nooit. Kan mn zenuwen aardig onder controle houden gelukkig :D

Verder zag ik dat Martine fanatiek aant trainen is voor Exloo. Leuk, ik ga ook! Maar ben niet echt fanatiek aan het trainen :+

Vandaag heeft Charmer zn brokjes dubbel en dwars verdient!
Ze waren aan het bomen snoeien-kappen bij ons op stal. Dus toen kwam het plan dat Charmer wel de bomen-dikke takken naar huis kon slepen. Tuigje om, sleeptje erachter en trekken maar. Hij moest er ff flink tegenaan, maar hij heeft ze thuis gekregen! Zwaar werk hoor, het lijkt zo licht maar die dingen waren 6 meter lang en dan door de sneeuw en over een onverhard pad... Toppertje ist!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:32

Wat super van Charmer!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:37

Is het echt zo erg marrianne?? Mag ik vragen wat er toen gebeuren? Op de verkeerde kant gestaan??

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:38

Knap van Charmer! Zoo heeft ie ook weer de training voor vandaag gehad :o Ik denk dat er toch een paar mensen blij waren dat Charmer er was :Y)

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:42

Voor et idee...Het lijkt echt een eitje, maar die kregen wegen nogal wat!!

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:43

Hahaha en ja ze waren heel blij met em ;)
De trekker was kapot, anders had et weer langer geduurd en eigenlijk moesten die dingen nu gesnoeid.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:50

Coowl zeg royaltjuh!!! Schrikken ze niet als die takken ergens langsschuren??

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:54

Ziet er goed uit Anneloes. Handig gedaan en bedacht.

De eerste twee wedstrijden had ik behoorlijk last van spanningen. Had nog nooit een wedstrijd gereden.
Het uitte zich in alles tig keer controleren, wilde alles super schoon hebben en ik heb ontzettend vaak mijn ouders gebeld.
De laatste wedstrijd die ik reed had ik voor de 1e keer geen spanning.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:57

Wow wat gaaf met Charmer. We hebben net 4 ha bos laten weghalen, hadden paard en pony ook wel kunnen helpen hahahah.
Alleen zou de bodem fataal geweest zijn, erg hobbel de bobbel en natuurlijk spekglad door sneeuw en ijs.

De laatste wedstrijden had ik mijn zenuwen goed onder controle. Maar ja, nu staat het woordje kampioenschap erbij he..... ;( Ben nu al zenuwachtig, niet handig. :(

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:57

@ Jouke-h
Nou... Charmer niet :+
We hadden het eerste stukje wel even een touwtje eraan voor de veiligheid, we wisten niet precies of hij het zou waarderen. Al vermoedde ik van wel...
En inderdaad, het boeide em geen zak! De sleep klingelde nogal over et pad, en die takken schuurden indd flink tegen et hek in de bocht enzo.

Maar gelukkig is hij niet zo snel van slag, dus dit pakte prima uit!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:00

Haha das voor de volgende keer Martine! 4 HA, nou dan zijn ze wel ff bezig!
Ik weet niet hoe Charmer het voor alkaar krijgt, maar die gleed dus bijna niet! Hier en daar op het pad was het nog wel wat ijzig, maar hij lijkt wel spikes onder zn pootjes te hebben. Hij loopt er zo over en trekt nog ff aan als het moet ook!

En over dat kampioenschap.... Tsja :o Ik maak mn beduut op het kampioenschap, hoe vind je die _O-
Zenwuwen heb ik niet, ga lekker een rondje rijden met mn aapie en zie wel welke plek we verdienen... Zolang hij zn best doet ben ik tevreden!

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:14

sander_lotte schreef:
@ b485: Bij Romeo zou het denk ik ook al helpen als er gewoon iemand voor hem op zou lopen. Soms gaat onze hond mee op pad(mag niet altijd mee omdat hij verschrikkelijk slecht luistert als hij andere dieren ziet), en die loopt graag voorop. Romeo is dan echt niet te houden!
Hoe Romeo doet als hij een andere pony naast zich heeft lopen weet ik niet. Hij is ongelofelijk aanhankelijk, dus ik denk dat het voor hem ook heel veel vertrouwen zou geven.

Dan moeten we echt iets afspreken. Mijn pony krijgt pit als er een andere aanspanning bij is en schrikt van niets (of toch bijna van niets). Als we ze in enkelspan laten, krijgt Romeo ook wel vertrouwen en krijgt die van mij een beetje meer pit.

Wedstrijdruiters/menners met stress: Op voorhand had ik altijd zenuwen. 100 keer kijken of alles in orde is, heb ik alles mee, heb ik genoeg reserve spullen mee,... Van het moment dat ik op het paard zat, was de stress weg.

@Royaltjuh: ideale kracht en schriktraining.

@marianne: ik ken je probleem een beetje. Ben vorig jaar met pony en kar in de gracht beland. De eerste keren na dit voorval had ik serieuze overtuigingskracht nodig om in te spannen. Die plek waar het gebeurd is ben ik sindsdien niet meer geweest en elke keer als ik langs een gracht passeer voel ik mijn spieren zich opspannen. Ik denk dat enkel tijd en veel rijden dit kan oplossen/verminderen.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:40

het was met de outdoorbetuwecup, we hadden uitgebreid verkent, en ik wist de weg super.
de eerste ronde super gereden, maar echt keihard, voelde de wagen meerdere malen uitbrengen, waardoor ik toch wel een beetje flebbergasted achterop stond. 2e rondej begon ook super, alleen was ik ergens overtuigd dat we naar links gingen terwijl we toch echt naar rechts moeten, ik probeerde nog te herstellen, maarja dat was gewoon te laat. heb het allemaal op film terug gezien, en we zijn er met de schrik afgekomen, gelukkig. erg jammer wat de eerste ronde hadden we de snelste tijd van de dag, en waarschijnlijk als we niet om waren gegaan, waren we gewoon eerste geworden.

ik krijg nu steeds meer het vertrouwen erin terug, en weet nu wel gewoon dat ik de boel overeind kan houden, maar als er iets met mijn pony's gebeurd vergeef ik het mezelf nooit meer, daarbij ben ik heel erg [prestatiegericht.

kreeg afgelopen zaterdag wel weer een compliment dat ik supergroomde, dus das dan wel weer leuk :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:59

Vandaag weer in het bos gement! Was wel zwaar met de sneeuw maar een prima oefening.

Wedstrijdstress heb ik ook last van, niet normaal. Mijn man is erg blij dat we in twee aparte auto's rijden naar de wedstrijd toe want ik ben niet goed voor zijn humeur.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:06

http://link.marktplaats.nl/321151703

Kan het soms bijna niet laten om te reageren op dit soort advertenties

"A pony kan eventueel ook" Volgens mij is dit ding voor een C pony. Maar niet te spreken over de manier van inspannen.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:07

OMG daar heb ik echt geen woorden voor!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:31

Ik ga morgen even reageren op iedereen, ben zo druk met school en mijn pony..

Hij loopt nog steeds niet goed. Hij loopt kort linksvoor, had zaterdag mijn les maar die ga ik afzeggen. Het is niet warm of dik, wat kan dit dan zijn? Hij loopt kort, beetje waggel maar hij wilt er wel op staan.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:41

hmm wat vervelend van rivaldo en heb je zijn hoeven goed nagekeken?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:44

ik heb zn hoeven 3 keer uitgekrabt vandaag, ze hebben van de winter asvalt gestort, maar met veel steentjes, ze zeggen dat dit er uiteindelijk in moet gaan, maar het is niet echt handig Ook op zijn voetjes gedrukt of het gevoelig is.

Ik reed hem ook al 20 minuten, niets aan de hand, en opeens kwam ik uit de galop en was hij kreupel.
De bak was redelijk maar wel aan het beginnen op te vriezen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:05

arm shetje met zon kar. Sommige mensen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:33

Fijn dat het lekker ging Napie! 20 maart komt er al weer snel aan....nu maar hopen dat het gaat dooien en niet regenen ;)
Tja, wat je af en toe voorbij ziet komen op marktplaats niet normaal. Zie de laatste tijd ook regelmatig een persoon die een net 2-jarige pony voor allerlei rijtuigen spant die hij dan te koop heeft staan, er staat dan bij dat die pony ook te koop is. Echt te triest voor woorden. Of iemand die een mini aanbiedt met de zin erbij: kan ook als huisdier in huis (... ;( ). Het is toch erg. Een mini is misschien klein maar wel degelijk een pony en die hoort gewoon in de wei met een fijne stal erbij :(

Zo ik hoop echt dat ik morgen met onze mini kan gaan mennen. Sim vindt onderhand echt dat het weer tijd wordt om aan het werk te gaan, zo schattig. Gaat hij steeds zo naast me staan met zijn koppie omhoog, oortjes erop en mij maar aankijken: Baas, ik ben er klaar voor! Hoezo mini's zijn gezelschapspony's of weidestofzuigers :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:43

@Royal: super om te zien!

@Tine: hebben jullie een boerderij?

Omg die advertentie...