[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 08:43

Goede morgen.

Ik sluit me aan bij VHU en Ingrid.

Ik ga eens kijken hoe vies Rembrand zich gemaakt heeft.

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 10:02

Goedemorgen!

Lanouska goed bezig geweest gister
IM heeft een druk paardendagje gehad, gaaf dat je vriendin meteen een winstpunt reed! Beetje opgeknapt na een nacht slapen?
VHU docu gezien over Queen
Tine was Rembrand nog een beetje schoon? Hoe voel je je? Nog ziekjes?

Eten gister was heel gezellig en ontzettend lekker :9
Had veel te veel gegeten, dus ik plofte :o

Vandaag is mijn moeder jarig, dus vanmiddag eerst een flinke wandeling met de honden maken en dan naar mijn ouders toe. Daar blijven we eten. Verder lekker rustig dagje.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 10:22

Succes Tine!
En nog gefeliciteerd Frensie!
Trouwens wat een schattig verhaal nog van jullie zoontje Biancocoo <:)

Heb net mijn groom afgezegd voor buitenritje want met zoveel wind en kans op wat buien en dan in het bos dat zie ik niet zo zitten :o
Dus nu aan de :9k met appelgebak :9 Hier is zoonlief bezig met een suprise voor kind van zijn klas. Er wordt een LEGO pop geknutseld van wc rollen en kartonnen doosjes. Alles beplakt met geel papier enz. Ziet er kunstig uit moet ik zeggen (hij kan het beter dan ik B-) ).

Hoop vanmiddag nog wel even te kunnen gaan rijden, dan maakt me die wind niet zoveel uit.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 10:54

Mogge,

@Tine, heel veel succes vandaag en hopelijk ben je een beetje opgeknapt. :(:)
@Biancacoo, super dat jullie het allemaal af hebben gekregen, een tevreden gevoel na hard werken :D
@VHU, hier valt de wind vooralsnog wel mee, Ingrid komt zo deze kant op om een ritje te maken met mijn mannen.
@Frensie, teveel gegeten gisterenavond :7 en van harte gefeliciteerd met je moeder.
@Janouk, narcissen in november de natuur is écht de weg kwijt :roll:
@Lanouska, leuk filmpje... en ieder zijn plezier... we hoeven niet allemaal wedstrijdambities te hebben en zoals VHU aangaf... gewoon 'lekker lol met je knol' en op wat voor manier dat dan is maakt niet uit.
@Ingrid, knap debuut van Tinus +:)+

Verders weinig te melden oh ja ik heb gisteren niet meer gestreken maar ben <:) inkopen gaan doen.. want deze week ook druk met suprises etc....de strijk laat ik nu maar voor vanavond liggen :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 10:58

Wind is hier nu ook weer stuk minder dan vanochtend :? we krijgen ook nog bezoek vandaag, onverwachts maar kunnen het niet maken dan weg te gaan, dus dat speelde ook nog mee. Zul je zien dat bezoek zo weg is en dat de wind ook weggaat en het mooi weer wordt |o

Met Snuitje mennen maakt me niets uit hoor wat voor weer het is maar met Bente ben ik nog niet zo'n held, moet het allemaal wel beetje zo zijn dat ik mezelf daar ook prettig bij voel. Dus als ik denk dat het hard gaat waaien of het waait al hard, ga ik er niet het bos mee in. MOet er toch niet aan denken dat er een tak op haar kont of vlak naast valt of zoiets :+

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:10

Een beetje slechte kwaliteit door het uploaden maar krantenknipsel AD zaterdag 25 november 2011. Ben zoo trots op Bruutje <3 . Ben wel blij dat alle huldigingen etc.. achter de rug zijn en nu weer over kunnen op de orde van de dag :o (afgelopen donderdag had ik ook nog een huldiging van Mendistrict West in Utrecht maar daar heb ik voor bedankt... was een eind rijden en geen oppas voor zoonlief daar mijn man moest werken)

Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:24

Stoer Olga, ziet er goed uit. Fijn dat ze ook nog even je leeftijd moeten noemen :( En dan vergeten ze de leeftijd van Brutus :D

Hier waait het flink. Windkracht 6 volgens buienradar op dit moment. Wij gaan zo wel even uitwaaien met de koets in het bos.
Net appelflappen gemaakt (haha Olga, zelf gemaakt). Die ga ik zo eerst maar eens opeten met een kopje thee.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:38

@Janouk, rijd ze... mmm lekker zelf appelflappen... wij toch wel een lijntje met elkaar want hier gaat de appeltaart straks de oven in _O-

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:03

Zo Ollie, Daar kun je trots op zijn! Gaaf dat je dit mee mag maken! maar kan me inderdaad voorstellen dat je er ook wel weer klaar mee bent. En lekker appeltaart eten straks, mmm
Janouk gaat eerst aan de appelflappen en dan toch het bos in... :j ik wil ook!
VHU ging graag het bos in maar twijfelt.. groot gelijk! Misschien kun je vanmiddag alsnog even..
Biancacoo heeft hard gewerkt en nu een nog grotere kennel voor de pupsels.. nou ja pupsels, hoe oud zijn ze nu?
En ik zag een mooie samenvatting van ollie waar ik verder even mee mee ga :+ .

Verder lijkt iedereen druk met de <:) .. Ik moet zelf ook nog de stad in en een mooi gedicht maken.. Dat word nog lastig, want daar ben ik niet super goed in :7

Eef staat zo goed als stil. Ik heb eindelijk iemand gevonden die wilde komen maar die kan pas 6 dec. Ze is dierenarts, chiropractor en cranio sacraal therapeut.. Dus ze zal wel iets voor ons kunnen betekenen.. Ik ben dus voornamelijk een beetje los aan het gooien, simpel longeren en wandelen. Saai maar goed, dat is niet anders. Ze moet eerst opknappen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:21

@Eefielover thanks. Fijn dat je iemand hebt kunnen vinden die je pony eens binnenstebuiten kan keren :j
@Janouk veel plezier met uitwaaien! Gaat vast wel lukken :))
@Ollie wat gaaf!
Inderdaad blijkbaar appeltaart/flappen tijd hier :9
Hier hele huis doorgewerkt, straks nog even dweilen, ziet het er weer enigszins *D uit.
Voor <:) heb ik nu alles in huis, ook ideeen, nu nog de uitvoering :list: zal wel weer laatste moment worden :=

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:32

@Ollie: leuk artikel.

@Tine: succes!

En voor iedereen een heel fijne zondag :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:34

ik ben op stal. Loop nu naar de wei. Maar het waait indd flink. Brr! Haha. Ga zo even proberen te rijden, in de bak. Het miezert nu ook nog eens. Paard staat me al op te wachten,haha

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:10

Pff het gaat weer snel hier... Maar ik heb nog geen tijd om te lezen.
Ik ben donderdag thuis gebleven, ik werd gevraagd om liedjes te zoeken voor op de begrafenis.

Ik weet niet of deze liedjes in Nederland bekend zijn, maar ik heb gekozen voor:
Dana Winner - De steen (van dit liedje zijn verschillende zangers, dus kan zijn dat jullie het kennen van een andere zanger. Paul de Leeuw zingt het ook, maar mijn oma hield van Dana Winner dus hebben we deze versie gekozen)
Dit liedje gaat over de zanger die een steen heeft verlegd in een rivier, en dat het water er altijd wel een weg omheen vindt. En dat de zanger op deze manier bewijs heeft gegeven van zijn bestaan en dat hij op die manier nooit vergeten zal zijn. De tekst is echt heel mooi, erg toepasselijk voor een begrafenis.
Lenny en de wespen - als het kan (niet zo bekend, ik heb veel moeite moeten doen om het te vinden, maar het refrein is bijvoorbeeld 'Als het kan dat alles ooit ophoudt, laat het dan goed zijn geweest', en dat is het geweest bij mijn oma)

En als de mensen voor een doodsprentje naar voren gaan, spelen we 'Für Elise' van Beethoven, mijn oma heet Elisa dus is ook wel toepasselijk.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:14

:wave:

sterkte en veel succes ermee sl... :(:)

ollie, gaaf dat stukje in de krant!

naaltje en vhu, ja wat een wind he...
hier wordt je ook echt gezandstraald...
wij zijn ook maar niet met de wagen gaan rijden, het regent nu ook nog soort...
straks maar even kijken wat we gaan doen...

gisteren liep Fifi ineens uit het niks onregelmatig voor de wagen, gewoon rechtuit op de weg en later toen we opnieuw gingen kijken zagen we weer niks, heel maf... :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:17

@SL: mooi dat je met zoveel zorg de muziek gekozen hebt, heel veel sterkte :(:)

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:34

SL Heel veel sterkte.. zo te lezen heb je mooie liedjes/teksten gevonden..
Naaltje waai niet weg! Hier stormt het ook echt.. bah.
Fifi ineens onregelmatig.. tja misschien gewoon even verstapt.. maar goed in de gaten houden.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:48

Ollie, mooie foto !!
Puppen zijn 20 en 18 weken oud nu.
Lees later nog even bij..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:38

Sterkte S_L deze dagen zijn zwaar ;(

@Nouvel Snuitje had een paar weken geleden ook opeens dat hij stokkreupel liep, zat er een gemene steen precies in die straalgroeve. Steen eruit, direct niets meer aan de hand. Misschien was er ook bij Fief zoiets aan de hand?

Zo hier werd het toch echt nog heel fijn weer! Zon en flinke harde wind, dus op naar het strand lekker uitwaaien...
Afbeelding
zonnetje deed goed haar best er iets moois van te maken ...
Afbeelding

Heb nu wel overal zand, zelfs in mijn oren :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:49

Frensie nog gefeliciteerd,
SL fijn dat je met zorg de muziek uitgekozen hebt !
VHU het weer zat dus niet mee om te gaan mennen.
Het stormde hier flink....
Nouvel. apart dat Fifi onregelmatig was, hoop dat het niets ernstigs is.
Naaltje lekker uitgewaaid met didd's ??
eefielover nog steeds paardje die niet lekker in zijn vel zit....balen, maar wel fijn dat je iemand gevonden hebt die komt kijken, hopelijk kan ze iets voor je paardje betekenen.

Wij hebben vanmorgen gezwommen en vanmiddag even kort wandelingetje met puppen, verder nog stallen doen enzo...water geven, voeren..en andere dagelijkse bezigheden.
Houtkachel aan nu..lekkerrrr _/-\o_
straks nog de kou in nog een keer rond met de hondjes..en lekker in bad !!! *\o/*

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:06

Wij hadden om 13.30 u afgesproken om te gaan rijden. Maar leve buienradar. Die verraadde 2 mega buien. Dus even gebeld dat wij de rit uitstelden tot 15.00 u. De bui rond 13.30 u was inderdaad giga. Mazzel dat wij toen nog lekker thuis zaten.
Om 15.00 u zakte de wind in en was het mooi zonnig weer. Super gereden, prachtig lekkere rit.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:06

Nou zonde als mensen niet gemend hebben want het was super. Ja windje zo aan de kust, maar we hebben heerlijk gemend :j
Maar nu mag Ollie een keer vertellen, ik ben haar altijd voor :D

Heb m'n huishouden weer rechtgetrokken en nu vanavond lekker op de bank hangen :P

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:11

Ik heb vanmorgen in flinke regen gereden, op de open vlakte.
En Roos word er ZO mooi van :D. Die word boos, zet haar achterhand er onder en kan dan GAAN zo gaaf :). Maar na een half uurtje vond ik het wel mooi geweest (in de regen stil zitten is nu niet echt mijn hobby) terwijl Roos nog lang niet klaar was ;)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:31

Hier ben ik dan... ben eindelijk klaar met de <:) inkopen want ik moest vanmiddag nog even terug omdat ik voor zoonlief het verkeerde Nerf pistool had gekocht :o

Vanochtend hebben we inderdaad heerlijk gemend. Eerst even met Simba dresuurmatig gereden en nadat hij eerst een beetje vasthield in de kaak op rechts, ging hij later toch wat meer loslaten en lekker lopen.Nog even 2 proefjes geoefend en daarna lekker uitgestapt.
Toen Bruutje maar direct opgetuigd en ook naar het veld gereden... nadat ik hem even los mocht rijden van Ingrid .... en ik een galopwissel door de draf reed (wat in de Z-proeven zit) vroeg Ingrid zich af of wij met de menwagen ook vliegende galopwissels moesten rijden... ik gaf aan dat dit niet in de proeven gevraagd wordt maar dat ik het wel wilde proberen.. zo gezegd zo gedaan... Brutus springt ook vliegende galopwissels beide kanten op voor de wagen zonder dat ik dat ooit geoefend had :):) gewoon stelling omgooien en zweepje erbij en gaan met die banaan...
Daarna was het de beurt van Ingrid .Het gevoel, tussen durven loslaten en toch verbinding houden zonder dat Brutus of de leidsels langer worden of harder gaat lopen gaat al steeds meer komen.
Wat kan ik toch genieten van dat ponyspul <3

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe Tine gereden heeft en weten iemand iets van Tallechie, want ze heeft al een week niet meer gepost... hopelijk is alles goed met Daan...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:33

Brutus kon dat toch allang in de vaardigheid. Vliegende galopwissels. Alleen deed hij het daar uit zichzelf :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:34

janouk schreef:
Brutus kon dat toch allang in de vaardigheid. Vliegende galopwissels. Alleen deed hij het daar uit zichzelf :D

Inderdaad maar ik heb ze nooit bewust op commando geoefend... :D