[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 17:03

Janouk leuke dag gehad?

VHu inderdaad die folders en boekjes van de supermarkt staan soms ook smakelijke recepten in.
Eerst proef koken en als het lekker is gaat het recept in mij plak kookboek.

Zo leuk sinds een paar dagen hebben we 2 spechten op de klomp (voerplaats) van de vogeltjes. Alleen de kleine vogeltjes vinden het niet zo leuk vandaag, want als de specht zijn buik vol heeft blijft hij op de klomp of er er net onder zitten slapen en dit vinden ze eng.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 18:06

Marga: wat leuk!!
Bianca: op zoek naar recepten. Ik gebruik de oven hier eigenlijk heel weinig. Uit potjes koken doe ik eigenlijk zelden, meestal maak ik zelf met verse ingredienten.
Janouk: hoe was het?
VHU: wat een luxe, gezonde eethuisjes vlakbij.

Vanmorgen heeft zoonlief samen met man even de kampioenschapsproef geoefend. De draf is nog gevoelig, maar verder leek het aardig te gaan. Morgen weer op menwedstrijd. Zit ik daar met mijn kleine pony tussen verder allemaal Friezen. Ik ben benieuwd. Zal wel niemand kunnen verstaan daar, maar gelukkig starten we aan het einde van het programma.

Nou, ik ga mijn lessen voor komende week uitzoeken, moet nog toetsen verwerken en straks hopelijk nog wat bankhangen.

VanHuisUit

Berichten: 6689
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 19:06

Dat klinkt hoopvol Tine +:)+ en fijn dat je weer een menwedstrijd hebt blijft Sam goed aan de gang!

Ik doe heel vaak aardappeltjes in de oven, zowel zoete als gewone. En allerlei 'schotels' met bijv gehakt, groenten en combinatie met aardappelpuree. Plus natuurlijk allerlei soorten lasagna's en hartige taarten. Doe ik ook omdat het in ons huishouden soms zo door elkaar loopt vwb eettijden. Ovenschotel opwarmen is vrij eenvoudig. Groentes grillen is ook heerlijk. Kan in grilpan of als je een gril-bakoven hebt kan het ook weer jawel in die over dus :+
En allerlei pasta's met roerbak groenten en allerlei sauzen van simpele tomatensaus (liefst zelfgemaakt, zo lekker) tot pesto en van alles met kaas. Wat spekjes, gerookte kip of hamblokjes erbij en klaar :D

Nou jullie merken het, ik barst hier van de honger en ga zo koken hihi.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:06

Afbeelding

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:19

Vanavond ovenschotel met broccoli, bloemkool en aardappelen, kaas uit de oven.. was best lekker.
Morgen weer iets bedenken..ohja..moet ook nog vegetarisch zijn..liefst zelfs veganistisch... maar dat lukt niet altijd..
Succes met wedstrijd tine.
Gaaf marga !!

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:40


Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 21:31

Oh dat klinkt geweldig lekker Gem !!
Die ga ik zeker maken.

marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 23:26

Tine lacht die pony jou uit of toe?
Suc6 morgen.

Ja Biancacoo soms is iets koken dat lekker gevonden wordt een hele uitdaging.

Vandaag een supermarkt folder roerbak gerecht. Was lekker.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 23:55

Haha ja dat is de vraag hihi. Of ze wil haar tandpasta smile laten zien.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 15:05

Rare sport. Twee heel nette proeven met nu wel goede impuls, super mooie overgangen, goede stelling en buiging en dan rijd je gewoon geen wp. De verder alleen maar Friezen liepen te stampen, kin op de borst alles in buitenstelling en die gingen naar huis met 200 punten.

Maar goed, ik heb heerlijk gereden, zat echt te genieten. Ze deed het zo goed. Wat een enorme groei. Heerlijke pony

VanHuisUit

Berichten: 6689
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 15:54

Naja snel weer vergeten Tine en gelukkig heb je wel lekker gereden zelf, dat is hoe dan ook het belangrijkste. Ik vind het persoonlijk vaak ook erg bijzonder dressuurpunten zowel onder het zadel als voor de wagen (voor de wagen nog meer trouwens...).

Zo ben weer eens vrijwel mijn stem kwijt. Zo niet handig. Fred flink grondwerk gedaan hij was helemaal vrolijk :)) en is gelukkig het kuchje wat hij had opgelopen na de enting weer kwijt. Hou niet van kuchjes :n

Straks naar mijn werk, heb slaapdienst (werk je vanaf 16.30 uur maar blijf je dus slapen, tot volgende dag) en hoop dat ik kan slapen. Naja veel verstaanbaars zeggen kan ik toch niet :+ heb geen zin me ziek te melden want ben niet ziek.

happytime

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 16:20

VHU: dat is slapend je geld verdienen :Z :$
Tine: inderdaad....jurysport...het is een dingetje. staat er bij jou geen stroom op je draad?
Janouk: hoe hebben de goudklompjes gelopen?
en verder alles kwijt...lees wel wat mee maar ben druk met zolderkamer alias slaapkamer aan het opknappen...met de storm druk plafond en muren gewit( 5 dagen spierpijn) steeds naar Ikea en andere winkels meubeltjes kopen...steeds wat eruit.....en daarna iets nieuws erin +:)+
ondertussen nog de ponys aandacht geven hoewel ze de wei ook goed vinden O:)

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 16:48

HT druk met zolderkamer. Wordt vast mooi!
We hebben doorgaans wel stroom erop, maar als ik er 1 uit haal om te werken laat ik het er vaak even af, als ze er allemaal weer in staan gaat het er weer op.

janouk
Blogger

Berichten: 17920
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 21:49

2 x eerste in tweespan rubriek 180 en 183 punten. De basis is er, nu nog de wendingn voor elkaar zien te krijgen dat ze mooi op blijven lopen

marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:09

Janouk ging dus goed toch 2 wp en lekker verder werken.

Tine jury's ..... als jij maar tevreden bent, en dat ben je.

VHU verdient het slapend.

HT aan het klussen en spierpijn.

Hier jaagt de specht de mezen weg dus klomp 2 ook maar opgehangen krijgen zij ook een kans om te eten.

Belker

Berichten: 15366
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:52

Gefeliciteerd Janouk

janouk
Blogger

Berichten: 17920
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 08:21

Voordeel van twee keer eerste hahaha hebben ze allebei een oranje lint

Afbeelding
Afbeelding

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:38

Gefeliciteerd Janouk !! Wat een superstart !!
Tine.. fijn dat het zo goed ging !! Super... jammer dat de jury het niet zag.
Ht wauw, goed bezig !! Wat leuk dat de zolderkamer zo goed opschiet !!
Vhu stemloos... :x
Marga heeft specht die honger heeft.... balen voor de andere vogeltjes. Goed dat je amdere klomp ook opgehangen hebt, krijgen ze wel een kans.

VanHuisUit

Berichten: 6689
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 14:10

Gefeliciteerd Janouk *\o/*

Nou was weinig slapend geld verdienen hoor :+ maar paar uur kunnen slapen. Rest bezig met van alles en nog wat :7 nu erg duf :O stomme is als ik over mijn slaap heen ben kan ik ook niet meer slapen, het is niet zo van je komt thuis en duikt direct je bed in of zoiets. Dus zit nu te wachten op man met hamer zodat ik nog even een tukje kan doen... ik heb 3 van die diensten per maand. Zijn van iedereen de minst favoriete diensten dus we verdelen het over het team, het hoort er nu eenmaal bij.
Honden doen altijd net alsof ik weeeeeken ben weggeweest als ik een nachtje er niet ben :))

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 14:24

Haha die honden helemaal blij !! Snap t .... als je over je slaap heen bent.... lastig om dan toch te gaan slapen..
Kan me nu al druk maken over die marathon... ben hopeloos verloren in die grote stad... was afgelopen zondag in groningen... nou... ^) ben bang dat je me aan t handje moet nemen vhu.. hahahaha...
Rotterdam is nog veulll groter...

Vanmorgen was het droog..heerlijk een uur gewandeld. **\O/**

marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:52

VHU dan vanavond maar op tijd naar bed misschien, lijkt op jetlag.
En honden zijn blij dat de voerverzorger er weer is. Die houden ook van orde en regelmaat.

Ha Biancacoo wat dacht je van een stadsplattegrond zo'n papiertje is erg handig. Maar een gids is nog makkelijker. De markt vinden wij leuk met al die verschillende buitenlandse producten. De overdekte markt 1 x bezocht maar dit viel tegen.

VanHuisUit

Berichten: 6689
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:33

En de katten ook hahaha.

Ja de markt is leuk he. Wij vinden persoonlijk de markthal (overdekte dus) ook niet zoveel aan. Het gebouw wel maar de kraampjes erg commercieel en erg duur (ja ze moeten wel anders is het daar niet te betalen). We hebben wel plattegrondjes voor onze gasten, dus dat komt goed hoor. En we wijzen jullie gewoon de weg of gaan stukken mee, de marathon is altijd heel gezellig. Metro werkt perfect en is echt (echt hoor Biancacoo) heel makkelijk. Kun je overal mee komen langs de route van de marathon. En als jullie de weg kwijt zijn halen we je gewoon weer op :D :j

Net inderdaad ff 2 uurtjes geslapen :+

marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:08

Maken we ook gebruik van anders zien we onze rode theemuts zomers zelden, dus s'morgens een drupje melk en in de namiddag krijgt hij wat blikvoer zodat we hem tenminste 2 x per dag zien, verder onbeperkt brokjes, maar ja als er muizen te vangen zijn en het is warm dan zie je hem niet. In de winter houd hij een soort winterslaap en ligt hij veel ergens in huis tukjes te doen.
Pony's houden ook van orde en regelmaat vooral inz. eten. Mijn haf heeft een horloge om, wel een van slechte kwaliteit want deze loopt zeker een uur voor.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:18

:)) :D komt vast goed dan vhu !! Moet lukken.. *\%/*

Ik denk dat ik een wilde kat gezien heb in het bos... was erg groot...en van die strrpen op zn staart...
Megakat... :wow:

VanHuisUit

Berichten: 6689
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:47

Ja hoor gaat helemaal goedkomen *\o/* zolang jouw man maar niet verdwaald met de maraton hihi.
Wat gaaf Biancacoo :oo