Lig al in bed, mijn vriend heeft daan naar bed gebracht en slaapt nu nog steeds. Hij had nu al eten gemogen. Nu wachten dat hij weer wakker wordt
tine10
Geplaatst: 24-05-11 06:54
Goedemorgen
Zo VHU, dat is nog eens een bijzondere manier om aan een groom te komen
De hoefsmid komt zo. Rembrand krijgt nieuwe schoenen, Thabor wordt weer netjes op hoeven gezet en pony loopt straks weer recht (is nu 2 ijzers kwijt) Daarna op Rembrand stappen in de bak. Ben zo benieuwd!!!!
avaluna
Geplaatst: 24-05-11 07:37
@Naaltje: wat kook jij toch altijd lekker . Fijn dat het goed ging met Didds!
@Tine: wat goed van Thabor . Kan me voorstellen dat je het alleen wilt proberen, omdat er niet altijd hulp zal zijn. Na een aantal keren, zal hij ook wel minder snel afgeleid zijn .
@VHU: wat fijn, goed geregeld!
Hier gisteren eindelijk eens dressuurmatig gemend met het schimmeltje van onze dochter (marathonpony). Op het eind een mooie aanleuning, is nog heel wat merk, met name m.b.t. stelling en buiging, maar was heel tevreden. Hopelijk vanavond de andere. De weien zijn hier nog niet opgedeeld, eigenlijk wel jammer, want had nu mooi 2 hectare om te rijden, heerlijk .
@avaluna; nee zeg je fout ik probeer dingen te maken die lekker klinken haha, nee meestal valt het niet tegen. En ik kan écht niet koken
@tine; alles straks weer netjes op de pootjes
zo, ik ga 't telefoonnummer van school opzoeken, en dan met vriendje naar de dokter rijden... Moest om 10u op school zijn, hoop dat ik het ga redden, rijd anders wel met de auto daarheen. Maar vriendje heeft een hand van een kerel van 250 kg zo dik. Beestje gebeten 2 dagen terug, maar dat dat nu zo leip dik is lijkt me niet de bedoeling.. dus dat gaat voor vind ik (zal school vást weer anders over denken maar die verrekken maar..)
Biancacoo
Geplaatst: 24-05-11 08:54
Goedemorgen allemaal.
Tine, superstoer van je met Thabor zo alleen op pad ! Fijn dat hij het zo goed doet, en in de les zo braaf is. Trailerladen kan ik met melody ook niet alleen, ze blijft dan gewoon stilstaan en gaat niet verder.. als ze iemand achter haar ziet wandeld ze gewoon door, is een beetje mutserig dus !
Tallechie, heerlijk een brabbelende tevreden Daan, geniet er lekker van, klinkt super in ieder geval.
VHU, super manier om een groom te vinden !! handig alles in 1 persoon !!
Naaltje eet lekkere dingen ! en gaat een didd's dagboek bijhouden, kan idd handig zijn. Succes met vriendlief, klinkt niet goed zo'n enorm dikke hand.
Zijn aan het dubben qua vervoer.....die koetsentrailer is ideaal, maar de auto zakt te ver door, dus rijd ik met een trekker.... die helemaal niet comfortabel is, en ik voor ik les heb al zo'n last van die spieren van mij heb dat ik bijna niet meer kan mennen.......dus tja een trekauto ? maar dat is particulier echt duur in de wegenbelasting, en nu mijn baan onzeker is..........ga je niet zomaar aan zo'n dure auto beginnen..........sorry, zit te zeuren !! zal aan het werk gaan en rustig verder denken....en dromen van die auto !!!
mirror666
Geplaatst: 24-05-11 10:39
@biancacoo, hoeveel gewicht moet je van z'n plek kunnen krijgen met de trekauto? heb je een E rijbewijs? Misschien kunnen we meedenken?
Nou vriendje op z'n werk gedropt, moest komen. Vermoed dat ik hem vrij gauw kan gaan ophalen. Vanavond naar stal, even nog wat palen zetten en lint trekken, want als het wat meezit kan ik dids dan weer wat strookjes laten eten
zit nu zelf maar aan m'n ontbijt een smoothie banaan met braam
Biancacoo
Geplaatst: 24-05-11 11:04
koetsentrailer weegt 890 kg, mag totaal laden 2500 kg. probleem is de kogeldruk bij het laden van de marathonwagen ! Ben bang dat je dan al snel op een volkswagen bakbus uitkomt, je weet wel zo'n vw met zo'n open laadbakje achterop. haha, dan had ik mijn trailer niet hoeven te verkopen en gewoon de marathonwagen achterop de bus kunnen zetten, prive is dat voor mij niet te betalen aan wegenbelasting, de trekker is het goedkoopste.....
OH.......lekkerrrrr smoothie's !!
mirror666
Geplaatst: 24-05-11 11:08
een vw bakbus? zoiets?
Wat is de kogeldruk die je moet kunnen hebben? Want als het onderstel van je auto wel die kogeldruk aan kan, maar je huidige trekhaak niet, kun je kijken of je er een andere trekhaakboel onder kunt laten zetten? (en ik kan vriendje even vragen of hij daar vanavond even over wil brainstormen voor mogelijkheden )
Watvoor auto heb je nu? En je hebt een E rijbewijs? Dus hoeveel heb je daadwerkelijk geladen in/op de trailer? Want als jij maar 1800 kg gewicht erachter wil hangen, dan hoef je geen trekauto voor 2500 te hebben, maar kom je toe met 1900 kg
smoothie op da's altijd 't jammere eraan is t lekker, gaat 't op
Tine succes met de hoefsmid en met Rembrand. Ben benieuwd.Start je in Leek alleen met pony? Avaluna is druk aan het mennen geweest met pony van dochter Naaltje met vriendje naar ha. Sterkte en daarna naar school, nog meer tserkte Trailerproblemen blijft altijd lastig. Ik ben er zelf ook nog niet uit.
Daan heeft van 20 tot 3 uur geslapen. Helaas ben ik zelf tot 1 uur opgebleven omdat ik dacht dat hij eerder zou komen
Babbel is meer geschikt in dubbelspan dan in enkelspan?
Poeltje ik moest wel, anders waren er gewonden gevallen
Poeltje
Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-11 12:44
Meer geschikt in principe niet. Bij de enkelspannen pony's loopt 'ie goed mee, maar hij mist hier en daar even de kracht die bijv. een Kokkie wel heeft. Verder is het geen echte knuffelpony, dus voor kids is het ook niks.
Biancacoo
Geplaatst: 24-05-11 12:53
Tallechie, lieve foto's van Daan !! Jammer dat je wakker gebleven bent, goed teken dat hij meer gaat slapen en minder om eten vraagt !!! super toch ? Babbel ziet er stoer uit zeg !!! Vervoersproblemen altijd lastig, ik heb idd wel E rijbewijs, de trailer weegt dus bijna 900 kg, de pony 350 denk ik en de wagen 260 kg. dus totaal ca 1600 kg. Ha, ik bedoeld een vw met open laadbak eigenlijk. Onze huidige auto is een Toyota avensis, vreselijk chique auto van de zaak, die dus echt door zijn kont heen zakt. We krijgen over een jaar een Toyota high lux !!! in werkuitvoering, die het gewicht waarshijnlijk wel kan hebben, maar ja.........als dat ook niet kan, moet ik alsnog iets zelf regelen, dus zat te brainstormen, Wat we allebei leuk vinden is een Unimog
oke, dus als jij een auto hebt die 1800 kg mag trekken zit je goed? en het probleem nu is de kogeldruk die de trailer geeft? weet je hoeveel dat is? zo'n high lux kan het ook alleen hebben als zowel de auto als de trekhaak zijn ingericht voor hoge kogeldruk als de auto 100 kg mag hebben, en je zet er een trekhaak op die maar 50 kg mag hebben ben je alsnog nat namelijk, die 50 kg is dan hetgeen waar je je aan moet houden
De foto die ik plaatste is mijn vriendje zijn grote liefde trouwens, die heeft geen moeite met een trailer, en is ook ingericht tot iets over de 100kg kogeldruk geloof ik.. kan het niet vinden op de kentekenpapieren
lieve daan fotos!!
Ik ga hier wat muziek aanknallen, er zitten een aantal honden te janken namelijk in de flat en dan lekker ( ) verslag uitwerken
tine10
Geplaatst: 24-05-11 13:10
Ik heb een hyundai H200, mag 2000 trekken. Mijn trailer met koetsenframe weegt 1070, paard 600, pony 200, en wagens 148 en 250 (doorgaans hebben we dus paard met zijn wagen, of pony met zijn wagen erop, of pony en paard). Mijn man rijdt ook Toyota Avensis, die mag en kan dus echt de trailer niet trekken (mag maar 1300 trekken ofzo). Kogeldruk weet ik niet, maar de trekhaak is speciaal voor de trailer aangeschaft, dus neem aan dat dat wel goed zit.
Nou, krijg inmiddels ernstige twijfels over werking van osteopaat. Bij de hoefsmid was Rembrand weer erg onrustig/vervelend. Was gezegd dat dat kwam door knopen in zijn lijf. Nou, hij heeft nu 2 behandelingen gehad, maar hier geen verbetering. Heb Rembrand in de bak ca 20 minuten stapwerk laten doen. Maar hij sleepte nog gewoon met been. Ik kijk het deze week nog aan (over 2 dagen mag ik ook weer draven), als het dan nog niet is verbeterd, dan ga ik gewoon weer fysio inschakelen.
Vwb wedstrijd idd alleen Amerigo. Heb echt geen idee of ik met Rembrand nog aan wedstrijden toekom. Zie het nu toch even wat somber in allemaal
Hoefsmid was trouwens aan het kletsen over iemand bij hem in het dorp die 5 Belgen en een Groninger merrie had beleerd. Gevraagd of hij aan die man wil vragen of hij belangstelling heeft om mij te helpen Thabor te beleren. Hoeft hij niet in een enge stal (de stallen bij man die Amerigo heeft beleerd heeft op hoofdhoogte van groot paard allemaal enge buizen/stangen lopen), kan hij gewoon in de wei blijven hier thuis.
Baal van de loonwerker. De balen (kuil)hooi zijn nog steeds neit van mijn land gehaald. Liggen er al een week. Maar het gras eronder gaat zo erg dood.
avaluna
Geplaatst: 24-05-11 13:28
@Poeltje: erg leuk, die Babbel . Ik heb hier ook een aparte, zwarte poown
@Naaltje: dat is vervelend, dat heb ik ook snel zo'n extreme zwellingen, ik heb er iig tabletten voor. Mmmm, lekker smoothies.
@Tallechie: wat is Daan toch een lekker ventje .
@Tine: ik hoor meestal dat ze snel resultaat hebben van de ostheo. Balen van die loonwerker, zeg. Dat zou super zijn, hulp bij het beleren van Thabor, aan huis.
@Biancao: vervelend zo'n vervoersprobleem
Zo, nog ff paard longeren en dan pupke van school halen, nog even door naar kantoor en dan wss mijn kippenhok ophalen
Nou, is het niet wat voor je? Heb je een leuk zwart spannetje.
tine10
Geplaatst: 24-05-11 13:32
[quote="avaluna@Tine: ik hoor meestal dat ze snel resultaat hebben van de ostheo. Balen van die loonwerker, zeg. Dat zou super zijn, hulp bij het beleren van Thabor, aan huis.
[/quote]
Tja, wat is snel. Hij is 3 weken geleden behandeld, braaf alle instructies van rust opgevolgd. Vorige week voor 2e keer behandeld, weer braaf hele week rust gegeven. Maar goed, misschien wordt het de komende week nog beter, dat wil ik dus nog afwachten, maar anders is het over hoor. Kost erg veel centjes. Dat geeft niet, als het helpt hebben we dat ervoor over. Maar heb nu het gevoel dat ik in het sprookje van de kleren van de keizer terecht ben gekomen. Iedereen zegt dat de osteopaat geweldig werkt, maar ik zie eigenlijk nog niets ervan.
Mijn pony's waren altijd direct een heel eind op geknapt na behandeling. Dus echt voor de behandeling even stappen om te kijken waar een probleem zou kunne zitten. En na de behandeling kijken of het beter is en dan zie je meestal al flink verschil. Soms bewegen ze dan iets slordig omdat er dingen die lang vast gezeten hebben los gemaakt zijn waar ze nog even aan moeten wennen, maar wel altijd meteen een stuk soepeler en ruimer.
Lastig hoor een vervoersprobleem. De meeste trailers met koetsframe hebben een kogeldruk van 100 tot 150 kilo. De meeste personenauto's kunnen max 75 kilo aan. Ik heb een VW Transporter T5, die mag max 120 hebben en mijn trailer geeft zo'n 100. Maar ja, ik rijd de bus zakelijk op de supermarkt, dus geen problemen met dure wegenbelasting ed.
avaluna
Geplaatst: 24-05-11 13:54
Poeltje schreef:
avaluna schreef:
Nou, is het niet wat voor je? Heb je een leuk zwart spannetje.